הושג מתווה להצלת סניף בני עקיבא בת ים - סרוגים

הושג מתווה להצלת סניף בני עקיבא בת ים

נמצא הפתרון להצלת סניף בנ"ע בבת-ים. מנכ"ל החברה שרכשה את הקרקע נפגש עם המתפללים והמשפחות השכולות, והסכים לוותר על הפיצויים. "כעת רק הפועל המזרחי עלולים לסכל את המתווה"

הושג מתווה להצלת סניף בני עקיבא בת ים
  חניכי סניף בת ים מפגינים להצלת הסניף (סרוגים)

המגעים לביטול הריסתו המתוכננת של סניף בני עקיבא בבת-ים זכו בימים האחרונים לחיזוק משמעותי: מתווה חדש שהושג יאפשר כעת ליו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט להביא לביטול הריסתו של המתחם, הכולל את בית הכנסת הגדול ביותר של הציונות הדתית בבת-ים, את סניף הדגל של בני-עקיבא בעיר, ואת מתחם ההנצחה לחללי צה"ל בני הציונות הדתית.

ההתפתחות באה בעקבות מפגש שקיימו נציגי המשפחות השכולות ומתפללי בית הכנסת, עם מנכ"ל החברה הפרטית שרכשה את הקרקע. במהלך הפגישה אמרו נציגי החברה כי מעולם לא נאמר להם שבמקום פועלים גם בית כנסת גדול ומתחם הנצחה לחללים. בנוסף, נאמר להם כי ישנו מקום חלופי עבור סניף בני-עקיבא – מה שהתברר כלא נכון. בתום הפגישה הם הודיעו למשפחות כי החברה תוותר על דרישתה לפיצויים כספיים בגין הנזק שנגרם לה – פיצוי אשר הוערך בבית היהודי במיליוני שקלים.

בעלי החברה אף חזר על ההתחייבות במפגש אחר עם קהילת הציונות הדתית בבת-ים, ואף העביר לועד הפעולה מכתב בנושא. "אנחנו לעולם לא נרים יד על בית כנסת" הוא אמר, וכעת ממתינים בחברה לקבל רק את החזר הקרן ששולם בעת הרכישה.

ששון אליהו מודיע על ביטול העסקה

(צילום: יאיר עזרא)

המשמעות היא שכעת יוכל בנט לקדם את הפשרה עליה דובר בשבועות האחרונים: הבית היהודי לא יצטרכו לשלם כלל עבור הביטול, ואילו חברת בית וגן – הנשלטת על ידי הפועל המזרחי – תחזיר לקבלן שני שליש מסכום הרכישה ותעביר את הקרקע על שם בני-עקיבא. את השליש הנוסף תעביר בני-עקיבא, שתהפוך את הקרקע להקדש עבור בית הכנסת, הסניף ומתחם ההנצחה לחללים.

נכון לעכשיו, בעקבות ההתפתחות החדשה, יש בידי בנט מכתבי התחייבות של מזכ"ל הפועל המזרחי, של בני עקיבא, וכן של החברה שרכשה את הקרקע אשר מוכנים לבטל את המכירה ולבצע את המתווה המדובר – וכעת ממתינים בבת-ים רק לפגישה מסכמת שבנט אמור לכנס בימים הקרובים. "אמנם כולם מבינים שמדובר בטעות ומוכנים להחזיר את הגלגל לאחור, אבל זה יקרה רק אם בנט יכנס את כולם בהקדם" אמרו נציגי ועד הפעולה, "הבית היהודי לא יצטרך להשקיע בזה כסף, אלא רק שעה מזמנו של נפתלי כדי לסגור את הסיפור".

בכירים בבית היהודי שוחחו אמש עם נציגי ועד הפעולה בבת-ים ואמרו כי "מדובר בהתפתחות חשובה שתוכל להציל את המקום. הגורם היחיד שעלול כעת לסכל את הפשרה הוא הפועל המזרחי, שהינו בעל השליטה בחברת בית וגן. אם הם יעמדו במילתם, הפשרה תצא לדרך. אם לא, נצטרך להפעיל עליהם לחץ כדי לוודא שלא ייוצר תקדים מסוכן של הרס בתי כנסת בישראל".

נציגי המתפללים בבת-ים, המייצגים קהילה בת כ-400 משפחות, ציינו כי אם ייהרס בית הכנסת "זו תהיה הפעם הראשונה בישראל, מלבד גוש קטיף, בה נהרסו בתי כנסת פעילים. זה המתחם הגדול ביותר של הציונות הדתית בגוש-דן, והוא משרת כאלף משפחות בבית הכנסת, בסניף ובחדר ההנצחה. ההתפתחות האחרונה היא נס שיאפשר לבנט להציל את המקום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו