על רקע הארכת הפסקת האש לעוד חמישה ימים (עד יום שני בחצות), בשעה זו נועדים חברי הקבינט מדיני-בטחוני, בקריה בתל אביב. על פי ההערכות, שרי הקבינט יקבלו עדכון על המאמצים הנעשים בקהיר להגיע למתווה הפסקת אש שיאפשר שקט לזמן ארוך.
באמצע ישיבת הקבינט יצא ראש הממשלה לשוחח עם ראשי רשויות מהדרום שהגיעו להפגנה הערב בכיכר רבין בתל אביב. ההפגנה נערכת כאות מחאה על הפסקות האש ועל כך שישראל לא מכריעה את המערכה מול חמאס. בנוסף, ההפגנה מהוונ מפגן תמיכה לתושבי יישובי עוטף עזה.
בתוך כך, בכיר חמאס עזת אל-רשק כתב היום (חמישי) בעמוד הפייסבוק שלו: "סיימנו את הדיון על חלק מהנושאים, אך ישנן סוגיות שלא סיימנו לדון בהן. למרות זאת, חידשנו את הפסקת האש. יש אנשים שזה לא מרגיע אותם, ואני מביניהם, מכיוון שהעיניים נשואות להשלמת ההסכם ואי אפשר להתמהמה. הדרישות לסיום המאבק עם האויב דורשות חכמה, אנחנו חייבים לאחוז במטרותינו ולא להיצמד לטקטיקות שכוללות הפסקת אש זמנית".
אמש, דקות ספורות לפני תום הפסקת האש הזמנית שנקבעה ל-72 שעות, הודיע ראש המשלחת הפלסטינית בקהיר, עזאם אל-אחמד כי הוסכם להאריך את הפסקת האש בחמישה ימים נוספים החל מחצות עד ליום שני. ראש המשלחת הפלסטינית לשיחות המשא ומתן בקהיר, כינס מסיבת העיתונים בה אמר כי "הוסכם להאריך את הפסקת האש בחמישה ימים, עבור התייעצויות ודיונים". אל-אחמד הבהיר כי דרישות החמאס להקמת נמל ימי ושדה תעופה לא ירדו מהפרק.
מה דעתך בנושא?
3 תגובות
0 דיונים
עקיבא
20:53 16.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
“לא נשתוק על הבושה” יום ראשון הקרוב כ”א אב 17,8 כולם מוזמנים לחתונה של מחמוד מנסור ומורל באולמי “שמש אדומה” בראשון לציון רח’ אלטלנה 1 בשעה 19:00 נא לבוא עם אנרגיה חיובית...
“לא נשתוק על הבושה” יום ראשון הקרוב כ”א אב 17,8 כולם מוזמנים לחתונה של מחמוד מנסור ומורל באולמי “שמש אדומה” בראשון לציון רח’ אלטלנה 1 בשעה 19:00 נא לבוא עם אנרגיה חיובית להביא רמקולים זמבורות שלטים וכו’ אנו בייחד נבקש מאחותנו לחזור איתנו הביתה לעם היהודי “עם הנבחר” הטלפון של האולם 03-952-4008 נא לבקש מהם לבטל את החתונה לא לאיים עליהם! רק לבקש יפה…. בתור אחת שאבא שלה עובד במעון חמלה, שהוא מעון לבנות שהתחתנו עם ערבים, אני אומרת לך, תנתקי את הקשר לפני שיהיה מאוחר מידי! לדעתי אל תסתבכי עם זה. היום אנחנו שומעים הרבה סיפורים על ערבים לא כל כך נעימים... ולמרות שבהתחלה זה נראה אחרת אבל אחר כך קשה לצאת מזה...
המשך 16:47 15.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רבינו הגר"א ז"ל בכתביו אחרי שמתאר את שלבי המיתה שעברה כנסת ישראל מאז היציאה לגלות כתב על דורו "ואנו מקוים עתה לתחה"מ שנא' התנערי מעפר". היינו שמצד מצב העולם היה...
רבינו הגר"א ז"ל בכתביו אחרי שמתאר את שלבי המיתה שעברה כנסת ישראל מאז היציאה לגלות כתב על דורו "ואנו מקוים עתה לתחה"מ שנא' התנערי מעפר". היינו שמצד מצב העולם היה יכול אז להיות "התנערי מעפר", ולבסוף האריכו עוונות ולא יצאנו מהגלות. והנה איתא בחז"ל עה"פ סכותה לראשי ביום נשק, סכותה מלשון סוכה וביום שנושקים ב' עולמות אז צריכים סוכה והגנה, כי כל זמן שאדם נמצא במסגרת אפילו יפול לא יפול רחוק כיון שעומד בתוך המסגרת וזה מחזיקו רק יכול ליפול בתוך המסגרת פחות או יותר, אך כיוצא ממסגרת אחת ואל השניה לא נכנס, כי עוד לא עשה בה קנין, אז הוא בסכנה כי אם לא יצליח יכול ליפול רחוק, וזה הפי' במדרש הנ"ל כשמתחיל המעבר בין עולם הזה לעולם הבא אז הוא הסכנה, וזה היה בדורו של הגר"א שהיה יכול להיות "התנערי מעפר" וליכנס לתקופת ה"לעתיד לבוא". לכן בדורו היתה הסכנה גדולה והיה צריך שמירה גדולה ששמרו מן השמים. לכן בתקופת הגר"א קצת לפניו וקצת לאחריו היו ממש גדולים בעלי רוה"ק, זה דבר שלא היה נפוץ מקודם, ואע"פ שהיו הרבה גדולי תורה בכלל ישראל יחידים היו בעלי רוה"ק, אך בתקופה ההיא היו הרבה מכל הצדדים, בעלי שיעור קומה מיוחדת, וזה משום שהיתה אז סכנה והיו צריכים הסתכלות רחבה על כלל ישראל, איך לכוין שיכנסו למסגרת החדשה, על כן שפכו שפע כזה משמים. ואף שאז היה תחלת ההשכלה, אחזו גדולי התורה את הציבור חזק לעשות מסגרת כדי להחזיק שלא יפלו כנ"ל ]יראת חיים על נפה"ח עמ' של' ושם מאריך לבאר את השיטה השניה שהעמידו מאותה סיבה ועומק החילוק ביניהן[. יש לדעת שזו היתה מטרת יסוד ישיבת וולוז'ין על ידי אבי ישיבות ליטא ופולין מוהר"ח זצ"ל תלמיד הגר"א, אשר ממנה יצאו כל הישיבות אח"כ. לא היה זה רק כדי למסור לדורות את דרך הלימוד מבית מדרשו של רבו הגר"א. אלא, מטרת ייסוד הישיבה היתה כדי ליצור סוג מסגרת שעל ידה תוכל להתממש ההבטחה שלא תשתכח תורה מישראל, ולא מפני שהיה חסר לימוד התורה בתקופה דאז. אדרבא, בתי המדרש אז היו מלאים מפה לפה מלומדי תורה, מלאים ממש כפשוטו, אבל הגר"ח זצ"ל בגודל פקחותו, כשראה תחילת התנוצצותו והתפתחותו של השורש פורה ראש ולענה - דהיינו ההשכלה, הוא צפה מראש את גודל הסכנה הרוחנית, הוא חזה מראש שההשכלה ]שאח"כ הפכה לתנועה[ מאיימת על המשך קיומה של תורה ומצות בכלל ישראל. לשם כך, בהתייעצות עם רבו הגר"א זצ"ל ובהסכמתו, יזם את רעיון הקמת ה"ישיבה", כהכנה למבול זה של כפירה שלא תגלוש ולא תתפשט לתוך הד' אמות של הלכה. הישיבה בוולוז'ין נוסדה בתור ד' אמות "נקיות" ששם עמוד התורה קיימת בטהרתה. היא הוקמה בתור חוליה ראשונה בשרשרת הישיבות שעתידים לצאת ממנה, המטרה היתה ברורה - שימסר עמוד התורה בטהרתה מדור לדור - דרך הישיבות, ובהתאם לכך, נקבעה מלכתחילה צביונה וצורתה של "ישיבה". ברור שהגר"ח זצ"ל דיבר עם הגר"א ז"ל אז על כל קווי הישיבה, איך ובאיזה צורה צריך שיהיה צביון הישיבה.
המשך 23:24 14.08.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר