שני הסרטים הראשונים בסדרת הסרטים של "שומרי הגלקסיה" שג'יימס גאן כתב וביים, זכו לשבחים ומיקמו אותו בתור אחד מהשמות הדומיננטיים ביותר ביקום הקולנועי המפלצתי של מארוול. סימני השאלה שאפפו את הסרט השלישי החלו להופיע מיד עם צאת קודמו (שנקרא, מן הסתם, "חלק 2"), כאשר גאן הודיע שאיננו בטוח שישתתף בהפקתו.
לספקות של גאן הצטרפה העובדה שבאולפני מארוול השתמשו בדמויות שלו בסרטים אחרים, ועוללו להם דברים בלתי הפיכים – כמו, לדוגמה, מוות. בסופו של דבר גאן כתב תסריט לסרט שיחתום את הסדרה סופית. במארוול כבר החלו לעמול על שלבי הקדם־ הפקה, כשציוצים ישנים ובעייתיים של גאן החלו לצוף אל פני השטח.
גאן פוטר מיד והפקת הסרט התעתדה להתקדם בלעדיו – חרף מחאה נמרצת של השחקנים והמעריצים.

אלא שגאן הוא מכונת להיטים, והוא נחטף על ידי המתחרים של מארוול, אולפני די- סי, כדי להפיק עבורם את "יחידת המתאבדים", ואת הסדרה "פיסמייקר" (שניהם אמנם זכו להצלחה), ובסופו של דבר, כדי לנהל עבור די- סי יקום קולנועי מקביל משלהם. דיסני, מסיבותיהם, החזירו את גאן לתפקידו ב"שומרי הגלקסיה 3".
לדבריו של גאן, התסריט כמעט לא השתנה מאז שפוטר, ובכל זאת מורגשת בו נימה אחרת מאשר בקודמיו.
עלילת הסרט:
הפעם אנחנו פוגשים את שומרי הגלקסיה הלומי הקרבות שהושתו עליהם בסרטי מארוול האחרונים, לאחר שקבעו את משכנם בפינה נידחת של החלל החיצון. לחבורה לא נותר דבר מהמוטיבציה והאנרגיות שהיו מזוהים איתה, והמנהיג שלה – פיטר קוויל (כריס פראט) – הפך לאלכוהוליסט מטושטש מרוב אבל על מות אהובתו, גאמורה (זואי סלדנה).
מתקפה פתאומית וחסרת פשר שבה נפצע אנושות רוקט, הדביבון הלוחם והמדבר (בקולו של ברדלי קופר), מאלצת את החבורה להתאחד כדי להשיב מלחמה. במהלך הניסיון להציל את רוקט מתגלים פרטים עלומים על עברו, וכן על קנוניה מזעזעת של מגלומן חובב הנדסה גנטית (צ'וקוודי יוג'י).

כל המרכיבים שהפכו את סדרת "שומרי הגלקסיה" לאהובים כל כך נמצאים גם בפרק הסיום שלה: הפסקול רצוף הלהיטים, ההומור, הדמויות המשונות והלב הגדול כולם שם. אבל ב"חלק 3" גאן בחר בכמה כיוונים חדשים, שנתנו לסרט טעם שונה.
הבחירה המרכזית שמשנה את מהלך הסרט היא ההתמקדות הרבה ברוקט. גאן הודה בראיונות שמבחינתו הדביבון הקשוח הוא למעשה הגיבור הסודי של הסרטים, ובסרט הזה הוא נותן ביטוי תסריטי מפורש לעמדה הזאת.
גילוי הזוועות שליוו את הביוגרפיה של רוקט, ועמה גם סופנות כללית שמלווה את חתימת הסדרה, הופכת את הסרט גם לקודר ביותר בסדרה. יותר מבכל סרט אחר, גאן חוגג ב"חלק 3" את המכוער, הפגום והמוזנח, ולשם כך הוא לא בוחל בשום אמצעים.

דמות הנבל שהוא כתב מתעקשת להילחם בטבע ובבריאה כדי ליצור עולם מושלם יותר, אך לשם כך מידרדרת לתהומות מוסריים ואסתטיים איומים. כדי להמחיש את הטראומות של רוקט, את רשעותו של הנבל, ולהניף את נס ההתנגדות להתעללות בבעלי חיים, גאן ברא בעצמו אוסף של דמויות ורגעים שהופכים את הסרט במכוון לקשה לצפייה.
ברגעים המוצלחים יותר – הבחירות האלו משכנעות, נוגעות ללב, ומוסיפות נפח לדמותו של רוקט; אבל יש גם כמה רגעים שבהם הם מרגישים כמו מניפולציה מלאכותית שחוזרת על עצמה קצת יותר מדי.
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים