גורמים במשרד התחבורה מספרים על אווירה קשה אותה יוצרת שרת התחבורה מירי רגב. בין הטענות עולה כי השרה מעודדת עזיבה של עובדים במשרד ומייצרת אווירה שקשה לעבוד בה. בנוסף בין הטענות עולה כי רגב לוחצת על עובדים להתפטר על מנת למנות במקומם כאלו המקורבים לה.

גורם לשעבר במשרד התחבורה טוען כי רגב מתנהלת בחוסר מדיניות וכי היא פרנואידית ויוצרת אווירה מזעזעת במשרד. מעבר לכך מציין אותו גורם כי אנשי המקצוע לא מאמינים ברפורמות אותן מנסה השרה לקדם וכי ההשלכות יפגעו באזרחי ישראל.

לדברי אותו גורם העובדים במשרד חוששים מהתערבות פוליטית במינויים וזאת לאור העובדה כי לפני חודשיים בחרה רגב לתפקיד מנכ"ל המשרד את משה בן זקן שהיה בעברו ראש המטה שלה. המינוי אמנם נפסל על ידי הנציבות כיוון שבן זקן לא עומד בתנאים הנדרשים ואינו בעל ניסיון מספק על מנת לנהל משרד ממשלתי, אך התחושה כי המשרד משנה את פניו נשארה בקרב העובדים ורגב מינתה את בן זקן למ"מ משנה המנכ"ל כך שבעתיד יוכל להתקדם לתפקיד מנכ"ל.

שרת התחבורה, מירי רגב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"גל עזיבה בדרך"

לדברי אותו גורם, עובדי המשרד חוששים מהתערבות פוליטית במינויים: "רגב תנסה למנות אנשי מקצוע חדשים או שהיא תביא ג'ובים פוליטיים כמו מינוי משה בן זקן כממלא מקום המשנה למנכ"ל".

לפי דבריו של הגורם לשעבר, בקרוב יתחיל גל עזיבה במשרד התחבורה שיביא לכך שאנשים טובים ומקצועיים יעזבו את המשרד וגם עובדים חדשים שיכנסו אל המשרד לא יוכלו להצליח בו. לבינתיים הגישו את התפטרותם ראש אגף הרכבות במשרד התחבורה אליאס מטר ומנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי.

בנוסף אותו גורם מביע חשש כי חוסר המקצועיות שבו פועל המשרד יוביל לפגיעה בשירותים שהוא מספק לאזרחי ישראל. המשרד בניהולו הנוכחי לא מגיע להסכמות עם משרד האוצר ולדברי אותו גורם "עד שהם (משרד התחבורה) יגיעו להבנות עם האוצר חברות ממשלתיות יתקעו בלי כסף והן יצטרכו לפטר אנשים. הרבה חברות יהיו בסיכון".

המשך לסבב הקודם

יש לציין שגם בסבב הקודם בו הייתה רגב שרת התחבורה נטען כי היא ממנה מקורבים ופוגעת במשרד התחבורה ומינתה שורת מינויים בעייתיים כדוגמת יגאל עמדי ושילה אדלר ששניהם מקושרים למפלגת הליכוד ולרגב.