חדשות

חתן פרס נובל: זה מה שלא טוב ברפורמה המשפטית

במהלך דיון בוועדת חוקה, חתן פרס נובל, פרופ' ישראל אומן, תקף את הרפורמה המשפטית: "מה שלא טוב זה שהשאירו את השופטים בוועדת לבחירת שופטים"

בין החותמים: חתן פרס ישראל, פר' ישראל אומן.
בין החותמים: חתן פרס ישראל, פר' ישראל אומן. | צילום: (צילום: הדס פארוש\ פלאש90)

חתן פרס נובל, פרופ' ישראל אומן, תוקף הבוקר (ראשון) את השינוי בוועדה לבחירת שופטים כחלק מהרפורמה המשפטית. דבריו של אומן נאמרו בוועדת חוקה.

"טוב שמוציאים את לשכת עורכי הדין מהוועדה", אמר אומן. "מה שלא טוב זה שהשאירו את השופטים. בוודאי שנשיא בית המשפט העליון לא צריך להיות שם".

"שאלתי פעם את פרופ' השופט אהרון ברק האם אתה מקבל את זה שבימ"ש מחוקק? ואמר שכן, שגם חז"ל היו גם שופטים וגם מחוקקים", הוסיף אומן.

עוד אמר זוכה פרס הנובל: "אני רוצה לומר לברק היום מכאן שזה נכון לגבי חז"ל אבל אנחנו לא תיאוקרטיה אלא דמוקרטיה. אנחנו גם לא ג'אודיצוקרטיה. כוח המשילות אינו בידי בית המשפט".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

21
16
אל תבטח בעצמך עד יום מותך ...
22.01.23

שוב קבלנו הוכחה שהרבה ידע בתחום מסוים ואפילו פרס נובל הוא לא ערובה לשכל ישר ... היו עוד פשיסטים בין מקבלי פרס נובל אז הוא לא כזה מיוחד ...