מרד התצפיתניות: לא מוכנות לחזור לגבול הצפון - סרוגים

מרד התצפיתניות: לא מוכנות לחזור לגבול הצפון

הורים לתצפיתניות זועמים על החלטת צה"ל להציב את בנותיהן באזורים בהם התרחשו אירועים ביטחוניים בגבול הצפון: "המעבר לא יקרה, גם אם זה יוביל לכך שהן ילכו לכלא"

author-image
מרד התצפיתניות: לא מוכנות לחזור לגבול הצפון
  אילוסטרציה (דובר צה"ל)

כתבת כאן חדשות כרמלה מנשה חשפה הבוקר (שני) כי תצפיתניות המשרתות בגבול הצפון צפויות לעבור לבסיס שנמצא באזור בו התרחשו אירועים ביטחוניים. בעקבות ההחלטה, הורי החיילות טוענים כי הן חוששות מהמעבר וחשות שחייהן יהיו שם בסכנה.

במהלך תוכניתה של קרן נויבך אמרה אחת האימהות כי המעבר של החיילות לבסיס לא יקרה, גם אם זה יוביל לכך שהן ילכו לכלא. "שלחתי ילדה לצבא לא בתור לוחמת, אני חייבת להיות אחראית לגורל של הבת שלי. אני לא רוצה שידברו על הבת שלי בזמן עבר. אמרתי זה לא נושא למשא ומתן, לא משנה איך זה מתפרש, הן לא עוברות", ציינה.

עוד הוסיפה אמה של התצפיתנית, "אם אני צריכה, עדיף שתהיה ילדה בכלא, אבל חיה, עם 3 ארוחות ביום. היא לא עוברת לשם מבחינתי שיעשו אתחול מחדש, הבת שלי היא לא של מדינת ישראל ולא של הצבא, היא שלי בלבד".

"גול עצמי לצבא"

האם טענה כי היא רוצה לסמוך על הצבא אך לדבריה, "יש משהו פה מראה לי שזה לא הולך נכון, אני פועלת לפי האינטואיציה שלי. איך רוצים שיעשו את העבודה שלהן כמו שצריך אם הן מפוחדות? זה גול עצמי ואם הן לא יעלו לשם הצבא נשאר בלי תצפיתנית".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במחנה ערער משרתות תצפיתניות גם בימים אלו כמו גם בעבר. בהתאם לשיקולים המבצעיים הוחלט על שינוי ארגוני של גדודי האיסוף בצפון, במסגרתו הוסבו מספר תצפיתניות מגדוד אחד לגדוד אחר והוצבו במחנה ערער".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
88 תגובות - 53 דיונים מיין לפי
1
שישלחו את בניו של ביבי
אחת | 26-02-2024 11:33
שישלחו את בניו של ביבי
שילחו את הבנים...
עם ישראל חי | 26-02-2024 13:01
שילחו את הבנים שלך לחמס
2
אז בשביל מה הן התגייסו?
אמ"א | 26-02-2024 12:07
אולי אמהות יתנגדו שיציבו את בניהן בחאן יונס?
באמת לא ברור, כי הן דיווחו הכל בדרום ולא ספרו
אורי | 26-02-2024 14:08
שמים אותן שם כדי לסמן וי, אבל בפועל לא התייחסו לדיווחים שלהם והפקירו אותן לאונס ורצח.
אף אחד לא...
שירי מנתניה | 26-02-2024 12:24
אף אחד לא מוצב בחאן יונס, אלא לוחם. לתצפת אין צורך להיות בגבול, התמונה עוברת דרך כבלי תקשורת למקומות יותר מוגנים.
3
צודקת. מי שלא מוצא...
שירי מנתניה | 26-02-2024 12:22
צודקת. מי שלא מוצא חן בעיניו שישלח את הבנות שלו.
4
והן צודקות מה...
לוי אורן | 26-02-2024 12:55
והן צודקות מה הצבא מבקש מהם אחרי מה שקרה בשביעי לאוקטובר ששרי וחברי הממשלה שישלחו את הבנות שלהם
5
תצפיות בגבול הצפון...
רן לא בבית | 26-02-2024 13:30
תצפיות בגבול הצפון שר הבטחון יחליט מה לעשות דחוף
6
רצו להיות לוחמות...
שלי | 26-02-2024 14:01
רצו להיות לוחמות ? אי אפשר שוויון רק כשנח
לידעתך בנות חילוניות...
רחליה | 26-02-2024 21:42
לידעתך בנות חילוניות מגויסות בכפיה ולא בהכרח בוחרות ותפקיד אלא אם כן בוחרות להיות קרביות . שלי כנראה יכלה לבחור. כיף לך.
תצפיתנית הן לא...
שירי מנתניה | 26-02-2024 14:31
תצפיתנית הן לא לוחמות, אין להן אפילו נשק. הן יושבות במזגן ומסתכלות על מסך מחשב כל היום.
7
גאונות ...
שמלול | 26-02-2024 14:01
גאונות
8
הלו מדובר בצבא, לא...
Pnina shahaf | 26-02-2024 14:03
הלו מדובר בצבא, לא במחנה גדנע, ואנחנו לא שולחים את הילדים שלנו אלא יש גיוס חובה במדינת ישראל לפיו בגיל 18 חייבים בגיוס בהתאם לצורכי הצבא. הם חיילים לא אזרחים מן השורה ועם כל הכבוד סמכות ההורים בצבא מוגבלת.
גיוס חובה במדינת...
שירי מנתניה | 26-02-2024 14:30
גיוס חובה במדינת ישראל לבנות ? של מי ??!! רוב הבנות לא מגויסות בכלל.
9
ממילא צה"ל לא ספר דיווחים של התצפניות.....
אורי | 26-02-2024 14:06
לא צריך תצפיתניות מסיבה פשוטה. ללא תצפתניות לפחות נידע שאין תצפית. אבל עם תצפתניות שצהל מתייחס אליהן כאל סמרטוטות ולא התייחס לדיווחים הטובים שלהםפ וסתם הפקיר אותן למות בלי נשק ובלי שמירה ובלי בכלל להתץייחס לשדיווחים שלהם, זה מיותר לגמרי. חיילות זה לא ליופי, ואם צבהל לא הביען זאת אז לא צריך שישרתו.
10
האמהות והתצפיתניות צודקות...
האמהות והתצפיניות צודקות . | 26-02-2024 14:08
האמהות והתצפיתניות צודקות .בין כה וכה לא סופרים אותןולא מתייחסים לדיווחיהן ולדעתןבדיוק כמו שקרה בעוטף עד שהן נהרגו או נשבו בשביעי לאוקטובר. התצפיתניות אינן בשר תותחים וכיסוי ערוות צהל והמפקדים הלא אחראיים. שצהל ישלח את כל האלופים שפישלו בשביעי לאוקטובר לשרת כצפיתנים בין כה הם לא היו יעילים ומוכשרים בשביעי לאוקטובר .
11
לא ראיתי שחיילי...
יהודה לוי | 26-02-2024 14:10
לא ראיתי שחיילי גולני שנפצעו מסרבים לחזור למנהרות. מה שמוכיח שיש הבדל ביכולת הקרבית והאומץ בין בנים לבנות, והפרוגרסיבים ממשיכים לטרלל את העולם
לשבת מול מחשב,...
שירי מנתניה | 26-02-2024 14:28
לשבת מול מחשב, אפשר גם במקום מוגן ועורפי. אין שום טעם בלהציב אותן במקום מסוכן, כי לא רלוונטי למשימה שלהן. משימתו של חייל גולני היא ללחום, אז המשימה מגדירה לו להיות מוצב במקום מסוכן. לא רלוונטי לדבר על יכולת קרבית של תצפיתנית שאפילו לא נותנים לה נשק. מניחה שלוחמות קרביות כמו מגדית קרקל הן אמיצות עם יכולות מעוררות הערצה.
12
גם ככה לא...
שיביאו סינים | 26-02-2024 14:16
גם ככה לא מתייחסים לדיווחים
13
סיף סוף נופל...
שלום | 26-02-2024 14:46
סיף סוף נופל לכם אסימון, שמקום אישה לא בחזית של מלחמה.
תצפיתנית היא לא...
שירי מנתניה | 26-02-2024 15:21
תצפיתנית היא לא בחזית לחימה, אין לה נשק ולא לוחמת.
14
תעבירו את המצלמות...
פשוט | 26-02-2024 15:07
תעבירו את המצלמות באינטרנט בחיבור מאובטח למשרד בקריה. אין צורך לסכן אותן ואין צורך להיכנס ראש בראש הבנות הנפלאות האלו.
אה וואללה ואם...
שריונר | 26-02-2024 16:08
אה וואללה ואם זה נהרס כי צלפו בזה כמו שעושים כל המלחמה?
15
שישבו כול החברי...
גדי | 26-02-2024 15:36
שישבו כול החברי כנסת בגבול ויתצפתו בכייף .לאחר ה7 באוקטובר אחרי שלא האמינו לתצפיתניות אז ...
צהל מונהג על...
מימון איתן | 27-02-2024 7:12
צהל מונהג על ידיי קצינים בנוסח אידי אמין דאדא. צהל דפוק ערכית מבצעית. ואפסנאית וסדכ כח אדם מאומן ומיומן. חרא ברא
16
אם הצבא היה...
ג'וני קריספי | 26-02-2024 15:49
אם הצבא היה מתנהג כמו גוף ענייני ולא שכונה. אם הצבא היה מתייחס לתומכי לחימה בכבוד והערכה. אם הצבא היה אומר שפה זה לא קייטנה פה זה צבא ובצבא מסוכן ומכין את כולם ללא יוצא מן הכלל ללחימה. אם הצבא לא היה מתייחס לחיילות שלנו כאילו הן סוג ז'. אז הדבר הזה לא היה קורה? נראה לכם שיש איזושהי מדינה בעולם שההורים של המגוייסים יכולים לדבר עם המפקדים כאילו הם המדריכים שלהם בצופים? אם הלך הדברים הם כך אז כל פעולה שלהן היא מוצדקת. צהל פועל במטרה לשמור כמה שיותר על חיי האויב על חשבון חיי החיילים שלנו זה חייב להשתנות. בכל מחיר.
17
כמו שהמלחמה עולה...
איציק | 26-02-2024 15:51
כמו שהמלחמה עולה המון כסף שישלמו משכורת עם תנאים כול אחד יחפוץ לעבודה
18
מה קרה לכל...
דוד | 26-02-2024 16:54
מה קרה לכל תנועת הנשים הקרביות בצבא, היכולות לשרת בכל תפקיד. פתאום לא מסתדר?
הן לא קרביות...
מיכאל י. | 26-02-2024 17:14
הן לא קרביות , לא התנדבו לכך ולא עברו אימונים קרביים.
19
לכל מי שלא...
אמא של תצפיתנית | 26-02-2024 18:10
לכל מי שלא בקיא בפרטים עדיף שישתוק! הבת שלי תצפיתנית, משרתת בצפון איוש, מכירה כל סלע ושיח בגזרה שלה. אינה נושאת נשק כי אינה לוחמת! היא העיניים של הכוחות בשטח, מקריאה, מכוונת, מצויה בסביבה עויינת והיא וחברותיה עושות עבודת קודש! אינן מוגנות לא בזמנן עבודתן (חמל שלהם אינו ממוגן) ולא בגישה לבסיס והביתה! אז דוד, תתבייש ואם היתה לך בת תצפיתנית כנראה שהית מדבר אחרת!
כפרה על הבת...
שירי מנתניה | 27-02-2024 3:07
כפרה על הבת שלך והחברות החיילות שלה.
20
צבא או קייטנה?הורים...
דן | 26-02-2024 18:12
צבא או קייטנה?הורים מעורבים הכי הכי פוגע בצבא,מחר ידשו שוקו ולחמניה
מסכימה לגמריי אבל...
רחליה | 26-02-2024 21:19
מסכימה לגמריי אבל אי השוויון ביני לבין חברותיי הדתיות והחרדיות בנושא גיוס בנות גורם לי לחשוב שאני מפקירה את הבת שלי. היא לא יכולה לבחור בשירות לאומי בטוח. ההורים שלהן יכולים לשמור עליה. רק לבת החילונית שלי אין אמא
21
רק לפני כמה...
הקצינים הבכירים הם חלאות | 26-02-2024 18:37
רק לפני כמה שבועות נהרגה חיילת בת 20 מנפילה בתוך בסיס. החלאות עם הפלאפלים לומדים רק אחרי אסונות. אני מוכן להתחייב שאם תבדקו תגלו שהילדים של כל הקצינים האלה שמקבלים את ההחלטות ההזויות האלה משרתים במקום מוגן מאוד בקריה בתל אביב, וזאם אם בכלל הואילו בטובם להתגייס לצבא
ואבא ואמא שלך...
יהושוע הצדיק | 27-02-2024 12:25
ואבא ואמא שלך אחים או שעשו אותך בשירותים של המטוס והחומר הטוב נשאר בגומי כי אחרת איך תסביר את התמתום שלך
22
שחרדים וחרדיות ישרתו...
יאיר | 26-02-2024 19:40
שחרדים וחרדיות ישרתו שם.. למה רק אנחנו צריכים לחשוש לגורל ילדינו?
בוא, אתה הרי...
ניר | 26-02-2024 20:19
בוא, אתה הרי סרבן
23
תצפיתנית לא מוגדר...
ארמגדון | 26-02-2024 19:45
תצפיתנית לא מוגדר כלוחמת. לא צריך לסכן אותן. שהבנות של סמוטריץ והבן של ביבי ילכו לשם. ואז נדבר.
אפס, שהילד של...
ניר | 26-02-2024 20:19
אפס, שהילד של שקמה ברסלר ילך
24
המפקדים בעזה הרסו...
רועי | 26-02-2024 20:04
המפקדים בעזה הרסו את תודעת האחריות והשירות בצהל
25
אם בצבא עוד...
ישראלי | 26-02-2024 20:07
אם בצבא עוד עושים סבבים של מינויים ואותה הצמרת הצבאית שהביאה עלינו את ה 7 באוקטובר מקבלת את ההחלטות איך עלינו להתנהל אז מה הפלא שההורים פוחדים ?
26
יש לשפוט את...
אשר גרינברג | 26-02-2024 20:28
יש לשפוט את החיילת בבית דין צבאי בגין נפקדות וסירוב פקודה נוכח פני אויב! זה לפחות שנה בפנים! האם ההיסטרית של החיילת היא היא זאת שתהיה אשמה בכליאת ביתה. צה'ל זה לא תכנית כבקשתך!
השד יצא מהבקבוק....
שמואל | 26-02-2024 22:38
השד יצא מהבקבוק. ההצפה של חוק הגיוס והמחסור בחיילים גרמה לשאלה- אם לחלק מותר לסרב אז למה לא ליתר ) לפחות לבחור תפקיד(. זה דיבור מסוכן לצבא. צריך לדאוג לסוג של שוויון כדי שיהיה ברור שוב שכולם מחוייבים.
צהל תוכנית לבקשתך...
מיכלילי | 26-02-2024 21:15
צהל תוכנית לבקשתך לכל הנערות בארץ חוץ מחילוניות. אכן הסדר התקין זה כפייה או בחירה לכולן
27
וזו הבעיה עם...
שומריתי | 26-02-2024 21:13
וזו הבעיה עם השיח של לא לגייס חרדים בכפייה אבל ילדה בת 18 חילונית חייב לגייס וכופים עליה תפקיד ומיקום בארץ. זו כבר צרימה גדולה מדי. והשיח הסרבני מן הסתם יתפשט...
28
תצפניות
אשר | 26-02-2024 21:21
התצפיות צודקות אחרי שלא התייחסו להתראות שלהן בגבול עזה והופקרו חיין
29
הצבא כשל ב...
הצבא כשל ב 7 באוקטובר | 26-02-2024 21:52
הצבא כשל ב 7 באוקטובר. הפקיר את התצפתניות, שאינן לוחמות, לא נושאות נשק, ולא התאמנו על נשק. עדיף להיות בכלא צבאי.
אוקי ואז מה...
אוקי | 27-02-2024 6:36
אוקי ואז מה ?? מי יהינ בין הגבול להורים שלה או שלך מה זה תורם השיח הזה רק מחזק את האויב יחטפו אותה ואת האמה מהבית
30
שלוש בנות נולדו...
שלוש בנות | 26-02-2024 22:13
שלוש בנות נולדו במחלקה: רחל חרדית , בגיל 18 פטורה מכל תרומה רחלי דתיה, תוכל לבחור שנה או שנתיים לאומי או שירות צבאי שנתיים ורק ללי החילונית לא תוכל לבחור. הרי ברור שמשהוא צריך לשמור על המדינה. ואם תסרב תשלח לכלא ( הרי זה צבא). ויקראו לה בוגדת מנוולת וצבועה, כאילו כל המאבק הפמניסטי על כתפיה הצרות. ואם יתמזל מזלה, בתחבורה ציבורית בירושלים ( לא לכל השמלאנים הבוגדים יש רכב ) ירקו עליה כמה חרדים. מופקרת.
31
רציתם נשים בצבא...
אדי | 26-02-2024 22:33
רציתם נשים בצבא קיבלתם קייטנת צבא חרטבונה
ואיפה הגברים החרדים?...
שוביניסט | 27-02-2024 6:44
ואיפה הגברים החרדים? רק להם מותר לעשות מה שבא להם?
32
למה אתם כותבים מרד?< זה לא מרד !! זה תוצאה של
מלכי | 26-02-2024 22:45
מדינה שהפקירה את אנשיה.
33
לא הבנתי את...
ציוני | 27-02-2024 3:21
לא הבנתי את הסיבה? על פניו זה רק כי לא בא להן להיות במחנה מעפן. אם זה כך, אין ברירה וכלא ישר. האמא יכולה לברבר כמה שתרצה את השכל אבל הילדה שלה בכלא זה צלקת לא פחות רעה לחיים. ומרי? זו עבירה עם 7 שנים בכלא. תגמור לה את החיים
באיזה סרט אתה...
א | 27-02-2024 12:55
באיזה סרט אתה חי 7 שנים עלק, חיילים על עבירות הרבה יותר חמורות לא קיבלו חצי מזה
34
למה לשים כותרת...
סמי | 27-02-2024 6:54
למה לשים כותרת כזו מרד ,הן לא רוצות להישחט.
35
הנה למה בנות...
מירי | 27-02-2024 7:20
הנה למה בנות לא צריכות לשרת בכלל. והאמהות חצופות
36
צודקות בהחלט עד...
לייהה | 27-02-2024 9:18
צודקות בהחלט עד שכל מי שהיה אחרי יעוף מהצבא הבנות לא צריכות להיות שם גם כך לא מאמנים ולא שומעים בקול שלכם אז למה צריך תצפתניות בכלל
37
חד משמעי האמא...
גיל | 27-02-2024 9:26
חד משמעי האמא צודקת אין על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמיים
38
להביא עובדים זרים...
גיל | 27-02-2024 9:28
להביא עובדים זרים
39
הצבא אינו גן...
אני | 27-02-2024 10:33
הצבא אינו גן ילדים ולא תוכנית כבקשתך
40
מי שצריך ללכת...
א | 27-02-2024 12:58
מי שצריך ללכת לעולם הבא, ילך. וזה לא משנה אם הוא יהיה במוצב בצפון או שיחנק מנקניקיה בבית. תפסיקו לחשוב שיש לכם אפילו אחוז אחד בשליטה על החיים שלכם, הכול בא מהבורא
הן ללא הכשרה...
אורית | 28-02-2024 19:31
הן ללא הכשרה קרבית ונשק. אסור לשים אותן בשר תותחים. הן צריכות להיות רגועות ובטוחות כדי לעשות את תפקידן במסירות. אם ההורים של התצפיתניות בעוטף עזה היו מרימים קול על היחס לבנות ואי ההקשבה יתכן וכל הארוע לא היה קורה. המלחמה היתה נמנעת. אני רואה בחיוב מעורבות של הורים. כאנשים בוגרים יש להם לעיתים שיקול דעת אחראי יותר.
41
אם מותר לטייסים...
עם ישראל חי | 27-02-2024 13:04
אם מותר לטייסים למרוד ולסרב מה יגידו אזובי הקיר?
42
אמא גיבורה ...
צדק תירדוף | 27-02-2024 14:35
אמא גיבורה
43
צהל ברוב אבילותו,...
משה משה | 27-02-2024 20:39
צהל ברוב אבילותו, אפסותו, וכישלונו, שוב עם החלטה שעריוריתית . זה מעשה איבלת להעביר אותן לקו ההפצצות וטילי ברקאן 600 קילגרם חומר נפץ. חיזרו בכם אנשים רעים.
44
רציתם שיוויון בין...
יאן | 28-02-2024 7:47
רציתם שיוויון בין בנים לבנות . מה קרה ? חיי בנים שווים פחות .
45
מה חשבתם ששמתם...
דוד | 28-02-2024 8:24
מה חשבתם ששמתם בנות בצבא? מלחמה וצבא זה מקום מסוכן, מקום של מסירות נפש. עכשיו קיבלנו בדיוק את ההיפך. החלשת צהל מפחד מוצדק מה יקרה לבנות.
46
אם הפיקוד הביטחוני...
משה בן עמרם | 28-02-2024 10:21
אם הפיקוד הביטחוני הבכיר לא יהיה מחוייב לפעול לפי החלטת נדרג המדיני ויחליט על דעת עצמו, שלא יתפלאו הגנרלים הללו, שחיילי צה''ל וזרועות הביטחון לא ישמעו להם ולפקודותיהם ואף יפעלו כנגדם. לכל חייל עיניים ואוזניים בראשו ומוח להבין תהליכים
47
הפריווילגים קנו גם את צה''ל בשר תותחים מעמך ב
סם | 28-02-2024 11:41
הפריוולגים קנו את הצבא ומכתיבים מי ומה יעשה בצה''ל בשר התותחים שהם הועידו לצה''ל שישמור על ת''א הוא מאנשי הפריפרייה ונחזק אותם בחרדים להם לא ניתן לשבור תיקרות זכוכית במקומות כמו טייס 8200 כתבי במחנה ופרקליטים . ונזעק חזק במחראת קפלן דמוקרטיה ושיווין
48
צודקת נקודה ...
לי | 28-02-2024 14:19
צודקת נקודה
49
מבינה את ההורים,...
פרח | 28-02-2024 17:15
מבינה את ההורים, לשרת במקום שמראש מסוכן דיי ראינו מה קרה בדרום. עדיף ילדה בכלא ממתה
50
שאחרים ימותו בשבילך...
לוחם במילואים כבר 145 יום | 28-02-2024 18:38
שאחרים ימותו בשבילך אבל את הבת שלך תשמרי בחיים, הבת שלך הלכה להגן על המדינה בדרכה, גם אם היא לא קרבית היא שם כדי להגן על החיילים והאזרחים. ואם נדרשת קצת סכנה, לא קרה כלום, היא יכולה לתרום קצת..
51
לגייס חרדיות שיהיו...
שלום | 01-03-2024 16:18
לגייס חרדיות שיהיו בגבול, ושהבעלים החרדים שלהן יגדלו את הילדים המשותפים שלהם
52
לא מבינה את...
ציפי | 03-03-2024 9:09
לא מבינה את השיח השלילי כלפי האמהות . הרי ראינו מה קרה ב7.10 לתצפיתניות שלא היו מוגנות ולא נשאו נשק. האמהות צודקות שהן מעלות את הנושא בקול ברור. תצפיתניות על גבול מסוכן צריכות להיות עם הכשרה של לוחמות ולשאת נשק ואיך יתכן שאין חמל מוגן? האם בצבא לא למדו שום דבר מהפשלה באוקטובר 2023? וכן הורי בנים ובנות שמחוייבים בגיוס אחרת ישלחו לכלא מאסו במצב שבו צעירים מבתים עם אורח חיים אחר שמגדירים עצמם יותר יהודים מחילונים מסורתיים וציונות דתית מרשים לעצמם לחיות בשקט ובשלוה על חשבון ילדים של אחרים. נמאס מהמצב ולולא המלחמה היינו ברחובות בהפגנות בדרישה לשוויון בנטל.
53
צודקות במאה אחוז...
עופר | 03-03-2024 18:34
צודקות במאה אחוז .בעידן הדיגיטלי אם המצלמות עובדות אפשר לשבת בחמל בחיפה