הנשיא רובי ריבלין בניחום אבלים: "לאומנות וגזענות הן סכנה אסטרטגית לישראל"
חטיפת בחורים גוש עציון

הנשיא רובי ריבלין בניחום אבלים: "לאומנות וגזענות הן סכנה אסטרטגית לישראל"

בניחום אבלים אצל המשפחות השכולות, יפרח, שער ופרנקל, אמר נשיא המדינה הנבחר, רובי ריבלין: "אסור לנו להידרדר למלחמת שבטים שבה מותר כל רסן; יש לנו מדינה שיודעת להגן על עצמה גם אם הדבר מצריך לעיתים איפוק ונשיכת שפתיים"

מה אמר הנשיא ריבלין למשפחות החטופים?
  נשיא המדינה מנחם את משפחת יפרח (צילום: אלון טיברגר)

היום (חמישי) הגיע נשיא המדינה הנבחר ראובן (רובי) ריבלין לניחום אבלים אצל המשפחות השכולות, יפרח, שער ופרנקל. ריבלין אמר למשפחות: "אתם הכנסתם לעם ישראל רוח של משפחה. שבעה עשר יום היינו כולנו יחד, האימהות ביטאו זאת בצורה הטובה ביותר, יותר מכל מנהיג". עוד אמר ריבלין למשפחות: "אין נחמה לאובדן האישי, אבל תחושת האחדות שליוותה אותנו הייתה חזקה, והלוואי שלא היינו נדרשים למבחן הזה".

בהתייחס לאירועי היממות האחרונות בירושלים ועל רקע החשדות לרציחתו של הנער על רקע לאומני אמר ריבלין: "לאומנות וגזענות הן סכנה אסטרטגית לקיומה של מדינת ישראל. כבר 200 שנים אנחנו נלחמים על זכותנו לחיות כאן, והיום אנחנו יושבים כאן. הפכנו לעובדה שאסור לנו לערער עליה על ידי פריקת יצרים. להתלהמות הזאת אין חלק, אין מקום ואין נחלה, לא ביהדות, לא בציונות ולא במדינת ישראל".

כשנשאל על ההפגנה שנערכה בירושלים אמר ריבלין: "כל האומר, מוות לערבים, רק בגלל שהם ערבים, הוא כמו מי שאומר מוות ליהודים רק בגלל שהם יהודים". לבסוף אמר ריבלין: "אנחנו מחויבים להגן על עצמנו מפני אויבנו ולא נהסס לעשות זאת, אך אל לנו לחפש נקמה.  אסור לנו להידרדר למלחמת שבטים שבה מותר כל רסן. יש לנו מדינה שיודעת להגן על עצמה, גם אם הדבר מצריך לעיתים איפוק ונשיכת שפתיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו