הרב שלמה אבינר תקף השבת בחריפות את רבני הלייט, המובילים מה שהוא מגדיר "שבתאות חדשה" באמצעות פסקי הלכה "ההופכים רע לטוב", כהגדרתו.
במאמר בעלון 'באהבה ובאמונה' פותח הרב אבינר וכותב כי בניגוד לרפורמים ולקונסרבטיבים הכופרים בגלוי בתורת משה, "הפסיקה הניאו-שבתאית מכריזה יומם ולילה שהיא נאמנת להלכה כקוצו של יוד, אבל בעזרת תחכומים ותחבולות, ערפילים ורמיות, הופכת טוב לרע ורע לטוב."
בהמשך המאמר מקשר הרב אבינר בין שיטתו של קרח שגרס כי "רעיונות גדולים עדיפים על הלכות קטנות", דרך זמרי שביקש להתיר חטא זנות כדי להציל מחטא חמור יותר, שיטה שהמשיכה בנצרות שטענה כי "לא צריך להיות כבול לפרטים קטנים" עד לימי שבתאי צבי שר"י ש"היה מחבק נשים, בטענה שאין זה יצר הרע, אלא מצוות ואהבת לרעך כמוך, שכל חיבוק וחיבוק שלו נקי לגמרי מכל מרכיב יצרי. כך על ידי סברות רוחניות מעורפלות הוא דחה הלכות מפורשות, והרבה נפלו בפח."
את הפסיקה השבתאית מגדיר הרב אבינר כ"נגועה בשלוש מראות נגעים: א. סגידה לתרבות המערב. ב. הנמקות מעורפלות להפליא ג. ערבוב נימוקים רוחניים אמוניים." והוא מוסיף בסרקזם: "תרבות המערב אהובה מאד על הפסיקה השבתאית והיא האידיאל העליון בחיים, וההלכה אינה אלא מטרד שיש לסלקו בצורה מחוכמת של התאמה פורמאלית."
כדוגמה לפסיקה שבתאית שהתחום המועדף שלה הוא פריצת גדרי צניעות מביא הרב אבינר דוגמה מעצרת התפילה למען שלושת הנערים החטופים בכיכר רבין, בה נפסק כי "מותר להביא זמרת וכן שהקהל יהיה בערבוביא, כי כך שמע פסיקה שבתאית שאיסורים אלו נדחים מפני פיקוח נפש, וגם נדחים מפני אידיאל האחדות."
לקראת סוף המאמר מביא הרב אבינר את הביטויים הנאו-שבתאיים בפסיקה בהם: 'לא צריך להיות כבול למקורות', 'דרכיה דרכי נועם', 'תורת ארץ ישראל', 'כלל ישראל', 'אחדות ישראל', 'לקרב התורה לרחוקים', 'להפיל מחיצות', 'הרב קוק', 'להיות קשוב', 'להרבות קידוש השם' ועוד. סימן נוסף נותן הרב אבינר לפסיקה הזו "…כל ההבלים האלה, כל השקרים האלה, כל הסילופים האלה, נאמרים גם בשמו של מרן הרב קוק. אך מעניין מאד – לא בשמו של רבנו הרב צבי יהודה, שודאי היה נאמן יותר למרן הרב מאשר הניאו-שבתאים."
ומסכם: "כל הטיעונים השבתאיים לאורך הדורות כבר נאמרו על ידי השטן בפני ריבונו של עולם בעת מתן תורה , ואפשר לסכמם בשלוש מילים: התורה אינה מציאותית. השטן אמר על התורה: "חיפשתיה בכל הארץ ולא מצאתיה" (שבת כט.)
מה דעתך בנושא?
8 תגובות
0 דיונים
חחח
לא היית מוציא את דבריו מהקשרם ככה.
11:01 23.09.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רועי
ללייטים ולרבנים הלייטים - "עַד מָתַי אַתֶּם פֹּסְחִים עַל שְׁתֵּי הַסְּעִפִּים?! אִם ה' הָאֱלֹהִים - לְכוּ אַחֲרָיו. וְאִם הַבַּעַל - לְכוּ אַחֲרָיו." מתאים בדיוק לתקופתנו! אם אפשר לפסוח על 2...
ללייטים ולרבנים הלייטים - "עַד מָתַי אַתֶּם פֹּסְחִים עַל שְׁתֵּי הַסְּעִפִּים?! אִם ה' הָאֱלֹהִים - לְכוּ אַחֲרָיו. וְאִם הַבַּעַל - לְכוּ אַחֲרָיו." מתאים בדיוק לתקופתנו! אם אפשר לפסוח על 2 הסעיפים. אי אפשר לרצות להיות דתי, ומצד שני לעוות את ההלכה כדי להתאים לעולם ה"נאור". עד מתי שאת פוסחים על 2 הסעיפים? או שאתם דתיים כדת משה וישראל, או שאתם "משכילים" "נאורים" "מערביים". כידוע כל הפוסל באות אחת מתורת משה כאילו כפר בתורה כולה. כל הכבוד לרב אבינר ולכל רבני האמת שלא פוחדים להוכיח, גם אם יהיו כאלו שיגנו אותם בגלל שאומרים את האמת.
המשך 14:42 08.09.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ד"ר איקס
כמה שריטות יש באקדמיה ובאקדמאים ... איש לא יספרם מאחר שצריך להמציא חידושים אז לא תמיד זה נושק לשכל ...זה חילחל להרבה רבנים החושבים שצריך לחדש בכל מחיר...
כמה שריטות יש באקדמיה ובאקדמאים ... איש לא יספרם מאחר שצריך להמציא חידושים אז לא תמיד זה נושק לשכל ...זה חילחל להרבה רבנים החושבים שצריך לחדש בכל מחיר גם אם המחיר ההילכתי כבד
המשך 00:04 08.09.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חיים של תורה ויראת שמיים
כשיהודי טוען שעם ישראל זקוק לאקדמאים ולהמעיט ברבנים, כביכול הם בושה לעם, הוא לא חידש שום שריטה, זו שריטה ישנה של כל מהרסי ומחריבי דתינו מדורות ההשכלה, שהיו בושים בדיוק...
כשיהודי טוען שעם ישראל זקוק לאקדמאים ולהמעיט ברבנים, כביכול הם בושה לעם, הוא לא חידש שום שריטה, זו שריטה ישנה של כל מהרסי ומחריבי דתינו מדורות ההשכלה, שהיו בושים בדיוק כמו השריטה שלך, בכבוד דתם ובחכמת תורתם ומסורתם "כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים" אמרה תורה, וממול מנדלסון שר''י שאמר "היה יהודי בביתך ואדם בצאתך...." אז אתה לא רשום על המצאת הגלגל האומלל השרוט הזה
המשך 21:19 07.09.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איציק
אלא לכאלו דנמצאים יותר בתוך האקדמיה (כגון שפרבר וכאלו יותר פופולריים)
18:08 07.09.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודי
אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק. הרב אבינר, כדרכו מוסיף מחלוקת בעולם בניגוד לתפקידם של תלמידי חכמים להרבות שלום. במה עדיפה פסיקת שו"ת הסמס על אותה "פסיקה שבתאית"? הפסיקה...
אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק. הרב אבינר, כדרכו מוסיף מחלוקת בעולם בניגוד לתפקידם של תלמידי חכמים להרבות שלום. במה עדיפה פסיקת שו"ת הסמס על אותה "פסיקה שבתאית"? הפסיקה שלו הופכת לחומר למוספים סטיריים.
המשך 11:42 07.09.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ממשיך את הקו של הרב זייני שליט"א, שכינה את אותם רבנים 'רבני השילוש'
09:38 07.09.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חיים
09:38 07.09.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר