אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

הרב שלמה אבינר על האפיפיור: מלאך רע

לקראת ביקורו של ראש הכנסיה הקתולית, מזכיר הרב שלמה אבינר כי הנצרות לא הכירה במדינת ישראל וכעת פרנציסקוס: "בעל כורחו חייב להודות שמדינת ישראל קיימת"

הרב שלמה אבינר על האפיפיור: מלאך רע
  בעל כורחו יכיר במדינת ישראל. פרנציסקוס (צילום: שאטרסטוק)

"ומלאך רע יענה אמן" (עיין שבת קיט, ב) זהו האפיפיור, שבעל כורחו חייב להודות שמדינת ישראל קיימת. הקתולים טוענים שהם ישראל האמיתי "VERUS

ISRAEL", בלטינית. זאת הסיבה שהם הרגו אותנו במשך כל ההיסטוריה: אלפים, עשרות אלפים, מיליונים. הם אף פעם לא היו ידידים שלנו. לדעתם הם עם ישראל האמיתי ולכן כל נבואות הנביאים של שיבת ציון כתובות עבורם. אבל, בחסדי ד' אנו חזרנו לארץ. אמנם האפיפיור לפני קום המדינה שלח מכתב לכל הנוצרים שבעולם – קתולים ולא קתולים – כדי לעוררם למנוע את קום מדינת ישראל, משום שזהו חורבן הנצרות וסטירת לחי לכל היסוד התיאולוגי של הנוצרים האומר שהם עם ישראל. בכל זאת, מדינת ישראל קמה וגם ניצבה. ועדיין אמרו שמדינת ישראל אינה קיימת.

שו"ת אסור להסתכל על האפיפיור; יש לקרוא לו בשם גנאי

גם בביקורו לפני האחרון של האפיפיור, הוא כבר הכיר במדינת ישראל. איימו עליו קהילות של קתולים כגון בפולניה, שאם הוא עושה עוד צעד אחד בכיוון מדינת ישראל, הם מנתקים ממנו קשר ומקימים עליהם אפיפיור לחוד. גם בקבלת פנים של ראש הממשלה גולדה מאיר התקבלה אצל האפיפיור עם דגלים של מדינת ישראל, היתה הכרה בכך שיש לנו מדינה, כמובא בשיחות הרב צבי יהודה – יהדות ונצרות (עמ' 44), שזה פירוש "כי הנה החשך יכסה ארץ" (ישעיהו ס, ב) – חייבים הם להכיר שאנו קיימים.

בביקור הראשון של האפיפיור אחרי קום המדינה, בשנת תשכ"ד, הוא כלל לא הכיר בקום המדינה. פורסם בעיתון של הוותיקן – L'Osservatore Romano -שהאפיפיור מתכונן לבקר במקומות הקדושים. אין מדינה, אין ראש ממשלה, הוא בא לבקר "במקומות הקדושים". ומהיכן הוא בא? מירדן. אבל אין מעבר מירדן, אז עשו במיוחד חור בגבול במגידו כדי שהאפיפיור יוכל לבוא. הלך סביב סביב כמו שכתוב, "סביב רשעים יתהלכון" (תהלים יב, ט), נכנס למדינה דרך חור עכבר. חיכו לו שם כל גדולי המדינה. באותו הזמן היה רק רב ראשי אחד, לא היה רב ראשי אשכנזי כי הקודם נפטר ועוד לא בחרו חדש, והרב הראשי היה הג"ר יצחק ניסים.

אמרו לו: בתור הרב הראשי לישראל אתה צריך לבוא. אמר: אני לא בא. אם הוא רוצה לבוא ללשכה שלי, אני מקבל כל אדם, אני לא אבוא למגידו לקראתו. אמרו לו: אתה חייב. אמר: אני לא חייב כלום. לחצו עליו דרך המפד"ל. – הוא בלתי לחיץ. רמזו לו: אם אתה לא בא לשם, יחליפו אותך. אמר: תחליפו אותי. בקיצור, הוא לא בא. הגיע האפיפיור למגידו וחיכו לו כל גדולי המדינה, לא אמר להם שלום ולא הסתכל אליהם. אחרי שהוא עזב את הארץ, שלח מכתב: 'כבוד הנשיא' – הוא לא שלח לראש הממשלה. הוא שלח לתל אביב – ולא לירושלים. 'תודה על האירוח'. אמרו אנשים: הרב ניסים הציל את כבוד מדינת ישראל. זה דומה ל"ומרדכי לא יכרע ולא ישתחוה" (אסתר ג, ב) – מרדכי לא השתחוה להמן משום שהיה מזרע בנימין שלא השתחוה לעשו. רבנו הרב צבי יהודה כתב לו: ישר כח!

סיפור נוסף שקרה עוד לפני הסיפור הקודם. היו ארועי טרור, אז פוצצנו מטוסים בנמל התעופה בביירות. כתב האפיפיור בעיתון הוותיקן L'Osservatore Romano – 'זה היום הכי שחור בהיסטוריה העולמית, שהעזתם לחדור לטריטוריה הריבונית של מדינה ולעשות שם שמות'. הגיב הג"ר ניסים: להרוס כמה מטוסים זה יום שחור, אבל להרוג אנשים בלי סוף זה כן בסדר! – צעק עליו. אמרו לרב ניסים: צריך להיות עדין, אי אפשר כך להתבטא כלפי האפיפיור. אמר: כך אפשר להתבטא! ביקשו ממנו: כתוב שדבריך לא הובנו היטב והוצאו מהקשרם. אמר: דברי הובנו היטב ולא הוצאו מהקשרם. כל העיתונות בארץ תקפה אותו ,אבל כל העיתונות בחו"ל תקפה את האפיפיור. בסוף, האפיפיור הוציא הודעה שדבריו לא הובנו היטב והוצאו מהקשרם.

חזק ונתחזק בזכותו של הרב ניסים!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
ימ"ש
יהודי | 25-05-2014 10:37
אסור להכניס את הטמא הזה לארץ
2
הרב אבינר: עם כל הכבוד, אתה אינך חי במציאות.
שיח חרשים | 25-05-2014 10:44
3
אשריך
יונה | 25-05-2014 11:50
מנציח בורות ומונע בכח מהעולם להתקדם לעבר פיוס אמת בין דתות.
4
הרב וכל הצעקנים פשוט מסרבים להבין שניצחנו?
freebird | 25-05-2014 12:04
הרי אתם אומרים שניצחנו אותם בעצם הקמת המדינה ועוד בשחרור ירושלים! אפיפיור נכנס לארץ ברשות עם חותמת של דרכון דיפלומטי והוא ופמלייתו עוברים בקורת גבולות של מדינת ישראל. מרגע שיש החלפת שגרירים יש הכרה. מרן הרב סולובייצ'יק זצ"ל כותב ב"קול דודי דופק" שעצם הקמת המדינה היא הניצחון על הנצרות. אני לא שוכח ולא סולח על כלום. אני ריבון בארצי וככזה עובר הלאה כי אני לא אחיה בגלות כילד מוכה כפי שהייתי אז. איני מחפש נקמה ופרנסיסקוס אינו אויב שלי. הוא עוד מנהיג של מדינה זרה שיש לנו איתה יחסים. יש לנו אויב משותף בדמות האסלאם הקיצוני וגם מחלוקות לא פשוטות. תפסיקו לחפש ולהמציא אויבים וליצור תחושה שכל העולם נגדנו ושונא אותנו. הגיע הזמן להתגבר. אנו לא פסיק בהיסטוריה ולא עומדים להיעלם מא"י. עצמאות משמע לעבור הלאה. להיאבק על מה שצריך (קבר דוד, אוצרות המקדש) ולהפסיק לחיות בתחושת מצור.
5
הפוסל במומו פוסל. הכותב עצמו לא מכיר בריבונות המדינה
רותם | 25-05-2014 13:30
אז מה לו להלין על האפיפיור?
6
מאמר מבולבל, לא רציני ולא ראוי. מוטב היה לו לא היה
יובל | 25-05-2014 13:40
מתפרסם כלל
7
יונה, אתה סתם מתרפס
| 25-05-2014 15:38
אין לנו שום עניין ב"פיוס בין הדתות". כנראה שאתה לא יהודי מאמין אם אתה מדבר על דבר כזה.
8
רע לשמים ורע לבריות
| 26-05-2014 20:21
הקב"ה בוכה ואומר... על כבודכם מחיתם על כבודי לא מחיתם - מחאה גלויה נגד שמואליק רבינוביץ שעשה מעשה נבלה שאיפשר לאפיפיור The Pope להתייצב מול הכותל המערבי עם צלב בעודו. הנבלה סרוחה שאיפשר לאפיפיור-pope (אבי אבות הטומאה) להתייצב מול הכותל המערבי עם צלב בעוד שמולו ולא כיסה את הצלב, אם הוא לא היה מכסה את הצלב במקום כלשהו וכך גם בכותל, זה היה כואב לי מאוד על שמאפשרים לו להתייצב ככה מול הכותל המערבי אבל לא הייתי בא בטענות לרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, הוא היה בודאי טוען כי אין בכוחו לעשות כאן דבר. אבל כשמצאנו כי הוא כיסה את הצלב בהר הבית בשל כבוד למוסלמים ואף כיסה את הצלב כשהוא היה מול פני הרב שמואל רבינוביץ ומול הציבור היהודי שם, אבל כאשר התייצב מול הכותל המערבי שם הוא היה עם הצלב ושמואל רבינוביץ לא הבין כי עליו היה למחות מחאה גדולה? מפני שיש בכך חילול ה’ ופגיעה קשה בכבודו של קודשא בריך הוא, כאילו על כבודו של רב הכותל צריך לכסות את הצלב אך על כבודו של הקדוש ברוך הוא כאן זה לא משנה כלל, זה מעשה שחייב לזעזע כל יהודי אם הייתי שם לא רק שהייתי מוחה בכל כחי, הייתי קם ועוזב את המקום תוך גילוי דעת, כי כבודו של הקב”ה קודם לכבודו של רב הכותל-שמואליק, ואדרבה, לכסות היה צריך גם כאן וגם כאן, אי הצבת תנאים מוכיח כי משהו חולה מאוד בכח היהודי. המוסלמים הציבו תנאי קודם למעשה שאם הוא בא להר הבית עליו לכסות את הצלב והוא אכן עשה כך, ואילו בכותל המערבי מותר לו לבא עם צלב על דבר שכזה ציפיתי שנשמע קול מחאה אני כאן מוחה מחאה גדולה: אני רואה בזה מעשה חמור חילול ד’ ופגיעה קשה וגסה בקדושת המקום ובקב"ה, ואעיר כאן לרבה של הכותל, בתפקיד שלך יש הרבה רגעים לא נעימים, ואם אתה רב אמיתי היה עליך להוכיח זאת כאן, כשלא נעים, זה היה מרים אותך ומוכיח כי אתה ראוי לתפקיד, להתחנף להתרפס לשחק מה יפית בפני מבקשי נפשנו בפני עבודה זרה, ככה נהגו מי שגרמו שאלפים ורבבות הובלו לשחיטה. וידוע לנו שאתה (שמואליק) הוא זה שרוצה ששליטת "מירון" דהיינו מקום הקדוש של הרשב"י שיעבור למדינה הטמאה - מדינת איזראל ר"ל, לעשות דבר כזה שייך רק לערב-רב. וד"ל!!!!!
9
נציגך בכנסת מלאכים רעים
דתי | 27-05-2014 13:45
הורסים את התורה בארץ ישראל, ואתה עונה אמן, פוי.........