לבני: "לא אאפשר חוק לאום לאומני" - סרוגים

לבני: "לא אאפשר חוק לאום לאומני"

שרת המשפטים אומר כי כל עוד היא בממשלה היא לא תתן יד לחוק הלאום: " אני מאמינה במדינת ישראל כמדינת חוק ולא מדינת הלכה. אצלי הפירוש הציוני של המילים 'מדינה יהודית ודמוקרטית' הוא לאומי - לא לאומני ולא דתי"

author-image
לבני: "לא אאפשר חוק לאום לאומני"
  לא תיתן יד למדינה לאומית. לבני (פלאש90)

שרת המשפטים ציפי לבני, המשמשת גם כיו"ר ועדת השרים לחקיקה תוקפת היום שוב את 'חוק הלאום' ומכריזה כי כל עוד היא בממשלה לא תתן יד לחקיקתו.

"כנראה שאין ברירה אלא להבהיר שוב את המובן מאליו: כל עוד זה תלוי בי כשרת המשפטים ושותפה בממשלה הזאת, לא יקום ולא יהיה חוק במדינת ישראל שפוגע בערכינו כמדינה יהודית ודמוקרטית", כתבה בצהריים (א') לבני בדף הפייסבוק שלה.

"לא יהיה חוק במדינת ישראל שמעדיף את ״המדינה היהודית״ על פני ״הדמוקרטית״ (ולהיפך); והדמוקרטיה לא תבוא על חשבון הזכות של עם ישראל למדינתו- מדינת ישראל." היא הוסיפה.

הדברים באים על רקע הדיון בהצעת החוק מיזמתם של חברי הכנסת לוין ושקד בו תומך גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הליכוד. על פי הצעת החוק, תוגדר ישראל כמדינת הלאום היהודי, מה שיאפשר פרשנות משפטית וחקיקתית לטובת היהודים במדינה.

"אני לא אאפשר חוק לאום לאומני. אני מאמינה במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית באופן מאוזן, מדינה שמכבדת את זכויות האזרח שבה, מדינה שאזרחיה שאינם יהודים לא יהיו אזרחים סוג ב׳.", הוסיפה לבני, "אני מאמינה במדינת ישראל כמדינת חוק ולא מדינת הלכה. אני מאמינה שמדינת ישראל היא מדינה חזקה, בעלת חוסן פנימי שלא צריכה חקיקה מתגוננת ולאומנית. אצלי הפירוש הציוני של המילים ״מדינה יהודית ודמוקרטית״ הוא לאומי – לא לאומני ולא דתי."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
היא יודעת מה זה להיות יהודי?
| 08-06-2014 17:43
כולנו בספק רב...
2
כולה עשירית מהכנסת. איך זה שהיא לא
סתם שאלה | 08-06-2014 17:56
תאפשר? ומה בנט.......
3
הרבי
נועם | 09-05-2021 17:27
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
4
חוק
נועם | 15-07-2021 7:59
חוק לאום יהודי בארצות הברית
5
חוק
נועם | 15-07-2021 8:36
חוק לאום יהודי בישראל