בעקבות הפרסום בסרוגים אתמול (ב') על חלקים מראיון שערך הרב צבי טאו עם אחד מתלמידיו שיגרו מקורביו של הרב הבהרה בכתב ידו, לפיה דעתו על הבית היהודי לא השתנתה.

בדף שנשלח למערכת סרוגים כותב הרב טאו במילים קצרות: "לעומת מה שהופץ בימים אלו, כאילו בשמי, שהבית היהודי הוא המשך המזרחי, הנני להודיע לרבים ש"הבית היהודי" הוא קבורת המזרחי."

את המכתב חותם הרב במילים: "בצפיה לישועה קרובה צ.י.ט" ראשי התיבות של שמו, צבי ישראל טאו.

כתב ידו של הרב טאו-page-001
הבית היהודי היא קבורת המזרחי. כתב ידו של הרב טאו

אתמול פרסמנו בסרוגים קטעים מתוך ראיון בהם הכחיש הרב טאו כי הוא פועל נגד הבית היהודי: "אני לא 'פועל', אני מתריע על מגמה הרסנית שמפלגת הבית היהודי שותפה לה." אמר הרב והוסיף,  "אין דרכי לעסוק בארגון ו'דחיפה'. אני מודה לה' שנתן לי עיניים לראות ולב להרגיש, ואינני עיוור ואטום מלראות את החורבן שנעשה לנגד עינינו. וברוך ה' שאין בי ממדת הביישנות במקום שנעשה עוול ליחיד וק"ו לכלל, וביתר שאת לכלל מהלך ראשית צמיחת גאולתנו, ואני מתריע ומעורר. ואם יש מי שמקשיב ומתעורר לפעולות הסברה וארגון – כך ראוי".

על השאלה מדוע רבנים מתערבים בפוליטיקה, העדיף הרב טאו לצטט מדברי הרב צבי יהודה שאמר: "אינני מבקש רשותו של אף אחד. מה שהוא צדק ואמת, אני מחוייב להודיע ולפרסם על-פי התורה. הפוליטיקה של כלל ישראל היא תורה, היא קדושה". וציטוט נוסף: "זה יפה מאוד מצד הרבנים, שעל-פי תורה מחויבים להתערב בפוליטיקה. אחרת הם בוגדים. כתוב בתורה: 'לא תגורו!'" משמעות כזו של התערבות בפוליטיקה ודאי רצויה, ואני מצפה מרבנים ש'יתערבו' כמוני להתריע ולעורר ולפקוח עיניים עיוורות."

ובהמשך נשאל הרב מדוע עכשיו, כשהציונות הדתית בשיא כוחה הפוליטי, בלי לחץ מהחרדים, קמים הרבנים ותוקפים את נציגי הציבור. הרב טאו השיב כי זו הסתכלות המשדרת סקטוריאליות. "ודאי שמפלגה היא לא בית מדרש ועניינה לדאוג לאינטרסים של בוחריה. אבל מפלגה שמייצגת את הציבור היקר שלנו על כל שדרותיו שונה מכל מפלגה רגילה. תכונתה היחודית היא בזה שהיא שואבת ממקור קודש."

לדבריו, כך קמה 'המזרחי' ע"י הרב ריינס, שהיה מגאוני ליטא וכך ודאי הייתה הנהגתו של הרב קוק וכך המשיך הרצי"ה שתמך במפד"ל והנהגתו הישירה את תנועת גוש אמונים אחרי מלחמת ששת הימים.

"יכול להיות שאנשים לא הבינו את כיוון ההנהגה הזה", אומר הרב טאו. "כל דחיפתו של הרצי"ה את 'גוש אמונים' הייתה לצורך דבר אחד: להבליט ולחזק את מצות יישוב ארץ-ישראל הציבורית-הממלכתית. מהרב צבי יהודה למדנו שכל פעולותינו אינן אלא עצות ודרכים איך לרומם את כל האומה. פעמים אף הורה להפסיק את ההתנחלויות כי 'העם לא אתנו'. המטרה היותר חשובה היתה תמיד רוממות רוח העם."

"העיקרון שתמיד הינחה היה: כאשר כולנו יחד – יש הוויה של עם, וכשאין זה כך – הרי זה רק חלק, קבוצה, סקטור. וגם אם אותו החלק כולל את מיטב הבחורים המוכנים למסור את נפשם על שלמות הארץ – אין זה עם ישראל. 'העם כולו' איננו קבוצה או כיתה אלא אחדות של כל הכוחות כולם".