נוסעי טיסה LY088 של אל על מפוקט (תאילנד) לתל אביב שהייתה אמורה להמריא אתמול (שבת), קיבלו הודעה דקות לפני ההמראה המתוכננת כי עקב תקלה טכנית, הטיסה נדחית. מאז, הטיסה נדחתה כבר פעמיים ומאות ישראלים שוהים כרגע בפוקט ללא עדכון על טיסה מתוכננת לארץ, כיומיים לפני ליל הסדר.

"אני נכה 100 אחוז ובעל עסק זעיר, עצמאי", מספר יאיר אייזנברג מרחובות. "אני עובד מהבית וכל עוד אני פה, אין לי הכנסה". אייזנברג טס לטיול של כשבועיים וחצי, וכל יום היה מדוד. "לא נתנו לנו תשובות בשום שלב, וקבעו מועד טיסה כשידעו שהמטוס תקול, כאילו משחקים פוקר".

"הגענו לשדה במוצאי שבת במטרה לעלות על טיסה שהייתה אמורה להמריא בשעה 23:00 שעון תאילנד", מספרים יהונתן ונויה מתל אביב. "כאשר המתנו למטוס בשדה, מישהו הודיע שהטיסה מבוטלת ולא הרחיב. התחיל כאוס טוטאלי".

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

(צילום: ירין כהן)

"סביבנו משפחות עם תינוקות וילדים ומבוגרים שלא יודעים לאן ללכת עכשיו, אין להם עם מי לדבר, ואף אחד לא נותן תשובות מתי ישובו הביתה. אף נציג של חברת אל על לא ניגש אלינו והסביר מה אמור להתרחש".

הנוסעים נשלחו על ידי אל על למלונות בקרבת מקום, ובמהלך הלילה קיבלו הודעה על הטיסה שתתקיים למחרת בבוקר בשעה 12:30. "אחרי שהגענו לשדה, קיבלנו הודעה נוספת שהטיסה נדחית ל-19:00 בערב".

הנוסעים המותשים הגיעו לשדה התעופה המקומי בפעם השלישית, ניסו להבין האם הטיסה ממריאה כמתוכנן אך לא קיבלו מענה. "הודיעו שהטיסה מתעכבת בשעה, ואחרי שעה של המתנה הגיע נציג של אל על שהסביר שהיא לא תתקיים".

"כרגע אנחנו עושים את דרכנו לבית המלון בלי לדעת מתי נשוב הביתה. כולנו אנשים עובדים, שאמורים לחזור לעבודה ולעשות את חובותינו, אבל אין לנו תשובות".

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

WhatsApp Video 2023-04-02 at 19.31.26

איימי, טסה עם אביה לעשרה ימים לטיול באי. היא מספרת על הבלאגן הגדול ועל הפאניקה ששררה באוויר. הנוסעים הועברו בין מלונות ללא חדרים ללינה, ומצאו את עצמם מעבירים את הלילה בהמתנה לטיסה המתוכננת – על ספות הלובי.

"בכניסה לטרמינל בבוקר, אנחנו מגלים שהטיסה נדחתה לערב. פה נשברנו. לא רק כי היינו מרוסקים מנטלית מהיחס המשפיל שעברנו, נאלצים לבטל יום עבודה, מוותרים על סידורים שנקבעו מראש – אלא בגלל חוסר הוודאות. הרגשנו מרומים".

איימי ואביה, יורם

איימי מספרת על הניסיונות החוזרים ונשנים ליצור קשר עם שירות הלקוחות של אל על, שעלו בתוהו. נכון לעכשיו, מנהלי הלקוחות בחברה מסרו לנוסעים כי יפוצו על כל ההוצאות, אך מועד הטיסה החדש טרם ידוע.

מאל על נמסר: ״בשל תקלה טכנית מתמשכת, לצערנו, בוטלה טיסת חזור מפוקט לתל אביב. כל הנוסעים טופלו על ידי צוותי הקרקע של אל על בפוקט, והועברו לבתי מלון.

אל על מציבה בראש סדר העדיפויות את בטיחות הנוסעים והצוותים ועושה את מירב המאמצים לתקן את התקלה בהקדם האפשרי, ולהחזיר את לקוחותינו ארצה מחר. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו.״