בזמן שבעולם נשמעות קריאות להפסקת אש, משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות בשיתוף מערך ההסברה הלאומי ובאמצעות לפ״ם יוצא הערב (בוקר יום רביעי בארה״ב) בקמפיין הסברתי גדול שיתמקד בעיתונות אמריקנית מובילה, בין היתר בעיתונים: The Washington Post ו-The Hill.

במודעת הקמפיין נכתב כי "אם חמאס יניח את נשקו – לא תהיה מלחמה. ואילו אם ישראל תניח את נשקה, לא תהיה יותר ישראל״.

המודעה שמופצת בעיתונים (צילום: דוברות משרד התפוצות)

מטרת הקמפיין היא להבהיר ולהדהד את המסר כי למדינת ישראל אין אפשרויות בחירה וכמו כל מדינה אחרת, היא מחויבות להגנה על אזרחיה.

מאז פרוץ המלחמה מנסה ההסברה הישראלית להילחם בהסתה הפלסטינית בכל דרך אפשרית. מעל ל-10 משלחות של בני משפחות חטופים ונרצחים נסעו לפרלמנטים בעולם, במטרה להשמיע את הנרטיב הישראלי מעל כל במה אפשרית, ולהפעיל לחץ בינלאומי על שחרור החטופים. מיזמים רבים קודמו על ידי אנשים פרטים וציבוריים במטרה להעביר לעולם את זוועות השביעי באוקטובר ונחיצותה של הלחימה, במטרה להשיב את החטופים ולהשמיד את ארגון הטרור חמאס.