הרב חיים נבון: החרדים אינם שבט לוי אלא שבט ראובן - סרוגים
newsletter preview

תהיו הראשונים להתעדכן!

נרשמים לניוזלטר של סרוגים ומקבלים מדי יום את החדשות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הרב חיים נבון: החרדים אינם שבט לוי אלא שבט ראובן

הרב חיים נבון על אי גיוס החרדים וסערת השוויון בנטל: "מעולם לא הסכמנו לעסקה שבה אנחנו נהרגים והם מזהים את גופותינו"

חדשות סרוגים
הרב חיים נבון: החרדים אינם שבט לוי אלא שבט ראובן
  (צילום: הדס פארוש / פלאש90)

הרב חיים נבון, מתייחס לסוגיית השוויון בנטל וגיוס החרדים, ואומר כי מדובר ברקב מוסרי, שהפתרון אליו יגיע רק מבפנים.

בטור שכתב למוסף מוצ"ש של מקור ראשון, כתב הרב נבון בין היתר: "החרדים, לדאבון הלב, אינם שבט לוי, אלא שבט ראובן, שסירב להצטרף למלחמה נגד סיסרא. עליהם שוררה דבורה הנביאה, לדיראון עולם: "למה ישבת בין המשפתיים, לשמוע שריקות עדרים? לפלגות ראובן גדולים חקרי לב" (שופטים ה). ההשתמטות החרדית ממיטה כלימת עולם על השבט החשוב הזה בעם ישראל. ייתכן מאוד שנכדי המשתמטים העכשוויים יתביישו בסבם, שלא נחלץ לעזרת ה' בגיבורים. אך מה זה עוזר לנו עכשיו?".

"שוויון בנטל הוא מיתוס, אך שותפות בנטל היא דרישת מינימום. נכון, החרדים מתנדבים לשרת בזק"א, ועושים שם מלאכת קודש. אבל מעולם לא הסכמנו לעסקה שבה אנחנו נהרגים והם מזהים את גופותינו. שיתכבדו ויתרמו את חלקם גם בין שורות הלוחמים. כפי שאמר משה רבנו לבני ראובן הקדמונים: "האחיכם יבואו למלחמה – ואתם תשבו פה?!" (במדבר לב). בני ראובן לא השיבו לו שהם יחלקו קביים לפצועים מטעם יד שרה".

על הפתרון כתב הרב נבון: "השינוי בחברה החרדית בוא יבוא, כי כל אף רגיש יריח בסופו של דבר את ריקבון ההשתמטות; אך הוא יבוא רק מבפנים, כשהחרדים עצמם ימאסו ברקב המוסרי הזה. רק החרדים עצמם יכולים לתקן את החברה שלהם. לחץ חיצוני חזק עלול לגרום להם דווקא לתגובת נגד. אנחנו צריכים להמתין בסבלנות – ולמרבה התסכול, אין לנו סבלנות ואין לנו זמן".

"אינני מיואש, משום שההיסטוריה מלמדת ששינויים כאלו אכן קורים לא פעם, ואפילו במהירות. לא נחוצה כאן מהפכה כוללת, אלא שדרוג מוסרי. איננו רוצים שהחרדים יפסיקו להיות חרדים, אלא שיחרדו גם לגורל עמם. נתפלל שיהפוך ה' את ליבם במהרה לטובה על עם ישראל, ובינתיים לפחות נקיים את חובת המחאה; לפחות נזכיר לאחינו החרדים שהתירוצים להשתמטותם אינם משכנעים אותנו. אני לא מאמין שהתירוצים הללו משכנעים אפילו אותם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
79 תגובות - 44 דיונים מיין לפי
1
ודע האמת ממי שאמרה
משה | 22-02-2024 16:19
דברי טוב טעם ודעת.
גיוס חרדים
יצחק | 25-02-2024 10:43
חיים הלא נבון הסירחון והרקב יוצא מפיך אתה לא ראוי להיקראות רב אלא חמור נושא ספרים
2
נכון , רק...
חיים ראובן | 22-02-2024 16:25
נכון , רק שהצבא (או שרות חיוני אחר) יאפשר להם את הנצרך לפי מנהגם , והכל יבוא על מקומו בשלום .
למגיב 2 - נו באמת
אנוש | 23-02-2024 18:39
כאשר מי החרדיות או החרדים נזקק לשירות שאיננו מצוי בקהילתו הוא או היא מתגברים על עצמם, יוצאים מהסביבה המוגנת ועושים מה שדרוש כדי לקבל אותו שירות או לרכוש אותו מוצר. והפלא ופלא - העולם ממשיך להתקיים. כך בארצנו ועל אחת כמה וכמה בארצות גויים בהן מתגוררים מאות אלפי חרדים. בין שמדובר בכך שהם נזקקים לשירותי בריאות כאלה ואחרים הניתנים על ידי גויות וגויים בשבת וחד ויום כיפור וכדומה ובין שמדובר בשאר בעלי מקצוע הנותנים להם שירות ופיהם מלא בשר חזיר ושאר מאכלים פסולים. מי שרוצה לתרום תורם ואיונ נאחז בתחמקויות בותרוצים הללו של להתאים לו צבא לפי רצונו. כאשר חיילים נהרגו או נפצעו, זה לא היה כבקשתם ולא המודע נוח ולא בשעות וימים שאינם שבת וחג . ואת העיקרון הזה למדו יהודים לוחמים בימי מרד החשמונאים לפני 2200 שנים.
3
יפה, גישה מאוזנת,...
פוליטיקלי פיכח | 22-02-2024 16:26
יפה, גישה מאוזנת, לא מלאת שנאה, והגיונית.
4
ליצן שימושי בשרות השמאל
איש יהודי | 22-02-2024 16:30
ההדיוטים שמשרתים את האדונים או הכיפות הסרוגות שנהרגים בשביל הגיגי הבגץ.... מטיפים לחרדים שומרי משמרת הקודש?
איך אתם מדברים?
פלוני אלמוני | 26-06-2024 17:14
מה זה צריך להיות? הלוואי שתהיו עפר לרגליו, חצופים
טינופת כזאת בשם...
שיבולת השדה | 23-02-2024 14:41
טינופת כזאת בשם חיים נבון..יכנה את החרדים..ברקב מוסרי..מעולם לא שמענו את המטונף הזה.ואת יובל שרלו הרפורמים..שידברו על כך שעל כל חרדים יש 10..שמאלנים משתמטים באמת..אלו נתוני אכא על תל אביב..ואף פעם הם לא תקפו חילונים על שמונעים יהדות בכל מיני מקומות..הם כלבי מחמד בטלויזיה להתל במילים יפות..ובכן אין שום הבדל בין נבון הלא נבון ויובל עם הכרבולת.מיאיר לפיד..שלושתם שונאי תורה באותה מידה...מה שהצמד עם הכיפה משתמשים במילים של תורה..זה כמו דואג האדומי..ובכן אלף כמו חיים נבון הרפורמי יאבדו...ועולם התורה והחרדים רק יתרבו ויפרחו...הם מקיימים את העולם בתורה ובתפילה...כמובן מי שלא לומד..שיתגייס..
5
מי אתה שתקרא...
משה מנחם | 22-02-2024 16:34
מי אתה שתקרא לחרדים רקב מוסרי עפרא לפיך
החרדים אינם רקב...
יעקב יוסף | 22-02-2024 17:17
החרדים אינם רקב מוסרי, אבל השתמטותם- בהחלט. לפתע לימודי האגדה הזוכים להזנחה מתמשכת בבתי המדרש החרדיים זוכים להבלטה יתירה בהקשר להיתר השתמטות, כשלדעת רבים אין פוסקים הלכה מאגדה. אין מקור הלכתי בגמרא ובראשונים להשתמטות ממלחמת מצווה
6
אנחנו היהודים מאמינים...
בור ועם הארץ נטול השכלה בכלל | 22-02-2024 16:36
אנחנו היהודים מאמינים שהשם שומע אותנו ואת התפילות שלנו מין הראוי שהיה צבא השם אנשי השם וזה עם אחד כולנו כאחד. צריך גם אותך צריך גם אותי צריך גם תחרדי ואת החסיד זה מתחיל מיזה שאנחנו מבינים שיש פה מסורת ולפני שאתה מזכיר שבטים תדבר קצת מעם אחד כי זה מה שהם אמרו לישראל (ליעקב). אתה לא רוצה להיות חלק כי אתה לא מאמין שהעם שלנו מאמין בדיבור ובתפילה יום טוב חמושים עלו בני ישראל לא תיגאל בכוח אל תדאג או מאהבה או שלא ... תהנה מר הרב חיים נבון קשור לרבנות הראשית ממממ מפתיע. בעצם לא ככ
7
מילים כדורבנות. אם הרב...
שירי מנתניה | 22-02-2024 16:37
מילים כדורבנות. אם הרב היה שר האוצר, הוא בטח לא היה מעביר מיליארדים לחרדים בשביל למנוע את גיוסם. אם הרב היה שראו האוצר, פיו ולבו היו שווים.
8
מר נבון, אתה...
זלמן ליי, טרבלינקה | 22-02-2024 17:14
מר נבון, אתה רב?! יש לך בכלל צורה של רב?! אין ממך ריח של תורה, פוסטע קעיילע, פאשטונקענע מזרוחניק, של נעליך על רגליך, את ביב השופכין שלך יש לנקות עם אקונומיקה. מעולם לא הסתכנת, אתה בכלל לא נראה לי דתי, רק שאלה, היום התפללת? הנחת תפילין? יש עוד כמה דקות עד שקיעת החמה, אם שמעת על המושג הזה. תודה רבה!
תתבייש זלמן
פלוני אלמוני | 26-06-2024 17:17
אני מאחל לך להיות עפר לרגלי המזרוחניק הכי פשוט.
לא מוצר חן...
שירי מנתניה | 22-02-2024 18:01
לא מוצר חן בעיניך שתפסק המסחרה של עשרות אלפי בחורי ישיבה תמורת מיליארדים של סחטנות. אתה סמוך על השולחן.
9
חיים נבון צריך...
רננה, בית אל | 22-02-2024 17:16
חיים נבון צריך להתבייש בסגנון הרדוד והמטונף שלו. הוא רק זורע פירוד בעם, מטיל חיץ, מסכסך בינינו לבין אחינו החרדים. אודה בדבר, בשנאת ישראל הוא חזק. תתבייש לך!
הוא לא זורע...
שירי מנתניה | 22-02-2024 17:59
הוא לא זורע שום פירוד. הפירוד קיים ועוד איך ובנוסף לו תסיסה, פילוג ומחאות שקורעות את העם לאורך כל השנה, אם לא שמת לב. הוא בסהכ שם את הדברים על השולחן ומציע פיתרון עמ שהפירוד, שינאה והסיכסוך שקיימים גם ככה והגיעו לנקודת רתיחה במהלך 2023, יפתרו.
אמת ויציב ...
ארז | 22-02-2024 17:42
אמת ויציב
10
כדתי לאומי אני...
חנמאל לוי | 22-02-2024 17:23
כדתי לאומי אני בוש ונכלם מדיבורי הבל כמו של מר נבון. כובש את פני בקרקע. עליו נאמר מוטב התהפכה שלייתו על פניו...
כדתי לאומי אני...
פלוני אלמוני | 26-06-2024 17:45
הוא מגדולי הרבנים ואתה פחות מעפר לעומתו, עליו לא נאמר המשפט הזה בוודאות!..
11
עוד ליצן שחושב...
ענת דרום | 22-02-2024 17:23
עוד ליצן שחושב שדעתו משפיעה על מישהו.
12
רקב מוסרי שיקרא...
צופית גליל | 22-02-2024 17:28
רקב מוסרי שיקרא לאחותו, לא לבני משפחתי החרדים. הם אנשים יקרים, כל חייהם חסד ונתינה. אוי ו מיום הדין, אוי לו מיום התוכחה, דיבורים שפלים שכאלה.
במקום ההיעלבות הפתטית,...
שירי מנתניה | 22-02-2024 17:54
במקום ההיעלבות הפתטית, תגידי להם שיתגייסו.
מסכים שהוא לא...
מסכים | 22-02-2024 17:41
מסכים שהוא לא צודק ברור לגמרי שהוא אין בו דעת תודה . בסהכ הוא טועה יהודי טועה את תנבלי יהודי .
13
נבון - עפרא...
מתניה | 22-02-2024 17:30
נבון - עפרא לפומא (=עפר לפיו(, זהו, סכמתי הכל ב-2 מילים.
14
עד רב נולד...
טובה | 22-02-2024 17:31
עד רב נולד חחחח היום כל אחד רב מעניין
15
במלחמה בה אנו...
תפארת תהילה | 22-02-2024 17:35
במלחמה בה אנו מצויים כל החרדים מרבים אהבה, נתינה, חסד, מה לא. מאידך, המנובל הזה עסוק רק בלסכסך בינינו. לא מבינה איך נבטן בכלל נושא בתואר רב. זה אמיתי? משהו בקורס מזורז? אינטרנטי? בחיאת, תגלה לנו ...
נתינה וחסד זה...
שירי מנתניה | 22-02-2024 17:52
נתינה וחסד זה להתגייס בראש ובראשונה. שיטה לקרוא לכל בן אדם ראוי מנובל וסכסכן. התעמולה בשקל וחצי לא עובדת, חדל ! יאללה שיגיעו כבר בחירות, אי אפשר עם הריקבון הזה יותר.
16
כבוד רב, שבט...
לונה | 22-02-2024 17:37
כבוד רב, שבט ראובן הנהיג את כיבוש הארץ 7 שנים בתקופת יהושע. מה קרה בתקופת דבורה. קרו דברים. הוא לא סתם לא הופיע. ולעצם העניין. אם כל החרדים הם שבט ראובן, אז איזה שבט זה כל החילונים? בואו נחשוב. איזה שבט בהסטוריה היהודית התנתק מתורה שבעל פה? התעלם מחובתו ללמוד גמרא ולראות בה מסמך תרבותי חקיקתי מכונן? משחק קצת מסוכן. אני וודאי לא מזלזלת בביקורת שלך. רק שלמטוטלת הזאת יש שני צדדים. ככה זה כשהמציאות לא מאוזנת. היא שואפת להתאזן. תן לחילוני גמרא ביד ותראה את החרדי תופס נגב. עד המטכל הוא יגיע.
אבל אנחנו החילונים...
טום חן | 28-02-2024 21:58
אבל אנחנו החילונים לא מאמינים באלוהים בתורה או בגמרא. למה שנלמד גמרא?
לונה, שבי במלונה,...
עובד מהשווארמה | 22-02-2024 17:54
לונה, שבי במלונה, דחילאק, בחיאת זומזום, תגובה לידיעה זו לא עבודת סמינריון או עבודת דוקטורט. הבנו שאת מלומדת, יודעת הרבה, מאד מעמיקה, משער שמשהו באוניברסיטת בר מינן, אנערף, אבל אל תעייפי את הקוראים, במחילה
בקיצור את בעד...
שירי מנתניה | 22-02-2024 17:48
בקיצור את בעד השתמטות
17
הוא נראה לי...
אחד שמבין עניין | 22-02-2024 17:38
הוא נראה לי בחורצ'יק נחמד לבילוי, לפיצוח גרעינים ושתיית קולה, גרם אחד לא מעבר לזה. תודה!
18
מי הסכים עם...
דבורה | 22-02-2024 17:45
מי הסכים עם זה שאתה רב?
19
כשמשתמטים מחובת ההגנה...
חנן | 22-02-2024 18:03
כשמשתמטים מחובת ההגנה על ישראל, משתמטים גם מלהתמודד עם טענות הגיוניות - והולכים לגופו של כותב, כשתכל'ס אתה לא יודע עליו כלום חוץ מזה שהוא לא מהמחנה שלך
20
הגיע הזמן שהמגיבה...
עומרי | 22-02-2024 18:06
הגיע הזמן שהמגיבה המכנה את עצמה בשם שירי מנתניה, תצא לפנסיה, תפרוש לגמלאות, מצאו את הניסוח הנכון. קלטנו אותך ואת דעותיך, לא לחתום קבע בתגובות, מגיבים קצר וממשיכים הלאה. אנחנו מודים לך, שלום ולא להתראות
לא מסוגל להתמודד...
שירי מנתניה | 22-02-2024 19:47
לא מסוגל להתמודד עניינית, יורד לפסים אישיים. עולב.
21
הרב נבון (כן,...
הדרא קושיא לדוכתא | 22-02-2024 18:41
הרב נבון (כן, יש לו הסמכה לרבנות והוא אף כתב ספרים תורניים), העלה ביקורת עניינית, גם אם ניסח אותה מעט בחריפות. ומה עונים לו המגיבים? אתה לא רב, עפר לפיך, החרדים הם גומלי חסדים. שום טענה עניינית. זה מאכזב במיוחד כשזה מגיע מציבור שמקדש את לימוד הגמרא, שכל מהותה הוא שיח ענייני של שקלא וטריא.
22
הרב חיים היקר. אכן...
שלומי | 22-02-2024 19:49
הרב חיים היקר. אכן אני מסכים עם תוכן דברייך אבל לדעתי צריך וראוי להעריך כל תרומה שלהם לחברה כולה, כולל אלו שעוסקים בזיהוי גופות וכולל אותם אנשים מיוחדים שלא מרימים את ראשם מהסטנדר מתוך ראיה של שליחות ושמירה על עמי (ואני עוד מעט סוגר 150 ימי מילואים במלחמה, כך שאינני חשוד על היותי משתמט). פשוט אני חושב על מגזרים שלמים שהשירות שלהם לעם זה בתפקידים שלא תורמים יותר מאנשי זקא, אז מה בגלל שאין להם מדים? אני רוצה להוסיף עוד נקודה, שבציבור החרדי אדם שבוחר להתגייס הוא שווה ערך לאדם שיוצא מהארון בציבור הדתי, האם אין כאלה? יש אבל לא הרבה. לכן אני די נגד עלבונות ברשת ויותר ליצור שיח כה שיותר מכבד, כי יושב לו כרגע חרדי בבית קורא את זה ונעלב, ומתכנס, ומצתדק ושוב מתרחק ואז אנחנו בנסיגה. התהליך כמו שאמרת יקרה תפקידנו הוא ללוות אותם להגיע לנרודה הזאת.
23
שלום לך לונה...
נתנאל | 22-02-2024 21:37
שלום לך לונה היה שבט שעבד עז ברוב תקופת השופטים (שבט דן -פסל מיכה) מסכים שיש מעין משיכה בחבל אך להגיד שאחד חוטא בדבר אחד אז השני יחטא בדבר אחר זו לא טענה מוסרית וגם אני הקטן חושב שהשינוי יבוא רק מבפנים ביקורת עניינית היא חשובה אבל אין למה להתעסק בזה כל היום כי שוב, השינוי מגיע מבפנים
24
החילונים המשתמטים - מה הם? מספיק להתמקד בחרדי
יאיר | 23-02-2024 0:15
דברו כללית על כל המשתמטים - כולל אלה שהולכים לקבן סתם בשביל לא להיות קרבי. או שמארגנים לילדים שלהם כל מיני ג'ובים למיניהם...
מדובר על התופעה...
שירי מנתניה | 23-02-2024 1:04
מדובר על התופעה המאורגנת, לא על יוזמות יחידנית של ההשתמטות. מדובר על תופעה מאורגנת בשביל בצע כסף של מיליארדים שסוחטים מהמדינה.
25
שאנחנו שומעים את...
קובי | 23-02-2024 5:40
שאנחנו שומעים את מנהיגי הציבור החרדי נגד גיוס מה הטענות שלהם אף פעם לא הבנתי,אם המיפגש עם חילונים מסוכן או עם הציוניים,במוסדות המדינה הם שולטים ואינם מפחדים מקירבה לחילונים,הם יותר חכמים מי מה שאתם חושבים עושים מניפולציה זה הכל
26
מילים כדרבנות ...
בחרדה | 23-02-2024 8:22
מילים כדרבנות
27
רבני ישראל מונח לפתחכם ללמוד ןללמד דברים יסוד
אבנר | 23-02-2024 8:35
רבני ישראל מונח הפתח בית המדרש דברים יסודיים בתורת ישראל רק תלמדו על ארץ ישראל בתוך קופסאות התפילין מה כתוב שם מי זה כנען גרגש חת יבוס רק תלמדו על מדינת ישראל מתוך דברי הרמבן בהוספה ד' הרביעית שלו לספר המצוות רק תלמדו את החולקים עליו רק תלמדו האם הם צדקו האם צודקים עדיי? עליכם ללמוד וללמד שזו מצווה לדורות לאומה לא ליחידיה
28
אז היה שייך...
אם צהל היה משה רבנו | 23-02-2024 10:12
אז היה שייך לדבר על שבטים היום אין אורים ותומים ולא שייך עניין של שבטים גם החילונים לא מתגייסים לקרבי רק הדתיים לאומיים כי כולם יודעים שבסוף אין גיבוי ויפילו הכול על השג הוראות פתיחה באש שמות את חיילי צהל כברווזים במטווח כך שאם לגייס חרדים זה במסלול של משמר לאומי חרדי נפרד בפיקוד חרדי
תתבייש ככה לדבר...
כפירני | 03-03-2024 17:22
תתבייש ככה לדבר על חילונים. כל המחלקה שלי חילונים/מסורתיים
בושה וחרפה לעלילת...
דינה | 26-02-2024 10:17
בושה וחרפה לעלילת שוא על החילונים . לא בקרבי ??? תתבייש לך
29
כנראה שאתם לא...
א.כ | 23-02-2024 12:39
כנראה שאתם לא מבינים מספיק את ערך לימוד התורה, שמגן על כל עם ישראל, ולהזיכרך אם מצוטטים כבר מהתנ’’ך אז בימי דוד על כל מי שהיה יוצא לקרב היה אחד כנגדו שיושב ללמוד תורה, ולא נראה לי שכרגע ה’ רוצה את הפילוג שאתה יוצר.... ואם אתה מצוטט ממשה רבינו וכו’ אז היום יש לכל אחד רב שלו וכל אחד עושה מה שמורים לו, אז בבקשה כל אחד ילחם בחזית שלו.
מה זאת אומרת...
************ | 26-02-2024 21:00
מה זאת אומרת חזית שלו? ומה זה נקרא רב שלו? לא ברור הקדוש ברוך הוא הוא זה שקובע שהגברים יוצאים למלחמה מלבד 3 חזית? ניראה לך שאתה מוקף אויבים אתה עושה חישוב של מי כןומי לא? מבינים כולם את ערך לימוד התורה ולא פחות יש להבין שאנחנו עם של ספרא ושל סאיפה וכאשר קמים עלינו אויבים לכלותינו אז כל העם צבא!!!! ככה זה עו עובד!!!!
מה עם מאות...
מממ | 24-02-2024 22:26
מה עם מאות האלפים שעובדים ולא לומדים מה הסיבה לפטור שלהם ?
30
א.חרדים משרתים מצוין...
Zeev | 23-02-2024 12:43
א.חרדים משרתים מצוין במצח יהודה ב. היו יחידות נפרדות יותר דתיות החרדים היו באים יותר ג. גם בציבור הדתי לאומי יש ישיבות גבוהות שבקושי עושים צבא וישיבות ההסדר ששירותם הפעיל הוא מקוצר בהרבה אז בא לא נטיף לחרדים.
שירתתי בכפיר וראיתי...
כפירניק | 03-03-2024 17:21
שירתתי בכפיר וראיתי את החרדים בנצח יהודה. מדובר בשבאבניקים שלא שומרים שבת
מדובר בכללי והרב...
************ | 26-02-2024 20:55
מדובר בכללי והרב יש מי הצדק בדבריו
31
איפה קיבלת את...
גב בטן | 23-02-2024 13:32
איפה קיבלת את התואר שלך????
קיבל כושר..מיובל שרלו...
גידי | 23-02-2024 14:32
קיבל כושר..מיובל שרלו עם הכרבולת..רפורמים..לא צריך להבל מדמויות כאלה..אם הוא משתמש בלשון השתמטות..אז הוא רשע.גם אם קוראים לו רב..רב ככל הרפורמים..
32
דווקא עכשיו בקופה...
אזרח פשוט משקיף מהצד | 23-02-2024 13:40
דווקא עכשיו בקופה הקשה הזו שעם ישראל זקוק לתלמידי חכמים עוד אחד קם מדבר על החרדים תלמידי ישיבת הם הלוחמים הראשונים אם לא יהיו לנו תלמידי חכמים אין מי שיכול להחזיק בתורה הקדושה גם אם לא לומדים תורה הקדושה איך נעביר אותה מדור לדור חס ושלום התורה תשכח אנשים בתת המודע שלהם איזה ערך עליון יש בלימוד תורה הקדושה גם ככה עם ישראל נמצא בתקופה רע מאוד דווקא עכשיו לעזוב את התורה הקדושה להתגייס לצבא זה נשמע טימטום לגמרי
ממש לא!!!!! הרב...
************ | 26-02-2024 20:55
ממש לא!!!!! הרב צודק אנחנו עם של סיפא ושל ספרא !!!!!כמו שידוע לך אם ידוע לך כל העם הגברים יוצאים למלחמה חוץ מ3 זה שבנה בית ולא חנכו זה שנטע כרם וכו' וזה שנשא אישה וכו' אז נא לדייק!!!
לא למדת כלום...
דינה | 26-02-2024 10:14
לא למדת כלום מהשואה ?
33
במילה אחת..לליצן עם...
חצקל | 23-02-2024 14:47
במילה אחת..לליצן עם הכיפה..תתפוצץ..!!!!! יודעים שלמדת תנך ובכן היו עוד כמו דמויות..עשיו.דואג האדומי.ירבעם בן נבט..אתה בדיוק כמותם..!! שום שינוי לא יהיה הישיבות ימשיכו להתפתח וללמוד..אתה תיעלם ולא יזכרו אותך.תהיה באתר של טומי לפיד ושאר שונאי תורה..
הקללות שלך.........
************ | 26-02-2024 20:49
הקללות שלך...... לא משנות את המציאות ואת צודקת דברי הכותב!!!!!
תתייחס לטיעונים לא...
מני | 24-02-2024 22:25
תתייחס לטיעונים לא לבנא הכי קל לתקוף את הכותב .... הרב נבון הוא לא הסיפור
34
האם שבט לוי נלחם במלחמת סיסרא ?
יוסי לוי | 23-02-2024 16:21
כמדומני שגם בתקופת דבורה שבט לוי לא נלחם ! ואולי בני הישיבות החרדים הם כמו שבט לוי. אני סומך יותר על החלבן הקדוש שהיה יודע יותר טוב מכל אחד אחר מה הולך בשמים. והיה לו צער גדול מנושא גיוס בחורי הישיבה, והתבטא פעם שאם היו יודעים מה היא תרומתם של בחורי הישיבה לביטחון המדינה, הייתה המדינה מתקצבת אותם יותר ממשרד הבטחון !!
?????נגיד.... ...
************ | 26-02-2024 20:48
?????נגיד....
35
כותב חריף ,...
מנחם | 24-02-2024 22:17
כותב חריף , חותם על כל מילה ההתנהגות החרדית עוברת כל גבול כותב את התגובה תוך כדי מסיבת הודעה לבן משפחה שהשתחרר ממילואים אחרי ארבעה חודשים ושבוע .. אב ל5 ילדים שהיה ברוב הזמן בעזה ...
36
איזה שבט צפון...
מענין | 25-02-2024 8:50
איזה שבט צפון תל אביב , הרצליה פיתוח , כפר שמריהו?
היום השבטים האלו...
************ | 26-02-2024 20:47
היום השבטים האלו נלחמים כמו כל השבטים חוץ מ.....??
37
השאלה היא מתי הדתיים יפסיקו להתגייס
אליהו | 25-02-2024 13:26
מתי הדתיים יפסיקו להתגייס ולהיות בשר תותחים על מזבח תפישות העולם המערביות. מתי יעזרו עוז וגבורה להתקומם כנגד מלחמה שמתנהלת על פי ערכים נוצריים
דתיים? בשר תותחים?...
************ | 26-02-2024 20:46
דתיים? בשר תותחים? מה שציינת ממש רחוק מהאמת והמציאות!!!!!
38
יישר כח, הרב...
זאב שנקמן | 27-02-2024 17:53
יישר כח, הרב נבון
39
שבט ראובן...? צאצאי...
יהודה | 27-02-2024 19:44
שבט ראובן...? צאצאי שבטים סלאביים, קוזקים, טטרים שספק התגיירו.
40
מי יתן לי...
יהודי פשוט | 27-02-2024 19:57
מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור
41
החרדים הם כת...
מרוקאי | 28-02-2024 12:34
החרדים הם כת עכום . הדבר היחיד שמקרב אותם לחיי יהודים זה המגורים בישראל.
42
"עַל כֵּן הָיְתָה לְמָשָׁל"
"הגם שאול בנביאים?" | 09-03-2024 23:58
תמהני לדבריו של המזוהה כרב שיצא מרצעו מן השק בקובעו שהחרדים הינם משבט ראובן שניטלה בכורתו וניתנה ליוסף וכל העת רואים אנו שהמשמרים את דעת גזירת העליון הינם אותם דוקא ש'ניטלה' בכורתם (לדעת 'הרב') ומשמרים באדיקות של חירוף נפש וקידוש השם מטלותיו והוראותיו. אין אדם יכול להאשים או לקבוע זהותו של יהודי ללוא חקירה משמעותית, היות ולא ציין 'הרב' מאין לו מידע סתור זה הקובע את זהותם של החרדים, דבריו אלו נראים ונשמעים כהשמצה ורצח אופי של חברה המשמרת הוראות דעת עליון שבגינם הם נקראים יהודים שאל להם לחבור לחברה שרק זהותה יהודית, אך ידיה 'ידי עשו', המצדיקה בנימוקים מתחסדים את ההיסטוריה של תוצאות מעשיה ומנסה להטילם על שומרי התורה ולשתפם באשמם, בנימוק של שיתוף בנטל הבא להצדיק את את מעשיהם שבגינם באה להם הרעה הזאת, ולשתף בצֵידם נשמות טהורות שישאו אשמם של אלו וילחמו את מלחמותיהם, וישמשו כעגלה ערופה על ידי בעלי האשם לאמר 'יָדֵינוּ לֹא שָׁפְכוּ אֶת הַדָּם הַזֶּה וְעֵינֵינוּ לֹא רָאוּ, כַּפֵּר לְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל'.
43
הבורות החרדלית מפוט...
ישראל | 14-03-2024 14:34
הבורות החרדלית מפוט מזעזעת. ומראה את דלותם בהבנת התורה ,הכרת מדרשים גמרות,ומקורות הדעת היהודית שמשמעות לימוד התורה היא הדבר המקיים את העולם הבריאות הצבא וכו. פשוט אינכם תופסים את מהות האמונה היהודית והתורה בורות ואי הכרת המקורות או סילוף בהבנה שכל המפלות בתנך וההסטוריה היו רק על אי דמירת התורה (לצערינו רוב העם חא שומר שבת וטהרה וכו מה שמסכן את העם בישראל ואת המדינה) החרדים מנסים לאזן את הקטסטרופה הרוחנית, עי הכח הכי גדול שהוא התורה. במקסימום השפעה. בקיצור מתקיימת בנו נבואת הגמ' בסוף מסכת סוטה חכמת חכמים תסרח ויראי ה' ימאסו
44
שבוע שבוע נפלא. אף...
חיים מאיר ויזניצר | 16-11-2024 23:02
שבוע שבוע נפלא. אף אחד לא יודע מה יהיה ואיך יהיה, אבל מה שבטוח הכספים הרבים שמדינת ישראל משקיע לעולם הישיבות החרדיות, מגדיל את זה. הדבר הראשון שצריך לעשות זה להוריד את כל התקציבים לכול התלמידים אחרי גיל חוק חינוך חובה ואז חלק המחשבות הבטלה (ישיבות לתלמידים שלא לומדים דקה ביום,) יסגרו ולאט לאט כל מי שאין לו חשק ללמוד (שזה הרוב) יצאו לעבוד וכו'. בשורות טובות