חתן פרס ישראל, פרופסור אסא כשר, התראיין היום (ראשון) בתוכנית בחצי היום בכאן רשת ב', ומתח ביקורת חריפה על הרפורמה המשפטית.
בוודאי שיש סכנה מיידית למשטר בישראל. נולדנו לתוך מדינה שרוצה להיות דמוקרטית, היינו במשך עשרות שנים דמוקרטים. עכשיו רוצים להפוך אותנו למדינה מסוג אחר, היא תפסיק להיות דמוקרטית. אנחנו נהיה משהו מסוג אחר ושאין הצדקה מוסרית לכבד אותו".

כשר המשיך ואמר כי: "מה שאנחנו רואים עכשיו ברפורמה הבריונית שמציעים לנו זה שהפוליטיקאים יהיו בעלי כוח באופן בלתי מוגבל, זאת לא דמוקרטיה. עכשיו אם יהיה רוב פרלמנטרי שירצה לבטל את החופש שלנו, שום דבר לא יעצור אותו".

כשר גם ביקר בחריפות את השותפות הקואליציוניות של נתניהו: "יש שתי מפלגות שאף פעם השלטון לא היה תלוי בהן. אני מסתכל על החלק החרדי. כל הסבים שלי היו חרדים, אבל הם עבדו. אי אפשר לסבול את השלטון הרודני, את הטפילות החרדית", טען כשר. "יש בפרלמנט קבוצה כוחנית, ממש בריונית, שרוצה להפוך כאן את סדרי השלטון, נוסח המשטרים הקומוניסטים של אירופה. בית המשפט חייב להיות בעל המילה האחרונה להגיד לממשלה ולכנסת – חציתם את גבולות הדמוקרטיה".
כאשר נשאל כשר מה האזרחים צריכים לעשות במצב בו יעשה שימוש בפסקת ההתגברות אמר, "באותן הנקודות שבהן בג"ץ יחליט שזה לא דמוקרטי, והכנסת תתגבר עליו, שם תהיה רשות לאנשים רשות לחשוב מה לעשות ואני לא אבוא אליהם בטענות".





תגובות
אסא טמא סע עם ליברמן למיזבאלה
התקבלת לעדר
שימו לב טוב-הפנים-חמנאי-רק בלי זקן .
זקני עמי הארצות וכו'... זקני עמי הארצות ככל שמזקינים דעתם מיטרפת עליהם. השם ישמור.
עדר יש מלהדגיש עדר טרף ולא עדר כשר
השר קרעי! חייב לעקור את ערוץ "כאן" עכשיו ומהר השר קרעי היקר! צריך לקבור את ערוץ "כאן" עם אלג'זירה! אם לא תעשה את אז כל עבודת הימין תלך לטמיון מי הם הערוץ כאן שממומן בעשרות מיליונים אנו לא רוצים לממן אותו תראה זאת בעדיפות ראשונה שהגל של האפסים השמאלניים ידעך מעט.
אסא כשר אומר באומץ מה שמיליוני ישראלים חושבים.הטפילות החרדית היא חזירית ותגרום לחורבן הבית השלישי.
לא יהודים כמוך לא מיתרגשים,אתם סתם חזירים שהולכים על שתים,
נכון מסכים הם לא צריכים בכלל להיות כאן
מיליוני גרמנים חשבו דברים נוראים... להזכיר לכל המסיתים שמיליוני גרמנים חשבו על היהודים דברים נוראים. וגם ביום עשרות מיליוני אנטישמים חושבים על היהודים דברים נוראים. זה בדיוק מה שהסתה מחוללת בלב מיליונים...
איך בדיוק ציבור שהוא פחות מ10 אחוז יחריב את המדינה . ועוד כש53 אחוז מהגברים עובדים ו78 אחוז מהנשים החרדיות עובדות . וגם האברכים רוב הכסף מגיע מתרומות מחו ל מה שמכניס למדינה מטבע זר. יש מה לתקן אבל לא כמו ההיסטריה שאתם עושים.
תשובה לאלי... ככה עבדו כל שונאי ישראל בגלות... היהודים תמיד היו מיעוט חלש וקטן, אבל הפחידו את ההמון הטיפש שהיהודים אשמים בכל הצרות... לצערנו, הדבר עבד מאד טוב, והביאו אסונות על היהודים ועל כל העולם...
כשר שסביו היו חרדים, ניניו יהיו כבר גויים! פני כשר כפני הכלב! אבל אשמים אנחנו הימין, שנרדמנו בשמירה על יהדותנו ואמונתנו 75 שנה איך הגענו לכשר שקיבל פרס ישראל? ועוד כמה עשרות יוהודונים שהורסים את המדינה וערוץ "כאן" עוד משדרת מישראל? היא חלק מאל ג'זירה שם צריכים לקבור אותה.