אמילי עמרוסי לחרדים: הגיע הזמן שתחזרו בתשובה - סרוגים

אמילי עמרוסי לחרדים: הגיע הזמן שתחזרו בתשובה

תיכון הימלפרב, שאיבד חמישה מבוגריו במלחמה הנוכחית, שוכן בלב שכונת בין וגן הירושלמית. אשת התקשורת אמילי עמרוסי מתייחסת לפער בין המוסד לשכונה בו הוא שוכן וקוראת לחרדים לחזור בתשובה

חדשות סרוגים
אמילי עמרוסי לחרדים: הגיע הזמן שתחזרו בתשובה
  (צילום: תאגיד השידור 'כאן' 11)

אשת התקשורת והסופרת הסרוגה, אמילי עמרוסי, קוראת לציבור החרדי "לחזור בתשובה" בכל הנוגע לגיוס לצבא, וקושרת את קריאתה למיקומו של תיכון הימלפרב בירושלים – ששכל חמישה מבוגריו במלחמה הנוכחית – השוכן בשכונת בית וגן בירושלים.

הפוסט המלא של אמילי עמרוסי

בכניסה לתיכון של הילדים שלי יש חמישה נרות זיכרון. חמישה בוגרים של התיכון הדתי 'הימלפרב' נפלו בקרב במלחמה הנוכחית. וממנו יצאו היום הבן שלי וחבריו ברגל, להר הרצל. ללוות בדרכו האחרונה חבר-בוגר. בפעם החמישית בתוך חודשיים.

סמ"ר ענר שפירא שנפל במיגונית ב-7/10 לאחר שהדף שמונה רימונים והציל חיים; סרן אריאל רייך שנפל בקרב בצפון רצועת עזה ב-31/10; סמ"ר שחר פרידמן שנפל בקרב ברצועת עזה ב-18/11; סמ"ר דביר ברזני שנפל בקרב בצפון רצועת עזה ב-19/11; ורס"ל בן זוסמן שנפל בקרב בצפון רצועת עזה ב-3/12.

חמישה גברים נבונים, חזקים, עמוקים ויפים. כואב להתבונן ביופי הזה. כל אחד מהם היה תינוק שגדל לאדם נפלא, שהוריו השקיעו בו את כל שהיה להם, שהפיק אור ואהבה וחסד, שנפל מהאדמה ממש בתחילת השביל. הם בקעו מבית הגידול של ההורים האוהבים שלהם, ומהחממה הטובה של הימלפרב, ומבית המדרש של בני עקיבא.

והתיכון הזה הוא אי שיושב בתוך השכונה החרדית בית וגן. המחנכים והתלמידים האבלים, שקברו חמישה גיבורים בתקופה קצרה, מוקפים באלו שתורתם נתנה להם פטור מהגנה על העם והארץ. ומבית הספר המתוק והיפה הזה, ששוכן בשכונה עם נתוני גיוס אפסיים, יוצאים הנערים ללימודים בישיבות וליחידות הקרביות.

עוד באותו נושא

אמילי עמרוסי: להיות אמא בזמן מלחמה. צפו


3

הבוגרים שלו הם בני בית במשנה ובגמרא, והם בני בית באומנות ובקולנוע, והם בני בית במלחמה. הנופלים היו בוגרי מגמת אומנות, ספרות, קולנוע. והיו אוהבי תורה. והייתה להם את היכולת לחשוב ברגישות, בעדינות, בשקט – ויחד עם זה להיות לוחמים עזי נפש, גיבורים של ממש. אחוז הגיוס לצה"ל בהימלפרב הוא 100% והמיצוי לקצונה גבוה, ואחוז היחידות המובחרות גבוה מאוד. וכולם עושים בגרות בגמרא ורוקדים במעגל בראש חודש. בבית הספר הזה למד הרמטכ"ל הרצי הלוי. וגם צדיקים ויראים רבים מספור.

בכורי עוד מעט מתגייס. הוא לומד תורה במכינה עכשיו. אני רוצה לצעוק. לתפוס תלמיד חכם אקראי ברחוב בית וגן, לאחוז בצוואר מקטורנו השחור, ולשאול: האחיכם ייצאו למלחמה ואתם תשבו פה??? לא יכול להיות! לא אחרי שהוכח כבר שיש מודל שמשלב ספרא וסייפא. ויש בני ישיבות הסדר. ויש תלמידי חכמים ואפילו גדולי תורה ששירתו בצבא. וקהילות ענק של דתיים סרוגים שחבריהם בעלי הדרגות קובעים עיתים לתורה, ולא מפספסים מנחה במניין, ומקפידים על בין אדם למקום. ועל בין אדם לחברו.כותבת מתוך כאב. צועקת. זה לא יכול להימשך ככה. אחינו החרדים, חזרו בתשובה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
243 תגובות - 161 דיונים מיין לפי
1
מוטב שכל אחד...
גדי | 04-12-2023 18:42
מוטב שכל אחד יחפש בעצמו על מה לחזור בתשובה ולא יטיף לאחרים על מה הם צריכים לחזור בתשובה
טיפשה
מישהו | 07-12-2023 18:28
לחזור בתשובה צריכים הדתיים שכן מתגיסים לצבא אותו בגץ הפך לבית בושת...
מונית לקצין כיסויי ראש מטעם הקב"ה
לאריאל | 07-12-2023 13:05
מי מינה אותך ואם מישהו מינה אותך , תגיד לו שהוא אוויל
כן להטיף- מיטב בניו נלחם והם בחרו שלא
כן להטיף | 06-12-2023 10:01
אז מי ילחם למענם???
לגופו של עניין יש עוול נוראי ובזה היא צודקת..
משה | 05-12-2023 20:50
שימו את כל הרכילויות בצד ...
להעביר את התיכון מהשכונה החרדית...
אבי | 04-12-2023 21:12
איפה כל אלו שצעקו והפגינו נגד ישיבת מעלה אליה בתל אביב. אולי כדאי להעביר את תיכון הימלפרב לשכונה יותר מתאימה, ואמילי תרגיש יותר בנח...
רק שואל
אריאל | 04-12-2023 20:44
זאת לא ההיא מהסיפור ההוא שבעלה...? האם אשת איש, לא אמורה לקיים מצות עשה דאורייתא לכסות את ראשה?
2
הגיע הזמן להפריד...
אזרחית | 04-12-2023 18:44
הגיע הזמן להפריד בין דת למדינה
3
וואהוו. אמילי אמרוסי...
דבורה | 04-12-2023 18:47
וואהוו. אמילי אמרוסי הצדיקה קוראת לנו לחזור בתשובה
4
תתעסקי בשלום ....
אלי | 04-12-2023 18:51
תתעסקי בשלום . במקום לחרחר ריב ומדון זה לא הזמן ובטח שלא המקום. ודל
האמת כואבת... וגם מכוערת. לא נעים בכלל
רוי | 22-03-2024 16:35
האמת כואבת... וגם מכוערת. לא נעים בכלל
5
זה לא לחזור...
שלמה לוי | 04-12-2023 18:52
זה לא לחזור בתשובה. מבלי לפרט מדוע (אין לי זמן לזה), ברור שההסתגרות הזו מהווה בטווך הארוך בגלל הריבוי הטבעי, איום איסטרטגי חמור על עתיד קיום המדינה
6
רק שכחת פרט אחד חשוב
יהודה | 04-12-2023 18:57
אחוזי הנשירה בתיכון הימלפרב נושקים ל-100% כמעט אף אחד מהנופלים משם וחבריהם שמר מצוות או חבש כיפה. אם הדתי לאומי היו נשארים חזקים במוסדותיהם היה להם מה לתבוע מהחרדים אבל זאת לא המציאות- 1 מכל 2 מהאגף השמאלי (הימלפרב וכדומה) בוחר בחילונות או לפני או אחרי השירות הצבאי. על זה בוודאי שצריכים לשוב בתשובה ללא קשר לכך שהנופלים הם קדושי עליון שקידשו שם ה' במותם
הם צדיקים מלח הארץ וטובים ממך
הם טובים ממך | 06-12-2023 10:03
אחוז גבוה מהחרדים משתמטים ומעדיף את ספסלי הישיבה המיטה בלילה הפסקת הצהרים עם הילדים הכל בשם
יש לנו תרי''ג מצוות... לא אחד פחות...
די לחכימא ברמיזא | 04-12-2023 21:08
אפילו גר שבא להתגייר חייב לקבל על עצמו את כ ל תרי''ג המצוות. אין הנחות אין מבצעי סוף עונה ואין 2 במחיר 1... תרי''ג המצוות מחייבות את כ ו ל ם גם את החרדים וגם אנשי הציונות הדתית. מגעיל ומכוער להטיף מוסר לאחרים ולשכוח שזה מחייב גם אותך. כן גם אותך...
7
אהבתי את הכתבה....
ישראלי חנה | 04-12-2023 19:05
אהבתי את הכתבה. רואים שמדם ליבה של העיתונאית היא נכתבה. בלי התלהמות ומתוך כבוד לזולת. לעתים קרובות אני חולקת על דעותיה. ואני שמחחה שיש גם משהו המחבר בינינו - האהבה לארץ והמחויבות האישית של כל אזרח לתרום להגנתה ולהתפתחותה. תודה לך. ????
8
מסכנה,לא יודעת מה כוחה של תורה ומהו תלמיד חכם
עמית | 04-12-2023 19:05
מסכנה,איזו בורות,הגובלת ברשע: אני רוצה לצעוק. לתפוס תלמיד חכם אקראי ברחוב בית וגן, לאחוז בצוואר מקטורנו השחור'' אם הייתה שכונה כזאת בכל עיר מסתבר שלא היו מלחמות בכלל על כל המשתמע מכך. אם כולם היו עוסקים בתורה לא היה הרוג אחד יהודי.. מסכנה..כדאי שהסופרת תתחיל לקרוא ספרות שקדמה לה,שתתחיל לקרוא קצת מ''סופרים'' אמיתיים.
בשילוב הצבא
כח התורה בשילוב הצבא | 06-12-2023 10:05
התורה תגן עלינו אם נדע להגן על עצמינו דיי תתחילו להתגייס
מה לגבי מי שלא לא לא לומד אלא עובד למחייתו ?
גדי | 05-12-2023 20:30
מה הצידוק הדתי והמוסרי ?
9
הגמל לא רואה...
ייצור דוחה | 04-12-2023 19:07
הגמל לא רואה את הדבשת שלו באה להטיף לחרדים מוסר שתסתכל במראה לפני זה ותעשה תשובה הפלצנית הזאת
10
עדיף שקודם אמילי...
אני | 04-12-2023 19:07
עדיף שקודם אמילי תעשה תשובה לפני שהיא תטיף למישהו משהו על תשובה.
הפוסל במומו פוסל...
דן | 04-12-2023 21:46
הפוסל במומו פוסל
11
אל תדברי על דברים שאת לא מבינה בהם.
שבי בשקט יא סלבריטי | 04-12-2023 19:17
רוב מה שאמרת שגוי ואין לך הבנה במושגי התורה.כמעט כולם יוצאים דתלשים משמה.במקרה אני מכיר אותם מירושלים.
12
אמילי יקרה, כתבת...
אבי בי | 04-12-2023 19:50
אמילי יקרה, כתבת מדוייק! יש הרבה שלא לומדים ומקבלים פטור לא רוצה להגיד קומבינה אבל לא מצאתי מילה אחרת!
13
בספרא שלי הדרך לעשות תשובה היא חטאנו עוינו
תהילה | 04-12-2023 19:50
פשענו, בלשון מדבר, ולא להכות על החזה של אחרים. תחזרי בתשובה ונדבר. הקדושים שמתו הם במדרגה עליונה, אבל באופן כללי סגנון כזה של תיכונים לא הוכיח נאמנות מיוחדת לספרא.
14
בושה, מחכה למחיאת...
אזרח ותיק | 04-12-2023 19:53
בושה, מחכה למחיאת כף ממפיצי הארס והרעל נגד החרדים
15
היא כל כך...
אורה | 04-12-2023 19:56
היא כל כך רוצה...קצת פירסום.....שמצאה זמן לחרטט ולקשקש בנושא החרדים...זה עומד כרגע בראשה ...מלחמה ,הרוגים ,חטופים , והיא ..מחרטטת..אחרת איך.תופיע באתר ?? בישראל היום... היא כבר לא כותבת...וטוב שכך.... לכאורה...
16
כשתפסיקי לקפוץ ממיטה למיטה נתחיל להקשיב לך
Aladdin | 04-12-2023 19:56
כשתפסיקי לקפוץ ממיטה למיטה נתחיל להקשיב לך
מחלל שם שמים
לאלדין | 07-12-2023 13:07
אין תרופה למכתך אפילו יום כיפור לא יעזור לך תתאבד
17
עלוקות, אין מילה...
הזועם | 04-12-2023 20:00
עלוקות, אין מילה אחרת, לשלוח אותם לפני חיילי צהל בעזה, כמו נוהל שכן, נוהל אלוהים, אולי זה יעזור להם, לצהל ולמדינה זה יעזור בכל ההספקטים
כשצה"ל יפסיק להקריב חיילים בשביל לחוס על חיי
גיא | 05-12-2023 13:37
בלתי מעורבים - תתקשר. עד אז תסתום את הפה הגדול שלך. וגם היא שתסתום. אני הייתי בצבא ועזבתי בגלל ההפקרות הזאת
הצבא
ל | 04-12-2023 22:46
לא סומכת על מפקדים חילונים תנו לנו צבא חרדי נתגייס וחצי ישב וילמד
18
שהבנים של השופטים...
מטומטמת | 04-12-2023 20:06
שהבנים של השופטים יתגייסו. מבלבלים את המוח עת משפט ביבי וקובעים כל דבר אז שיקחו אחריות על מה שקרה.
הבנים של השופטים...
רונן | 05-12-2023 8:09
הבנים של השופטים מתגייסים הילדז של ביבי קיבל מאבא ג'וב בדובר צה''ל
איזו תגובה פוגענית!!!...
יוני | 04-12-2023 20:27
איזו תגובה פוגענית!!! לגיהנום מי שכתב אותה!
19
כל הקטע בחשבון...
חן | 04-12-2023 20:06
כל הקטע בחשבון נפש זה שכל אחד מסתכל פנימה ושואל מה אפשר לתקן.
20
ואם כבר, אז...
וואלה צודקת | 04-12-2023 20:09
ואם כבר, אז מול הימלפרב נמצא תיכון בויאר
תיכון בויאר מוביל...
רונן | 05-12-2023 8:08
תיכון בויאר מוביל בישראל במיצוי לקרבי
21
הוי התמימות, כל עוד...
קר קר קרקר קרעי | 04-12-2023 20:17
הוי התמימות, כל עוד סמוטריץ ממלא את העטינים הם כלואים באוהלה של תורה. קמח מקבלים בחינם..
טיפש מנותק מהמציאות...
יניב | 04-12-2023 23:03
טיפש מנותק מהמציאות
22
כל אחד שרוצה...
משה | 04-12-2023 20:24
כל אחד שרוצה שיתייחסו אליו מדבר על החרדים. די . העם צריך אחדות ותפילות שהחיילים ישובו לשלום. אמן
23
אמילי עמרוסי חצופה....
יוסף א | 04-12-2023 20:25
אמילי עמרוסי חצופה. דורש מהחרדים להתגייס לצבא ולסכן חייהם. והרי דובר בבעלי דם כחול שיש לשמור עליהם, להאכיל אותם ולפנק אותם. אמילי עמרוסי לא פונה לכתובת הנכונה, לא החרדים אשמים והם לא הכתובת, פני לביבי שלך שבמשך שנים שמרת עליו, הגנת עליו, בחרת בו, הוא נתן פטור מגיוס לחרדים משירות צבאי, נתניהו גם נתן פטור נוסף לחרדים, פטור עבודה, פטור מדאגות, הכל עלינו. אמילי, לא עכברא גנב, חורא גנב, אז, תסתום אותו אה יוסף אה יוסף
24
לחרדים לדבר ה'...
ישעיהו הנביא | 04-12-2023 20:27
לחרדים לדבר ה' יש בעיות שמיעה חבל על דיבורים לכבדי שמיעה הם שומעים רק את עצמם
25
יש פה תגובות...
יולי | 04-12-2023 20:29
יש פה תגובות פוגעניות. המסקנה היא שיהדות אמיתית זורעת שנאה.
לא! הבעיה...
אמיל שמיל. | 05-12-2023 15:58
לא! הבעיה היא ששרליצות מעצבנות שבטוחות שהון כוסיות זורעות שנאה
26
אשה עלובה ובזויה.מספיק...
אבי מלכה | 04-12-2023 20:32
אשה עלובה ובזויה.מספיק עם הפילוג,והרדיפה אחרי החרדים.הם תורמים למאמץ המלחמתי.
27
הציונות הדתית צריכה...
הנורמלי | 04-12-2023 20:39
הציונות הדתית צריכה לעשות תשובה. החיילים הם גיבורים וקדושים אבל צריך להפנים שהמדינה היא לא כזו. כל האליטה כולה: בכירי המשפט, תקשורת, אקדמיה, צהל נשלטים על ידי רוח הערב רב. הציונות הדתית שאנשיה נפלאים וגיבורים, צריכים להתעורר ולהבין שהם עבדים של ערב רב. החרדים צדקו
28
מבינה את הבעייתיות,לא...
אורית | 04-12-2023 20:40
מבינה את הבעייתיות,לא זו הדרך ,ולא זו השעה
29
די עם שנאת...
אא | 04-12-2023 20:48
די עם שנאת החינם החרדים לעט לעט מתגייסים כל דבר שבא בכוח לא מצליח עובדה שהם הראשונים להתנדבות בכל דבר בארץ וגיוס יגיע עם הזמן והשכל הישר ודי לעשות הכל בכפיה.
צודק לאט לאט , עוד מאה שנה ....
הדר ✌ | 04-12-2023 23:07
ממ
30
כגמלאי לשעבר וכיום...
ניסים | 04-12-2023 20:48
כגמלאי לשעבר וכיום לומד בכולל אני אומר לחרדים אל תתגייסו.בישיבות ובכולל מועילים יותר.אמילי תחזרי בתשובה!!!
31
ואת אמילי, מתי את...
בן ציון אשל | 04-12-2023 20:50
ואת אמילי, מתי את תשובי בתשובה? על התמיכה שלך בממשלת החורבן בראש ממשלה שהוא שקרן ומושחת שהמיט עלינו את האסון התמיכה שלך בהתנחלות בכלל וב'התיישבות הצעירה' בפרט ששאבה אליה סדכ ענק מצהל והשאירה את ה'עוטף' כמעט ללא חיילים מתי תחזרי בתשובה מהיוהרה הילדותית שלך?
אתה בור וטפש....
יעקב נאור | 05-12-2023 1:19
אתה בור וטפש. מסית ושקרן ודמגוג עלוב. ללא התישבות יהודית ביהודה ושומרון מדינת ישראל תימחק. למה צריך להגן על ההתנחלויות בעוטף עזה ולא על הישובים ביהודה ושומרון? אילו היתה אתרעה מודיעינית היו מתגברים את הכוחות בעוטף עזה. זהו, לא החמס אשם. מתיישבי יהודה ושומרון החלוצים הם אשמים בטבח.
מה הקשר יוהרה...
גדי | 04-12-2023 21:30
מה הקשר יוהרה ? היא מבטאת תחושה של המוני אנשים
32
מילים כדורבנות אמילי....
חגית | 04-12-2023 20:52
מילים כדורבנות אמילי. יישר כח
33
צודקת. ועוד יש...
יעל | 04-12-2023 20:58
צודקת. ועוד יש לחרדים חוצפה לחשוב שהם מחליטים מי יהודי. פרזיטים
ההלכה מחליטה
35120796 | 04-12-2023 22:35
בור
34
הוא אמנם אמר...
רבי עקיבא אמר יותר מדוייק: | 04-12-2023 20:59
הוא אמנם אמר את זה כשעוד היה עם הארץ: מי יתן לי תלמיד חכם ואשכנו כחמור. ואת זה כותב יהודי ששירת 34 שנים במילואים, אבא לשלוש בנים משרתים בגאווה. רחוק מחרדיות לגמרי, אבל מכבד את התורה מאוד, ושונא מחלוקת.
מה הקשר ?...
מני | 04-12-2023 21:15
מה הקשר ? ביקורת ודיון מתורבת על עוול זו לא שנאה ...היו גם רבנים חרדים אמיצים שטענו שחייב להיות שינוי ....
35
כתבה שנועדה להפליג...
אברהם חיון | 04-12-2023 21:06
כתבה שנועדה להפליג ולהתריס אגב התיכון שוכן מחוץ לשכונה אז גם מידע מוטעה רק כדי להתריס
36
תחזרי בתשובה את- שלא נפתח את עברך
יוני | 04-12-2023 21:16
תשמרי על הפה מאסנו בהסתה של אנשי חושך או דתלשים
37
אמילי , אנחנו...
הראל | 04-12-2023 21:25
אמילי , אנחנו החרדים התרגלנו למצב ...אנחנו משיגים פטור כשאנחנו לומדים ואז כשאנחנו יוצאים לעבודה ברובנו בסוף שנות העשרים הפטור גורם שאין לנו הכשרה בסיסית ואז יש לנו פטור גם ממילואים עד גיל 45 כך שהרווח כפול פטור משירות חובה פלוס מילואים .... האמת זה נח .. להפרד מהאשה והילדים , להתלכלך בבוץ להסתכן וכו .... הגזמת אז קצת לא נעים עכשיו כשיש ככ הרבה הלוויות ...אבל היתרונות גדולים יותר ....
38
חבל שבזמן קשה...
אזרח | 04-12-2023 21:26
חבל שבזמן קשה זה מה שמענין את גפני ושס רק תקציבים קואליציונים תלמדו מהכיפות הסרוגות אהבת הארץ
39
צודקת מאוד ,...
בנימין | 04-12-2023 21:29
צודקת מאוד , עוול זועק לשמים אך החרדים בנו מנגנוני הגנה ולא יענו לקראתך .....עצוב
חרדים אין להם...
הדס | 05-12-2023 2:05
חרדים אין להם בעיה זה ציבור של חסד מה עם זקא שטיפלו בעשרות גופות יש חילוני שיעשה את זה ? גיוס אוכל תרומות כסף זה חרדים ובנשקפה שלהם התורה מגינא ומצילה
40
צודקת ב מאה...
שלום ציון | 04-12-2023 21:51
צודקת ב מאה אחוז, כל ישראל ערבים זה לזה,
41
אמילי תחפשי מי...
סינוואר | 04-12-2023 21:51
אמילי תחפשי מי שינענע אותך
מתנדב. ...
מתנדב | 05-12-2023 15:52
מתנדב.
42
צודקת צודקת צודקת...
רפי | 04-12-2023 21:57
צודקת צודקת צודקת
43
שהחרדים יחזרו בתשובה???...
ישראל | 04-12-2023 22:01
שהחרדים יחזרו בתשובה??? מה איתנו?? אנחנו לא צריכים לחזור בתשובה?? באמת שאני לא מבין אחצך אמילי. איך יש לך אומץ להטיף להם?
כולם צריכים לשוב...
דוד | 04-12-2023 23:13
כולם צריכים לשוב בתשובה, כל אחד בתחומו כמגזר, והמגזר החרדי צריך לעשות חושבין ולחשב מסלול מחדש בהקשר של השתתפות בנטל.
44
כמה מתוכם נהיו חילונים
35120796 | 04-12-2023 22:34
לא נתפשר על ההלכה הצבא כור היתוך חצי מהדתיים מורידים את הכיפה
זה סתם תירוץ...
נירה | 06-12-2023 14:45
זה סתם תירוץ
45
הימלפרב כמשל
35120796 | 04-12-2023 22:37
כולם יוצאים משם חילונים
מכיר אותם
נכון | 04-12-2023 23:43
נכון
46
הדלים צריכים לעשות תשובה
35120796 | 04-12-2023 22:38
כולם שם מורידים את הכיפה
47
אין תלמידי חכמים סרוגים זאת עובדה
35120796 | 04-12-2023 22:42
הדלים ברובם הופכים לחילונים
48
מסכנים הדלים
35120796 | 04-12-2023 22:44
גם עושים צבא וגם שונאים אותם
49
החרדים לא יתגייסו
35120796 | 04-12-2023 22:49
לצבא חילוני הימלפרב דוגמא טובה ל100 נשירה
50
מתי בוגרת תיכון מבינה בחשיבות לימוד התורה?
אחד מן השוק | 04-12-2023 22:50
מה לה ולתורה? מה לה וליהדות בכלל? הייתי מגדיר אותה מקסימום כקונסרבטיבית. כל המלחמות קורות בגלל שלא לומדים מספיק תורה. אלמלא כן, לא היו מלחמות. אבל אין לה אמונה בקבה ובתורתו הקדושה. אז במה היא דתייה?
אלפי ילדי ישראל...
אולי תברר לפני שאתה מקשקש | 06-12-2023 9:15
אלפי ילדי ישראל לומדים פרשת שבוע מהספרים היפים שלה.
51
החרדים הם יהודים...
יעקב | 04-12-2023 22:51
החרדים הם יהודים פגומים. תורה ללא ארץ ישראל ואהבת ישראל היא תורה פגומה!
ממש אהבת ישראל...
יוזר | 05-12-2023 7:45
כתבה מן הסוג הזה, בעת הרגישה הזו, לא מוסיפה אהבץ ישראל, בלשון המעטה. וזאת בלא להתייחס לעצם הנושא.
אנחנו היהודים
יי | 04-12-2023 23:18
אתם תתערבבו עם הגויים עוד כמה דורות
52
איזה תגובות רעות יש כאן
אילנה | 04-12-2023 23:22
הכותבת אומרת את מה שרבים חושבים. למה לתקוף אותה בשפה נמוכה והתקפות אישיות? אתם כאילו אנשים מאמינים- אבל בעצם אתם סתם חיות רעות. ואין לכם מה לענות, אז תוקפים.
סתמי ! ...
ליאור | 06-12-2023 0:18
סתמי !
53
ננ
35120796 | 04-12-2023 23:40
רצית לראות קצת דם חרדי נרצחו השבוע 3 חרדים ודרך אגב אי אפשר לאחוז את החבל ב2 קצבות הצבא חילוני פרוגרסיבי עם קצת חיילים דתיים בשר תותחים
54
להסביר את הענין
דני | 04-12-2023 23:54
mini349407@gmail.com אשמח אם תשלחו לה את המייל שלי יש לה מה למסור לה תודה
55
היא רפורמית סתומה...
יבגני | 05-12-2023 2:03
היא רפורמית סתומה .זבל
56
שתלך לעזאזל המטורללת...
בני | 05-12-2023 2:20
שתלך לעזאזל המטורללת הצבועה ורודפת הצומי הכלומניקית הבלתי נסבלת אמילי עמרוסי. צאי לנו מהחיים מטומטמת מסיתה ועלובת נפש .
57
מי סופר את...
בני הראל | 05-12-2023 2:23
מי סופר את הרפורמית והמטוומטמת חסרת המוח אמילי עמרוסי. כדתי לאומי קלאסי אני אומר לך רקדנית מה יפית עלובה תתעסקי בצרות שלך חתיכת כלומניקית חלולה וצאי לנו מהורידים . את ממש לא מעניינת .
דרך ארץ לא...
א | 05-12-2023 8:23
דרך ארץ לא למדת
58
אמילי הגיע הזמן...
רונן אטיאס | 05-12-2023 5:21
אמילי הגיע הזמן שתעופי לנו מהעניים חתיכת טיפשה. תתעסקי בבעיות שלך
59
רפורמית הזויה ...
יהודי | 05-12-2023 5:42
רפורמית הזויה
60
לא נמאס לכם.??...
| 05-12-2023 6:21
לא נמאס לכם.?? שחררי כבר. אפשר לחשוב כמה סבלת מחרדים בחיים שלך. אני בטוח שאי הנוחות מערבים פורעי חוק שלא משלמים מיסים , לא משרתים בצבא עם פשיעה מטורפת צריכה להטריד אותך ואת חבריך מהשמאל יותר מאשר חרדים.סתם שינאה בשביל שינאה
61
הגיע הזמן שגם...
יהודי-ישראלי | 05-12-2023 8:53
הגיע הזמן שגם את תחזרי בתשובה ותזנחי את כל ההזיות המשיחיות שלך.
חשבת מה יקרה...
נירה | 06-12-2023 14:43
חשבת מה יקרה אם כולם ילמדו ואף אחד לא יתגייס ? אנחנו מוקפים אויבים כולם חייבים להתגייס
62
מקטורן שחור ? = שנאה
בן | 05-12-2023 8:54
בסד מספיק לקרא את המשפט הזה, לתפוס תלמיד חכם אקראי ברחוב בית וגן, לאחוז בצוואר מקטורנו השחור, כדי לקלוט את השנאה נוטפת הארס של הכותבת, מה קשור מקטורן שחור לתוכן הדברים, וכבר אמר ר' עקיבא שכשהיה עם הארץ אמר, מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור. מענין, שדוקא הדתיים באמת שבין הדתל, בדרך כלל לא תוקפים את החרדים, דוקא אלו שאינם דתיים, ובוחרים לעצמם, אילו חלקים מהתורה יקיימו, ואילו חלקים, הם אומרים לבורא עולם שלא כל כך נראים להם, או שלא בא להם לקיימם, כדוגמת הכותבת וכמעט כל בוגרי הימלפרב, הם מטיפים מוסר לחרדים לחזור בתשובה.
63
היהדות הבתר-מקראית היא סגולות ומימרות מהגמרא
שימי | 05-12-2023 9:05
ולכן זאת התוצאה: החרדים התרגלו לחיות בגלות, אין להם כלים וגם לא רצון לנהל חיים נורמליים, כמו בתקופת התנך, עם אנשים שעבדו ולחמו במקום לשבת בכולל ממוזג.
64
אני בהלם מהתשובות...
מנחם | 05-12-2023 9:05
אני בהלם מהתשובות הלא ענייניות של מגיני החרדים אם הייתם משלמים לוועד הבית לאורך שנים כשחלק משכניכם לא היו מסכימים לשלם כשהם נהנים ומשתמשים המעלית בנקיון וכו ... לא הייתם כועסים וטוענים שזה לא הוגן .... אנחנו מדברים על מצב אבסורדי שאחד מתגייס לשירות חובה ממושך ואחכ נקרה למילואים עד גיל 45 עם כל המשמעויות ....והשני פשוט מסרב ולא משרת .... אדם שעובד ולא לומד בישיבה למה שלא יתגייס אחרי הכשרה מתאימה וייסע במיוחד בזמני מלחמה .... האווירה לא מספיק דתית? ...תקימו מסגרת רק לחרדים עם תפילות לימוד אוכל למהדרין ותסייעו ... נשמע שהתרגלתם לנוחות ולמצב .. פשוט בושה וחרפה
אין מסגרת שמתאימה...
מיכל | 06-12-2023 16:22
אין מסגרת שמתאימה לחרדים סגורים לכן רק חרדים פתוחים מתגייסים ואל תעבוד על אף אחד כמו שאתה לא שולח ילד לחינוך
65
חסרת כל דעת
מיכל | 05-12-2023 9:17
גב' אמילי, את כותבת וחושבת בצורה ככ רדודה. מוטב שתחקרי את הדברים עד הסוף ותתיעצי עם רבנים בטרם את מעלה על הכתב את המחשבות המטופשות וחסרות השחר שלך. המגזר החרדי מנותב עפי הוראות רבותיו ובטח לא אחת קטנה כמוך תבוא להטיף להם מוסר. טוב יהיה אם תחשבי שוב מי בדיוק צריך פה לחזור בתשובה??
66
נו נו סהכ...
יאיר- חילוני- שמאלני עד ל 7.10 | 05-12-2023 11:02
נו נו סהכ רצית להתחנף לציבור שונאי הדת והחרדים שעוד נשאר אחרי ה 7.10 בו רובנו התאחדנו. הצליח לך!!! ימחאו לך כפיים! כמה עלוב שאין לך שום אהבת חינם והבנה בתרומה של הציבור החרדי למדינה. וכמה עצוב, שלמרות שאת וודאי מבינה בדיוק מהן המניעות ההלכתיות שלהם להתגייס, את מנצלת את העובדה שהם וודאי לא יחשפו לדברים שכתבת ומשחירה אותם! תתביישי לך, נמאסת!!!! שבי בשקט כי אף אחד לא מעוניין לשמוע אותך. מעוניינת להתחנף, תעשי זאת בפרטיות ותחסכי מכולנו את הצביעות
67
מה את עשית למען העם
דתי לאומי לשעבר | 05-12-2023 11:22
עוד אחת שמצטרפת לשנאה ללומדי התורה . אולי קצת תלמדי לפני שתפערי את פיך כנגד לומדי התורה . מי שקצת לומד ויודע מה זה מהות עם ישראל יודע שבלי העזרה הרוחנית של לומדי התורה לא תהיה לנו קיום בארץ הזאת . כבר מזמן שחלק מהצינות הדתית הפכה לתנועה הרופרמית .
לא נכון שהציונות...
שד | 06-12-2023 14:07
לא נכון שהציונות הדתית הפכה לרפומית.
68
מה העונש בהלכה...
ג׳קי לוי | 05-12-2023 12:18
מה העונש בהלכה לאשת איש שנואפת?
69
כאשר אין ערך ללימוד תורה.
בורות | 05-12-2023 12:20
חוכמה בגויים תאמין, תורה בגוים אל תאמין ודי לחכימה ברמיזה.
70
הגיע הזמן שתלכי...
חמור | 05-12-2023 15:51
הגיע הזמן שתלכי לה***** מעוררת מחלוקת ושנאה
71
מי שלא מבין חרדים לא יכול לפנות אליהם
צחי | 05-12-2023 16:25
הגב' אינה מבינה כלום בחרדים אד אין מקום לקריאתה , עדיף שתלמד לדעת שהיא לא יודעת
72
כוכב הילדים "קוגומלו"
שולה | 05-12-2023 16:38
עכשיו נזכרת גברת עמרוסי? הציונות הדתית תמכה ותוכת בחרדים בפרזטיות שלהם בחוסר התרומה שלהם ובשחיתות שלהם. מה קרה שפתאם התעוררת? הבן שלך בסכנה??
73
חצופה!! ...
פנחס | 05-12-2023 17:25
חצופה!!
74
צודקת בהחלט. החרדים טוענים...
ש | 05-12-2023 17:50
צודקת בהחלט. החרדים טוענים שהם 'ממיתים עצמם באוהלה של תורה' כשלמעשה הם יושבים בכולל ממוזג ולא מסכנים את חייהם. וברוב חוצפתם דורשים זכויות כמו של חיילים משוחררים..
אף חרדי לא...
אבי | 06-12-2023 7:28
אף חרדי לא דורש זכויות של חריילים משוחררים, יש חופש דת ולכל אחד הזכות לבחור מהי דרכו. גם מי שלא בוחר בדרך שאתם החלטתם משלם מיסים ומגיע לו לקבל תמורה כלשהי
75
אמילי היקרה. יש...
קאטו הזקן | 06-12-2023 0:15
אמילי היקרה. יש לך אח חרדי תלמיד חכם מיוחד. שבי איתו לקפה ומאפה. יסביר לך יפה.
76
העולם עומד על...
לךלל | 06-12-2023 1:44
העולם עומד על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים אז עם לא היה תורה בעולם העולם ממזמן היה חרב בזכות לומדי התורה אנו חיים כל רגע וברור שהחיילים עושים עבודה קשה אבל לא צריך לעשות השוואות צריך עכשיו אהבת חינם במצב של מלחמה אז תעשו עם עצמיכם חשבון נפש במקום לעשות השוואות מי במזגן ומי בחום ובגשמים כולם אהובים וכולם חשובים
77
הגיע הזמן לשקט...
אריאל | 06-12-2023 1:52
הגיע הזמן לשקט ממך ומדומייך
78
מי שרואה את...
רואים עם העניים | 06-12-2023 2:14
מי שרואה את העולם דרך עיני הבשר שלו חי בטעות, וזה טעותם של רוב בני האדם לכן הם בטוחים שהם גוף כי זה מה שמשתקף במראה ומשקיעים את רוב זמנם וכספם על גוף שסופו לחזור לעפר
79
ממש חלש ורדוד...
ארי | 06-12-2023 4:08
ממש חלש ורדוד חזרו בתשובה מי ? החזון איש שהורה לבני הישיבות לא להתגייס
80
כלבה.מטומטמת ומפגרת.החרדיל הם...
דניאל | 06-12-2023 4:41
כלבה.מטומטמת ומפגרת.החרדיל הם העיקר.שכל ישראל יגייסו ללמוד בישיבה
צא מהפון הטמא...
חן | 06-12-2023 7:15
צא מהפון הטמא ולך להתגייס. ממשיכים את חייכם כרגיל ומתנהלים בעולם מקביל
81
אולי תפסיקי להטיף...
שלמה מזרחי | 06-12-2023 7:09
אולי תפסיקי להטיף כאחת שחזרה בשאלה .רק התקשורת בונה אותך
82
אמילי יותר מידי...
ע.מ | 06-12-2023 7:10
אמילי יותר מידי בלה בלה בלה
83
עם כל הכבוד...
אבי | 06-12-2023 7:26
עם כל הכבוד לך אל תטיפי לנו מוסר ואל תגידי מה תפקידנו בחיים. מוזמנת לקחת את התיכון הנל ולהעבירו לשכונה בלי תלמידי חכמים. בדיוק כמו שלא תתני למישהו שלא למד רפואה לנתח אותך כך אנחנו לא צריכים עזרה מבורה ועמת הארץ שכמותך
אין לך בושה...
אור | 06-12-2023 16:45
אין לך בושה והיא צודקת
היא לא צודקת?? אין...
איציק | 06-12-2023 9:11
היא לא צודקת?? אין לכם מצפון ובושה. לא מעניין אותכם העם והמדינה שאתם חיים בה. זה לא מובן איך זה שאנשים שאומרים שהתורה חשובה להם בכלל חושבים ככה. איפה אתם חיים?
84
האמת כואבת
אסף | 06-12-2023 7:40
דברים נוקבים אך הכרחיים שיאמרו מעל כל במה אפשרית לא הייתה כל קריאה לשנאה חס ושלום רק לחזרה בתשובה מלב כואב
85
יפה כתבה! צודקת...
ח | 06-12-2023 8:48
יפה כתבה! צודקת
86
החרדים חיים לעצמם,...
איציק | 06-12-2023 9:09
החרדים חיים לעצמם, לא מעניין אותם כלום ואף אחד. אגואיסטים ואינטרסנטיים. אסור לתת לזה להמשיך. שליש מהעם רק מקבל בלי לתת כלום.
והשמאלנים ????? ...
דנה | 06-12-2023 14:05
והשמאלנים ?????
87
חחחחח מצחיקולים, אתם...
באקי | 06-12-2023 9:13
חחחחח מצחיקולים, אתם מעלים כל יום כתבות על השנאה בעולם כלפי ישראל, כשאתם השונאים והמשתלחים הכי גדולים על החרדים, מהרסייך ומחריביך ממך ייצאו.
אני חושבת שאלה...
אור | 06-12-2023 16:44
אני חושבת שאלה החרדים דווקא ששונאים. שלוקחים כסף על חשבון אחרים, שלא מתגייסים כי הם מאמינים שהדם שלהם יותר אדום מדם של יהודי אחר ..שמפרידים בין ספרדים לאשכנזים...לא יודעת. לדעתי השנאה לא אצלנו
88
אמילי יקרה, החרדים...
רועי י-ם | 06-12-2023 9:24
אמילי יקרה, החרדים עושים תשובה בקצב הולך וגובר, אבל האם אנחנו, ואת בכלל, עושים תשובה? גם על חיפוף? למשל במצווה מן התורה של כיסוי הראש שהסרת בפומבי? האם זה קידוש ה'? הכאה על החזה של הזולת רק פוגעת בחזרה שלו בתשובה. נשוב אנו על שלנו והם ישובו על שלהם, וכולנו ניפגש באמצע באהבת עולם.
89
לא הייתי מתהדר...
נתנאל | 06-12-2023 9:36
לא הייתי מתהדר ברמטכל הנוכחי... איני חרדי והסעבה שאני לא מתגייס היא טוהר הנשק וסיכון חיילים בגלל שיקולים פסולים של שמירה על חיי אזרחי האויב.. כדי שנוכל להתגייס הצבא צריך להיות מותאם לשומרי תורה ומצוות אורטודוכסים.. זה שיש גם אורטודוכסים שמנסים להשתלב זה ךא אומר שהצבא באמת מותאם לכך.. למשל צבא שהשתתף בהתנתקות בניגוד לחוק הצבא שאמור לפעול לשמור על הביטחון ולא לעשות פעילויות משטרתיות נגד אזרחי המדינה..
אתה מחפש סיבות...
ציוני | 06-12-2023 15:27
אתה מחפש סיבות בגינם ניתן להשתמט ? הצבא פעל בניגוד לחוק בהתנתקות? איפה זה נכתב. הצבע פועל בתחומים רבים ראוי שתרים את העינים מגף הגמרא שספק אם אתה אכן שקוע בו... ותעזור לעם ישראל בשעתו הקשה. לא רק אנחנו נקיז אץ דם ילדנו.
90
כמה שאמילי צודקת...
אזרח זועם | 06-12-2023 9:47
כמה שאמילי צודקת וכמה מקומם! דווקא המשתמטים מהצבא, העניים מרצון, שתורמים הכי פחות למשק ולביטחון העם שואבים הכי הרבה כסף שנגרע מצרכים חיוניים של כלל הציבור. כל זאת תוך ניצול ציני של כוח פוליטי והיותם לשון מאזניים.
91
לאיזה צבא להתגייס?
מוישה'לה | 06-12-2023 10:20
לצבא שאוסר על חיילים לירות בתחמושת? לצבא שמפקיר חיילים בסיור בין בניינים עומדים? לצבא שכל בכיריו שבויים בדתות אוסלו וקונספציה? לצבא שראשיו לא מגינים על הלוחמים המושמצים ברחובות תל אביב? לצבא שיודע שהכיפות הסורגות ימשיכו למות גם אם רוצחים להם את האופי? לצבא שאדיש וקר לדם של חיילים מהפריפרייה והימין הדתי? לצבא שראשיו לא משלמים מחיר על טעויות קטלניות? לצבא ששולח חיילים לחמוק גרפיטי על בניינים בעזה? לצבא ששולח כוחות לעקור מבנים של יהודים כשהם נלחמים בסעג'ייה? לצבא שמסכן עכשיו עשרות אלפי חובשי כיפה כדי לכבוש את הרצועה לאבו מאזן? לצבא שבולם קידומים של בעלי סדר יום ימני יהודי ומקדם פאשלונרים בעלי עמדות שמאל? לאיזה צבא את בדיוק רוצה שאני כחרדי אתגייס או אשלח את ילדיי? אתגייס לצבא שבו חייל יורה למוות בכל ילד אויב שחושב להרים אבן נגדו. אתגייס לצבא שדואג שהאויב יירעד רק מלראות את החיילים שלו מתקרבים. אתגייס לצבא שבו מפקד שמבסיסו נגנב נשק יקר לא מקודם לאלוף פיקוד דרום אתגייס לצבא שבו מפקד לא מפחד להזכיר שם שמיים אתגייס לצבא שבו מי שמתקרב לקילומטר מהגדר מחוסל אתגייס לצבא שבו ראש אמן שכשל מתפטר, נשפט, ונכלא עד אז - תטיפי לעצמך
אז בינתיים אתה...
אור | 06-12-2023 16:43
אז בינתיים אתה שולח את אחים שלך למות בשבילך? חרדי טיפוסי
בורות , טיפשות...
אבו יוסוף | 06-12-2023 15:30
בורות , טיפשות ושקרים בכול מילה כתובה אצלך, אם זו הסיבה לא להתגייס, בבקשה, תחסוך מאיתנו אבל בבקשה גם אל תיקח - לא תשלומים ולא מילגות, לא מענקים ולא מימונים אתה רוצה להישאר בור ועני, תעשה את זה מבחירה ועל חשבונך
עדיף שלא תתגייס....
רינה | 06-12-2023 14:31
עדיף שלא תתגייס. שמור עלינו מפניך.
92
גם הגב'
בן יהודה | 06-12-2023 10:59
נסכם שכולם צריכים לחזור בתשובה. אמילי - שבשנים האחרונות קצת מחפפת, וגם החרדים.
93
קודם תבקשי סליחה...
יועץ זוגי | 06-12-2023 11:34
קודם תבקשי סליחה מבעלך לשעבר ומהילדים שלך ואחרי זה אולי נסתכל עלייך.
94
רב שפוי וסאל...
נתנאל | 06-12-2023 12:39
רב שפוי וסאל במיל', אמילי צודקת צודקת ושוב פעם צודקת
95
חשבון נפש - ייעשה כל אחד לעצמו
יענקל | 06-12-2023 12:57
אולי את צריכה לחזור בתשובה שאינך מכסה את הראש שלך?? מוגדרת על פי התלמוד כמי שעוברת על דת יהודית. לא נעים לשמוע. נכון? כי באמת - זה לא ראוי. את תעשי את החשבון נפש שלך. והם יעשו את שלהם. יש לנו הרבה מה ללמוד מהם, כשהם שלהם יש מה ללמוד מאיתנו.
96
את שירתת בצבא??? לא נראה לי. אז הדיון הסתיים
חייל | 06-12-2023 12:58
אז הדיון הסתיים מבחינתך כאן!
97
הגיע הזמן שתחזרי...
יו | 06-12-2023 13:15
הגיע הזמן שתחזרי את בתשובה.
תשובה של מי...
אתה מהחינוך החרדי רואים | 06-12-2023 20:26
תשובה של מי שלא התחנך. לך לגנוב כסף מהמדינה לך תרקוד על דם אחיך אף אחד מכם לא צדיק. החרדים חוטאי הדור
98
כאמא קשה לך...
יאיר | 06-12-2023 13:18
כאמא קשה לך על זה שהחרדים לא עומדים באותה סכנה הזו אבל זה לא אומר שמה שהחרדים עושים הוא פחות חיוני..
אין שום דהר...
אבו יוסוף | 06-12-2023 15:27
אין שום דהר ליוני במה ש 95% מהחרדים עושים, קצת המתנדבים בזקא, איחוד הצלה וכו' הוא מזערי לעומת כול המגזרים האחרים ומצד שני מדובר במגזר פריבילגי שממומן ביחס הפוך ל.רומתו לחברה ולמדינה, אז כן מה שהם עושים פחות חיוני
99
גם לצבא ושגם יצאו לעבוד!
סער | 06-12-2023 13:28
את הדרך שישמרו תורה ומצוות זה בעיה שאפשר לפתור.
100
צודקת ...
כהן לוית | 06-12-2023 13:36
צודקת
101
לא מבין אותה...
אלימות השמאלנים | 06-12-2023 13:43
לא מבין אותה הרי יש התגייסות כללית של החרדים מה היא רוצה?
צריך את כולם...
די עם הצביעות | 06-12-2023 20:23
צריך את כולם חוק זה חוק.. תהיו חלק די לגנוב את כספנו ואת הדעת בשקרים. די לרקוד על הדם שלנו
התגיסות כללית של...
פטריוט | 06-12-2023 14:15
התגיסות כללית של החרדים, הצחקת אותי.
102
כמה באמת תורתם...
נעה | 06-12-2023 13:57
כמה באמת תורתם אומנותם. מצטרפת לקריאתך
103
איש באמונתו...
ר.חלא | 06-12-2023 14:06
איש באמונתו יחיה עכשיו אחרי שזעקת.. תנשמי עמוק ותלמדי לקבל ולכבד את האחר והשונה.
זה לא עניין...
מיכל צימרינג | 06-12-2023 18:04
זה לא עניין של להכיל ולכבד. מה שהיא כתבה היה מאוד מכבד. אבל זה לא הגיוני שכל הצעירים בעם ישראל יסכנו את חייהם ואפילו יקריבו אותם בהגנה והציבור החרדי לא יקח בזה חלק.
104
זה בגלל שאתם...
ליאת | 06-12-2023 14:39
זה בגלל שאתם כאלה קפיטליבטים מנוכרים ואכזרים לחלשים אומרת את זה כעובדת סוציאלית שרואה את הניכור של המדינה לחלשים ואת ההפקרות שאתם הכחפות הסרוגות כל כך אחיטיסטים ותומכים בקפטליזים קיצוני. .אז עם כל הכאב והוא גדול באמת גם אני גדלתי שם והתחנכתי באולפנה אבל תחזרו בתשובה גם אתם
105
כבר אמרו החכמים נשים...
רמי | 06-12-2023 16:04
כבר אמרו החכמים נשים שערן ארוך ודעתן קצרה לא שצריך הוכחות לחכמתם אבל הוכחה זועקת יש כאן..
תתבייש אויב אכזר. עוד...
הנה דוגמא לחינוך והבורות של החרדים | 06-12-2023 20:18
תתבייש אויב אכזר. עוד נבוא חשבון עם כל הבטלנים . לא אחים אתם אויבים
חוץ מזה שאתה...
אורה | 06-12-2023 16:41
חוץ מזה שאתה מיזוגן, ושהיא צודקת, יש לך משהו עם תוכן להגיד?
106
אכן אתם צריכים...
אור | 06-12-2023 16:41
אכן אתם צריכים לחזור בתשובה חרדים. על החוסר התגייסות שלכם, על החוסר סולידריות, על גזל מתמשך. בין אדם לחברו אין יום כיפור מכפר. חלק כבר חזרו בתשובה והתגייסו. כולכם צריכים.
באמת מה אתה...
שלמה | 06-12-2023 17:34
באמת מה אתה אומר ואיך שאתם מתנהגים על זה לא צריך לחזור בתשובה אז יאלה על תטיף מיסר כול עוד לא חזרת בתשובה
107
מישהו מבני/נכדי השופטים...
מישהו יודע? | 06-12-2023 17:09
מישהו מבני/נכדי השופטים הנכבדים-קרבי?
108
מעניין עם חיכית...
שלמה | 06-12-2023 17:32
מעניין עם חיכית פעם אחת לקחת ציוד רפואי ממשרד הבריאות יד שרה. השאלת ציוד רפואי עזר מציון. המאגר הכי גדול לתרומת מח עצם זקא. איחוד הצלה ועוד מלא ארגונים לעזרת האחר ולא משנה דת גזע ומין ומי נירא לך מנהל כול זה? החרדים. ועוד דבר את ודומייך הייתם מסוגלים לאסוף גופות אחרי הטבח בשביעי לאוקטובר. מי נירא לך אסף אותם לקבר ישראל. זקא. אני לא אומר שאין בזקא ציבור שהם לא חרדים רק לעדכן אותך חרדי הרים את הארגון זקא ואם לא מקבלים כסף מהמדינה. אז בבקשה תפסיקי עם השנאה לחרדים
אם בכך חפצים...
החו מניפולטור זה טיעון סתמי | 06-12-2023 20:17
אם בכך חפצים - צריך למסד את זה- שיהיה מסודר. החילוניים וחובשי הכיפה הסרוגה מתנדבים יותר וגם עושים צבא וגם עובדים. נמאס משקרים. רוצה זקא ויד שרה תכיל חוק מסודר שיעבור בצורה שווה על כולם.. לא על קומץ עלה התאנה שאיתו אתם מתכסים. ועדיין צריך שחלק גם יתגייס.. יאללה מספיק פחות שקרים יותר עבודה. אתם אויב גדול
זו לא שנאה....
מיכל צימרינג | 06-12-2023 18:01
זו לא שנאה. אמילי לא כתבה מילה רעה אחת על חרדים. יש הערכה מאוד גדולה למפעלי החסד בציבור החרדי. אבל זה לא הגיוני ששאר עם ישראל יתן לבניו לסכן ולהקריב את חייהם והחרדים ישארו מוגנים ובטוחים ולא יקחו חלק בהגנה ובשמירה, וגם בסיכון החיים בלית ברירה. יש הרבה סוגי נתינה מבורכת, אי אפשר להשוות שום דבר לסיכון חיים.
109
אז מה אתה...
שלומית | 06-12-2023 18:43
אז מה אתה מציע בעצם? פשוט לא להתגייס לצבא עד שלא יספקו לך כל מה שאתה רוצה? גם אם יש צדק בטענות שלך הצבא הוא לא מותרות ובנתיים אחים שלך נהרגים על קידוש השם כדי לשמור עליך ועליי,כולל בוגרי ישיבות שלמדו לא מעט תורה. זה לא מפריע לך?
שלומית אני מאמין...
שי | 06-12-2023 21:44
שלומית אני מאמין שאת לא היית לוחמת זה לא מפריע לך שאת לא סיכנת את החיים שלך. התשובה היא שגם בתוך הצבא ואפילו בשדה הקרב לכל אחד יש את התרומה שלו ואני חושב שהחרדים בזקא מד״א הצלה 360 וכן גם עלי ידי לימוד תורה תורמים הרבה יותר מרוב הצבא
110
אני לא מחסידיה...
שלומית | 06-12-2023 18:50
אני לא מחסידיה של אמילי אבל יש צדק בדבריה
111
כמה קרביים יש...
יש סקר? | 06-12-2023 18:58
כמה קרביים יש בתל אביב-הרצליה- כפר שמריהו- שכונות בית הכרם ורחביה?
112
אנשי הכיפות הסרוגות,...
עינת גבריאלי | 06-12-2023 19:00
אנשי הכיפות הסרוגות, דתיים לאומיים, הם אלה שאיפשרו את הקמת הממשלה המושחתת ביותר בנושא השר לענייני שום וכלום, שרים שלא שירתו בצבא, תקציבי ענק שתומכים בהשתמטות ליפני לציבור שלך ותצאו מיד מהממשלה המושחתת והבזבזנית ו מפלגת בתולדות המדינה
113
עוד עשור תראו...
סבלנות | 06-12-2023 19:16
עוד עשור תראו חרדיים בכל היחידות הכי קרביות.
114
עם ישראל חי...
אורן | 06-12-2023 19:21
עם ישראל חי
115
החרדים גונבים את...
חרדים לא אחים עוד | 06-12-2023 20:13
החרדים גונבים את כספי גונבים אוכל וזמן איכות שלי עם משפחתי. ומנצלים את הדם שלנו. לא אחים אנחנו די עם המניפולציות. אנחנו אויבים
תבדוק את הנתונים....
טל | 06-12-2023 22:42
תבדוק את הנתונים. אחרי עליית התקציב לחדרים. הם מקבלים רק 55% מתקציב של תלמיד/מורה חילוני אל תאמין לקמפיין המסית! תבדוק את הנתונים. הם גם משלמים מיסים. בממוצע אחוז המועסקים החרדים והחרדיות יחד שווה לאחוז המועסקים במשק. הטענה היחידה ההוגנת היא שיש לגייס אותם במסגרת מתאימה/ שירות לאומי/ זקא וכדומה לשלוש שנים כל אחד .
שכחת להזכיר...
שלומי | 06-12-2023 22:11
שכחת להזכיר שמערבבים את הדם של הילדים שלך במצות שלנו.
באמאשך?! ...
קצת שפיות | 06-12-2023 20:16
באמאשך?!
116
אתם לא מכבדים...
אתה בור גדול וזו בעיה לתקשר איתך | 06-12-2023 20:21
אתם לא מכבדים אף אחד. גונבים את כספנו ונותנים לנו לבד להגן בדמנו על הבית אתה אויב
מכינים מצות מדם...
משה | 06-12-2023 21:55
מכינים מצות מדם של תינוקות שכחת להוסיף
117
האומר מה מועילים...
חובת המחמאה | 06-12-2023 20:57
האומר מה מועילים לנו תלמידי חכמים הוא בגדר אפיקורוס (סנהדרין צט ב) כול המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו תלמידי חכמים פטורים ממיסים וארנוניות ( הרמבם הלכות שמיטה ויובל ) על שלושה דברים העולם עומד על התורה ועל העבודה ( עבודת הקורבנות והיום תפילה) ועל גמילות חסדים ) ואלו דברים שאין להם שיעור .....ותלמוד תורה כנגד כולם אלף למטה אלף למטה ...אלף לומדים כנד אלף שבקרב ....מיום שחרב בית המקדש אין לו לקבה בעולמו נחת רוח בעולמו אלה מ4 אמות של הלכה (שיושבים ועוסקים בהלכה וכו) אם בחוקתי תלכו ואת מצותי תשמרו ( שתיהיו עמלים בתורה ( ואז ונתתי שלום בארץ וחרב לא תעבור בארצכם בלי חלילה לקטרג אולי אם הצבא היה צבא דתי בלי חיילות ובלי הרצאות ושטיפת מח על התרבות החילונית וכו ושהמפקדים יהיו שומרי תורה ומצות ולא ההיפך אז אולי אלה שלא לומדים יהיה על מה לדבר עליהם ולא עם כול אחת גלוית ראש שאוחזת במקרופון ויורקת דברי עזות וחוצפה כנגד בני תורה וכו תתביישי לך חצופה !
118
המלחמה האמיתית
חרדי | 06-12-2023 21:31
איזהו גיבור הכובש את יצרו שנאמר טוב ארך אפים מגיבור ומושל ברוחו מלוכד עיר,
119
המלחמה האמיתית
חרדי | 06-12-2023 21:32
מעשה בגיבור אחד שכבש כמה וכמה מדינות והוא וחייליו, וחזר עטור הוד וניצחון לעירו ועשו לו קבלת פנים. פנה אליו אחד מהחכמים ואמר לו: כמו שניצחת במלחמה הקטנה, כך תזכה לנצח במלחמה הגדולה. אמר לו אותו גיבור: וכי יש מלחמה גדולה מזו שאני ניצחתי בה? ענה לו החכם: כן, מלחמה מתמדת נגד היצר
120
המלחמה האמיתית
חרדי | 06-12-2023 21:42
אני לא אומר שנחנו עומדים ומנצחים במלחמת היצר. אך בכל זאת להכניס את עצמך לתוך ניסיון [ולשרת בצה''ל זה כמו להיכנס ללוע של הארי] במודע עוד עם הוראה מלמעלה מהרבנים וודאי שזה לא נכון
121
גם אני חרד
צדיק | 06-12-2023 21:51
עבודת הבורא היא כל כולה בשמירת עינים כמו שכתוב ברש''י הק' פרשת ויצא וֵאלֹקי יִצְחָק – אַף עַל פִּי שֶׁלֹּא מָצִינוּ בַּמִּקְרָא שֶׁיִּחֵד הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שְׁמוֹ עַל הַצַּדִּיקִים בְּחַיֵּיהֶם לִכְתּוֹב אֱלֹקי פְלוֹנִי, מִשּׁוּם שֶׁנֶּאֱמַר (איוב טו,טו): הֵן בִּקְדוֹשָׁיו לֹא יַאֲמִין – כַּאן יִחֵד שְׁמוֹ עַל יִצְחָק, לְפִי שֶׁכָּהוּ עֵינָיו וְכָלוּא בַבַּיִת וַהֲרֵי הוּא כְמֵת, וְיֵצֶר הָרָע פָּסַק מִמֶּנּוּ. תַּנְחוּמָא (תולדות ז).
122
50 אחוז מהילדים...
שלומי | 06-12-2023 21:53
50 אחוז מהילדים אצלך יחזרו בשאלה. זאת המציאות. בדיוק כמו שאת חזרת בשאלה.
123
כבוגר הימלפרב, שבוכה,...
מישהו | 06-12-2023 21:54
כבוגר הימלפרב, שבוכה, ממש, על כל הרוג, נא אל תטיפי מוסר למי שעושים הרבה יותר ממך (אלא אם את סבורה, כאשה דתית, שתלמוד תורה זה כלום…)
124
המלחמה האמיתית
חרדי | 06-12-2023 21:57
להכניס לצבא בחור במצב חלש בעבודת ה' זה להנציח את המצב החלש שלו ברוחניות
125
את הראשונה שצריכה...
שלומי | 06-12-2023 22:05
את הראשונה שצריכה לחזור בתשובה על אין ספור חטאים. רוצה עוד חיבוקים מהחברה החדשים שלך בשמאל? הם בזים לך בכל מצב.
126
את מעוניינת לפלג...
יפה | 06-12-2023 22:27
את מעוניינת לפלג גברת אמילי ולא לאחד! לא ניתן לך את התענוג!
127
אל תיתנו לה...
אורי | 06-12-2023 22:31
אל תיתנו לה במה. ולא בשר בין השיניים!!! תתעלמו. ותמשיכו באחדותנו!
128
תעשי את הסטטיסטיקה...
טל | 06-12-2023 22:38
תעשי את הסטטיסטיקה העגומה של לוחמי השמאל לעומת הימין. את עלולה לגלות שיש את אילו שטובים בשביל הקרב אבל אם הם משלשלים פתק לקלפי הצד השני מתנגד באלימות ואם משווים להם את התקציב הצד השני שוב מתנגד באלימות.
129
איבדנו במלחמה חברים...
אביה | 06-12-2023 22:49
איבדנו במלחמה חברים משפחה ומה לא לא בשביל לפלג בשביל לאחד!!! וכל אחד תורם את מה שהוא טוב בו! אז אל תשווקי לנו את המרירות והתיסכול שלך!
130
צריך להכריח אותם...
רבנית | 06-12-2023 22:54
צריך להכריח אותם לפי חוק די להתחנחנות כאילו גם אחרים יכולים לבחור בלי שירות אין קצבאות כולל ערבים ובדווים
131
הם לא רואים...
רונן | 06-12-2023 22:54
הם לא רואים במדינה, שום ערך. היהדות שלהם היא מזרח אירופאית (כולל החקיינים העלובים שלהם- שס. שדומים להח לא היו באיזו מארצות מוצאם!) היינו, חליבת כספים, וערמה, והתעלקות על האחר לשם פרנסה
132
החרדים מגנים על...
אביגיל | 06-12-2023 23:13
החרדים מגנים על המדינה בלימוד התורה. אם הם לא היו לומדים המדינה הייתה נמחקת. אם הצבע היה עושה יחידות שהם באמת מופרדות .לא כמו שיש עכשיו והיה מתנהל כמו שצריך ולא שולח את החיליים לקרב בגלל פוליטיקות החרדים היו מתגיסים .
אם היתה דרישה...
שלומית | 07-12-2023 11:41
אם היתה דרישה לכך מצד החרדים זה כבר היה קורה. הדרישה תתן תוצאות בשטח. כבר יש הישגים להקמת יחידות חרדיות מופרדות. ברגע שחרדים לא מתגייסים אז גם דבר לא ישתנה. כשהחרדים רוצים להשיג משהו הם יודעים לעשות את זה כך שמה שאת אומרת ממש לא מדויק
133
מי זאת ,...
קוקו | 07-12-2023 0:08
מי זאת , כל תעשה אומרת דעות דלה באינטרנט וכולם צריכים להתייחס לקוקוריקו שלה
134
אמילי היקרה! בלי שום...
לופן | 07-12-2023 0:33
אמילי היקרה! בלי שום קשר לתורתו אומנותו- למה לחרדים להתגייס כדי להיות האפסים והנרצעים של השמאל והדיפ סטייט. מבחינת החלאות האלו בניכם טובים רק בתור חיילים ולא בתור מנהיגים. גם הרצי היה מתקדם לולא הוריד את הכיפה?
135
היית מדברת כך...
לאחוז בצוואר מקטורנו השחור | 07-12-2023 0:41
היית מדברת כך נגד זרמים אחרים, או שהיית בוררת מילותייך
136
לתפוס תלמיד חכם.......
משה | 07-12-2023 1:27
לתפוס תלמיד חכם.... לא הגזמת
137
שבי בשקט טיפשה...
עוז | 07-12-2023 4:58
שבי בשקט טיפשה התורה מצילה ומגינה וגם היום הרבה שלא לומדים מתגיסים ואת עבודת הקודש שהם עושים אף אחד לא עןשה הם צריכים למות כדי להחשב שעשו משהן טמבחית
138
צבא אירגון ההגנה...
חרדי שעושה מילואים | 07-12-2023 8:06
צבא אירגון ההגנה שמילא גם את תפקיד צבא הגירוש לישראל וצבא עם בנות ורלשיות שמודבקות לקצינים וכבר הפילו מהם(ראי ערך מגד צבר חג'בי זל) זה לא צבא יהודי אלא צבא עם יהודים ומי את שתתלונני עליהם שבאמת הם יכולים לרדת ברוחניות מאד בצבא הציוני. בתור לוחם ומפקד ביחידה קרבית שבחוד החנית אני כותב את זה ובצער
אז מה בעצם...
שלומית | 07-12-2023 9:14
אז מה בעצם את מציע ברמה הפרקטית? מה האלטרנטיבה בפועל? אם יש אנשים שתורתם אומנותם- מעולה וחשוב אם יש אנשים שמתגייסים לצבא- מעולה וחשוב אם יש אנשים שמתנדבים (באופן קבוע) בארגון סיוע כלשהו- מעולה וחשוב מה באשר לאלו שלא שייכים לאף קטגוריה? אנשים פשוטים ורגילים שעובדים לפרנסתם, מה חלקם במאמץ המשותף להגנת עם ישראל? שואלת באמת. הצבא רחוק מלהיות מושלם אבל הצבא הוא לא מותרות. נראה לך שאשמח שעוד כמה שנים הבן שלי צריך להתגייס? אבל ברור לנו ולו שהוא יתגייס. רצוי במסגרת עם מעטפת דתית כמו הסדר וכד' ויש אפשרויות. אנחנו רואים שככל שיש יותר מתגייסים דתיים וחרדים יש יותר פתרונות בשטח עבורם.
139
האחיכם ייצאו...
יצחק היקר | 07-12-2023 8:58
האחיכם ייצאו למלחמה ואתם תשבו פה??? נאמר לרועי צאן. תלמדי קצת לפני.
140
מה קרה ערוסי...
מיכל | 07-12-2023 9:05
מה קרה ערוסי מרגישה שנשכחת, אז כן רדי מהמסך
141
לא חושב שזה הזמן במיוחד שאנחנו רואים שינוי...
שי | 07-12-2023 9:59
/
142
ראשית חכמה היא...
תמי | 07-12-2023 11:14
ראשית חכמה היא הצניעות. כנראה שלא למדת שבשעת מלחמה חצי נשלחים לחזית וחצי נשלחים למשמרת התורה. ואם את ממש מוכרחה להטיף מוסר, תטיפי לעצמך
הבעיה שזה ממש...
שלומית | 07-12-2023 12:17
הבעיה שזה ממש לא חצי חצי. את לא יכולה לטעון שכל החרדים לומדים תורה כי רובם עובדים. גם בעלי למד בישיבה כמה שנים טובות וגם עשה צבא וביומיןם מפרנס את המשפחה. משמחת תורה הוא עדיין מגוייס. האם את יכולה להגיד מה עושים החרדים שאינם לומדים ואינם מגוייסים? כי מדובר באחוז לא קטן
143
יבוא זמן ויתלוננו...
חרידי | 07-12-2023 11:24
יבוא זמן ויתלוננו שיש יותר מידי חרדים והדתה בצבא. מה שנקרא לא לבלוע ולא להקיא. כנל בעבודה.
144
אתה צודק שאדם...
שלומית | 07-12-2023 11:43
אתה צודק שאדם יהודי לא צריך להכניס עצמו במתכוון לנסיונות אבל להגיד שהצבא הוא רק נסיון זו טעות מהיסוד. הצבא לא קם מתוך איזה לוקסוס, הוא קם מתוך צורך אמיתי ובסיסי ביותר להגן על עם ישראל ביחד עם התורה והתפילות שמגינות. הצבא הוא לא משהו שאפשר להגיד: מילא, אז יפלו בקרב אנשים אחרים..כדי שלא אעמוד בנסיון. אם היית אומר לי שכלל האזרחים במדינה עושים באופן קבוע אחד מהשניים: לומדים תורה או מתגייסים/ מתנדבים באופן קבוע הייתי מבינה, אבל יש אחוז לא מבוטל של כאלה שלא לומדים תורה מצד תורתם אומנותם ולא מתגייסים( אין ספק שגם במגזרים אחרים זה קיים אך לא באחוזים שזה קיים במגזר החרדי). כשהמגזר החרדי רוצה להשיג משהו,ערך שחשוב לו, הוא יודע להאבק על כך ולעמוד על הרגליים האחוריות. ברור לך שאם היה אחוז גבוה של מתגייסים דתיים וחרדים עם דרישות לתנאים שיתאימו לאורח חייהם זה היה קורה הרבה יותר מהר ממה שזה קורה היום. לי נשמע לפעמים שיש אצל חלקכם התעקשות שלא מבוססת על עקרון אמיתי אלא על הרגל או על אגו, סליחה שאני אומרת את זה. לפעמים מותר לעשות חשבון נפש ולהכיר בזה שיש מעט צדק בביקורת כלפיכם, שאם יש מי שלא באמת יושב כל היום ולומד תורה( או חלק ניכר מהיום ובאופן קבוע) והוא לא מתנדב קבוע בארגון חסד אין שום סיבה שלא יסייע בדרך אחרת כמו גיוס ביחידה שמותאמת לחרדים. כשהחרדים באים בביקורת אל הציונות הדתית, אני מסוגלת להכיר בזה שבדברים מסויימים אתם צודקים לגבי חלקים במגזר הדתי, אולי כדאי להיות מסוגל לזה גם מהצד שלכם.
המלחמה האמיתית
חדרי | 12-12-2023 22:10
אכן יש צדק לגבי כך שקשה לראות קבוצה שלימה שלא מתגייסת לצבא אבל בחינה אמונית אנחנו לא מאמינים כל כך שאנחנו כבר באיתחלתה דגאולה. אכן הקב''ה האיר לנו פנים בעצם החזרה לארץ ישראל אבל בגדול אנחנו לא מגדלים את הילדים שלנו לכך שאנחנו באיתחלתה דגאולה ואנחנו צריכים לזרז את הגאולה ע''י המלחמה עם האויבים וצריך להוריש את הגוים מהארץ עוד לפני ביאת המשיח. אלא שהקב''ה מנהיג את העולם ואנחנו מאמינים שלה' הישועה בביאת המשיח ואז נוריש את הגוים מארץ ישראל בקרוב במהרה בימינו. ומה שהקב''ה רוצה מאיתנו זה ללמוד ולהתקרב אליו ולתורתו ע''י התגברות על היצר הרע. [המכבים למשל הם אצלנו יותר הצדיקים מאשר לוחמים וכשהם צעקו ''מי לה' אלי'' היה זה יותר מלחמה ביצר הרע ושליחיו יותר מאשר באויבים האנושיים בגלל שכל המלחמה שלהם היתה נגד הקב''ה] ומצד שני לבחורים שלא לומדים בישיבה ונפלטו מהציבור החרדי לגמרי.... אין שום סיבה למה שלא יתגייסו אבל להוציא הוראה מלמעלה מההנגה החרדית זה לא יקרה משום שבחור מצידו צריך להרגיש את הרוח החרדית שזה בידול לאו דווקא מהמדינה אלא מהרחוב וכל מה שמוציא מהדביקות בתורה וסגולתה ''האור שבה מחזירה למוטב'' ואם הבחור לוקח טרמפ על גבי החרדיים האמיתיים על זה אמר אחד מגדולי הדור זצ''ל שיש לו דין רודף והוא מפריע לכל הציבור החרדי
145
לאמילי אני אומר...
בנימין נתאי | 07-12-2023 12:53
לאמילי אני אומר :סייג לכחמה שתיקה. אני קצין לוחם שלעולם לא אשלח בניי למסלול אליו חונכתי כי למדתי מה שאמילי לא תבין לעולם
המלחמה האמיתית
חרדי | 07-12-2023 14:21
אכן נראה לי שלחרדים קשה עם העובדה שרק אחיהם החילוניים משרתים ומוסרים את נפשם בצה''ל אך עם כל זאת הם אינם יכולים לוותר על התורה ושמירתה ואכן כעת בזמן הזה הצבא הוא מקום של כור היתוך וברצונם של הפגורסיבים להכניס כל דבר אסור מטעם שמירת התורה והיפך רצון ה' לדעת הציבור החרדי ולכן אינם נרתמים ע''י שירות בצה''ל
146
עקרוני
משה | 07-12-2023 13:37
אמילי-את צודקת עקרונית.אגב,יש גם לא מעט חילונים שלא מגוייסים שלא לדבר על ערבים.. אבל,מה לעשות...החרדים נשמעים לרבניהם ועסקניהם.ולכן,כל זמן שאילו אינם מורים להם להתגייס מטעמים שונים ומשונים זה פשוט לא יקרה...
147
'בני בית במשנה...
בוגר הימלפרב | 07-12-2023 14:27
'בני בית במשנה ובגמרא' 70% יצאו חילונים מהשכבה שלי ואני לא בטוח שכולם יודעים כתב רש''י, האם יש חברה איכותיים מאוד שיוצאים מהבית ספר? כן, האם היראת שמיים נושקת לרצפה? לצערי גם כן, הימלפרב לא מצליח לשלב בין השניים הוא בחר צד, בצד החילוני אז נא לא להתנשא על החרדים בבקשה
148
כל הכבוד על...
דוד | 07-12-2023 15:04
כל הכבוד על ההסתה הפרועה תתביישי על הזלזול שלך בלומדי תורה
149
אמילי עמרוסי לא...
רות | 07-12-2023 15:07
אמילי עמרוסי לא הצד שצריך להגיד לחרדים לחזור בתשובה בטח לא בקשר לגיוס ...נכון החרדים צריכים לחזור בתשובה כמו הסרוגים וכמו החילונים כולנו צריכים בישביל להביא את הגאולה . אם כול הנשים היו מחסות את הראש הגוף והרגליים כמו שצריך ולא היתה שנאת חינם אף אחד לא הייה נהרג במקום לקחת אחריות מפילים את זה על חרדים שלא התגייסו .
150
תתביישי לך אמילי...
בשוק | 07-12-2023 15:11
תתביישי לך אמילי !.. מפלגת וגורמת שנאה בדיוק בזמן שצריכים אחדות
איכסדוס ...
תמשיכו לגנוב לבקש אחדות? | 11-12-2023 2:58
איכסדוס
151
עמרוסי את מגה...
עמוס | 07-12-2023 17:35
עמרוסי את מגה קשקשנית לשונך משתרבבת לארץ
152
לפוליטיקאים החרדים אין...
... | 07-12-2023 17:44
לפוליטיקאים החרדים אין אלוהים. רק תאוות בצע חולה. מהסוג שסטריאוטיפין אנטישמיים עשויים ממנו
153
אמילי עמרוסי ,...
אחד שמבין | 07-12-2023 18:26
אמילי עמרוסי , תתביישי לזלזל ככה בתורה ובתלמידי חכמים שעליהם עומד העולם תיזהרי, שנשיכתם נשיכת נחש .. מקווה שמשמיים יסלחו לך על הזילזול הנורא..
154
כמה בורות. גדולה...
חרדי | 07-12-2023 20:49
כמה בורות. גדולה שנאת עמי הארצות
אמילי עם ארוצי…...
מישה | 08-12-2023 7:32
אמילי עם ארוצי…
155
נשמעת כמו נוצרית...
משה | 07-12-2023 21:54
נשמעת כמו נוצרית לייט האיפיפיור יותר יהודי ממנה
זה בגלל הפאה....
משיח | 10-12-2023 8:29
זה בגלל הפאה.
156
מחפשת צומת לב...
דודו | 10-12-2023 10:34
מחפשת צומת לב משועממת שנמשיך? היא בכלל לא מעניינת אף אדם .
157
היא מטיפה מוסר...
ענת | 10-12-2023 15:31
היא מטיפה מוסר לחרדים? היא?
158
לא קראתי הכל,...
יעל | 10-12-2023 21:27
לא קראתי הכל, הפסקתי בנקודה שבה כתבת שתורתם נתנה להם... תורתם ולא תורתך? האם לימוד תורה וזכות התורה המגינה על העם קלה בעיינך? אפילו החיילים שנלחמים יודעים שבלעדי לומדי התורה הם לכ יצליחו. כל אחד תורם את חלקו. הפסיקו את המחלוקות. ואנא ששום דבר מדבריי לא יתפרש כחס ודרום המעטה ולו במעט מקדושי העליון שמסרו נפשם על הגנת עם ישראל. אבל כאמור כל אחד ותפקידו בעולם שהנחיל לו בורא עולם. אלף למטה ,אלף למטה.
מוות לחרדים ...
לך לאלף עזאזל | 11-12-2023 2:56
מוות לחרדים
159
מזדהה עם דבריה...
דליה פרוכטניס | 11-12-2023 11:31
מזדהה עם דבריה של אמילי על החרדים הם צריכים להתגייס לצבא
160
תורידי את...
בוזגלו פרידמן | 11-12-2023 15:35
תורידי את הפאה אין לך זכות דיבור את בכלללללל דתיה גווולוט את צריכה ליזור בתשובה מה שהדתיים נותנים את אבע מיזה לא נותנת תתביישי
איזה דיבור מלוכלך......
אמא | 11-12-2023 18:12
איזה דיבור מלוכלך... מי לימד אותך דרך ארץ?
161
המלחמה האמיתית
חרדי | 16-12-2023 22:05
אכן יש צדק לגבי כך שקשה לראות קבוצה שלימה שלא מתגייסת לצבא אבל בחינה אמונית אנחנו לא מאמינים כל כך שאנחנו כבר באיתחלתה דגאולה. אכן הקב''ה האיר לנו פנים בעצם החזרה לארץ ישראל אבל בגדול אנחנו לא מגדלים את הילדים שלנו לכך שאנחנו באיתחלתה דגאולה ואנחנו צריכים לזרז את הגאולה ע''י המלחמה עם האויבים וצריך להוריש את הגוים מהארץ עוד לפני ביאת המשיח. אלא שהקב''ה מנהיג את העולם ואנחנו מאמינים שלה' הישועה בביאת המשיח ואז נוריש את הגוים מארץ ישראל בקרוב במהרה בימינו. ומה שהקב''ה רוצה מאיתנו זה ללמוד ולהתקרב אליו ולתורתו ע''י התגברות על היצר הרע. [המכבים למשל הם אצלנו יותר הצדיקים מאשר לוחמים וכשהם צעקו ''מי לה' אלי'' היה זה יותר מלחמה ביצר הרע ושליחיו יותר מאשר באויבים האנושיים בגלל שכל המלחמה שלהם היתה נגד הקב''ה] ומצד שני לבחורים שלא לומדים בישיבה ונפלטו מהציבור החרדי לגמרי.... אין שום סיבה למה שלא יתגייסו אבל להוציא הוראה מלמעלה מההנגה החרדית זה לא יקרה משום שבחור מצידו צריך להרגיש את הרוח החרדית שזה בידול לאו דווקא מהמדינה אלא מהרחוב וכל מה שמוציא מהדביקות בתורה וסגולתה ''האור שבה מחזירה למוטב'' ואם הבחור לוקח טרמפ על גבי החרדיים האמיתיים על זה אמר אחד מגדולי הדור זצ''ל שיש לו דין רודף והוא מפריע לכל הציבור החרדי