אחרי דבריו של עיתונאי 'הארץ', גדעון לוי, שמתח ביקורת על הסיכולים הממוקדים של ישראל נגד בכירי חמאס, גם חברת הכנסת, תמר זנדברג (מרצ) אומרת דברים דומים.
בהודעה שפרסמה היום (שישי), אמרה זנדברג כי חיסול הוא הוצאה להורג ללא משפט. לדבריה: "פעם היינו מתביישים. בכירי ארגוני טרור היו נהרגים בתאונות מסתוריות ורשתות זרות היו מדווחות על מעורבותה של ישראל. אחר כך התחלנו לדבר בגלוי על ״ידינו הארוכה״ ומי ״בן מוות״, והיום החותמות האדומות ״חוסל״ מככבות באתרי החדשות ובסטטוסים בפייסבוק אחרי התנקשות או נכון יותר הוצאה להורג ללא משפט". בדבריה טוענת זנדברג כי הטענה שהחיסולים הם הצלת נפשות היא טעות ומשווה את מדיניות החיסולים שארה"ב נקטה בעיראק: "פעם אמרו לנו שמדובר בפצצה מתקתקת בדרך לפיגוע, ושמדובר בהצלת נפשות. היום מדיניות החיסולים התרחבה כל כך וגם נקמה היא לגיטימית. האם זה מציל נפשות? או אולי להפך? אומרים לנו שאובמה עשה את זה בעירק. ובאמת ראינו למה זה הוביל, למציאות גרועה יותר".
זנדברג טוענת כי חיסול בכירי החמאס לא יפתור את בעיית הטרור: "גם הריגת בכירי החמאס מעולם לא חיסלה את הטרור, לא הצמיחה אלטרנטיבה טובה יותר, לא גרמה לציבור הפלסטיני להתנער מהחמאס ורק היוותה עוד נקודה שחורה בספר הסכסוך ועוד תחנה של דם והרג. באופן ספציפי, כל חיסול כזה מהווה כרגע לא יותר מקריאת אזהרה לתושבי הדרום בידיעה ברורה שמשמעותו מטחים כבדים של טילים שבניגוד להבטחות, גם אחרי הסיבוב הזה לא עומדים להיפסק".
זנדברג מותחת ביקורת גם על מצב הביניים אליו נקלעה המלחמה ואומרת כי אם אין לנתניהו פתרון עליו לפנות את מקומו לדבריה: "ובכלל, בשלב הזה למישהו יש מושג לאן כל זה הולך? למישהו – בקבינט, בממשלה – יש תכנית? מישהו חושב שה״אופק המדיני״ שנתניהו דיבר עליו – בוודאות האפשרות היחידה להיחלץ מהמצב הזה – הוא משהו יותר מססמה? מישהו יודע איך להפסיק את הטילים? אנחנו הציבור הישראלי מנסים להרים את הראש מותשים ומיואשים וברור לנו שבדרך הזו – מלחמות, חיסולים וכתישה – זה לא הולך ולא יילך. אם הממשלה לא מסוגלת לנסות דרך אחרת – שתפנה את מקומה".
מה דעתך בנושא?
15 תגובות
3 דיונים
אוראור
אחד היא תיכנס מהם להריון - ותישחט למוות יחד עם הממזר שברחמה!
17:02 17.09.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אוראור
את הדייסה שהיא מבשלת - כמו שכתבתי בתגובתי האחרונה פה: היא וחברותיה לוקחות בהליכה את תנין זובי 0- ה י א לפחות נאמנה לאנשים שלה - אבל נשות היטלר מרץ...
את הדייסה שהיא מבשלת - כמו שכתבתי בתגובתי האחרונה פה: היא וחברותיה לוקחות בהליכה את תנין זובי 0- ה י א לפחות נאמנה לאנשים שלה - אבל נשות היטלר מרץ לא היו נאמנות לנו מעולם הרי - אפילו היא יכולה ללמד אותן מהי נאמנות - באמת.
המשך 18:57 03.10.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אוראור
זובי - יותר אנטישמיות ממנה - מי אמר שרק הגויים הם אנטישמים? מנוולת - לא עיניין אותה שבנות חטואל הקדושות ובני משפחת פוגל הקדושים נרצחו ונטבחו בדם קר , לא...
זובי - יותר אנטישמיות ממנה - מי אמר שרק הגויים הם אנטישמים? מנוולת - לא עיניין אותה שבנות חטואל הקדושות ובני משפחת פוגל הקדושים נרצחו ונטבחו בדם קר , לא עיניין אותה ששלושת הנערים האומללים נחטפו ונרצחו , לא עיניין אותה שדפנה מאיר והלל יפה אריאל , השם ייקום דמן , נרצחו בדם קר - אך ורק בשל היותן יהודיות. זנדברג - תתביישי לך - את וחברותייך השמאלנאציות פשוט בושה למין הנשי , הבנת? אם הייתי שמאלנית - איך הייתי מתביישת בך. את יפה כמו מלאכית - אבל במהותך את כמו שדה. מירשעת , רשעית , מרושעת. נו , באמת , מי היא בכלל? כמה בוגדנית היא מסוגלת להיות? נראה לי שצריך לברך:" שלא עשני שמאלנית " או - "שלא עשני אוטו אנטישמית" - ואני כותבת את זה בשיא הרצינות.
המשך 20:07 02.11.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
למך
אך דומני שכל מלחמה היא הוצאה להורג ללא משפט. בכל מקרה, תפקיד מדינה להגן על חיי אזרחיה, גם במחיר הריגת האויב!
12:03 24.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
סטודנט חיפה
ועל כן מתקיים סוג של הליך משפטי. הפינה הזאת סגורה.
00:30 24.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דיינו
זה גם סגנון החשיבה של הבן שלי,רק לכיוון שמאל
00:09 24.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אוראור
אותו לחבורת הבוגדים הנאלחת הזאת?
10:30 29.11.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
פלר
הקרן החדשה לישראל מממנת לסטודנטים ללמוד משפטים בחו"ל וכשיחזרו לארץ יעבדו למענם בארגונים שונים כמו למשל איסוף ריאיות לדו"ח גולדסטון או כל דבר שהוא נגד המדינה ומוציא אותה רע בעולם....
הקרן החדשה לישראל מממנת לסטודנטים ללמוד משפטים בחו"ל וכשיחזרו לארץ יעבדו למענם בארגונים שונים כמו למשל איסוף ריאיות לדו"ח גולדסטון או כל דבר שהוא נגד המדינה ומוציא אותה רע בעולם. בכנסת הושתלו המון חברי כנסת כדי שידווחו מבפנים לקרן וכדי שידעו איך לפעול בהתאם.
המשך 01:49 23.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רבותי הנה הזמן לשוב לשם אלוקינו... "היופי ש-בשמירת עיניים" באהבת הבורא יתברך אותנו, אע"פ שיש לנו הרבה נסיונות קשות ולא כ"כ מצליחים להתגבר כל פעם, בכל זאת זכינו לחיות באחרית הימים בתקופת...
רבותי הנה הזמן לשוב לשם אלוקינו... "היופי ש-בשמירת עיניים" באהבת הבורא יתברך אותנו, אע"פ שיש לנו הרבה נסיונות קשות ולא כ"כ מצליחים להתגבר כל פעם, בכל זאת זכינו לחיות באחרית הימים בתקופת סוף הגלות, זמן קצר לפני ביאת משיח צדקינו, כדי שנוכל לתקן מה שקלקלנו בדורות ובגלגולים הקודמים. על הדור של עקבתא דמשיחא חז"ל אומרים (התקופה שלפני ביאת המשיח) תהיה תקופה קשה ברוחניות ובגשמיות, הרבה צער ומכאובים כמבואר במשנה סוף מסכת סוטה: בעקבות משיחא: חוצפא יסגא (תִתרבה), ויוקר יאמיר, הגפן תתן פריה והיין ביוקר, ומלכות תהפך למינות, (אפיקורסות) ואין תוכחת, בית וועד יהיה לזנות, והגליל יחרב, והגבלן יישום (הגולןיהי' ריק) ואנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ולא יחוננו, וחכמות סופרים תסרח, ויראי חטא ימאסו, והאמת תהא נעדרת. נערים פני זקנים ילבינו, זקנים יעמדו מפני קטנים, בן מנוול אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה, אויבי איש אנשי ביתו, פני הדור כפני הכלב, הבן אינו מתבייש מאביו. ועל מה יש לנו להשען (רק) על אבינו שבשמים. בזמנינו יש אלו מהציבור החשוב שלפעמים נכשלים בראיות אסורות, כגון כשיוצאים ברחוב. וכל יציאה או הבטה אפילו לרגע אחד ברחוב יכול לגרום למכשולות ה"י, וגורם יסורים רוחניים, (אולי היסורים האלו גם מחבלי משיח) והאנשים האלו באמת רוצים לשמור העיניים (משום שיודעים שכל העתיד שלהם תלוי בזה) אבל לא ממש מצליחים כל פעם להגן על עיניהם כשיוצאים, ואפילו אלו שרק יוצאים להתפלל או ללמוד ולא מסתובבים סתם ברחוב לפעמים גם נכשלים, ואע"פ כן הם ממשיכים ללחום נגד היצר הרע, ולפעמים אפילו אחרי הצלחות רבות שוב נכשלים ח"ו, ולצערנו רואים בחוש שהניסיונות נהיתה קשה מיום ליום, ושואלים איך שייך להתחזק במצב הזה? לכן ראשית כל חייבים לזכור שאין יאוש בעולם, ולכולנו אפשר בס"ד להגיע למדריגה של שליטה "שלמה" על העניים, רק צריכים לזכור שזה כן דבר אפשרי לכולנו. יסוד התחזקות שחייבים לזכור כל ימי חיינו, שברגע אחד של התגברות כשֶׁעצם אֶת עֵינָיו הוא מְשַׁמֵּחַ אֶת ד' (פסחים קיג) ומרויח "עולם מלא", כל פעם שמצליח להתגבר ולא להסתכל, לסגור את עיניו מול רצונו, מקבל כח חדש מהקב"ה להתגבר על תאוותו בפעם הבאה, כמ"ש חז"ל מצוה גוררת מצוה, ואילולי הקב"ה עוזרו אינו יכול לו, ומכל התחזקות הוא מרויח להיות קרוב אל ד' ית' יותר מכל אדם שבעולם, ויזכה לדרגות של צדיקים אמיתים, בגדר מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת, הכל תלוי בשמירת עיניים. ....................... לכן בגדר תן לחכם וחכם עוד, נשתדל לבאר בקצרה בס"ד חומר הענין בדרך פשטות, וכמה דרכים איך ששייך לנו להינצל ממצודה של היצר הרע בענין המר הזה. כתוב בספרים הק' שרק בתפלה בכונה ועסק התורה, בכל גופו, בכל לבבו, ובכל נפשו, שייך להתמודד ולהינצל מניסיונות אלו. יה"ר מלפני אבינו שבשמים שלא תצא תקלה על ידינו כלל וכלל ושנזכה לשמירת עינים באמת ובתמים בתוך שאר כלל ישראל. הנה כולנו אוֹמֵרים בִּקְרִיאַת שְׁמָע "וְלֹא תָּתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זוֹנִים אַחֲרֵיהֶם" וְכָתַב רַבֵּינוּ יוֹנָה(שערי תשובה השער השלישי -אות סד) וְגַם רַבִּים נוֹקְשִׁים וְנִלְכָּדִים בְּחַלְּלָם הַחוּשִׁים הַנִּכְבָּדִים, חוּשׁ הָרְאוּת, וְחוּשׁ הַשֵּׁמַע. וְנֶאֱמַר עַל חוּשׁ הָרְאוּת וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם,(במדבר טו, לט) הֻזְהַרְנוּ בָזֶה, שֶׁלֹּא יִסְתַּכֵּל אָדָם בְּאֵשֶׁת אִישׁ וּבִשְׁאָר עֲרָיוֹת פֶּן יִוָּקֵשׁ בָּהֵן. כָּתוּב בְּאוֹרְחוֹת חַיִּים, שאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בְּאֵשֶׁת אִישׁ מִן הַתּוֹרָה שֶׁנֶּאֱמַר וְלֹא תָּתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם וְגם אָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בִּפְנוּיָה מִדִּבְרֵי קַבָּלָה, שֶׁנֶּאֱמַר בְּרִית כָּרַתִּי לְעֵינָי וּמָה אֶתְבּוֹנֵן עַל בְּתוּלָה. וְכָל הַמִּסְתַּכֵּל בְּאֵשֶׁת אִישׁ מַכְשִׁיל וּמַכְחִישׁ כֹּח יִצְרוֹ הַטּוֹב וְהוֹדוֹ נֶהְפָּךְ עָלָיו לְמַשְׁחִית ח"ו, וְיֵשׁ אִסּוּר נוֹסַף מִן הַתּוֹרָהּ וְהוּא לְהַרְהֵר בְּאִשָּׁה כְּלוֹמַר לַחֲשֹׁב עָלֶיהָ מַחְשָׁבָה שֶׁל תַּאֲוָה וַאֲפִלּוּ היא פְּנוּיָה, וְחָמוּר הִרְהוּר פְּנוּיָה אפילו מִמַגַעָה, שֶׁעַל הַהִרְהוּר עוֹבֵר בְּלָאו מִן הַתּוֹרָה שֶׁנֶּאֱמַר (דְּבָרִים כג י) וְנִשְׁמַרְתָּ מִכֹּל דָּבָר רַע וּפֵרְשׁוּ רַזַ"ל (ע"ז כ:) שֶׁלֹּא יְהַרְהֵר בְּיוֹם וְיָבוֹא לִידֵי טֻמְאָה בְּלַיְלָה עכ"ל (הובא בבית יוסף אבן העזר אות א) טָעוּת הִיא לַחְשׁוֹב שֶׁשְּׁמִירַת עֵינַיִים זֶה רַק חוּמְרָא לַחֲסִידִים ואנשי מעשה, אֵלָא יֶשׁ לנו אִיסּוּר מֵהַתּוֹרָה לְהִסְתַּכֵּל עַל נָשִׁים וּבְכָל מַבָּט בְּאִשָּׁה, בֵּין צְנוּעָה וְכֹל שֶׁכֵּן שֶׁאֵינָהּ צְנוּעָה הכל אסור. יֵשׁ לָדַעַת שאֵין כָּאן חוּמְרָא וְאֵין כָּאן הַגְזָמָה אֵלָא יֵשׁ אִסּוּר מַמָּשׁ!!! וזֶהוּ מעִקָּר הַדִּין שֶאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל עַל נָשִׁים. יש חוֹשְׁבִים שֶׁשמירת עינים זֶּה רַק לְקִיצוֹנִים, אֲבָל הָאֱמֶת הִיאש היא אחד מהתרי"ג מצות, ושֶׁכּל אָדָם מְחוּיָּיב עַל פִּי הַתּוֹרָה לִשְׁמוֹר עַל עֵינָיו וְלֹא לְהִסְתַּכֵּל בדברים אסורים, שְׁמִירַת עֵינַיִם הִיא לֹא רַק לצדיקים לרבנים וְאַדְמוֹ"רִים, וכְּשם שֶׁנִזְהַר שֶׁלֹּא לאכול מַאַכְלֵי אִסּוּר, וּמַקְפִּיד לִשְׁמֹר הַשַּׁבָּת, וְלָצוּם בְּיוֹם כִּפּוּר, ומֵנִיחַ תְּפִלִּין, וּשְׁאָר (תרי"ב) מִצְווֹת הַתּוֹרָה, כָּךְ צָרִיךְ לְהִזָּהֵר בִּרְאִיוֹת אֲסוּרוֹת, ובפרט בנשים שֶׁאֵינָן צְנועות, בכל מקום בכל זמן ובכל עת, בַּבַּיִת וּבָרְחוֹב. אסור לִבְחֹר בֵּין הָאִיסּוּרִים וְלוֹמַר עַל אִיסּוּר זֶה אֲנִי מַקְפִּיד, וְעַל אִסּוּר זֶה אֲנִי מְקיל, הֲרֵי כָּל הָאִיסּוּרִים נִתְּנוּ לנו בהר סיני וְאֵין לָּנוּ רְשׁוּת להקל בהן, הַכֹּל חייבים לקיים בשלימות. כמ"ש רבינו יונה (בשער ראשון אות ו) כֹּל שׁאֵינוֹ נִזְהָר מֵחֵטְא מְסֻיָּם בְּאֹפֶן קָבוּעַ וּמְוַתֵּר עַל הָאִסּוּר וְאֵינוֹ מְקַבֵּל עַל נַפְשׁוֹ לְהִשָּׁמֵר מִמֶּנּוּ, גַּם אִם הוּא מֵהָעֲוֹנוֹת הַקַּלִּים, אַעַ"פִּ שֶׁהוּא נִזְהָר מִכָּל הָעֲבֵרוֹת שֶׁבַּתּוֹרָה, קְרָאוּהוּ חַכְמֵי יִשְׂרָאֵל מוּמָר לְדָבָר אֶחָד, וְאֶת פּוֹשְׁעִים נִמְנָה, וְגָדוֹל עֲוֹנוֹ מִנְּשׂא. כתוב בְּסֵפֶר "קַב הַיָּשָׁר" בְּשֵׁם הָאֲרִ"י ז"ל שיֵשׁ עוֹף הַנִּקְרָא בְּתוֹרָה "רָאָה", וְאָמְרוּ חֲזַ"ל לְפִי שֶׁרוֹאֶה לְמֵרָחוֹק וּמַזְנֶה בְּכָךְ, וְלָכֵן הַפּוֹגֵם בְעֵינָיו וּמִסְתַּכֵּל בְּנָשִׁים עוֹנְשׁוֹ שֶׁיִּתְגַּלְגֵּל בְּעוֹף זֶה מִדָּה כְּנֶגֶד מִדָּה וְסוֹבֵל שָׁם צַעַר גָּדוֹל ר"ל. בָּכל רֶגַע שֶׁאָדָם נִכְשָׁל בהֲנָאָה מִמַּרְאָה אִשָּׁה, הוּא עוֹבֵר עַל אִסּוּר מֵהַתּוֹרָה. וְהֶחָכָם עֵינָיו בְּרֹאשׁוֹ שֶׁבְּרֶגַע הָרִאשׁוֹן עוֹצֵר אֶת עַצְמוֹ וְלֹא מִסְתַּכֵּל. ............................. כתוב בספר החנוך אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִ"לִ שֶׁאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל אֲפִלּוּ רק בִשְׂעָרָהּ שֶׁל אִשָּׁה הָאֲסוּרָה לוֹ וַאֲפִלּוּ לִשְׁמוֹעַ קוֹלָהּ לְכַוָּנָה שֶׁיֵּהָנֶה בָהּ אָסוּר, וַאֲפִלּוּ לְהִסְתַּכֵּל בְּבִגְדֵי צֶבַע שֶׁל אִשָּׁה, כּשֶׁמַּכִּיר הָאִשָּׁה הַלּוֹבֶשֶׁת אוֹתָן אסור, לְפִי שֶׁמִּתּוֹךְ רְאִיַּת הַמַּלְבּוּשׁ יָבוֹא לְהַרְהֵר בָּהּ. וְהִרְחִיקוּ שֶׁלֹּא לִשְׁאֹל בִּשְׁלוֹם אֵשֶׁת אִישׁ כְּלָל וַאֲפִלּוּ עַל יְדֵי בַעְלָהּ (קידושין עב. ובתוס' ד"ה אין) לְפִי שֶׁעִנְיָן זֶה קָשֶׁה מְאֹד וְיֵצֶר הָרַע חָזָק בּוֹ, ע"כ צָרִיךְ כָּל אָדָם לְהַרְבּוֹת בִּשְׁמִירָה, בִּפְרָט בִימינו שֶׁהַיֵּצֶר הָרַע חזק מאוד וְהַפְּרִיצוֹת פּוֹרֶצֶת גְּבוּלוֹת לֹא נִתָּן לָּנוּ אֶלָּא לִבְרֹחַ מּכלִ חֲשָׁשׁ שֶׁל נִסָּיוֹן כֵּיוָן שֶׁהַסַּכָּנָה אוֹרֶבֶת וְאֵין אפילו אֶחָד שֶׁיָּכֹל לוֹמַר זֶה לֹא יִקְרֵה לִּי, כִּי בְּרִגְעֵי הַנִּסָּיוֹן כָּל אחד יָכֹל לִפֹּל ח"ו. צָרִיךְ לָדַעַת שהָעוֹלָם הַזֶּה הוּא "עוֹלָם שֶׁל נִסְּיוֹנוֹת" וְהָרְחוֹב מָלֵא פִּיתּוּיִים וְקָשֶׁה לַעֲמֹד כְּנֶגְדָּם, בכל זאת אָנוּ חַיָּיבִים לַעֲמוֹד בְּנִסָּיוֹן, וְלֹא לְהִשָּׁבֵר מִנְּפִילוֹת. עוד צָרִיךְ לָדַעַת שהַקּוֹשִׁי הוּא אך ורק בָּרְגָעִים הָרִאשׁוֹנִים, בִּרְגָעִים שמִתְקַיֶּמֶת מִלְחָמָה פְּנִימִית לְהִסְתַּכֵּל אוֹ לֹא לְהִסְתַּכֵּל לַחְטוֹא אוֹ לְא, דַרְכּוֹ שֶׁל הַיֵּצֶר לְפַתּוֹת רַק לְהָצִיץ, לַחֲטֹא מְעַט וְאַחַר כָּךְ מְפַתֶּה לַחֲטֹא הַרְבֵּה. ................................ וכשמַצְלִיחִים לְהִתְאַפֵּק וְלֹא לְהִסְתַּכֵּל בַּפַּעַם הָרִאשׁוֹנָה, אָז הַהֶמְשֵׁךְ הרבה יוֹתֵר קַל. אֲבָל אם לֹּא מִתְּאַפְּקִים וּמִסְתַּכְּלִים אֲפִלּוּ לִשְׁנִיָּה אַחַת, הַיֵּצֶר תּוֹפֵס אוֹתו וּמוֹשֵׁךְ אותו לְהִסְתַּכֵּל עוֹד וְעוֹד מִבְּלִי רָצוֹן לְהַפְסִיק, וּכְשֶׁיּוֹדְעִים אֶת הַדרך שֶׁל הַיֵּצֶר אֶפְשָׁר לְהִלָּחֶם כְּנֶגְדּוֹ וּלְנָצֵחַ אותו כְּבָר בָּרֶגַע הַרִאשׁוֹן, וְכָךְ לא יהי' הָרָצוֹן לְהַמְשִׁיךְ לַחְטוֹא. אבל כַּאַשֶׁר אָדָם נִתְקַל בְּאִשָּׁה וּמִתּוֹךְ סַקְרָנוּת מִסְתַּכֵּל הֲרֵי זוֹ הוֹכָחָה בְּרוּרָה שֶׁהוּא נָגוּעַ בַּחוֹלִי שֶׁל "לִרְאוֹת". כשהוּא לֹא חוֹשֵׁב לְהוֹרִיד אֵת הַמַּבָּט (עיניו) מִיָּד, וזה סִימָן שֶׁהוּא לֹא מֵבִין אֵת הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל רְאִיָּה אֲסוּרָה, אִם הוּא עוֹבֵר בִּרְחוֹב וְעוֹבֶרֶת לְפָנָיו אִשָּׁה וְאֲפִילּוּ הַצְנוּעָה בְּיוֹתֵר וּמִתּוֹךְ סַקְרָנוּת מִסְתַּכֵּל, זֶה סִימָן שֶׁהוּא לֹא שׁוֹמֵר עַל הָעֵינַיִם, וּכְשֶׁהַמַּצָּב כָּךְ, זֶה אוֹמֶר לו שֶׁהוא צָּרִיךְ לַחֲזֹר בִּתְשׁוּבָה מִיָּדִ, ולְהַפְסִיק לְהִסְתַּכֵּל עַל כָּל דְּמוּת שֶׁמֵּעֵבֶר לַכְּבִישׁ-לרחוב, ולִהְיוֹת אָדָם הַשּׁוֹמֵר עַל הָעֵינַיִם ולֹא מִסְתַּכֵּל עַל נָשִׁים כְּלָל כְּפִי שֶׁנִּפְסַק בְּדִבְרֵי חֲזַ"ל. והַמִּסְתַּכֵּל עַלדברים אסורות אֵין לוֹ שַׁלְוַת הנֶפֶשׁ וְלֹא שִׂמְחת החיים וְחָסֵר לוֹ הַשָּׁלוֹם בַּבָּיִת. כל אָדָם יָכֹל לְנַסּוֹת אֶת עַצְמוֹ ויראה שֶׁלְּאַחַר שֶׁהוּא יָצָא לִמְקוֹמוֹת וּפָגַם בְּעֵינַיִם ח"ו יַבְחִין שֶׁכְּבַר בְּשָׁעוֹת הַקְּרוֹבוֹת הוּא יָרִיב עִם אִשְׁתּוֹ אוֹ סְבִיבָתוֹ. וְהֶחָכָם כְּבָר בְּרֶגַע הָרִאשׁוֹן עוֹצֵר אֶת עַצְמוֹ וְלֹא מִסְתַּכֵּל. הַהַשְׁפָּעָה שֶׁל מַרְאֵה אָסוּר גורם פגם בנפשינו, ואֲפִילּוּ כְּשֶׁמִּסְתַּכֵּל עָל סתם אִשָּׁה כגון שֶׁכינו או בחנות, או באלבום תמונות מחתונות וכדומה שמופיעות שם נשים, מִלְּבַד שֶׁהוּא עוֹבֵר עָל אִסּוּר שֶׁל "לֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם" (אֲפִילּוּ כשֶׁהִיא צְנוּעָה) הוּא גּוֹרֵם לְנַפְשׁוֹ נֵזֶק נַפְשִׁי וְרוּחָנִי, ההשפעה מכָּל פְּגִיעָה בִּצְנִיעוּת בִּרְאִיוֹת אֲסוּרוֹת הַנְּשָׁמָה מְתקַלקלֶת וגורם עצבות ח"ו, וכשמתגברים ומנצחים אז זוכים לקדושה ושמחה בכפל כפלים! לדוגמה: אָדָם כשר ההוֹלֵךְ בְּדַרְכּוֹ וּפִתְאוֹם מוֹפִיעָה מוּלוֹ אִשָּׁה (שֶׁאֵינָהּ כ"כ צְנוּעָה), ומיד מִתְנַהֶלֶת בְּתוֹכוֹ מִלְחֶמֶת יְצָרִים לְהִסְתַּכֵּל אוֹ לֹא לְהִסְתַּכֵּל, והוּא מַחְלִיט לְסוֹבֵב אֵת הָרֹאשׁ עַד שֶׁהִיא תַּעֲבוֹר וּכְשֶׁהוּא מְסוֹבֵב אֵת הָרֹאשׁ, והוּא פתאום שוב רוֹאֶה נָשִׁים נוֹסָפוֹת מְהַלְּכוֹת מִמּוּל, וְרוֹצֶה לִשְׁמוֹר עַל עַצְמוֹ, וְהַפַּעַם מַחְלִיט לְהִסְתַּכֵּל רַק עַל הָאָרֶץ, אֲך גַּם שָׁם הוּא מוֹצֵא רגלי אשה-פרוצה וכדומה.. אע"פ כן הוא נחשב בשמים לאדם כשר, משום שכָּל מִי שֶׁמְּנַסֶּה בכל כוחו להתחזק ולִשְׁמוֹר עַל הָעֵינַיִם יכול ליתְקַל בִּמְצִיאוּת כָּזוֹ, ו"אין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו" (ע"ז ג' א) ובמד״ר (שמוח פ' ל״ד) אין הקב"ה בא בטרחות עם בריותיו, הקב"ה לא חושב שאנחנו מלאכים, מלאכים יש לו מספיק בשמיים, אנחנו, בני האדם לא מלאכים והוא לא מצפה שנהיה מלאכים, אלא הוא מצפה שנרצה להתקרב אליו בכל כוחינו, כי בְּיָמֵינוּ יֵשׁ קֹשִׁי רַב לִשְׁמוֹר עַל הָעֵינַיִם, אבל אם כָל זֹּה חייבים להתְאַמּץ ולִשְׁמֹר על העינים, דוקא יש בנו יש הכח הזה לקיים המצות מפני הכח דמס״נ שיש בנו !!! ואחר המסירת נפש יזכה למתנה מתוקה מן השמים להיות אָדָם חזק נגד יצרו, שֶׁמַּחֲזִיק מַעֲמָד בְּכָל הַמַּצָּבִים וְשׁוֹמֵר עַל הָעֵינַיִים עַל כָּל הַנִּסְּיוֹנוֹת שֶׁמּוּלוֹ, ונֶחְשָׁב לְצַדִּיק גָּדוֹל, וְיֵשׁ לוֹ מַעֲמָד גָּדוֹל בְּיוֹתֵר אֵצֶל הַקָבָּ"ה, וּבִרְגָעִים אֵלּוּ שהוא מתגבר הוּא יָכֹל לְהִתְפַּלֵּל וְלִזְכּוֹת לִישׁוּעָות גְּדוֹלָות! צריכים לזכור: כשעוֹבְרִים נִסְּיוֹנוֹת שֶׁל שְׁמִירַת עֵינַיִםּ ומְנַסִּים לִשְׁמֹר וח"ו נִכְשָׁלִים, וּמְנַסִּים וְשׁוּב נִכְשָׁלִים ח"ו, אֵין זוֹ סִבָּה לְהִתְיָאֵשׁ. וּכְבָר אָמָר הֶחָכָם, הָעִקָּר לֹא לְהִתְיָאֵשׁ מִנִּסְּיוֹנוֹת כְּושְׁלִות, אֲפִלּוּ שֶׁנִּכְשַׁלְנוּ וּפָגַמְנוּ, אִם יש תְּחוּשָׁה שֶׁל "אוֹי מָה עָשִׂיתִי" יְסוּרֵי מַצְפּוּן, הִרְהוּרֵי חֲרָטָה, זֶהוּ סִימָן שֶׁהַדֶּרֶךְ נְכוֹנָה אצלו, כֵּיוָן שֶׁכָּל שֶׁיֵּשׁ מוּדָעוּת לַחֵטְא וַחֲרָטָה אֶפְשָׁר לַחֲזֹר בִּתְשׁוּבָה, אֲפִילּוּ שֶׁהַכִּשְׁלוֹנוֹת ח"ו רַבִּים עַל הַנִּצְּחוֹנוֹת גם אֶפְשָׁר שׁוּב לְהַתְחִיל ולִשְׁמֹר. ........................ מְסֻפָּר עַל תַּלְמִיד שֶׁהִגִּיעַ לִשְׁאוֹל אֶת רבו: (אחד מצדיקי הדור) רַבִּי אנִי נִכְשָׁלתי הַרְבֵּה בשמירת עינים, שָׁאַל אוֹתוֹ הָרָב הַאִם יֶשׁ מִקְרִים שֶׁאַתָּה מְנַצֵּח, אָמָר לּוֹ הַתַּלְמִיד, רַבִּי, אָנִי נִכְשָׁל הַרְבֵּה וְנִצְחוֹנוֹתָּי מוּעָטִים, עֲנָה לּוֹ הָרָב בִּזְכוּת נִצְּחוֹנוֹת מֵעַטִים אֶפְשָׁר לְנָצֵחַ לְתָמִיד, רַק תַּמְשִׁיךְ לְהִשְׁתַּדֵּל לְנַצֵחַ, אֵין אָנוּ מְצֻוִּים לְנָצֵחַ, אָנוּ מְצֻוִּים לְהִלָּחֶם עִם הַיֵּצֶר עָל מְנָת לְנָצֵחַ, אבל הַנִּצָּחוֹן תָּלוּי בְּסִיַּעְתָּא דִּשְׁמַיָּא מְיֻחֶדֶת שֶׁלּא כָּל אֶחָד זוֹכֶה בָהּ מיד, וכְּדֵי לֹא לְהִכָּשֵׁל צָרִיךְ לַעֲמוֹד עַל הַמִּשְׁמָר וְלֹא לִחְיוֹת בַּתְּחוּשָׁה שֶׁל "אֲנִי כבר בְּסֵדֶר" אֵלָא לָדַעַת שֶׁתָּמִיד יֵשׁ אֶפְשָׁרוּת שֶׁל כִּשָּׁלוֹן וּנְפִילָה ח"ו לָכֶן אסור להגיע למקום נסיון שֶׁשָּׂם יֵשׁ אפילו סִכּוּי קטנה שֶׁנִּיכָּשֶׁל בנִסָּיוֹן. הנה תפִלָּה קצרה: שצְרִיכִים לְהִתְפַּלֵּל בכונה גדולה כֹּל יוֹם לְהִתְחַנֵּן לָּד' מעומק הלב שיעזור לו. אבינו שבשמים זָכֶּני לִשְׁמֹר עַל עֵינַי לְבַל אֶרְאֶה מַרְאוֹת זָרִים ואסורות שֶׁל דְּבָרִים שֶׁלֹּא כִּרְצוֹנְךָ כִּי מִבְּלִי עֶזְרָה מִן השָּׁמַיִם אִי אֶפְשָׁר לי לְהַצְלִיחַ. וּמָה שֶׁרָאִיתִי או שָׁמַעְתִּי שֶׁלֹּא כִּרְצוֹנְךָ עֲשֵׂה נָא שֶׁיִּהְיוּ נִשְׁכָּחִים מִמֶּנִי לגמרי וְלֹא אֶרְאֶה וְלֹא אֶשְׁמַע דָּבָר שֶׁאֵינוֹ הָגוּן אֲפִלּוּ בְּשׁוֹגֵג וּבְלִי כַּוָּנָה וְְיִהְיוּ עֵינָי וְאָזְנַי מְקֻדָּשׁוֹת רוֹאוֹת וְשׁוֹמְעוֹת רַק דָּבָר מִצְוָה ולא שום דבר אחר. חז"ל אומרים: הָרוֹאֶה דָּבָר עֶרְוָה לְפָנָיו וְאֵינוֹ זַן אֶת עֵינָיו מִמֶּנוּ זוֹכֶה וְרוֹאֶה פְּנֵי שְׁכִינָה. (מס' דרך אֶרֶץ זוּטָא) יה"ר מלפני אבינו שבשמים שלא תצא תקלה על ידינו כלל וכלל ושנזכה לשמירת עינים כל ימי חיינו באמת ובתמים בתוך שאר כלל ישראל.
המשך 16:39 22.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אחד שיודע
החמאס אינם פושעים הם אויבים ואויבים הורגים בלי משפט אלא בשדה הקרב. וזה שנהרגים יחד אתם גם אחרים, אינו מאבד מהמוסריות של חיסול האויב ומלחמה בו עד רדתו. הטעות שלה...
החמאס אינם פושעים הם אויבים ואויבים הורגים בלי משפט אלא בשדה הקרב. וזה שנהרגים יחד אתם גם אחרים, אינו מאבד מהמוסריות של חיסול האויב ומלחמה בו עד רדתו. הטעות שלה היא הרחמנות כלפי האויב והאכזריות כלפי בני עמה. על כגון דא אמרו חז"לינו: כל המרחם על אכזריים סופו מתאכזר על רחמנים. ח"כ זנדברג היא דוגמא קלאסית לכך!-
המשך 14:41 22.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אוראור
לא צודקת בכלל - כי היא מרחמת [ כרגיל ] על הנאצים האלו במקום על קורבנותיהם.
17:23 21.02.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זקן
14:07 22.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אוראור
מצד שני זה לא רעיון כזה טוב - כי עם תסמונת השטוקהולם שלה - היא מסוגלת לשתף פעולה עם החוטפים ולעזור להם לחטוף ולרצוח יהודים - והיא גם תתנה אהבים עם החוטפים שלה - ותלד תינוק מחבל לאחד מהם - ומחבלים גם ככה לא חסרים פה בארץ - אז לא כדאי. פחחחחחחחחחחחחחח.
19:00 03.10.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר