כך היא דרכה של תורה? תגובה לרב שמואל אליהו - סרוגים

כך היא דרכה של תורה? תגובה לרב שמואל אליהו

אלפי בני אדם שנבראו בצלם אלוקים נתונים תחת הריסות בתיהם, זקנים עוללים ויונקים נופחים את נשמתם בייסורים נוראיים ו"אנחנו צריכים להבין שזה לטובתנו"? האם דברים כגון אלו עולים בקנה אחד עם רוח תורתנו, תורת חיים?

author-image
כך היא דרכה של תורה? תגובה לרב שמואל אליהו
  אזרח טורקי על רקע ההרס בעירו (אריק מרמור/פלאש90)

במאמר המתפרסם בעלון עולם קטן תחת הכותרת "איך יש להתייחס לרעידות האדמה בטורקיה ובסוריה" מציע הרב שמואל אליהו לראות אסונות אלו כעונש משמיים שהנחית הקדוש-ברוך-הוא על ראשי שונאינו.

"איננו יודעים מה הם חשבונות שמיים עם טורקיה שהשמיצה אותנו בכל זירה אפשרית. אבל אם א-לוקים מגלה לנו ואומר לנו שהוא הולך לעשות שפטים בכל אויבינו, אנחנו צריכים רק להסתכל ולהבין מה קורה סביבנו. אם ה' אומר "ונתן ה' אלוקים את כל האלות האלה על אויבך ועל שונאיך אשר רדפוך" אנחנו צריכים להבין שזה לטובתנו…. נדע שכל מה שמתרחש הוא כדי לנקות את העולם ולעשות אותו טוב יותר".

ואני קורא שורות אלה שוב ושוב ואיני מאמין! אלפי בני אדם שנבראו בצלם אלוקים נתונים תחת הריסות בתיהם, זקנים עוללים ויונקים נופחים את נשמתם בייסורים נוראיים ו"אנחנו צריכים להבין שזה לטובתנו"? האם דברים כגון אלו עולים בקנה אחד עם רוח תורתנו, תורת חיים ואהבת חסד בה למדנו ש"חביב אדם שנברא בצלם"? האם בכלל בדור שאחרי השואה יכול מאן דהו להתיימר להבין את דרכי השגחתו של הקדוש ברוך הוא בעולם במיוחד לעיתים בהן מתגלה מידת הדין בעולמנו? האם הטלת עונשים מזוויעים על אנשים נשים וטף פשוטי עם שדבר אין להם עם השלטון בארצם, זו דרכו של הקדוש ברוך הוא להעניש את מי שבעיני הרב אליהו הם אויבי ישראל?

יתר על כן, הרב עושה במאמרו השוואה מוזרה בין שירת הים של ישראל כשמצרים רודפים אחריהם להשמידם והם מתים על שפת הים, לבין המקרה דנן כשהנפגעים הם אנשים נשים וטף החפים מכל פשע. (ואגב בסוריה עיקר הנפגעים הם בשטח של מתנגדי המשטר…) והנה אפילו ביחס לשירת הים ה"משנה ברורה" בעקבות דברי חז"ל (סימן ת"צ ס"ק ז') מסביר את הטעם שאין אנו אומרים הלל שלם בשביעי של פסח ובחול המועד, משום "שביום שביעי של פסח נטבעו המצרים אמר הקדוש ברוך הוא מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה?"

זו היא מסורת ישראל לדורותיה! ואני תמה כיצד יכול רב בישראל לבטא כביכול בשם התורה אטימות מוסרית שכזו לנוכח טרגדיה אנושית המכמירה כל לב?

מדברי הרב אליהו עולה לכאורה כי טעות ואיוולת עושה מדינת ישראל בכך שהיא מוציאה הון תועפות על משלחות הצלה ורפואה לעזרת האומללים הללו, ואולי לשיטתו זו ממש כפירה בטובתו של הקב"ה… יש לך חילול השם גדול מזה?

עוד באותו נושא

הרב לאו פסק: להמשיך בחילוץ בטורקיה גם בשבת


17

איפה "ורחמיו על כל מעשיו"?

וכך שנינו במשנה תורה לרמב"ם: "ואין האכזריות והעזות מצויה אלא בעכו"ם עובדי ע"ז. אבל זרעו של אברהם אבינו, והם ישראל שהשפיע עליהם הקב"ה טובת התורה וציווה אותם בחוקים ומשפטים צדיקים, רחמנים הם על הכל. וכן במידותיו של הקב"ה שציוונו להידמות להם הוא אומר ורחמיו על כל מעשיו" (הל' עבדים פ"ט ח')

ואני תוהה: מי שגדל באורה של תורה והסתופף בבית מדרשו של רואה האורות הגדול, אוהב האדם הרב קוק זצ"ל, כיצד יצאו דברים איומים אלו מתחת קולמוסו? הלא זה הוא שלמדנו בתורת הרב קוק זצ"ל: "אהבת הבריות צריכה להיות חיה בלב ובנשמה, אהבת כל אדם בייחוד, ואהבת כל העמים כולם, חפץ עילויים ותקומתם הרוחנית והחומרית. והשנאה צריכה להיות רק על הרשע והזוהמה שבעולם" (מידות הראי"ה).

==

הרב יהודה גלעד הוא רב קיבוץ לביא וראש ישיבת מעלה גלבוע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
76 תגובות - 60 דיונים מיין לפי
1
מענין שאצל החרדים...
ששון | 09-02-2023 23:23
מענין שאצל החרדים האסונות שקורים לאויבים מבחוץ או לחילונים במדינה הם תמיד יד האל , עונש משמים אבל עוד לא קרה שאסון אצל החרדים נחשב כעונש משמים ועוד לא קמו החרדים עצמם ואמרו לאותם רבנים : אז מה עם האסונות שלנו ומה עם אסון מירון ?
מעניין...
היגיון | 17-02-2023 15:23
ומדוע כותב התגובה חושב שאין אמרו את זה? אני מציע למי שאיננו בקיא ושהוא בבחינת שועל המחבל בכרמים שלא יגיב.
@זוכרים את הלעג...
כדורי | 14-02-2023 20:10
@זוכרים את הלעג של אליהו הנביא לנביאי הבעל?אז אני שואל איפוא היה אלוהינו בזמן השואה?שן? לא ,גם אלוהי הבעל לא ישנו,פשוט מי שלא קיים אין לייחס לו כל מעשה
בודאי שיש חשבון נפש אצל החרדים
אודי | 12-02-2023 15:31
היו עשרות כנסים אחרי האסון והרבנים דיברו להתחזק במצוות
ומה עם...
מאיה | 10-02-2023 9:55
ומה עם השואה בה הושמדו בעיקר חרדים בעוד הישוב החילוני בישראל הצליח לנצח במלחמת העצמאות כנגד כל הסיכויים.
2
משנה מפורשת האומר...
יהודי רגיל | 09-02-2023 23:54
משנה מפורשת האומר על קן ציפור יגיעו רחמך משתיקין אותו הרב שמואל אליהו לא מתיימר ( ואמר זאת ) להבין את דרכי ה רק מנסה להסביר את המצב מדעתו ואתה מנסה להגיד על קן ציפור יגיעו רחמייך - איזה חילול ה שמתים עשרות אלפי שונאי ישראל בהווה ובעתיד - בטח אתה הולך לאוהלי מחבלים לבכות איתם את האסון שהצבא הכובש והמשחית רצח את בנם על לא עוול בכפו כי איזה חילול ה זה שמחבל ערבי ( יציר הקבה נהרג) קיצור שחרר אותנו ולך לאיזה בית קפה עם החברים שלך השמאלנים
3
וכשמתו מליון בכורי...
הגורו מהנלולו | 10-02-2023 0:14
וכשמתו מליון בכורי מצרים בלילה אחד - מה הם היו אשמים?
אתה עבד...
רפאל לוי | 11-02-2023 0:47
אתה עבד בטורקיה!? אתה צריך את מות המאות כדי להשתחרר מעבדות?! שלא תדע רעש.
4
כמה פעמים בתפילה...
ספרדי בריא | 10-02-2023 0:20
כמה פעמים בתפילה כבודו משבח או שיש לו נוסח אחר על כך שהמצרים טבעו בים סוף?
מה הקשר?
אילון | 10-02-2023 14:10
הטורקים והסורים שמתו רדפו אחרי יהודים? גם יהודים מתו בטורקיה
רעידות האדמה...
נרניה | 10-02-2023 9:54
רעידות האדמה בישראל היו באיזור יהודה ושומרון. מה זה אומר?
5
שמואל אליהו -...
חיים | 10-02-2023 1:30
שמואל אליהו - האיש שיגרום לי בסוף להוריד את הכיפה. איזה אדם בזוי.
עזוב את הרב, תתעסק בעיקר
קורא ותוהה | 10-02-2023 8:54
למשל האמירה שרעידות אדמה זה בגלל להטב - זה כתוב בגמרא עצמה.
6
הקיבוץ הדתי משחית...
מ. | 10-02-2023 1:32
הקיבוץ הדתי משחית כל יכולת חשיבה תורנית. הלכה(לא דיעה או השקפה אלה הלכה למעשה) עשיו שונא לישראל אנחנו מתפללים כן יאבדו כל אויבך ה' על שונא ישראל והינה הינם אובדים לפנינו .כמו שאנו מייחלים לאוקראינים ולרוסים ששניהם ינצחו ויהרגו כמה שיותר מהאוייב שלהם.
7
הרב אליהו חושב...
מסכים | 10-02-2023 1:40
הרב אליהו חושב אולי שהוא שליח של השם , עושה חשבונות שמים עם אויבינו , יש תחושה של חמיצות וסרות טעם בדבריו
8
תודה
ירושלמית | 10-02-2023 1:59
תודה הרב יהודה על הקול השפוי שאומר את המובן מאליו.
9
להוסיף לזה שהרב...
יהודה | 10-02-2023 2:32
להוסיף לזה שהרב שמואל אליהו רבה של צפת... עיר מליאת עבר עצוב של רעש אדמה... איך מוציא דבר כזה מפיו, ומה יוציא חו אם יהיו הדברים אתלו בעיר?
10
תודה רבה הרב...
יצחק גרינוולד | 10-02-2023 7:06
תודה רבה הרב גלעד שאתה משמיע את הקול הברור והשפוי הזה. זהו קולה של תורה ושל היהדות עליה גדלנו. אתה מקדש שם שמים ברבים ואנו מודים לך על כך מכל הלב.
11
שמואל אליהו עובד...
נורי | 10-02-2023 7:16
שמואל אליהו עובד ציבור, אוכל חינם רציני, משיחיסט פרימיטיב הרוקד על דם כל מי שאינו יהודי. להקיא ממנו.
12
למה מישהו בכלל...
חבל ומיותר | 10-02-2023 7:30
למה מישהו בכלל טורח להגיש לשמואל, פקיד עיריית צפת? מדובר בטפיל שחי על חשבון משלם המיסים ועוסק פרסום עצמי על חשבונינו לאורך שנים ארוכות. עדיף להתעלם.
13
לא קראתי את...
מלכי | 10-02-2023 7:52
לא קראתי את המאמר של הרב שמואל אליהו. לפי הציטוטים כאן - הרב לא השתמש הלשון עונש, שאותה אתה מכניס לפיו. ועוד- הרב לא משתמש בלשון שמחה. הרב אמר דברים פשוטים - אין סתם בעולם, הכול לתיקון שהוא מכוון לטובה (זה הביטוי הנכון). כשה' מכה באוייבינו ושונאנו - ברור שזה לטובתנו. מה לא ברור. לא מצאנו בשום מקום שצריך להיות עצובים כי הכו בשונאנו, מקסימום ראינו שיש מקום לעיתים שהשמחה לא שלמה, ואם כל זה בכול יום ויום אנו אומרים את שירת הים, וחכמים לא תקנו לנו להיות יום יום עצובים כי מעשה ידי ה' טבעו בים. כשלוקחים ערכים נכונים , ונותנים להם מקום יותר גדול מהאמת - מגיעים לעיוותים מוסריים. ולכן , עד היום אנחנו לא מנצחים יותר במלחמות, כי מרחמים על מוסטפה הקטן ועל לטיפה- שמה יפגעו, ומסכנים חיילים , ולא מבינים - יש לנו מלחמה נגד עמים ואי אפשר להתחשב בכול אדם פרטי מהעם של האוייב ומהעם של השונאים.
14
ורחמיו על כל...
רחום וחנון | 10-02-2023 8:39
ורחמיו על כל מעשיו.אם כך איפה הרחמים של ה' יתברך או שכמו שהרב שמואל כתב שזה לטובה
15
לא יאומן טמטום...
י... | 10-02-2023 9:19
לא יאומן טמטום של אנשים...
16
תודה תודה תודה....
יוני | 10-02-2023 9:36
תודה תודה תודה. כמה חילול השם היה שם בדבריו
17
לשמוע את מנבלבליט...
מאיה | 10-02-2023 9:53
לשמוע את מנבלבליט אצל אילנה דיין בעובדה ולהבין שבקרוב בתי המשפט והמשטרה יהיו מטעם השליט. והיא תצוד כל מי שלא יבוא לה טוב בעין. דוגמה: מליארדר יסגור דיל עם השליט שלא מתאים לו שביתה של עובדי הנמל, וזהו נגמר העסק. יהיה מותר לשבות,אבל את מובילי השביתה יצודו, כמו שעשו לחיימי
18
חדשות מאחורי הפרגוד...
מוטי טוביה | 10-02-2023 11:21
חדשות מאחורי הפרגוד מפיו של הקריין הרב אליהו : יאללה בית''ר ושישרף כל העולם .
19
הכל מאיתו יתברך...
אסתר המלכה | 10-02-2023 12:52
הכל מאיתו יתברך זה פשוט הכל לטובה זה בטוח כל מה שנשאר זה לקבל את המציאות שהיא רצונו ית ה (מי שמתנגד מייצר סבל) חייב אדם לברך על הטובה כשם שמברך על הרעה.....וכן יש עמים שהם אוייבי ישראל שמבקשים להשמידנו בכל דור ודור לא נזיל דמעה עליהם עד שישובו מדרכם הרעה
זו האמונה...
הכל לטובה זו סיסמה | 12-02-2023 4:22
זו האמונה הבסיסית של המוסלמים. אם אני רוצח מישהו זה סימן שזה מה שאלוהים רוצה. אפס אחריות אישית. ביהדות לוקחים אחריות אפילו רק על כוונה או בדל מחשבה. ברור שהכל מתחילתו ועד אינסופי זה אלוהים, אבל לאדם יש בחירה חופשית אמתית. אנחנו לא נתונים לגורל כתוב מראש.
20
אהבת הבריות ולא...
גול | 10-02-2023 13:22
אהבת הבריות ולא הבריאות
21
לא סתם שונאים...
מוטי | 10-02-2023 13:43
לא סתם שונאים אותנו בעולם. העם הכי גזען שקיים חושבים שאנחנו מעל כולם אבל לאמיתו של דבר אנחנו העם הכי סובל ומסכן 2000 שנות רדיפה שרצחו ושרפו אותנו אם זה תקופת הרומאים ואם זה גירוש ספרד אין לזה שום קשר לאלוהים כולנו בני אדם. וברגע שרב מתבטא בצורה הזאת זה אומר הרבה עלינו כעם
וגם השואה...
באנדי | 10-02-2023 14:24
וגם השואה
22
תרגום אומלל של...
דוד - נתניה | 10-02-2023 14:30
תרגום אומלל של הרב אליהו לאסון בטורקיה וסוריה ,אנחנו עם ישראל השפוי מרחם וימשיך לרחם על כל קורבן בארץ ובעולם וזה מה שמבדיל אותנו משונאי אדם יהיו אשר יהיו.
23
בואו, פורפורציות הדת...
ניב | 10-02-2023 14:51
בואו, פורפורציות הדת של אויבינו מקדשת רוצחים ומחנכת ילדים על כך שזה מצווה לרצוח יהודים.פורפוציות
24
מי שרוקד ושמח...
אזרח למען צדק ושוויון | 10-02-2023 15:15
מי שרוקד ושמח על אסונם ומותם של בני אנוש הוא לא דומה לשום יצור עלי אדמות ,לא לבהמות ולא לחיות דו רגליות אלא לצמאי דם , ערפדים, דרקולות ותת אנוש מהזן המטונף ביותר והעלוב ביותר . היצור הזה עם השערות הלבנות ניזון מתרבות השנאה החולנית, הגזענות המתועבת וההסתה המורעלת.
25
יישר כוח על...
יואל | 10-02-2023 15:27
יישר כוח על הקול הצלול כנגד דבי הבלע של שמואל אליהו.
26
כבוד הרב גם...
שמשון ט. | 10-02-2023 15:37
כבוד הרב גם אתה הנך אומר בליל הסדר אילו עשה בהם שפטים דיינו כלומר זה לטובתנו, רק שאסור יותר מדי להתהלל על זה, ועל הים אכן אמרו שירה כמו שכתוב במדרש: הוא אינו שש אבל אחרים משיש. צריך לדעת גבולות לכאן ולכאן ואכן הרב מצפת אינו חשוד שאינו יודע גבולות.
27
כן רבתי !...
אלישע בן אבויה | 10-02-2023 17:11
כן רבתי ! זו דרכה של תורה . בישראל החדשה
28
צודק . אולי...
משה רז | 10-02-2023 19:58
צודק . אולי הרב אליהו, שגם הוא ניברא בצלם, הוא מצאצאי קין...
29
נכון אנחנו עוזרים...
חי | 10-02-2023 20:32
נכון אנחנו עוזרים לרעים וסובלים ומשלמים ים כסף במקום שידאגו ליהודים.גם ככה העולם נגדנו הטורקים היו לטובת פלסטין בהצבעת האום שכחתם
30
שמואל בן אליהו...
חי שקלים | 10-02-2023 21:19
שמואל בן אליהו הוא חלאת המין האנושי, כלב בזוי ומתועבת יהוד*ן מצחין.
31
בגלל הרב אליהו...
תצאו בשאלה ומהר | 10-02-2023 23:51
בגלל הרב אליהו היה פיגוע ונהרגו חרדים. עונש מלמעלה.
32
הרב צודק במאת...
איתן | 11-02-2023 7:27
הרב צודק במאת האחוזים. אלה שונאי ישראל. העזרה שלנו יבוא אילנו בהפוכה. ימים יגידו
33
אני בתור מוסלמי...
מוסלמי | 11-02-2023 9:09
אני בתור מוסלמי שרואה אסון כזה מחזק לי את האמונה בדת יותר ויותר ויתר זה מבחן לתגובה שלנו ברוך השם וגם מגלה לנו מה היא המחשבה שלך יא שמואל שבחים לאל שברא אותי מוסלמי
האל לא...
נתנאל | 14-02-2023 23:39
האל לא ברא אותך מוסלמי. אבא ואמא והסביבה שלך חינכו אותך לזה מאז שהיית קטן. אני מסכים שהתשובה של הרב שמואל אליהו היא ילדותית ומרושעת. אבל האם אנשי הדת שלך במסגד מגיבים אחרת כשהם רואים אסונות שנוחתים על יהודים? אז במקום ללמוד מהאנשים הקיצוניים מה לעשות, תלמד מהמתונים. מי שרוכש השכלה במדע, בשפות, בספרות של העמים השונים ובדתות של העמים השונים לעולם לא ידבר באופן כל כך מתלהם. אני באמת מאחל לך שתצליח בחיים ותהיה נעים ונוח וטוב לסביבתך הקרובה והרחוקה.
34
הרב יהודה גלעד,אתה...
עדנה ברג | 11-02-2023 11:51
הרב יהודה גלעד,אתה אומר דברי תורה,דברים,שיוצאים מהלב,,רעידת האדמה מרעידה את הנשמה,,אין תורכים,אין סורים,אין יהודים,אין ישראלים,,רק בני אדם בשר ודם,,שצריך להציל אותם,,
35
הרב מה שאתה...
תמיר | 11-02-2023 13:56
הרב מה שאתה מוציא מהגוראה שלך הם דברי הבל אתה והאלוהים שלך שבכלל לא קיים כשתחזור בשאלה אז תבין ימנעול
36
איך רב לא...
האלמונית | 11-02-2023 14:09
איך רב לא מתביש להגיד דבר כזה. איזה רב אתה איפוא הרחמנות שלך רב צריך לעזור ולרחם על אנשים הם נבראו כמוך. אחר כך מתפלאים ששונאים אותנו ויש אנטישמיות.
הבוקר התפללת...
אלומני | 12-02-2023 17:55
הבוקר התפללת אל נקמות ה', אל נקמות הופיע לאיזו נקמה התכוונת? הנשא שופט הארץ, השב גמול על גאים, על מי ביקשנו הבוקר מה' שישיב להם את גמולם? הרב גלעד לא מתכוון שה' אלוקינו הרחום והחנון ינקום באויבנו? איננו יודעים חשבונות שמיים אבל בוודאי שזה לא חילול ה' להאמין שה' יעשה כלה באויבנו ...
37
לרחם על מוסלמים...
שמעון בר כוזיבא | 11-02-2023 19:01
לרחם על מוסלמים שונאי ישראל זאת נצרות גמורה. אל תבלבלו אותנו עם אהבה מזויםת של שונאי ישראל
38
לטמבל השמאלני שכתב...
רב דוקטור בשקל | 11-02-2023 19:28
לטמבל השמאלני שכתב את הכתבה: הפסק לעוות את דברי הרב שמואל כדי להשיג יחץ חינם ולהתחנף לשונאי ישראל.
39
פורענות באה לעולם...
ימין אמיתי | 11-02-2023 19:41
פורענות באה לעולם ישראל צריכים להרהר תשובה...
40
כן כן כן
דוד | 12-02-2023 0:37
הגוים יקבלו מכות כאלו ויותר כל מי שהצר לישראל ופגע בנו ותמך בטרור ובדריסה של ני ילדים קטנים בירושלים יקבל עונש מהשמים, מזל שהקבה יתברך שמו ויתעלה, לא צריך את ההסכמה שלכם ולא את אישור בגץ חחח
אתה חושב...
אלוהים לא אכזרי | 12-02-2023 4:12
אתה חושב שאלוהים ברא עולם שלם רק בשביל פרומיל מהבריאה? שהוא לא שם על השאר? האם התינוק שחולץ עם חבל טבור בשעה שאמו נפטרה- הוא תומך בטרור ולכן מגיע לו להיות יתום? מה נסגר אתכם. כאילו הדת העבירה את דעתכם עליכם. הרמבם מסביר יפה במורה נבוכים על ענייני השגחה פרטית, ולא שאני חסידה שלו או משהו, אבל אולי כדאי לך ללמוד קצת מזה. לפתח שריר של רחמים כלפי הזולת
41
אז לשנוא את...
מקווה שהתגובה נכתבה ע"י ילד | 12-02-2023 4:14
אז לשנוא את עולם כל הזמן? אוף זה מעייף. בטח גם יהיה סיוט כשבילי בית תפילה יקרא לכל העמים. כל הגויים האלה במקדש נו באמת
42
רבאי! שב בשקט...
שב בשקט חמוץ חולה נפש רבאי רפורמי,בטח חבר לצחנה משחית קריב התולעת, | 12-02-2023 8:47
רבאי! שב בשקט חומץ בן לימון,רפורמי כמוך לא צריך לתת לו להגיב כאן,או שאת כבוד הרב לא יכול להגיב כאן כי האתר הוא בית של רפורמים כמוך,רב יש רק יהודי,אתה חולק על רב גדול בישראל? חוצפן תינוק לא ראוי,
43
פושעי אוסלו לדין !!!!!!!!!!!!!!!!
א | 12-02-2023 14:51
הכותב היה חבר כנסת של מפלגת העבודה - מימד. זה אומר דרשני.
44
עמקו מחשבותיו יתברך. איינו יודעים חשבונות השם
ירא שמיים | 12-02-2023 15:56
צודק הרב גלעד. כבר נאמר מעשי ידיך טובעים בים ואתם אומרים שירה. כמו כן אף אחד לא יודע את מחשבות הקבה -מדוע זה קורה , מי נענש וכיוב.
מי אתה...
נוני | 15-02-2023 14:29
מי אתה ומי הוא שתאמרו את כוונת השם?
אבל כולנו...
גם ירא שמיים | 12-02-2023 17:52
אבל כולנו רוצים בכל יום אל נקמות ה', אל נקמות הופיע על מי אנחנו מבקשים את נקמת ה'? הנשא שופט הארץ, השב גמול על גאים, על מי אנחנו מבקשים מה' שישיב להם את גמולם? אתה לא אומר זאת כל בוקר? הרב גלעד לא מתכוון שה' אלוקינו הרחום והחנון ינקום באויבנו? איננו יודעים חשבונות שמיים אבל בוודאי שזה לא חילול ה' להאמין שה' יעשה כלה באויבנו ...
45
גם בארץ ישראל רועדים ה"שמיים"
משה אהרון | 14-02-2023 6:19
בסד. שעתה של הצעקה ==================. כִּי אִם-צָעֹק יִצְעַק אֵלַי, שָׁמֹעַ אֶשְׁמַע צַעֲקָתוֹ.. וְהָיָה כִּי-יִצְעַק אֵלַי, וְשָׁמַעְתִּי כִּי-חַנּוּן אָנִי.. גדשה הסאה, הגיע שעתה של הצעקה. נעלו בתי המדרשיות . כנסו בבתי כנסיות וצעקו אל ה' על שבר בת עמי הנורא מכל . על כי עמלקיות פוסה בנו ואוכלת כל חלקה טובה . וכבר מפילה חללים בנחשלים . וכבר עלה בידה להחשיך את עין השמש של האתחלתא ולהאפיל עלינו שוב את אפלת הגלות האיומה. להבריח בנינו ובנותינו לארצות ניכר לגלות מרה של עוד שואה. אוי למי הקרויה הנהגה רוחנית שלא מזדרזת לעשות כן. משה אהרון
46
חרטטן רבני. ...
Moon | 14-02-2023 20:53
חרטטן רבני.
47
אם הרב התכוון...
נוף | 14-02-2023 23:19
אם הרב התכוון לא לעזור אז יש על מי לסמוך״מי שמרחם על אכזרים,בסוף יתאכזר לרחמנים״ אם נתכוון ששמח הוא שזה קרה הציטוט הבא לא בעדו״בנפול אוייביך אל תשמח״
48
מה עם מחיית...
פרופסור לס | 14-02-2023 23:38
מה עם מחיית עמלק חיסול 7 עמים איזה רב קיבוצניק טמבל
49
אדם חשוך ולא...
Ralff | 14-02-2023 23:51
אדם חשוך ולא אנושי. אין לו אלוהים נפולת של אדם שנברא בצלם אלוהים והאלוהים שלו שירחם עליו. להוקיע אותו מכל חברה וגזרת תורקיה שתבוא עליו. רב אטום וחסר רגשות
50
רוע לב צרוף!!!...
נורית כהן | 15-02-2023 1:14
רוע לב צרוף!!!
51
אני מגיב בצורה...
מממ | 15-02-2023 1:42
אני מגיב בצורה יפה ולא נופל ללשון הרע ושנאת חינם????
52
חשוכים שונאי אדם....
אסף | 15-02-2023 6:34
חשוכים שונאי אדם. עכשיו את המוסלמים, מחר את הנוצרים, את השמאל, את בגצ, את התקשורת (שרובה כבר ימנית), את צהל (לא מתגייסים ותומכים בחרדים שלא מתגייסים), את המשטרה, את הפרקליטות, את ההומואים, את האום, את כל מי שיש לו שיער ג'ינג'י, את כל מה שזז. זו היהדות שלכם? לשנוא כל מה שלא אתם?
53
אומר לך בושה...
שם טוב | 15-02-2023 6:45
אומר לך בושה וחרפה לבזות את הרב תלמדו על דרך התורה ואז תבינו על מה שקרה
54
השמואל אליו הזה...
Eitan | 15-02-2023 7:17
השמואל אליו הזה לא רב, הוא רק חלאת אדם בור ומנותק מהמציאות, בושה למין האנושי וליהודים בפרט למרות שהוא כבר בגדר כרת מזמן ולא שייך ליהדות
55
ואתה מה? עם...
רונן | 15-02-2023 8:39
ואתה מה? עם ההכללות המזעזעות והתפיסה העקומה? תוסיף עוד שנאה יאללה
56
הרב גלעד היקר...
שמעון | 15-02-2023 9:42
הרב גלעד היקר אתה מסתכל במקרו והרב אליהו דיבר באופן כללי בדרך השגחת ה' בעולם שהוא אקטיבי למתאכזרים על בניו... ברור לך כי הרב אליהו לא אטום לב ולא אכזר כאמור ורחמיו על כל מעשיו... רק טורקיה היא האסון היחיד שקרה בעולם..? מה הקשר לכך שהוקם בית חולים שדה וישראל שולחת תרופות ואנשי מקצוע לסייע ? אין שום קשר !! כי מחובתינו לגלות אמפתיה ואנחנו הראשונים לסייע לכל אדם באשר הוא אדם... כבוד הרב יהודה נכשלת בניסיון לבקר את דברי הרב אליהו כי לא ירדת לסוף דעתו..
איך כל זה...
אליקו הנביא | 17-02-2023 9:02
איך כל זה ברור לך ? והרי מדובר באליהו הזבל. לא אתפלא אם יום אחד יתברר על פגיעות מיניות שביצע במסגרת שליחותו הקדשה
57
הרב שמואל...
המאיר | 16-02-2023 6:40
הרב שמואל אליהו , בבקשה, חזור בך ! לבנתיים, אל תבא במחיצתינו ,אנו מתביישים בך. אין לך כל חלק ונחלה איתנו.
58
מי עדיין מתייחס...
ח. | 16-02-2023 9:45
מי עדיין מתייחס לחולה הנפש הזה?נו באמת הרפו מזה,ישנם נושאים חשובים יותר להגנה בממשלת הזדון הזו.
59
שמוליק,מתי פגשת את...
הציוני | 16-02-2023 19:11
שמוליק,מתי פגשת את אלוהים על כוס קפה בזוקה םושיחה לצורך מתן יעוץ מצידך הקדוש?
60
הייתי מציע לסרוגין...
רספוטין | 17-02-2023 7:01
הייתי מציע לסרוגין להחליף לשם שיבטא טוב יותר את קוראיו. מה דעתכם על סדום ועמורה? אני לא מאמין שכותבים פה בני אדם. גבלס היה גאה בכם