ועדת הכלכלה של הכנסת תדון היום בהפרטת תקני קציני הבטיחות בחברות הגדולות והעברתם לידי חברה קבלנית חיצונית.
מדובר ברפורמה אותה מנסה משרד התחבורה לקדם כבר מספר חודשים, כי קציני הבטיחות בציי הרכב לא יהיו עובד מטעם החברה, אלא יוכלו לפעול במסגרת חברה חיצונית (קבלן) במכרז. במסגרת תיקון לתקנות התעבורה שהובאו בפני וועדת הכלכלה, מבקש משרד התחבורה לשנות רק שתי מילים בנוסח התקנה הקיימת, כך שתושמטנה צמד המילים "חובה להעסיק" ובמקומה יוכנס צמד המילים "חובה להתקשר".
המשמעות המיידית היא פיטוריהם של קציני הבטיחות הקיימים והעברת התפקיד לחברות חיצונית שתשלמנה משכורות פחותות. אלא שהמשמעות העמוקה יותר היא סיכון ממשי בדרכים. המונח קצין בטיחות מגיע מהצבא ומשמעותו הגורם המקצועי שעליו מוטלת החובה לוודא תקינות ובטיחות בציי הרכב בחברה (משאיות, אוטובוסים, רכבים פרטיים וכו') וכמו כן אחראי על הגורם האנושי (וידוא כי הנהגים עובדים עפ"י השעות המותרות, קיום הכשרות והדרכות באופן תדיר, מעקב אחר עבירות תנועה ורישוי ועוד).
על פי נתונים של משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משאיות המפוקחות על ידי קציני בטיחות קבלניים מעורבות פי 2 בתאונות קטלניות, ובביקורות נמצא שיש בהן פי 2 יותר תקלות בטיחותיות מאשר אלה המפוקחות על ידי קציני בטיחות שכירים.
הנתונים האלה הגיעו לישיבת ועדת הכלכלה, וכבר בישיבתה הראשונה דחו חברי וועדת הכלכלה פה אחד את השינוי שהציע משרד התחבורה. מי שביקשה הצבעה חוזרת (ריביזיה) היא יו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד שלפי גורמים בועדת הכלכלה מקדמת במרץ את שינוי צורת העסקה של קציני הבטיחות מעובדים שכירים, לעובדי קבלן.
היום בצהריים, כאמור יתקיים הדיון המכריע בתקנה, בועדת הכלכלה של הכנסת.
בשבוע שעבר בהרמת כוסית בבית הפועל המזרחי שיבחו חברי כנסת מהבית היהודי את פעילותה של הסתדרות הפועלים הדתית, וכעת דווקא מתוך הבית היהודי פועלים להפרטה שתגרום לפיטורי מאות שכירים ולסיכון ממשי בחיי אדם.
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
ערן
17:02 21.09.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבריאל
לא נשאר לה מה לעשות?
14:37 21.09.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר