סיכום מבצע צוק איתן: בעז"ה ניצחנו - סרוגים
מבצע צוק איתן

סיכום מבצע צוק איתן: בעז"ה ניצחנו

עם סיום מבצע צוק איתן, מונה יוגב כהן 10 נצחונות של עם ישראל, קודם כל בשדה הקרב, אחר כך בזירה המדינית והכי חשוב גילויי האחדות שלא נראו בעם ישראל מזה שנים

סיכום מבצע צוק איתן: בעז"ה ניצחנו
  ניצחנו את המבצע. לוחמים בעזה (פלאש90)

לפני 9 שנים בדיוק בוצעה תכנית נסיגה מעזה -תכנית ההתנתקות מרצועת עזה קראו לה, מלבד התוצאות בשטח של החרבת מספר רב של ישובים בידי ראש ממשלה חלש ומוחלש התכנית יכלה גם להרוס את המרקם העדין של חיבורים שונים בין חלקי עם עם ישראל.

בכפר מימון היינו כפסע לפני מעגל של מלחמת אחים ושפיכות דמים ח"ו דבר שברוך ה' לא קרה הודות לרוח הגבורה שנחה על רבני הציונות שהחליטו לסגת מקו ההגנה על גוש קטיף ולנצח במערכה על שלמות עם ישראל. מאז החל תהליך ארוך של בניה, עשייה ופרחיה של עשרות גרעינים וישובים משותפים של כל עם ישראל ללא ועדות קבלה וללא מתווכים.

היום ניצחנו

לאחר פחות מעשר שנים עם ישראל באמצעות ההנהגה שלו והזרוע המבצעת צה"ל נסוג טקטית מעזה, נסיגה שבה לאחר חודשיים של איחוד לבבות יוצא דופן שקרה בעם ישראל "פתאום קם אזרח בבוקר ומרגיש בי הוא עם מלוכד ומתחיל לצעוד לכיוון עזה."

כאשר יש שבר בגוף כולם מבינים כי נדרש קיבוע של מספר שבועות ע"מ לסייע לו להתאחות ואח"כ יש תהליך של שיקום ופיזיוטרפיה עד שמגיעים לתוצאות טובות, קל וחומר בשבר של עם. תהליכים היסטוריים לוקחים הרבה מאוד זמן, השבר שנוצר ערב ההיתנתקות בין חלקי העם, היום ב"ה זכינו שעוד בדורנו אנו זוכים לראות כיצד השבר הולך ומתרפא, הקללה של "לך לעזה" הפכה בין רגע לברכה.

אין כמעט אזרח במדינת ישראל שלא רצה בחודש האחרון להיכנס לעזה ולעטוף אותה באהבה, המבצע האחרון איחד אותנו באמונה בצדקת הדרך הוציא ממנו את כל מה שהיה אצור בתוכנו שנים רבות הרצון לתרום אחד לשני הרצון לעזור אחד לשני.

ובעז"ה ניצחנו

ניצחנו כי בימים אלו עם ישראל תחת הנהגתו הברוכה של ראש הממשלה נתניהו הצליח להתאחד. הצלחנו להתאחד סביב החיילים הנופלים (נגמר המושג חייל בודד). הצלחנו להתאחד סביב הקבינט הביטחוני שמכיל את כל קצוות העם. הצלחנו להתאחד בין בן אדם לחברו ניצחנו את המפריד ושרואה בנו "ישנו עם אחד מפוזר ומפורד".

נכון עדין לא כל השברים נרפאו אולם בחודש האחרון עשינו כברת דרך ארוכה. היום עדין לא כל עם ישראל מכיר שעזה היא נחלת אבותינו אבל בצדקת הדרך השאלות פחתו. ניצחנו בכך שביצענו ניקיון חלקי של הרצועה. ניצחנו שנסוגנו טקטית מבלי להיכנס למשא ומתן עם האויב זה הישג גדול לממשלה ולעומד בראשה שלא היה כמותו שנים רבות.

ניצחנו בכך שהתבגרנו כעם ואנו מאמינים יותר בצדקת הדרך בכך שאנו מסוגלים להתמודד עם כאב המשפחות ועם בשורות האיוב (גם שאין קבר) ולעטוף את הגיבורים בהילת הניצחון.

ניצחנו גם את העולם הצבוע בכך שפעלנו בלי להתחשב בו מצד אחד ומצד שני הוא תמך במבצע בעל כורחו. ניצחנו את התפיסה ששלום עושים עם אויבים וחיזקנו את האמירה עם אויבים נלחמים. ניצחנו בקרב על התודעה בחוזק היכולת שלנו להתלכד ולהישאר מלוכדים.

בימים ובחודשים הקרובים אנו ניכנס למערכה ארוכה של בירור על זכותנו על ארץ ישראל ועל מוסר יהודי בזמן מלחמה. לאחר הבירור האמוני נוכל לחדש כוחות ולחזור לנחלת אבות.

ניצחנו בכך שראש הממשלה שלנו יודע שאנו עם הנצח ומתוך כך פועל או בציטוט שאמר בתחילת המבצע: "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו