גנץ: "טוב פעל נתניהו, אך צר לי שהגענו למצב זה" - סרוגים

גנץ: "טוב פעל נתניהו, אך צר לי שהגענו למצב זה"

יו"ר המחנה הממלכתי בירך על פיטורי דרעי, אך ביקר את השיח בימים שלפני: "הגענו למצב שבו מילוי אחר פסק דין הפך לדבר שאינו מובן מאליו"

author-image
גנץ: "טוב פעל נתניהו, אך צר לי שהגענו למצב זה"
  (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, בירך את נתניהו על כך שפיטר את אריה דרעי, אך ביקר את ראש הממשלה על כך שהיה ספק לטענתו כי יקשיב לפסק דין בג"ץ

"טוב פעל נתניהו שמילא אחר פסק הדין של בג"ץ ופיטר את אריה דרעי, למרות הקושי הפוליטי ואי ההסכמה", אמר גנץ. "ועם זאת, צר לי מאוד שהגענו למצב שבו מילוי אחר פסק דין הפך לדבר שאינו מובן מאליו. עלינו לזכור תמיד – שאלמלא מוראה של מלכות, איש את רעהו חיים בלעו".

עוד באותו נושא

"אם הוא היה חובר ללפיד וגנץ – הפסיקה הייתה שונה"


8

"חשוב שתשרת את מדינת ישראל"

בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפטר את אריה דרעי, בעקבות פסיקת בג"צ.

המכתב שהקריא ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה: ״כידוע, החלטתי למנותך כמשנה לראש הממשלה ושר הפנים והבריאות באישור רוב חברי הכנסת בשל העובדה שאני רואה בך עוגן של ניסיון, תבונה ואחריות החשובים למדינת ישראל בכל עת, ובעת הזו במיוחד.

"כן סברתי שחשוב שתשרת את מדינת ישראל כחבר הקבינט הביטחוני-מדיני בממשלתי, שם תוכל להשפיע מניסיונך רב השנים עוד כחבר קבינט בממשלתם של ראשי הממשלה המנוחים יצחק שמיר ז״ל ויצחק רבין ז״ל – ניסיון עשיר, שתורם לביטחונה וחוסנה של מדינת ישראל.

"לצערי הרב, חרף האמור, ביום 18.1.23 החליט בית המשפט העליון בשבתו כבג״ץ כי מוטלת עלי חובה להעבירך מתפקידך כשר הפנים והבריאות. החלטה מצערת זו מתעלמת מרצון העם, כפי שבא לידי ביטוי באמון הרב שהציבור נתן לנציגי העם ונבחריו בממשלתי, כשהיה ברור לכל שתשרת בממשלה בתפקיד שר בכיר.

"בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינת ישראל מנסיונך ומכישוריך הרבים, בהתאם לרצון העם.

עם זאת, בעקבות הוראות פסק הדין האמור, עלי להודיעך כי לפי סעיף 22 (ב) לחוק יסוד הממשלה, אני נאלץ בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר, להעבירך מכהונתך כשר בממשלה. בהערכה רבה, בנימין נתניהו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו