הרב לוינשטיין: "ציבור של 4 מנדטים לא יכול להנהיג עם" - סרוגים
newsletter preview

תהיו הראשונים להתעדכן!

נרשמים לניוזלטר של סרוגים ומקבלים מדי יום את החדשות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הרב לוינשטיין: "ציבור של 4 מנדטים לא יכול להנהיג עם"

הרב יגאל לוינשטיין בראיון לסרוגים מדבר על מהותה הפנימי של המלחמה, על מקומם של הסרוגים בהנהגה, על סוגיית הגרפיטי בעזה ועל הלך הרוח הנושב במכינה בעלי. ראיון על הרוח הגדולה

יהודית לזרוביץ', חדשות סרוגים
הרב לוינשטיין: "ציבור של 4 מנדטים לא יכול להנהיג עם"
  (צילום: למי עזוז)

הרב יגאל לוינשטיין, ראש מוסדות בני דוד, שוחח איתנו על המבט האמוני והפנימי של המלחמה הזו. בתחילת דבריו הוא מתאר את עוצמת העמידה והחוסן הפנימי שיש בעם.

(צילום למי עזוז)

"הקושי חושף מדרגות חיים חבויות"

"העם הזה הוא העם הכי זקן בעולם והכי צעיר בעולם, לעם הזה יש יכולת התחדשות שאין לאף אחד, סוד הנצח הוא היכולת לצמוח מכל משבר. מלכות בית דוד משולה לצמח, דבר שהולך וצומח כל הזמן, משברים רק חישלו את העם שלנו. האם פרטים יכולים להשבר? כן. האם העם בבכללותו יכול להתגבר? כן. אפשר לטעות ולחשוב שהעם היהודי במשבר, אבל במצבים קשים תמיד צמחנו וגדלנו מתוכם וגם מהארוע המסובך הזה נצמח".

הרב מסביר את הנקודה "התפקיד של יסורים בכלל וקשיים בעולם הם שבאדם חבויות עוצמות גדלות שהוא לא מודע להם, עולם הבחירה החופשית לא יכול לחשוף תמיד את העוצמה הפנימית. אברהם אבינו עבר עשרה נסיונות ורואים שהם גידלו אותו עד המדרגה של "אתה ידעתי כי ירא אלוקים אתה". יש דברים שאנחנו לא משיגים אלא ע"י לחצים וקשיים שמכריחים אותנו לחשוף בתוכנו מדרגות חיים חבויות".

"ארבעה כוחות חיים התפרצו בזמן המלחמה"

הרב מסביר כי לפני המלחמה היינו במחלוקות גדולות ובפילוג גדול וברגע אחד ארבעה כוחות התפרצו בעקבות ההכרח, שגרמה ללידה מחוד "נקודה ראשונה: אנחנו עם אחד: ברגע אחד הכל התפרץ "מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ".

הכח השני הוא גמילות חסדים וערבות הדדית: אהבה שאינה תלויה בדבר.

הכח השלישי שהתגלה הוא גבורה: כבר לא האמנו שהצעירים יכולים להילחם ושהעם יעמוד במחיר האבדות. במלחמה האחרונה בלבנון השנייה שאלו את הרמטכ"ל דאז למה חיכית כל כך הרבה זמן להכנס ללבנון? הוא ענה: "עם ישראל לא בנוי לראות ארונות קבורה" מי שחושב ככה על העם שלו שלא יצא למלחמות.  גם המשפחות השכולות סוברות כי יש להמשיך עד הסוף גם במחיר הקשה. הגבורה שהתפרצה פה הזכירה לנו שאנחנו עם של אריות, ההכרח הזה הוליד את זה ולא שום שיעור.

הכח האחרון שמזכיר הרב, הוא יראת שמיים: "לפני 18 שנה תת-אלוף עופר וינטר קרא "שמע ישראל" לפני המלחמה ומנעו ממנו להתקדם בצבא. היום אין גדוד שלא נכנס לעזה בלי "שמע ישראל". כל עזה מלאה בחנוכיות בחנוכה, עם ישראל חוזר ליהדותו, אני לא מדבר ברמה הפרטית, שכל אחד יעשה איך שהוא מאמין, העניין פה הוא ברמה הלאומית. לא יכולנו להגיע לזה לפני המלחמה".

"אשתי שרה ואני, הולכים כל יום לנחם אבלים"

מתוך המקום הלאומי שקיבל תחייה מתייחס הרב גם לכאב הפרטי "אני נפגש עם השכול והכאב כל הזמן בלי סוף מעגלים. יש שלושה דברים שיכולים לחזק, הראשון "בכל צרתם לו צר", להיות מול האבל באין סוף של הקשבה, הוא מרגיש שאתה איתו בצרתו, היכולת להיות שותף בצער זה תנאי לדבר ולתקשר, להיות שותף אמיתי לצער". הרב ואשתו שרה, אלמנתו של רועי קליין הי"ד, הולכים לנחם אלמנות במלחמה, והאבלות מרגישות בנוח לשתף אותה ולספר לה מה הן עוברות כי היא תבין אותן אפילו  רק במבט בעיניים".

הדבר שני שהרב מציין הוא אמונה וביטחון "מידת הביטחון בה' הופכת להיות המצרך הכי חשוב בחיים, מי שלא עוסק בלימוד תורה לא יכול לעמוד ביום צרה, מידת הביטחון והאמונה, בשעה שרע לו הוא עומד מול מצבים שקצרה היד מלהושיע, מקום הנחמה האמיתי היחידי שיש בעולם זה רק אצל רבונו של עולם. אלו ידיעות אמוניות שאתה יודע בשכל וצריך להעביר אותן לרגש זה תהליך שלא קורה ביום".

דבר שלישי הוא תפיסת התכלית של מה שקורה, מה התכלית של המלחמה ושל ההרוגים. כשאתה משלם מחיר על דבר שהוא נותן ערך לחיים אז המיתה מקבלת משמעות אחרת כיון שחיי האומה זה הדבר הגדול ביותר שיש בחיים ממנו אנחנו יונקים את חינו הפרטיים. הפרט מוכן למסור את הנפש על דבר כזה הוא יכול לקבל נחמה מהדבר הזה. "ארון נושא את נושאיו" – בארון היו לוחות אבנים כבדים מאד אבל לא הכהנים לא הרגישו כבדות כי הכח הכללי, היעוד, השליחות, התורה נושא את עם ישראל".

"בהעדר חלום נולדים הפספוסים"

סוגיה נוספת שהרב נשאל היא הפחד מפספוס הזדמנות הסטורית, כשהמדינה קיבלה הרבה כח היא נסוגה, כמו בהר הבית, כמו רגע לפני עסקת החטופים שהחמאס כבר היו על הברכיים וגם עכשיו כשלא מעיזים להגיד בקול שישראל תישאר בעזה. הרב נותן לכך מבט אחר ומרחיב " אחת השאלות ששואלים אדם לאחר מותו היא  "האם ציפית לישועה?" האם יש לך חלום שאתה רוצה לממש, בהעדר חלום נולדים הפספוסים.

רבונו של עולם מייצר מציאות של מימוש חלום אבל צריך לראות אם הרוב רוצה בזה, לא יחזרו לגוש קטיף אם הרוב לא רוצה לחזור. הקב"ה יצר הזדמנות אדירה לממש את החלום של שיבת ציון וכל הזמן דוחק בנו למימוש החלום, אנחנו עם עקשן מתכחשים לחלומות שה' רוקם עבורנו. צריך לגרום לעם לחלום את החלומות האלו, לא רק תושבי הגוש אלא רוב מניין של העם".

(צילום: למי עזוז)

"ציבור של ארבעה מנדטים לא יכול לקבל החלטות בהנהגה"

אנחנו עוברים לשוחח על המגזר הדתי לאומי ועל תקרת זכוכית מעל כל כיפה, אולי הגיע הזמן לדפוק על השולחן?

"זה לא עובד ככה, חברה וקבלת החלטות זה לא שאלה של מי שדופק יותר על השולחן אלא איפה התודעה של הרוב נמצאת, זה שהציבור הדתי נמצא בהיקפים עצומים בלוחמים זה דבר מעורר שאלה, מה גרם לכל כך הרבה בחורים להיות שם? ושאלה נוספת איפה האחרים? בבה"ד 1 50% ממגמת חי"ר זה בחורים דתיים, יש משהו בחינוך הכללי של אינבידואליזים שיוצר מצב לא סביר ולא נכון שקבוצה כל כך קטנה בחברה נושאת נטל כל כך כבד. אגב, בדור שלי כל הקצינים היו קיבוצניקים.

עוד באותו נושא

שאלנו את גנץ: "למה אין סרוגים בקבינט המלחמה?"


22

השאלה הנוספת היא האם ציבור של 4 מנדטים יכול להיות בקבלת ההחלטות? הכח שלנו ברמה הציבורית הוא קטן, יש עוד 80% בעם שלא חולק איתך את השקפת העולם הזו באופן מלא. צריך להבין שמה שיוצר מציאות זה תהליכים רוחניים, המחשבה, תפיסות עולם ואמונות. הרעיון של הרצל ברגע ברגע שהוא נקלט אצל מספיק אנשים זה שינה את פני היסטוריה, הוא הביא תכנית עבודה פרקטית וזה הדליק את המחשבה והצית את הפלא הציוני. רעיון שהצליח להתפשט, להתרחב ולמלא לבבות להוליד רצונות ומעשים שהרעיון מתפשט מספיק רחב הוא יכול לשנות את פני ההיסטוריה. אפשר לחולל הכול, אבל הכול מתחיל מאמונות, דעות ורצונות שהם תוצאה של חלומות. בינתיים הציבור הדתי ציוני הוא מדהים אבל בשולי החברה מבחינת התודעה".

"צבא לא יכול להתנהל שכל חייל עושה מה שהוא רוצה גם אם זה טוב"

הרב מתייחס לסוגיית הגרפיטי בעזה "בזמן מלחמה המלחמה לא עושה פרט אלא עושה אומה, כל מה שחייל נמצא בעזה זה מכח השליחות, שליח של העם היהודי דרך צבא ההגנה לישראל אני אפילו לא נכנס לזה אם הפעולה שעושה חייל היא טובה או לא, חייל לא עושה מה שהוא רוצה בצבא. יש מנהלים למלחמה הזו וככה זה מתנהל. הדיון הוא לא האם זה טוב או לא אלא והאם זה יזמה של חייל פרטי או זו פקודה של המערכת? צבא לא יכול להתנהל שכל חייל עושה תכנית כבקשתך, המשולח עושה מה שהמשלח שלח אותו גם אם אני חושב שזה הכי טוב בעולם".

"ללמוד ספרים עם שמחזקים את תורת הכלל"

הרב מציע להתחזק וללמוד דברים כללים "תורת הרב קוק החידוש שלה זו תורה שנוגעת בעם ישראל,  ספרים שעוסקים בשאלות למה אנחנו בארץ מה תפקיד המלחמות בעבודת ה' ובהנהגה האלוקית, ספר אורות זה התמצית של כל התפיסה, יש גם ספרים של הרב דרוקמן שעוסקים בסוגיות הכלליות שיבת האומה לארצה. להגיע לתודעה חדשה בעבודת ה', זמן מלחמה זה זמן קריטי להימלא בתעצומות נפש. הספר "אבן ישראל ג'" של הרב עודד וולנסקי הרבה קצינים הספר הזה הולך איתם למלחמה.

לשאלתנו איך הלך הרוח עכשיו במכינה,עונה הרב כי "התלמידים מאוכזבים שהם מפסידים את הלחימה, כתוב "עושה מלחמות ומצמיח ישועות", תחיית ישראל וגאולתן כוללת גם מלחמות. אחרי מלחמת לבנון השנייה התלמידים הרגישו פספוס שהם לא לחמו במלחמה, אמרתי להם: "אל תדאגו יש מספיק מלחמות לכולם יום יבוא יגיע תורכם להלחם על הארץ הזאת".

צילום: למי עזוז | עריכה: ידידיה כהן | הפקה: אשר רוט

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
75 תגובות - 43 דיונים מיין לפי
1
תחזור בתשובה על...
לא צאן (מרעיתך) | 28-12-2023 13:20
תחזור בתשובה על ״בחורילות״ אז יהיה אפשר להתחיל להסביר לך איך אתה מדבר על אחדות בזמן שאתה מגדולי המפלגים.
לא סובל חוזרים בתשובה שבן לילה הפכו למטיפים
אמיר | 29-12-2023 7:38
שישבו בשקט ויטפלו בטומאה הישנה שלהם.
הוא לא דיבר על בחורילות
התבלבלת | 28-12-2023 15:07
ואם מישהו אמר שטות לפני עשר שנים צריך לתפוס את כל החברים שלו על כך?
2
כבוד הרב לוינשטיין...
יקי | 28-12-2023 13:31
כבוד הרב לוינשטיין אתה צודק אנחנו מיתעסקים בקקי ערביי הארץ הבעייה השתלטות על הנגב והגליל יבוא שעת הכושר ישחטו אותנו בבתים צריך למגר את הכנופיות בחברה הערבית מיידי לפני אירן או סוריה
3
מרץ זה ציבור של 4 מנדטים ומנהיגים עם
א | 28-12-2023 13:35
השמאל הקיצוני חלוץ ברק גולן ביחד עם התקשורת והמשפט ציבור קטן ומסית והובילו עם לתאום
תאום סיאמי ...
ב | 28-12-2023 21:56
תאום סיאמי
4
מרץ והשמאל הקיצוני ציבור קטנטן
ל | 28-12-2023 13:37
והם בגלל התקשורת ובית המשפט מובילים עם בכחש ובכזב
5
במחילה. זה לא...
יצחק צוקר | 28-12-2023 15:18
במחילה. זה לא נכון שאנחנו 4 מנדטים אלא 14 כעת. יחד עם זאת יש המון כיפות סרוגות שמצביעים למפלגות אחרות ורוב המחנה הלאומי מכוון יותר לדעות הללו מאשר לאלו שמקבלים כעת את ההחלטות. הרב מתעלם לחלוטין מההשתלטות העויונת של קבוצה קטנה וקיצונית על קבלת ההחלטות בצבא ותקרת הזכוכית לקצינים הדל ובכלל לאוכלוסיה הימנית והלאומית שמהווה רוב גורף בעם ובפרט בלוחמי צהל. המסקנה מדבריו של הרב שזה בסדר שאנו נילחם ונמות ונהיה שותפים רק ברמה הטקטית ולא ברמה הערכית והאסטרטגית. לטעמי זו הסיבה שזו פני המציאות. הקבלה של מנהיגינו את המצב האבסורדי הזה מבלי אפילו לחשוב להקים על כך קול זעקה מונע שינוי שהעם ברובו חפץ בו
הבעיה של הציונות...
באר | 29-12-2023 9:27
הבעיה של הציונות הדתית שאין לה מנהיגים.צריך להחליף את כולם.כולם או משיחסטים או אין להם. קשר לציונות הדתית.לדוגמא את מי סטרוק מייצגת אולי כמה שכנים בקרית ארבע.
זה בדיוק העניין,יש...
עודד | 28-12-2023 21:30
זה בדיוק העניין,יש הרבה כיפות סרוגות שמצביעות למפלגות אחרות כי הם לא הציבור שלו לשיטתו. אם לא הבנת ובהנחה שאתה חובש כיפה ולא הצבעת לציונות הדתית הוא לא סופר אותך בתור הציבור שלו.
למקרה שיצחק צוקר...
אהמממ | 28-12-2023 15:37
למקרה שיצחק צוקר לא שם לב: אתם שולטים בממשלה בשנה האחרונה. ביבי שבוי שלכם. קיבלתם את כל מה שחלמתם עליו, כמעט - וככה זה נראה כשדתיים שולטים. חתכתם את הערך של מדינת ישראל ביותר מ- 35% תוך שנה אחת(!). אף פוליטיקאי מערבי לא מוכן אפילו להצטלם איתכם באותו האירוע. מתייחסים אליכם, הסרוגים, כמו אל דאעש. ואתה עדיין מתבכיין שאתם לא שולטים מספיק או לא משפיעים מספיק? במחילה.
6
סמרטוטים. מוחקים תגובות...
קובי ש"ך. | 28-12-2023 15:49
סמרטוטים. מוחקים תגובות של שמאלנים. אתם זבל חזירים.
שעושים לך מה...
חיים | 28-12-2023 20:51
שעושים לך מה שהשמאל עושה שנים רבות לימין אתה פתאום מתפוצץ, צבוע!
7
קשה לי להקשיב...
יעב״ץ | 28-12-2023 15:50
קשה לי להקשיב לרב יגאל אחרי הלגלוגים שלו על נשים בשרות צבאי!!!
8
העם הכי עתיק?...
שמואל גונן | 28-12-2023 16:00
העם הכי עתיק? לא בטוח, מה עם הסינים וההודים, ועוד?
נראה לך שהוא מתעניין בעובדות
מיואש | 28-12-2023 16:26
הוא יודע לעשות תעמולה וזהו.
9
הזוי לחלוטין הרעיון...
סריג סרוג | 28-12-2023 16:13
הזוי לחלוטין הרעיון שציבור ענק לא יכול להשפיע למרות שבאופן רשמי המדינה היא דמוקרטיה ובפרלמנט יש ייצוג נכבד לדתיים
10
עבוד. נאה. נמוכה....
יורם | 28-12-2023 16:14
עבוד. נאה. נמוכה. ,אם הוא. חכם ארבע. מנדטים מספיקים לו כדי. להנהיג כפי שבנו הוכיח. אבל. 42 מנדטים. יכולים. לחרב מדינה כפי שביבי. מוכיח על. יום .
11
איש קטן ודוחה,...
ערן ש. | 28-12-2023 16:46
איש קטן ודוחה, שמינה עצמו להיות פרשן לאלוהים. רוב הישראלים אנים מעוניינים בפרשנות שלו, ולא מוכנים לקבל את אמות המידה החשוכות שלו.
יישר כוח לרב
גבי | 29-12-2023 0:20
רוב הציבור אוהב אותו
ומי אתה שמחליט...
סילבי | 28-12-2023 18:17
ומי אתה שמחליט מה העם חושב???
צודק אדם חשוך...
פולי | 28-12-2023 17:28
צודק אדם חשוך וגזען.
12
יש מספיק מלחמות לכולם
אל תדאגו | 28-12-2023 17:03
חמוד
13
אבל 4 מנדטים יכולים להיות 45% מהנופלים???
יניב | 28-12-2023 17:06
הציבור שלנו הרבה הרבה יותר מ4 מנדטים כולל המסורתיים- רוח העם היא אמונה ורוב העם הוא מאמין ומחכה להנהגה אמונית ולא חילונית עם אינטרסים אישיים וטובות הנאה
ממש לא מזוהה אתו
דתיה | 25-01-2024 11:22
לא כל הדתיים מזוהים עם המפלגה שנקראת הציונות הדתית
אם אתה כותב...
עודד | 28-12-2023 21:28
אם אתה כותב ככה כנראה אתה לא הציבור שלו לשיטתו(גם אני לא)הציבור שלו זה הציבור שמזוהה עם ישיבות הקו(הר המור)ואין בינו לבין האדם המסורתי כלום ושום דבר מלבד האמונה שיש אלוהים.
14
הקיצוניות האמונית תחריב...
הקצוניות האמונית | 28-12-2023 17:26
הקיצוניות האמונית תחריב את הבית אני מניח שכשאתם קוראיםאת מה שאני אומר אתם לא יכולים לקבל את זה אבל צמים כל שנה על חורבן הבית... הקיצוניות החריבה והקיצוניות תחריב... האסונות עוד לפנינו...לצערי הגדול
הקיצוניות המשיחית הפאנטית...
משה | 28-12-2023 20:50
הקיצוניות המשיחית הפאנטית של השמאל שהביאה עלינו את אוסלו, את הגירוש מגוש קטיף ואת האסון שאנחנו עכשיו מתאוששים מתוכו, אם היא תמשך היא באמת תחריב אותנו, נמאס ממשיחיות השמאל הפאנטית.
15
העם הזה לא...
פולי | 28-12-2023 17:27
העם הזה לא הזקן בעולם יש עמים זקנים יותר עובדות והיסטוריה העם הסיני והעם המצרי לדוגמא.
אתה שומע את...
סילבי | 28-12-2023 18:13
אתה שומע את עצמך, על איזה עם מצרי אתה מדבר??? איפה הוא?? אתה באמת חושב שהמצרים של היום הם מהאי פריה המצרית? והסינים? נולדו לפני עם ישראל?? איזו בורות
16
שונא אדם והומופוביה...
אהוד בן גרא | 28-12-2023 17:45
שונא אדם והומופוביה מתגאה במספר המתים שחינך גבוהים היו גם בצבא יוון העתירה ויש גם בחמאס
שונא האדם זה...
דוד | 28-12-2023 20:48
שונא האדם זה אתה, ששונא את הרב לווינשטין כי הוא אומר לך את האמת בפרצוף. לעומת זאת הרב לווינשטיין לא שונא יהודים אלא יוצא נגד השיטה הרוחנית. הבדל שכנראה קשה לכסיל כמוך להבין.
17
צריך לאשפז את...
תושב גבול הלבנון | 28-12-2023 20:16
צריך לאשפז את הרב במוסד לחולי נפש, אמונתו האמיתית מעבירה אותו על דעתו. הגיגיו מראים חוסר יכולת אמונה באדם עם חשיבה עצמית. לומר שאין יכולת שיקום ללא אמונה זאת טיפשות. מסכנים חניכיו.
המסכן היחידי כאן...
דוד | 28-12-2023 20:47
המסכן היחידי כאן זה אתה, גמד רוחני עם עיניים טרוטות שחושב שבכזית מח שלו הוא מבין הכל. תלמד פסיכולוגיה וטיפול ותראה שאתה הטיפש הגדול.
18
תתחיל מללמוד היסטוריה...
ר | 28-12-2023 20:32
תתחיל מללמוד היסטוריה עולמית כבוד הרב
19
הלווינשטיין כמו שבתאי...
חרדה למדינה | 28-12-2023 20:57
הלווינשטיין כמו שבתאי צבי, משיח שקר. מעניין מתי כמוהו הוא יתאסלם.
20
שפינוזה
דן | 28-12-2023 21:03
כבר אמר שרוב האמונות הדתיות בנויות על אמונות תפלות. לא סתם הגענו ל 7.10. הרב הזה הוא דוגמה לכל האמונות התפלות.
21
האם אנחנו רואים כאן
שמואל | 28-12-2023 21:16
תחילת ענווה , מבין שהציבור הגדול רחוק מהשקפותיו ? הלוואי
22
אחרי כל המילים...
משה משה | 28-12-2023 21:26
אחרי כל המילים היפות נשארת הבעיה . שבחרתם להשתחוות לפני עגל הזהב נתניהו . האיש שהוא רעל בחברה הישראלית היהודית .
נתניהו זה העבודה...
עגל | 29-12-2023 13:51
נתניהו זה העבודה הזרה שלכם, לא לוקחים אחריות ומאשימים אותו בהכל
23
הצעירים הדתיים לא מוצאים סיפוק בישיבות.
אבי | 28-12-2023 21:27
הצעירים הדתיים לא מוצאים סיפוק בישיבות. אין להם שום דרך להביע את עצמם כמו החילוניים. לא בספורט לא בתחביבים ולא במקצוע. לכן הם רצים בהמוניהם לצבא. שם הם יכולים להראות יכולות ולבטא את היחודיות והאיכות שלהם.
בישיבות האלה לומדים בשלב
ש | 16-01-2024 11:01
מאוחר יותר בחיים. מי שעסק בספורט או ניגן וכד' מוצא זמן גם לזה. לאחר הלימוד בישיבות הללו, ולאחר שמשרתים בשירות סדיר בצבא, לצד שירות במילואים (בשנים בהם אחרים חיים לפעמים בחול, פחות מקובל אצל הצעירים הדתיים לאומיים) מתבססים מבחינה מקצועית. כדאי להכיר לפני שמשתמשים במקלדת.
24
הציונות הדתית בגלגולה...
דוד גבאי | 28-12-2023 21:50
הציונות הדתית בגלגולה הקודם המפדל הייתה תנועה מפוארת. איך הצמיחה מתוכה זבל של הנהגה סמוטריץ , סטרוק ושות'. מגיעה לכם הנהגה שפויה יותר.
אתה אוהב אותם...
יהודוני | 29-12-2023 13:48
אתה אוהב אותם ממושמעים
25
יש הרבה דברים...
יהדות | 28-12-2023 21:58
יש הרבה דברים שאני מסכים איתם ויש גם דברים שלא, הרב לוינשטיין זה לא היהדות המוחלטת יש מקום לדעות שונות וגם תפיסות אחרות ביהדות, כל עוד זה לא הלכה שזאת המסגרת והדרך - לכל אחד יש יכולת להביעה דעה אבל לא כאמת מוחלטת אלא כדעה אישית...
1+1 יכול להיות...
יהודי | 29-12-2023 13:48
1+1 יכול להיות 2 יכול להיות שזה מה שאתה תציע שזה. ככה האמת עובדת, כל אחד מרגיש שזה משהו אחר
26
אתם לא מפסיקים...
לא למדתם כלום | 29-12-2023 5:59
אתם לא מפסיקים להסית ולפלג. אתם שונאים וקנאים שאין קשר בינם לבין התורה
27
צודק ...
גילת דני | 29-12-2023 6:45
צודק
28
מה אתה מבלבל...
מילוא אבי | 29-12-2023 8:53
מה אתה מבלבל את השכל...עוד רב על העשרות אלפים שיש כבר
29
האיש הזה הוא...
שמריהו | 29-12-2023 9:13
האיש הזה הוא הומופוב חשוך ושונא נשים.מה לו ולרבנות????
נפגשת איתו? רב...
שמור עליו | 29-12-2023 13:46
נפגשת איתו? רב זה לא מישהו שאומר לך מה שמתאים לך ובא לך
30
הרבנות הפרושית החליטה...
כהן | 29-12-2023 10:42
הרבנות הפרושית החליטה שהיא הות ביהדות וכםי שגרמו לחורבן הבית כך ממשיכים גם היום
31
שוב פעם שקרים...
אטרי | 29-12-2023 10:54
שוב פעם שקרים והסתה? את עופר וינטר לא קידמו בגלל טיפול בפרשיית מין, ולא בגלל שקרא שמע ישראל. אתה רוצה לדבר על אחדות? סבבה: הציונות הדתית בקואליציה עם ציבור שלא עושה צבא ולא שותף בנטל, נערי הגבעות מאייימים על קציני צהל (!!!!), ערוץ 14 שלכם מפיץ רעל ושקרים (13 נופלים מתל אביב אבל יינון מגל מדווח שרק אחד). אולי תתחיל מלהסתכל פנימה רבי יקר
ושוב פעם שמאלני...
אביר האופל | 29-12-2023 15:15
ושוב פעם שמאלני פורץ במסכת שקרים משלו. נמאסתם.
עופר וינטר לא...
עטרי | 29-12-2023 13:44
עופר וינטר לא היה מעורב בשום פרשת מין. מה קשור נערי גבעות ל4 מנדטים
32
המלחמה הזאת מראה...
דודו | 29-12-2023 11:37
המלחמה הזאת מראה את עוצמתם של הלוחמים החרדלים,מול עליבותם של מנהיגיהם ההזויים.
33
יש הרבה חובשי...
סימה | 29-12-2023 11:38
יש הרבה חובשי כיפות שאינם חולקים תפיסת עולם של מתנחלים. תסתכלו בסקרים וגם במנדטים.
34
מרצ לא עברו...
מיקי | 29-12-2023 12:56
מרצ לא עברו את 4 המנדטים וברור שהם מנהלים את המדינה; מערכת המשפט, תקשורת, בכירי הצבא והכלכלה... וזה לא בגלל היותם קיבוץ מופלא של מוכשרים אלא בגלל שהם דואגים למנות רק אנשים כמותם ומטהרים כל גילוי ולו הכי קטן שמתנגד להם... ראה מחאת החורבן
לא המחאה גרמה...
רותי | 29-12-2023 19:49
לא המחאה גרמה לחורבן אלא הההפיכה המשפטית. המחאה הצילה לעת עתה את המדינה מדיקטטורה שהיתה מנציחה את השלטון הכושל. שלטון שתרם ואף גרם לטבח
35
הלוואי שהסרוגים ישתלבו...
רות | 29-12-2023 13:58
הלוואי שהסרוגים ישתלבו בהנהגה. אבל די כבר עם המגזריות, האינטרסנטיות, התקציבים המיוחדים, השכונות והישובים הנפרדים. כמו בצבא, הגיע הזמן להיות חלק מעם ישראל.
36
האם הרב לוינשטיין...
אחת | 29-12-2023 16:14
האם הרב לוינשטיין מכיר בתרומה המשמעותית של לוחמות החל מה 7.10 ועד היום, ולחזור בו מההבלים השוביניסטיים שהוא אוהב להשמיע?
37
כל כך הרבה...
ק. פריש | 29-12-2023 16:21
כל כך הרבה שטויות לא קראתי אפילו אצל הרבובדיה. אני מבין שיש לך קהל שסופג אותן.
38
אולי כי הם...
אלי | 29-12-2023 18:12
אולי כי הם מחריבים מספיק את המדינה בלי זה? גונבים ושודדים את הקופה הציבורית לטןבתם? האם טובת הכלל חשובה לכם? האם אתם מסוגלים לא לכפות דת על אחרים?
39
הרוב החילוני יקח...
הארבעה מנדטים שלכם יקבלו את המשקל שמגיע להם | 29-12-2023 22:30
הרוב החילוני יקח לכם את כל הזכויות יתר שלכם בבחירות הבאות. בשם העקרונות הלברליים נשמר הסטטוס קוו, אבל אתם במפורש לא רוצים לשמור עליו שיש לכם טיפה כוח, אז הוא לא ישמר יותר. תתכוננו, תמצאו עבודה, לא יהיו קצבאות, תלכו לצבא, לא יהיה אף אחד אחר שישמור עליכם. בחרתם לערער את הסטטוס קוו מוקדם מידי, החילונים עדיין רוב, והיתרונות הקדושים שלכם יפרצו כולם.
מדהים כמה אתה...
מדהים | 01-01-2024 17:19
מדהים כמה אתה הזוי ביחידים שלא משתמטים גם במילואים באחוזים עצומים זה הציונות הדתית. לעומת הכותב שמניח שנמצא באזור הדשדוש בתרומה לעם ולמולדת
40
רכב על הגב...
גם 4 מנדטים אין לסמוטריצ׳ים | 29-12-2023 23:11
רכב על הגב של בן גביר , רכב על הגב של הציונות הדתית הקלאסית בנט, פעם חשבתי שהוא איש ישר על אף דעותיו הקיצוניות שלא עומדות בקנה אחד עם העולם המערבי שמחזיק אותנו פה בחיים אבל הוא התברר כפוליטקאי כמו רוב הממשלה פה, עסקן סחטן ומאוד מגלומן
41
ציבור של 4 מנדטים
מר ברכה | 30-12-2023 20:20
למה ציבור מסוים, ולא משנה אם הוא 4 מנדטים או 40, רואה את עצמו בכלל כנפרד מהעם, כאילו הוא נעלה יותר? מאיפה עזות המצח לנצל חולשה שלטונית כדי לשנות את הכללים הדמוקרטיים ולהביא לשבר חברתי גדול, רק כי זה משרת את מטרות המגזר??? יש הרבה חיילים שנאלצים לסכן את חייהם עכשיו כשמאחוריהם ניצב שלטון מופקר שפועל לרעתם, בהובלה ובתמיכה של 4 המנדטים האלה. יש ל-4 המנדטים האלה אחריות לא קטנה על המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה וקצת ענווה וחשבון נפש לא יזיקו להם
42
לוינשטיין. אדם רע....
אריק45 | 31-12-2023 17:06
לוינשטיין. אדם רע. מפיץ רוע ושנאהבעולם גזען משיחי. בגלל אנשים כמוהו וכל ההולכים אחריו מדינת ישראל תחדל להתקיים.לוינשטיין מרעיל את המוחות של הצעירים בישיבות. אין אחדות מזוייפת. אנחנו לא עם אחד. צריך לנתק את היהדות האורתודוקסית מכל מנעמי השלטון החילוני. צריך לאסור גיוס כפות סרוגות לצבא .הם גייס חמישי. אין זכות קיום לדתיים ללא החילוניים. הדתיים הם כמו פנדורה שיצאה מהתיבה. מפיצים רוע בעולם.
בתגובה המחליאה שלך...
יהודי אובייקטיבי | 01-01-2024 14:14
בתגובה המחליאה שלך אין שום טענה, רק שנאה. עדיין בטוח שהדתיים מפיצים את הרוע בעולם?
43
לא ככה משנה...
מנהיגות היא תמיד פחות מ4% מהציבור | 01-01-2024 15:51
לא ככה משנה מאיזה צד של המגוון