זועבי עתרה לבג"צ:"בטלו את השעייתי" - סרוגים

זועבי עתרה לבג"צ:"בטלו את השעייתי"

הבוקר (שלישי) הגישה חברת הכנסת, חנין זועבי, עתירה לבג"צ בה היא דורשת לבטל את השעייתה הכנסת למשך חצי שנה. העתירה לבג"צ, שהוגשה מטעם חנין זועבי, יחד עם האגודה לזכויות האזרח 'עדאלה', נומקה על ידם כפגיעה בחופש הביטוי הפוליטי של ח"כ זועבי אשר נעשתה בחוסר סמכות.

author-image
זועבי עתרה לבג"צ:"בטלו את השעייתי"
  מתגעגעת. זועבי (צילום: פלאש 90)

מתגעגעת לכנסת: הבוקר (שלישי) הגישה חברת הכנסת, חנין זועבי (בל"ד), עתירה לבג"צ בה היא דורשת לבטל את השעייתה מהכנסת למשך חצי שנה.

העתירה לבג"צ, שהוגשה מטעם חנין זועבי, יחד עם האגודה לזכויות האזרח 'עדאלה', נומקה על ידם כפגיעה בחופש הביטוי הפוליטי של ח"כ זועבי אשר נעשתה בחוסר סמכות.

לדברי עורכי דינה של חברת הכנסת, זועבי "הרוב בכנסת, שביקש להעניש את זועבי אך ורק בגלל עמדותיה ופעילותיה הפוליטיות – אינו רק מסכן את מעמדם הפרלמנטרי של נציגי המיעוט בכנסת, ובמקרה זה המיעוט הערבי – אלא הוא מגביר ומכשיר את ההסתה הגזענית נגדם ונגד האוכלוסייה שהם מייצגים. תכליתה של החסינות העניינית, שלא נשקלה כלל ועיקר על-ידי המשיבה, היא למנוע במיוחד מצבים כאלה".

כזכור, לפני כחודשיים קיבלה ועדת האתיקה את המלצתו של יו"ר הכנסת והטילה על זועבי עונש חסר תקדים של חצי שנת הרחקה מדיוני מליאת הכנסת ומדיונים בועדות הכנסת.

למעשה, זועבי תוכל רק להצביע במליאה על הצעות חוק והצעות לסדר. תקופת ההרחקה החלה כבר בתאריך 29-7, והיא כוללת את פגרת הכנסת, כך תקופת ההרחקה תעמוד על כארבעה חודשים נטו בלבד.

 

בזמן ההרחקה, זועבי תמשיך לקבל את משכרותה, ולהנות מההטבות המוקנות לחברי כנסת, כמו תקציב מיוחד לקשר עם הציבור, חסינות ולשכה.

בנוסף להרחקתה של זועבי מהכנסת, עדיין מרחפות מעל ראשה שתי חקירות נוספות. הראשונה היא קלה יותר, ומדברת על דברים שהטיחה זועבי נגד שוטרים במשטרת נצרת.

לפי החשד החלה חברת הכנסת חנין זועבי, ששהתה במקום, לקרוא לעבר שני שוטרים בבית המשפט בנצרת קריאות גנאי קשות ולפנות לנוכחים באופן שמוגדר על ידי המשטרה ככזה "שיש בו לכדי חשד להעלבת עובד ציבור ולהסתה לאלימות".

חקירה נוספת עוסקת במאמר שפרסמה זועבי בעיתון המזוהה עם החמאס ובראיון שהעניקה לאל ג'זירה בה הביעה תמיכה בחמאס. זועבי עצמה שהוזמנה לחקירה במשטרה בנושא העלבת השוטרים, לא התייצבה אתמול, בטענה כי אינה פנויה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו