הרב אברהם סתיו מתייחס לפסיקה של הרב יעקב אריאל, לפיה "אין זה כבודה של תורה, שנשים, שלבושן אינו לפי כללי התורה, תרקודנה עם ספר תורה בידן".

בכדי למנוע אי נעימות ודיון על צניעות הלבוש, הרב אריאל הכריע כי "יש למנוע מכל הנשים ריקוד עם ספר תורה בידן".

הפסק המלא הרב יעקב אריאל

אין זה כבודה של תורה, שנשים, שלבושן אינו לפי כללי התורה, תרקודנה עם ספר תורה בידן. התורה לא שמחה בהן, בלשון המעטה. אומנם יש נשים הלבושות כהלכה, אך דווקא הן אינן ששות לרקוד עם הספר, צניעותן גוברת על שמחתן. אך לצערנו רבות בנות נגררות אחרי האופנה ומקצרות בלבושן. כדי שלא לתת את דברינו לשיעורין ולמריבות בין הנשים, אם לבושן ראוי או לא, יש למנוע מכל הנשים ריקוד עם ספר תורה בידן, מה גם שמנהג ההקפות המקורי לא היה בהכרח עם ספרי התורה בידי הרוקדים, אלא הספרים הועמדו על הבימה והמקיפים רקדו סביבם. כאמור, על הנשים להביע את שמחתן בדרכים מקוריות ויצירתיות. הן תלמדנה, תשירנה, תרקודנה ותשמחנה בדרכן שלהן, בעדינות ובצניעות, כדרכה של תורה.

הרב אברהם סתיו: פסיקה מעציבה

הרב אברהם סתיו, כתב לאחר מכן: "החוברת 'שמחות בתורה' שהולכת ומופצת בימים אלו בדיגיטל וגם בדפוס צרמה לי במקומות רבים, אבל הפיסקה הזו שהובאה בסופה בשם הרב יעקב אריאל כאבה לי במיוחד".

הרב סתיו הקדים ואמר: "קשה לתאר בכלל כמה קטונתי אל מול הרב יעקב אריאל. אל מול התורה הרחבה שלו, ואל מול היושר והענווה שלו. כשאני מתקשר לפעמים לשאול שאלה בהלכה או הנהגה, הדיבור שלי רועד מיראתו. ואף על פי כן, ודווקא משום כך, הפיסקה הזו הכאיבה לי כל כך".

הרב סתיו המשיך וכתב: "ואחר בקשת המחילה אני מבקש לומר, לכל מי שהחוברת תגיע לידה: התורה שמחה בכן, בלי קשר לאורך השרוול, בדיוק כפי שהיא שמחה בגבר שרוקד איתה גם אם חמש דקות לפני כן הוא דיבר בתפילה. או בנער מסורתי שעולה לקרוא את ההפטרה. ככלל, יש לרבנים יכולת לפסוק אילו פעולות אסורות לפי ההלכה, אבל אין להם סמכות לומר באילו אנשים התורה אינה שמחה".

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

ארכיון. הרב יעקב אריאל דבריי הם גם על הספר פניני הלכה (א.ק. מדיה)

"אין בסיס לאיסור לרקוד עם התורה בלבוש לא-הלכתי, וההשוואה (שנעשית בחוברת) לגבר שבא לתפילה עם גופיה לא מתחילה. אף אישה לא באה לבית כנסת מתוך כוונה לבזות אותו בלבושה. ואילו חלילה התורה אינה שמחה בה, היא לא תשמח גם כשתרקוד מולה, או סתם כך תעמוד ליד המחיצה".

"אין גם שום מידת 'צניעות' שאמורה לגבור על השמחה ולמנוע נשים מן הריקוד עם התורה. צניעות אין פירושה כבישה והדחקה של כוחות הנפש והגוף. לא בריקוד עם התורה ולא בכלל. אפשר לרקוד ולשמוח בעוצמה, עם ספר התורה או בלעדיו, בלי שמידת הצניעות תיפגע כמלוא הנימה".

"ובאשר לחשש מן המריבות הצפויות בין הנשים, יש די סיבות למריבות גם בין האנשים, ואף על פי כן לא מונעים מהם לרקוד ולהגיד קדיש ולעלות לתורה, והם מוצאים דרכים להסתדר".