השב"כ עצר תושב אום אל פאחם שתכנן לבצע פיגוע תופת בעפולה וחדרה

השב"כ עצר תושב אום אל פאחם שתכנן לבצע פיגוע תופת בעפולה וחדרה

הותר לפרסום כי בפעילות של השב"כ והמשטרה נעצר לפני מספר שבועות מוחמד מחאג'נה תושב אום אל-פחם בחשד כי בכוונתו לממש פיגוע תופת באמצעות מטען, לאחר שגויס לארגון הטרור חמאס

תושב אום אל פאחם תכנן פיגוע תופת בחדרה
  המחבל שנעצר: מחמד מחאג'נה (תקשורת שב"כ)

הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף ימ"ר חוף ויחידת הגדעונים (יח' 33) במשטרת ישראל, נעצר לפני מספר שבועות תושב אום אל-פחם בחשד כי בכוונתו לממש פיגוע תופת באמצעות מטען, לאחר שגויס לארגון הטרור חמאס.

החשוד מחמד נדיר מחאג'נה, אזרח ישראלי תושב אום אל-פחם בן 20, נעצר כשברשותו מדיה ששימשה לקשר מול החמאס ברצועת עזה.

התכנון: לבצע פיגוע תופת בקו 921 בחדרה

בחקירה בשב"כ עלה כי גויס לפני מספר חודשים לזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה, לצורך מימוש פיגוע תופת באמצעות מטען בשטח מדינת ישראל. מהחקירה עולה כי לאור לחצים כלכליים ונפשיים בהם היה מצוי, החל להתקרב לאידיאולוגיית האחים המוסלמים, ובהמשך החליט כי ברצונו לבצע ג'יהאד.

עוד עלה בחקירה כי אסף מידע אודות מיקומים אפשריים לביצוע פיגוע בישראל, בדגש על אתרים ביטחוניים ומקומות הומי אדם ושלח את המידע שאסף לחמאס ברצועת עזה.

בסופו של דבר, על פי הנחיות שקיבל מחמאס, בכוונתו היה לממש פיגוע תופת בקו אוטובוס 921 באזור חדרה, והוא אף ביצע מספר פעולות לטובת מימוש הפיגוע טרם נעצר. בתאריך 09.05.2023 הוגש כתב אישום נגד מחמד מחאג'נה, המייחס לו עבירות ביטחון חמורות.

תמונת האיצטדיון העירוני עפולה על גביה סימן חצים לעבר פחים בהם ניתן להניח מטענים

מפת חדרה בה סימן את התחנה המרכזית ותחנת אוטובוס נוספת

מעצר שני בתוך שלושה חודשים

להזכיר, כי בחודש ינואר השנה, נעצרו שני אזרחים ישראלים תושבי מעאויה שגוייסו אף הם על-ידי ארגון החמאס ברצועה לצורך מימוש פיגוע מטען בשטחי ישראל. מהעולה בחקירות מוערך כי השניים הופעלו על-ידי אותה התשתית.

גורם בשב״כ אמר על המעצר: ״חקירת הפרשייה חושפת פעם נוספת את מאמציו של החמאס לקדם פעילות טרור בשטחי ישראל, תוך ניסיון להרחיק את מעורבותו באופן פומבי, במקביל למצג שווא כי ברצונו לקדם מהלכי הסדרה ברצועה. זאת, תוך ניצול ציני של אוכלוסיית אזרחים ישראלים וגיוסם לטובת פעילות טרור״.

מהשב"כ נמסר: "האחריות על פעילויות מעין אלו מוטלת על הנהגת החמאס ברצועה, בראשה יחיא סנואר, ראש החמאס ברצועת עזה. שירות הביטחון הכללי, יחד עם משטרת ישראל, ימשיכו לפעול לסיכול פעילות טרור מצד ארגוני הטרור, ולנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת להגן על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה ולמצות את הדין עם כל הגורמים המעורבים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אם לא גמרתם...
ר. | 24-05-2023 9:29
אם לא גמרתם אותו סופית אז כנראה שרשמתם אותו כבר ללימודים האוניברסיטה