דירקטוריון חברת נת"ע לשרה רגב: החלטתך עלולה לפגוע בהמשך הקמת קווי הרכבת הקלה.
שרת התחבורה מירי רגב הודיעה לפני יומיים (שלישי), כי פרויקט המטרו בגוש דן יועבר מידי חברת נת"ע לידי חברה אחרת, לאחר שאלו לא עמדו בהתחייבויותיהם. החלטה שהיא בעלת השפעה אדירה על החברה.
היום (חמישי), הגיבו בדירקטוריון החברה על החלטתה של השרה.
בחברת נת"ע דרשו לקיים דיון משותף עם משרד האוצר ורשות החברות.
בדירקטוריון נת"ע דרשו לקיים גם שיחה עם השרה ויו"ר נת"ע, עו"ד מאיה ליקוורניק הגיבה בחומרה לפרסום: "עצם פרסום ההחלטה בעיתונות בזמן שאת נמצאת בסיור עם נציגי החברה, נפלה על כלל גורמי החברה כרעם ביום בהיר. שכן, בניגוד לפרסום, הסיור עבר ללא תקלות וכלל משתתפיו ראו במו עיניהם כי הפרויקט מוכן למעשה לשרת את הציבור ונותרו מיעוט תקלות לפתרון".
בנוסף, הסבירה ליקוורניק את ההשפעות העתידיות של הצעד עליו החליטה השרה: "כלכלת ישראל והמשק הישראלי מצויים בחודשים האחרונים בטלטלה גדולה, לנוכח המציאות הפוליטית המורכבת בישראל, בשילוב התנודתיות בשווקים המקומיים והבינלאומיים. רק לפני ארבעה חודשים קיבלה ממשלת ישראל פה אחד החלטה כי פרויקט המטרו יישאר באחריות החברה".

עוד הוסיפו בנת"ע ותקפו: "הודעתך משדרת חוסר יציבות ותזזיתיות שיש בה להשליך על ההתנהלות הכללית של המשק, כדלק על מדורה בעיתוי אומלל ובלתי נתפש זה. המטרו מהווה את אחד מפרויקטי התשתית הרכבתי הגדולים בעולם, ומעורבים בו כבר כיום גופים בינלאומיים רבים. ההודעה אמש משדרת לגופים אלו מסר מבלבל ומטריד, העלול לפגוע בהמשך השתתפותם של גופים גלובליים אלה בהליכים, ופוגעת בוודאות הכלכלית של המדינה ובאמינות ממשלת ישראל בשוק התשתיות הגלובאלי".
בחברה הזהירו גם מההשלכות על הרכבת הקלה: "ההחלטה האמורה עלולה לפגוע מידית גם בהמשך הקמת קווי הרכבת הקלה. לדוגמא, הבעת אי האמון הקיצונית בחברה, עלולה להקשות על זכיינים בקווים הירוק והסגול להגיע לידי סגירה פיננסית עם בנקים מלווים בחוץ לארץ".
"ההחלטה התקבלה במנותק מהמצב בפועל של הקו האדום וללא בדיקת העובדות והחלופות. תהליך הקמת הקו האדום אכן מתמשך מעבר למתוכנן אך כיום החברה נמצאת כפסע מהפעלתו של הקו. את הלקחים והמסקנות מטעויות שנעשו בהקמת הקו יישמה החברה בהצלחה בפרויקטים של הקמת הקווים הירוק והסגול, המצויים בעיצומם, שני פרויקטים מורכבים וגדולים שנת"ע עומדת במקצועיות בלוחות הזמנים ובתקציב הקמתם".
"החלטה האמורה התקבלה בפזיזות שכן זו לא התקבלה על יסוד בדיקה, מחקר או עבודת מטה היכולים להצדיק אותה. בידי חברת נת"ע ידע מקצועי ייחודי נצבר בתחום הרכבות, בדגש על עבודה במרקם עירוני צפוף, מרובה תשתיות, בעלי ענין, וחוצה רשויות. אין עוד גוף בארץ, לבד מנת"ע, בעל ידע בתחום תכנון והקמה של רכבות בתת הקרקע, בפרויקטים בהם קיים שילוב מסובך של הנדסה אזרחית עם מאות מערכות מורכבות. להערכתנו אין חברה ממשלתית אחרת שיש לה כעת את הידע והניסיון בנושא. כך שהעברת הפרויקט לחברה אשר אין בידיה ידע מקצועי ייחודי וניסיון נצבר כאמור יוביל לפגיעה ממשית בפרויקט, ובפועל, יפגע במדינה ותושביה, בדגש על לוחות הזמנים להקמתו ותקציב הפרויקט".
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים