בחיפה התקיים אתמול עוד כנס בשורת כנסים הקוראים להחלת ריבונות ישראלית על יהודה שומרון ובקעת הירדן. בכנס שאורגן על ידי תנועת 'נשים בירוק' וארגון הסטודנטים 'חזון לאומי' השתתפו למעלה ממאתיים וחמישים תומכי ההתיישבות מאזור הצפון, דתיים וחילוניים, צעירים ומבוגרים, עולים וותיקים ובפניהם נפרסו סוגיות שונות הנוגעות לחזון הריבונות.
האירוע כולו נפתח בדברי ברכה לראשי השדולה למען ארץ ישראל, חברי הכנסת אורית סטרוק ויריב לוין, על שורת החוקים שהגישו בימים האחרונים כצעדים ראשונים לקראת החלת ריבונות על יהודה שומרון ובקעת הירדן.
בדברי הפתיחה הציגה יהודית קצובר, אחת מצמד ראשי 'נשים בירוק', סריקה קצרה על המבנה הפוליטי של שלוש העשורים האחרונים בהם השמאל פעל בזירה ההסברתית והוביל את רעיון שתי המדינות בעוד הימין עמל על קביעת עובדות בשטח ברחבי יהודה ושומרון.
קצובר תיארה את המאבק הסיזיפי מול השוד הערבי של קרקעות ברחבי יהודה ושומרון, מאבק המתבצע דונם אחר דונם, אך עם זאת מתוך הבנת הקושי לדלג מחלקה לחלקה וממאבק למאבק הוחלט ב'נשים בירוק' לקדם ולהוביל את קמפיין כולל להחלת הריבונות.
נדיה מטר, שותפתה של קצובר להנהגת 'נשים בירוק', ציינה את תהליך התפכחות העובר על החברה הישראלית שהפנימה כי מול נרטיב השקר הערבי יש להציב את האמת הקדומה והיחידה ולפיה ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ורק לו. "יותר ויותר מאזרחי ישראל מבינים את חשיבות העומק האסטרטגי הטמון בגב ההר לנוכח ניסיון נטישת רצועת עזה וירי הטילים משם, יותר ויותר אזרחים מבינים את הרווח הכלכלי שינבע מהחלת ריבונות על יו"ש ויותר אזרחים מפנימים את עובדות הדמוגרפיה האמיתיות המוכיחות כי גם בתחום זה ההיסטוריה פועלת לטובתנו".
כל ישראלי זקוק ל-2 פסיכיאטרים
ראשון הדוברים בכנס היה רב הטכניון לשעבר וראש ישיבת 'אור ישועה', הרב אליהו זייני, שקבע כי כל הדיון סביב הריבונות אינו אלא מיותר שהרי אין דבר ברור יותר מזכותו הקדומה של עם ישראל על ארצו. בהקשר זה הזכיר את דבריו של הרב צבי יהודה קוק לעיתונאי ששאל אותו אם יוכל ב-10 דקות לתאר את זכותו של עם ישראל על ארצו ותשובתו הייתה שבאותן 10 דקות יש 9 מיותרות שכן הדבר פשוט ואינו נצרך להרחבה ופירוט.
"כאשר עם חוזר לארצו בנסים מופלאים ובמסירות נפש ועדיין דן אם יש מקום להחיל ריבונות על הארץ, נראה שעם כזה זקוק לטיפול פסיכיאטרי", אמר הרב זייני בחיוך וסיפר על ידידו, פרופסור למתמטיקה שאמר לו פעם שבישראל חסרים עוד 16 מיליון איש שכן לכל ישראלי יש צורך להצמיד 2 פסיכיאטרים…
עוד סיפר הרב זיני על דבריו בראיון עיתונאי שעוררו את חמתו של נשיא הטכניון, פרופ' תדמור. היה זה כאשר צידד ברעיון קיבוץ הגלויות לעמים כולם ולא רק לעם ישראל. "הוא לא אהב את זה אבל לא שיניתי את עמדתי למרות איומיו", אמר הרב זייני.

חלון הזדמנויות לריבונות
אחריו דיבר המשפטן הבינלאומי, חבר ועדת אדמונד לוי להסדרת המאחזים, ד"ר אלן בייקר שדן בזכות ההיסטורית הבלתי ניתנת לערעור של עם ישראל על ארצו. לדבריו זו זכות שכל מאמין בתנ"ך גם אם הוא נוצרי ומי שקורא היסטוריונים קדומים של יוון ופרס המתארים את השבט היהודי שמנהגיו משונים ונשמרים בקפדנות. "האומות הכירו בזכותו של העם היהודי לחדש את ביתו הלאומי והדבר הוכנס כמחויבות משפטית לתוך המנדט שניתן לבריטים והדבר הוכר לאחר מכן במגילת האו"ם ב-1945. ההמשכיות המשפטית הוכרה בתוך מגילת האו"ם והדבר לא ניתן לערעור", קובע בייקר בהתייחסו למעמד המשפטי בינלאומי של השלטון הישראלי על הארץ.
עם זאת הוא מזכיר כי גם לאסלאמים קיימת טענת ילידים ובעקבות טענה זו הוחלט לקיים מו"מ מדיני שבו הוחלט, במסגרת הסכמי אוסלו, שהמעמד הסופי יוכרע אך ורק בהסכמה בין הצדדים. בייקר מציין כי עד כה היו קריסות חוזרות ונשנות של המו"מ אך הצעדים האחרונים שנקטה הרש"פ מהווים כאמור לטעמו של בייקר עילה לתפנית מדינית משמעותית של ההנהגה הישראלית, אם רק תחפוץ בכך.
לעשות מעשים חד צדדיים
"הפעם קרה דבר שלא קרה בעבר. הפלסטינים עשו דבר שלא נעשה עד כה כשביצעו שלוש הפרות של מחויבויות שלהם על פי ההסכמים שבינינו לבינם, כלומר הסכמי אוסלו. הם שינו את מעמדם והודיעו למזכ"ל האו"ם שהם מצטרפים לאמנות כמדינה למרות שכתוב בהסכמים שאסור לבצע מהלך שכזה באופן חד צדדי. כשהם עשו זאת הם ביצעו הפרה יסודית של הסכם הביניים. הפרה נוספת היא כאשר הם עסקו במדיניות חוץ וחתמו על אמנות בינלאומיות, מה שאסור היה עליהם על פי הסכמי הביניים. אבל הדבר השלישי והוא הקש ששבר את גב הגמל הוא חידוש היחסים בינם לבין חמאס. כל הסכמי אוסלו כוללים התחייבות פלסטינית לפרק כל התארגנות טרור וכשהם מתחברים לארגון חמאס שהוא ארגון טרור שאינו מבטל את אופיו הטרוריסטי יש כאן הפרה סופר יסודית", קובע בייקר.
לנוכח הפרות אלה הוא מוסיף ומבהיר כי "המשפט הבינלאומי קובע במצב כזה של הפרה – כמו בכל חוזה – הדבר מקנה לצד השני אפשרות לראות את ההסכם כבטל ולפעול כראות עיניו ובאופן חד צדדי. כמשפטן בינלאומי אני אומר שאנחנו בחלון הזדמנויות שלא היה בעבר. יש כאן הפרה על ידי הצד השני ויש לנו את האופציה להכריז על ביטול הסכמי אוסלו ולפעול על פי האינטרסים הביטחוניים ולעשות את מה שנחוץ לנו. הדברים בידי הממשלה", קבע בייקר.
עוד נשאו דברים בכנס הדמוגרף יורם אטינגר, העיתונאי והכלכלן ערן בר טל, ד"ר מרטין שרמן ועו"ד אליקים העצני מראשוני ההתיישבות ביהודה ושומרון. הכנס נענה בהתלהבות רבה של הקהל שנותר שעה ארוכה לאחריו לשיחות ובירורים עם הדוברים השונים, הציג את שאלותיו וביקש להירתם למשימה ההסברתית של קמפיין הריבונות התופס תאוצה משמעותית בימים אלה.
מה דעתך בנושא?
1 תגובות
0 דיונים
BS"D Discussion with Moishela (with his family) A Handicapped child 1 Iyar 5774 (April 30, '14) "L’Shanah Haba’ah B'Yerushalayim" Time is moving on and speeding up. I can’t say that we’re moving at the speed...
BS"D Discussion with Moishela (with his family) A Handicapped child 1 Iyar 5774 (April 30, '14) "L’Shanah Haba’ah B'Yerushalayim" Time is moving on and speeding up. I can’t say that we’re moving at the speed of light, but we’re moving on. It’s like a tank, a large tank that moves slowly but is very deadly and we are moving onwards forwards into the Nevuas of Hashem. Now we can see much more clearly what is on the horizon and if we look closely through our binoculars we can see clearly destruction and death, Shelo Naida. We can see clearly how every single prophecy is coming true. On one hand it’s very frightening. On the other hand it gives us hope. It gives us hope that finally, finally we’re coming to the end of this terrible Golus; this most difficult time in all of our history, running from country to country every time the Goyim started killing us, trying to find a place where we could live in peace and worship Hakodosh Boruch Hu in every way without being attacked. We had to move from place to place and we had to reestablish ourselves financially so that we would have bread to give our children, our families. We suffered the fear of going upwards and then falling downwards in our spirituality. All of this will soon be over and it can be seen already with the naked eye, so-to-speak. Maybe we need the help of the binoculars, but we can see it already. We can smell the smoke of war and we can taste it as well. We can understand now in our minds how two thirds of the world can be destroyed and we can be so depressed with this thought that we hopefully can forget our extreme Gashmiusdik world and decide finally to do true Teshuva. So I think my fellow Jews that it is time. It is time right now before the real troubles start. It is time to do Teshuva and to learn to depend only on Hakodosh Boruch Hu. Hashem is giving us many incentives for this, and many ways to learn to come so close to Him, so that you will fear nothing but Him. It’s our job to start to learn, how to be true Avdai Hashem and Ovdai Hashem. I hope and I pray that all Am Yisroel, every single one of Am Yisroel, will take my message seriously and stop with all the nonsense that most of you are occupied with. Push it all aside. See it for what it is – emptiness, and come closer to Hashem which is everything, all-encompassing, which is totally spiritual in nature and come close to the only Truth which is so absolutely Divine, so absolutely beautiful and pleasant and wonderful and all-encompassing that you will soon forget the hard grimy materialistic world and be swept up in the beauty and the holiness of the spiritual world of Hakodosh Boruch Hu, Hakol Yachol, the Creator of all existence. Can you just imagine looking up and seeing the third Bais Hamikdosh looming above us, inviting us to come and bring Karbonos, finally after so many years? Can you imagine that? It will turn from a dream to reality, but we have to really desire this. We have to really long for it in order that we will also be Zoche to be part of it. L’shana Haba’ah B’yerushalayim, Yerushalayim Habenuyah! Sefiras Haomer this year, is part of the countdown. We are going now from slavery to freedom and we are going to see many miracles on the way so between when we began counting until Shavuos there will be many changes in this world, difficult changes. It will be hard to understand maybe for many, but in the end all of the pieces of the puzzle will be put together and we’ll see a clear vision of what Hashem wants from us. We will also be aware of what this distorted world has taken away from us. Everything will be clear, pristine clear, clear as can be. We will have no doubts. We will trust Hashem completely. I feel that Lag Baomer this year is going to symbolize the end of a certain way of doing things. I feel that things are going to change drastically after Lag Baomer, in Eretz Yisroel and generally in the world. We are looking for tremendous changes after Lag Baomer, and by Shavuos and after Shavuos, tremendous changes. Q: How are these changes different then the last 13 years? A: Well in the last 13 years the world has changed completely. It has become a world that once was frivolous and on the surface happy. Everybody running off to Europe or Israel from Brazil to Africa to Thailand and every place in the world. It was a time of Gashmius above and beyond anything we could dream of. Now things have gone down in the Gashmius very much. People are confused because the world has become threatening and dark. People are afraid to fly. People don’t have the money to go on vacations and never mind vacations, people don’t even have money for food. Fear hovers over the world. People are afraid because it has become a harsh and very difficult world and most people are living with a tremendous fear and rightfully so.
המשך 14:54 29.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר