חתן פרס נובל, פרופ' ישראל אומן, תוקף הבוקר (ראשון) את השינוי בוועדה לבחירת שופטים כחלק מהרפורמה המשפטית. דבריו של אומן נאמרו בוועדת חוקה.
"טוב שמוציאים את לשכת עורכי הדין מהוועדה", אמר אומן. "מה שלא טוב זה שהשאירו את השופטים. בוודאי שנשיא בית המשפט העליון לא צריך להיות שם".
עוד באותו נושא
העליון: רוצח החייל רון קוקיה לא יורשע בניסיון רצחאברהם בלוך

"שאלתי פעם את פרופ' השופט אהרון ברק האם אתה מקבל את זה שבימ"ש מחוקק? ואמר שכן, שגם חז"ל היו גם שופטים וגם מחוקקים", הוסיף אומן.
עוד אמר זוכה פרס הנובל: "אני רוצה לומר לברק היום מכאן שזה נכון לגבי חז"ל אבל אנחנו לא תיאוקרטיה אלא דמוקרטיה. אנחנו גם לא ג'אודיצוקרטיה. כוח המשילות אינו בידי בית המשפט".
תגובות
שוב קבלנו הוכחה שהרבה ידע בתחום מסוים ואפילו פרס נובל הוא לא ערובה לשכל ישר ... היו עוד פשיסטים בין מקבלי פרס נובל אז הוא לא כזה מיוחד ...