ארגוני החקלאים התכנסו היום בתל אביב לישיבה מיוחדת בנושא פערי התיווך בחקלאות. הנוכחים, בראשות יו"ר הלובי החקלאי ח"כ זבולון כלפה, יו"ר התאחדות האיכרים דובי אמיתי וארגוני חקלאים נוספים, דנו במחירים הגבוהים בהם נמכרים הפירות והירקות ברשתות השיווק, לעומת המחירים הנמוכים שהחקלאים מקבלים על התוצרת.

במהלך הישיבה הציג האסטרטג ליאור חורב סקר מיוחד שבדק את עמדת הציבור ביחס למחירי תוצרת חקלאית. ממצא מיוחד בסקר, שנערך בקרב 500 גברים ונשים בגילאי 25+ הוא שהמודעות הצרכנית בקרב האוכלוסייה הדתית והחרדית גבוהה יותר מזו הקיימת באוכלוסיות אחרות.

ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי) הסביר: "כאשר מדובר באוכלוסייה שיש בה דגש יותר על קהילתיות, אכפתיות ודאגה אחד לשני, מודעות צרכנית היא פועל יוצא. כאשר חיים בקהילה ולא כל אחד לעצמו, יש הרבה יותר מידע צרכני שעובר בין הפרטים ומסייע להם להתנהלות צרכנית נבונה יותר"