נתניהו ויעלון אישרו: החלה פעולה קרקעית בעזה - סרוגים

נתניהו ויעלון אישרו: החלה פעולה קרקעית בעזה

אחרי 10 ימים של התקפות אוויריות ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל לפתוח הלילה בפעולה קרקעית כדי לפגוע במנהרות טרור החודרות מרצועת עזה לשטח ישראל

author-image
נתניהו ויעלון אישרו: החלה פעולה קרקעית בעזה
  טורי טנקים בדרך לעזה (פלאש90)

אחרי 10 ימים של מבצע 'צוק איתן' שנוהל בעיקר בתקיפות מהאוויר, עובר היום המבצע לשלב הקרקעי.

ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו הערב (ה') את צה"ל לפתוח בפעולה קרקעית כדי לפגוע במנהרות טרור החודרות מרצועת עזה לשטח ישראל. במנהרת טרור כזאת חדרו לפנות בוקר מחבלי חמאס לשטח ישראל, במטרה לבצע פיגוע המוני נגד אזרחי ישראל.

צה"ל סיכל בהצלחה גם את פעולת הטרור הזאת. ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל להיות ערוך להרחבת הפעולה הקרקעית. ההוראה לפעולה הלילה קיבלה את אישור הקבינט אחרי שישראל הסכימה להצעה המצרית להפסקת אש ואילו החמאס דחה אותה והמשיך בירי רקטות על ערי ישראל.

החמאס גם לא כיבד את הפסקת האש ההומניטארית שיזם האו"ם, והמשיך בירי על ישראל בזמן ההפוגה. לאור התוקפנות הנפשעת והבלתי פוסקת של החמאס, והחדירה המסוכנת לשטחה של ישראל, ישראל מחויבת לפעול להגנת אזרחיה.

בהודעת הממשלה נאמר כי "מבצע צוק איתן יימשך עד להשגת מטרתו – להשיב לאזרחי ישראל את השקט לתקופה ממושכת, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה."

דובר צה"ל מוסר כי כוחות יבשה גדולים של צה"ל החלו לפני זמן קצר בפעולה ממוקדת לסיכול תשתיות טרור ברצועת עזה. צה"ל החל במימושה של מדרגת פעולה נוספת במדרג הפעולות העולה של מבצע "צוק איתן" ובשלב זה של המבצע פועלים בשטח רצועת עזה כוחות חיל הרגלים, שריון, הנדסה, ארטילריה ומודיעין בשיתוף פעולה עם זרועות האוויר והים ובסיוע השב"כ וגורמי ביטחון אחרים, בהובלת פיקוד הדרום.

פעולת צה"ל יצאה לפועל בהמשך להחלטת הדרג המדיני ועל-פי התוכניות המבצעיות של צה"ל והיא תימשך בהתאם להערכת מצב רציפה שמקיים המטה הכללי של צה"ל. הכוחות הפועלים במבצע נמצאים ברמת מוכנות וכשירות גבוהה למשימתם לאחר תקופת אימונים מוגברת ותהליכי תכנון והיערכות יסודיים.

דובר צה"ל מוסר כי שלב זה מתבצע בהמשך ליעדי המבצע שהושגו עד כה ועל מנת להביא להמשך פגיעה קשה בארגון הטרור חמא"ס ולמציאות ביטחונית טובה יותר. צה"ל ופיקוד העורף נקטו בפעולות המתחייבות בעורף בכל האזורים הרלוונטים ותושבי אזורים אלה נקראים להישמע להנחיות ההתגוננות כפי שיימסרו בכלי התקשורת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מאוחר מדי
צחי | 17-07-2014 22:55
החכם רואה את הנולד הטיפש נגרר אחרי המאורעות אם היו נכנסים מיד מצבנו היה טוב יותר עכשיו קיימת שחיקה במאבק בתקשורת ויש להניח שגם הזרוע הצבאית של החמס מוכנה יותר חבל על ההססנות