עיריית ירושלים ומשרד התחבורה הודיעו כי היום (ראשון) תיפתח לתנועה מנהרה חדשה הסמוכה לשכונות דרום העיר.
על פי הגורמים המעורים ההפרדה המפלסית החדשה תעבור בסמיכות לשכונות ארנונה, ג'אבל מוכאבר וקיבוץ רמת רחל ותקל על עומסי התנועה. "ההפרדה נועדה לתת לכלי רכב החוצים ממזרח למערב אפשרות להימנע ממפגש הדרכים בצומת הרחובות אשר וינר ודרך חברון, ציר מרכזי ועמוס תנועתית, בדגש על כל הרחבת שכונות המגורים, שנבנית בימים אלה ומעמיסה אף היא על האזור" מסרו.
לדבריהם, "כעת הנסיעה במנהרה מהווה פתרון תחבורתי ותאפשר נסיעה ללא עצירה בצומת כפי שהיה עד כה". אורכה של המנהרה מגיע 300 מטרים והיא תספק שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. בעתיד מספרים בעירייה ובמשרד התחבורה, הפרויקט ישתלב גם עם הרכבת הקלה.
הפרדה מלאה בין הרכבת לכלי הרכב
כמו כן, ההפרדה תעניק עדיפות למעבר הרכבת הקלה מצפון לדרום שעתידה לעבור מעל התוואי של ההפרדה המפלסית, ובנוסף הרכבים יעברו מתחת לפסי הרכבת. פרויקט ההפרדה יסייע גם עכשיו להפחית עומסי תנועה הנוצרים כתוצאה מעבודות הקו הכחול שכבר החלו להתבצע, ובהמשך יסייע במהלך ביצוע העבודות שיימשכו בשנים הבאות.

מירי רגב: "הקלה גדולה לכל תושבי השכונות הדרומיות של ירושלים"
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב בירכה על המיזם שייפתח, לדבריה: "ירושלים נערכת לעידן החדש של רשת הקווים המלאה של הרכבת הקלה בירושלים, אשר הייתה הראשונה מכל ערי ישראל בהקמת מערכת הסעת המונים מתקדמת, ותהיה הראשונה לכסות את כל העיר ברשת קווים יעילה ומהירה, עוד לפני סוף העשור הנוכחי. המנהרה שנפתחה השבוע תשתלב במערך התנועה החדש, ובמקביל תביא הקלה גדולה לכל תושבי השכונות הדרומיות של ירושלים. ברכותי לכל תושבי האזור".
ראש העיר ירושלים, משה ליאון בירך וציין את החשיבות בהקלת עורקי התחבורה בעיר: "מיזם ההפרדה המפלסית באשר וינר הוא פרויקט תחבורתי חשוב שיסייע בהקלת עומסי התנועה בדרום ירושלים וכחלק מהעתיד התחבורתי החדש של העיר, עם הקמת הקו הכחול.
המנהרה החדשה תאפשר לכלי רכב לעבור בצורה חלקה ויעילה יותר, ותשפר את הנגישות לבין השכונות. מיזם זה הוא נדבך נוסף במאמצי עיריית ירושלים לשפר את איכות החיים של תושבי העיר. הפרדה זו תאפשר לתושבי העיר להגיע ליעדם במהירות ובקלות רבה יותר."

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר שנפתחה השבוע, היא שלב נוסף בשדרוג תשתית הכבישים בירושלים והתאמתה לקווים העתידיים של הרכבת הקלה. הפרויקט יביא להקלה מיידית לכל מי שמתגורר, עובד או עובר בשכונות הדרומיות של העיר, ועם פתיחת הקו הכחול של הרכבת הקלה היא תאפשר תנועה זורמת ללא הפרעה, הן ברכבת והן ברכב הפרטי".
גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים: "ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר מהווה היערכות תנועתית לקראת הקו הכחול העתידי שיפעל בדרך חברון ויעבור מעל המנהרה. בנוסף, ההפרדה המפלסית מאפשרת פתרון מיידי להקלה בעומסי התנועה הרבים שבאזור, וזאת בייחוד בתקופת זמן זו שישנן עבודות לבניית הקו הכחול שהחלו כבר בביצוע, ועוד עבודות שימשכו בשנים הקרובות".
מה דעתך בנושא?
3 תגובות
0 דיונים
ירושלמית
שהיא שווה את הפתיחה שלה
08:37 15.09.2023שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עילי
בימי שישי האינדיאנים עושים נסיעות סרק ומעמיסים את הכבישים
21:50 10.09.2023שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שלמה
כל הכבוד וכן ירבו!
16:05 10.09.2023שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר