חברת פרטנר דיווחה היום (שלישי) על תוצאותיה הכספיות לשנת 2022 וחשפה כי 312 אלף לקוחות מחוברים נכון להיום לרשת הסיבים האופטיים שלהם  – המספר הגבוה בשוק. עוד חושפת החברה לראשונה את המספרים מאחורי ההסכם שחתמה עם בזק בסוף 2022.

כזכור, פרטנר חתמה על רכישת זכות שימוש ב-120 אלף קווי תשתית סיבים אופטיים של בזק, שניתנת ב-5 פעימות שנתיות שוות – כלומר 24 אלף קווים בשנה החל מה-1 בינואר 2023. הלכה למעשה, בפרטנר אמרו כי החברה מימשה את ההתחייבות השנתית הראשונה כבר ברבעון הראשון של שנת 2023, ובהתאם הקדימה את הפעימה השנייה מבזק.

כפי שדיווחה החברה בשבוע שעבר, היא מכירה בהפחתה בגין ירידת ערך המתייחסת למוניטין המגזר הנייח בסכום של 304 מיליון ₪ (270 מיליון ₪ לאחר מס), לאור עלייה בשיעור ההיוון ומירידה בתזרים המזומנים התפעולי החזוי. להפחתה אין השפעה על הפעילות השוטפת של החברה. כמו כן, משנה החברה את שיטת ספירת המנויים במגזר הסלולר והחליטה על מחיקה יזומה של כ-283 אלף מנויים.

אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "התהליכים שאנו מובילים באים לידי ביטוי בתוצאות הפיננסיות והתפעוליות. לראייה ההסכם עם בזק. ברבעון אחד בלבד חיברנו את מספר הלקוחות שהתחייבנו לחבר בשנה שלמה. תחום הסיבים הוא מנוע הצמיחה המרכזי בחברה, כשבפנינו עוד הזדמנויות רבות שימומשו בשנה הקרובה״.

מנכ"ל פרטנר אבי גבאי. (צילום: ינאי יחיאל)

מירי תקוטיאל, סמנכ"ל כספים פרטנר: "התוצאות הכספיות הושפעו באופן מהותי ממחיקת המוניטין שבוצעה במגזר הנייח, אולם אין בכך כדי להשפיע על הפעילות השוטפת של החברה. פרטנר מגיעה לקו הסיום של שלב הפריסה העיקרי של הסיבים עם מאזן איתן המתבטא, בין היתר, ביחס חוב פיננסי נטו ל- EBITDA של 0.6. בכוונתנו להמשיך ולהשקיע במנועי הצמיחה שלנו לצד חיזוק המערכים הפנימיים, תוך מינוף הפוטנציאל הטמון בדור ה- 5, בסיבים, בציוד הקצה ובשירותים לעסקים".