נתניהו ויעלון: מבטיחים: מבצע 'צוק איתן' נמשך

נתניהו ויעלון: מבטיחים: מבצע 'צוק איתן' נמשך

ראש הממשלה ושר הביטחון מסרו הערב הצהרות לתקשורת על רקע הסגת כוחות צה"ל מעזה, והכריזו כי "צה"ל ממשיך לפעול בכל העוצמה כדי להשלים את יעדי המבצע: השבת השקט והשבת הביטחון"

author-image
נתניהו ויעלון: מבצע 'צוק איתן' נמשך
  המבצע בעזה ממשיך. נתניהו ויעלון (פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבטחון משה יעלון, כינסו היום מסיבת עיתונאים במשרד הבטחון בקריה בתל אביב והתייחסו להמשך מבצע 'צוק איתן' על רקע דיווחים על הסגת כוחות צה"ל משטחי הרצועה.

ראש הממשלה פתח ואמר: "מבצע צוק איתן נמשך. צה"ל ממשיך לפעול בכל העוצמה כדי להשלים את יעדי המבצע: השבת השקט והשבת הביטחון, לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור.

במקביל, כוחותינו משלימים בשעה זאת את פעולת הפגיעה והנטרול של מנהרות הטרור ברצועת עזה. עד כה הם נטרלו עשרות מנהרות. הפעולה פוגעת במערך אסטרטגי שהחמאס השקיע בו מאמץ אדיר במשך שנים. היכולת שהחמאס הכין בחפירת המנהרות הללו הייתה מאפשרת לו לחטוף ולרצוח אזרחים וחיילי צה"ל רבים על ידי תקיפה בו-זמנית מהרבה מנהרות שחודרות לשטחנו."

צפו בדברי ראש הממשלה

על הלחימה אמר נתניהו: "החיילים שלנו מפגינים גבורה יוצאת דופן, אומץ לב שנתגלה במערכות המרשימות ביותר של צבא הגנה לישראל גם במבצעים הנועזים ביותר שלו. מדובר כאן במערכה מורכבת, המתבצעת בשטח בנוי, עם מנהרות, עם סוג חדש של חימושים, בחיכוך גבוה בתוך אוכלוסייה אזרחית. אני גאה בחיילים שלנו ובמפקדים שלנו, שפועלים בצורה מופלאה במערכה המסובכת הזאת. הם נלחמים במסירות, בנחישות ובתחושת שליחות שאין למעלה ממנה."

בהתייחס לדבריה של משפחת גולדין על כך שנתניהו לא שוחח איתם מרגע החטיפה ועד למוצאי שבת, אמר ראש הממשלה: "מכאן, אני מחזק את משפחתו של סגן-משנה הדר גולדין שנחטף אתמול. אני מבין ללב המשפחה, הדברים שלהם נגעו ללבי ואני אשוחח איתם בהמשך הערב. מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את בניה הנעדרים הביתה."

"נמשיך להכות בחמאס"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר בהודעתו כי החליט על הסגת חלק מכוחות צה"ל מרצועת עזה, בגלל ההערכה כי הטיפול במנהרות על סף סיום.

לדברי יעלון: "אנשי חמאס הם אלו שהפרו את הפסקת האש שהובלה בידי ארצות הברית והאו"ם. הם אלו שהרגו את רב סרן בניה שראל וסמל ראשון ליאל גדעוני זכרם לברכה, וחטפו את סגן משנה הדר גולדין. אני מבקש מכאן לחזק את ידיה של משפחת גולדין. אני מבקש גם לחזק את ידיה של משפחתו של לוחם גולני סמל ראשון אורון שאול זכרו לברכה, שמקום קבורתו של בנה לא נודע בעת הזו. אנחנו נמצאים לקראת השלמת משימת ההשמדה והנטרול של מנהרות הטרור ההתקפיות ברצועת עזה, ועד עתה מתבצעת עבודה מרשימה מאוד בידי מפקדי ולוחמי צה"ל. יש בפעולה הזו מורכבות לא פשוטה המגובה במידע מודיעיני מצוין, וראוי לציין את הנחישות והדבקות במשימה של המפקדים והלוחמים. שילמנו מחיר כבד במהלך הטיפול במנהרות – טובי בנינו נפלו ונפגעו בקרבות למען מימוש המשימה החשובה הזו, הסרת האיום ביישובי עוטף עזה סמוכי הגדר. במקביל לטיפול במנהרות, ממשיך צה"ל בפגיעה משמעותית בתשתיות טרור של חמאס וארגוני הטרור האחרים, בעיקר באמצעות תקיפות רבות עוצמה מהאוויר".

"שלא תהיינה טעויות", הדגיש יעלון. "חמאס משלם מחיר כבד מאוד. בפעילות נחושה וחסרת פשרות אנו ממשיכים בהריסת תשתיות הייצור והטרור שלו, בהריגת מאות מחבלים, בפגיעה באמצעי לחימה, טילים ורקטות. רק הלילה השמיד צה"ל מתקן של האוניברסיטה האסלאמית בעזה, שם עסקו במסווה אקדמי בפיתוח חומרים כימיים של רקטות אשר משוגרות לעבר מדינת ישראל. אנו נחושים להמשיך ולהכות בחמאס. לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל".

על אורכו של המבצע אמר יעלון: "במבצע הזה, גם אם הוא נמשך ימים ארוכים, חמאס בבעיה קשה מאוד במאזן שהוא עושה לעצמו. המאזן לרעת חמאס באופן ברור, והוא ימשיך ויחמיר ככל שיחלפו הימים. בזכות התמיכה שאנחנו מקבלים מכם אזרחי ישראל, ראוי שראשי חמאס ידעו כי נמשיך לתקוף בעוצמה את תשתיות הטרור בעזה בכל דרך שנמצא לנכון".

"המערכה הזו מנוהלת באחריות ובשיקול דעת, בהובלת ראש הממשלה, ומתוך ראיית התמונה הכוללת, כולל זו בזירה הבינלאומית. חשוב שתדעו, אזרחי ישראל, כי אנו עושים לילות כימים כדי להשיב את השקט והביטחון, וכך גם יהיה. בעת הזו חובה לנהוג בתבונה ומתוך הבנת גודל האחריות שעל כתפינו", חתם יעלון.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איזה ביזיון
| 03-08-2014 3:11
איזה ביזיון לממשלת ישראל, עלינו להבדל מהשפעתו הרעה של השלטון הכפרני, "שוב צה"ל מגייסים חרדים לחטיבת גבעתי" ידוע שצהל במצב מושפל, בלי הכרעה ובלי ניצחון אפילו במצב כל כך קיצוני הם לא מצליחים, והם לא מצליחים להגן עלינו בכלל, כחודש ימים אנו במלחמה ורק באים עלינו צרות רבות !!! משום שהם רק רוצים לגייס חרדים כדי לעקור את הדעת מהחרדים!!! תכליתו של הציונות היא רק לעקור את יסודי הדת מעם ישראל. כבר יש יותר מ30 חרדקי"ם פצועים קשה!!! אז למה מגייסים עוד חרדקי"ם בלבוש חרדי? "הָסִירוּ אֶת אֱלֹהֵי הַנֵּכָר אֲשֶׁר בְּקִרְבְּכֶם וְהַטּוּ אֶת לְבַבְכֶם אֶל ד' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל! הציונים-צה"ל העלו קמפיין לגיוס בהתנדבות של בחורים ואברכים חרדים הלומדי תורה, במטרה להוריד את המחיצות בינינו (בין הקדושה - לטומאה) (בין עם ישראל - לערב רב) יש להזהר מלהתחבר לרשעים האלו. גם שלחו את מחט גבעתי לדבר יפה עם החרדים, בעיתון משפחה. וכמה שעות לאחר מכן, חטוף או נהרג מגבעתי, מי יודע מה עוד הקב"ה יעשה להם עכשיו. זה שקורה כשנלחמים בד' ובעולם התורה, בבחורי ישיבות, באברכי כולל, ובלומדיה. איזה ביזיון. כבר ידוע מזמן לחרדים שאסור ע"פ דיני התורה להתגייס לצה"ל הציוני, (בגדר של יהרג ואל יעבור) עלינו להיבדל מהשפעתו הרעה של השלטון הכפרני, ועכשיו צה"ל מגייסים חרדים לחטיבת גבעתי? שומו שמים, וכי יש בגידה בהקב"ה בתורה ובחרדים גדולה מזה? כדברי רבי אלחנן וסרמן ז"ל הי"ד, שלפני הגאולה הערב רב ישלוט וישפיל את תלמידי החכמים האמיתיים, ועליהם על הציונים כיוון החפץ חיים ז"ל שהם מזרע עמלק ממש. על כן צריכה להיות הכרה חזקה בקרב בני תורה החרדים לדבר ד', להתרחק מהשפעתם הרעה של השלטונות הציונות. מה שנוגע לחיילים, כבר פסק החפץ חיים ז"ל, שכל שיש בו אפיקורסות ומערער אף על דקדוק אחד מן התורה אינו בכלל עמיתך, ולכן אין חיוב להתפלל עליהם (על חיילים-הכופרים בשם ובתורתו) כשיש דין למטה אין דין למעלה.