מרגישים בודדים גם ברשתות החברתיות? במטא (Meta) – חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ועוד, מתכננים להשיק מגוון צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית שידמו 'פרסונות' ויוכלו לשוחח עם המשתמשים.
הצ'אטבוטים יהיו אנושיים ככל הניתן, שלא כמו ה-chat gpt של OpenAi והבארד של גוגל, והמשתמשים יוכלו לבחור עם איזו דמות לשוחח על פי תכונות האופי של אותה דמות ולהתאים לעצמם את 'החבר החדש' שלהם. צ'אטבוט חובב גלישה ימית, צ'אטבוט שימליץ על מסלולי טיולים וצ'אטבוטים שיאספו מידע ברשת וכאלו שיתנו המלצות על תוכן בפייסבוק.
מלבד צ'אטבוטים אלו, במטא בוחנים להשיק צ'אטבואטים של דמויות מפורסמות מן ההיסטוריה שיוכלו לשוחח עם המשתמשים ולהגביר בכך את פעילותם ולשמר אותם כמה שיותר בפלטפורמות השייכות לתאגיד הענק.
החשש: איסוף מידע אינטימי על המשתמשים
מאחורי כל התוכן והפיצ'רים הנוצצים הללו, עומד החשש שהמהלך החדש שיושק בספטמבר הקרוב יאסוף עוד ועוד נתונים, חלקם אינטימיים יותר מהתכתבויות של המשתמשים עם הצ'אטבוט. מידע זה ייתן למטא יכולת למקד יותר את הפרסום שלה ברחבי הרשתות שעומדות לרשותה.
בריאיון שנתנה רוית דותן, יועצת וחוקרת בתחום אתיקה ובינה מלאכותית, לפייננשל טיימס אמרה כי "כאשר משתמשים משוחחים עם צ'אטבוט, זה חושף הרבה יותר נתונים בפני החברה, כך שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה עם הנתונים הללו".
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים