חבר הכנסת שמחה רוטמן המיועד להיות יו"ד ועדת חוקה תוקף היום (שני) את החלטת בג"ץ המבקשת הבהרות בנוגע לשינויים בחוק איחוד משפחות.
במהלך ראיון לגל"צ, אמר רוטמן: "אתמול קיבלנו תזכורת עגומה לכך שכל מה שאנו מחוקקים הוא טיוטה לבית המשפט".

"על חוק האזרחות התנהל דיון אזרחי ער, הוא נחקק בהסכמת קואליציה ואופוזיציה ואז אתמול בהחלטת בגץ בעניין העתירה על החוק, באים 3 שופטים ומבקשים מהכנסת לשקול בתוך 90 חקיקה מחדש של החוק לפי ראות עיניהם".
רוטמן הוסיף ואמר כי "זה דבר שאין כדוגמתו בעולם. הגיע הזמן שהכנסת תעמוד על שלה ותבהיר שבישראל יש מחוקק אחד".
כזכור, השופטים ביקשו הבהרות בנוגע לתיקון הגדרת "תושב האזור" שמונע כיום מתן אזרחות ישראלית לפלסטינים מיהודה ושומרון וחבל עזה, הכללת בני זוג מאותו מין באישורים שכן ניתנים לפי שיקול דעת שר הפנים, וכן הרחבת האפשרות לישיבת ארעי בישראל והגדלת המכסות לאישורי איחוד משפחות.

תגובות
אכן צודק רוטמן. אין אח ורע בעולם לחבורת חלאות בגלימה החושבים שהם מעל הכל ויכולים בהינף קולמוס לבטל חוקים שאינם נראים להם, כאשר בפועל אין להם כל סמכות לכך והם נוטלים לעצמם סמכויות לא להם. הגיע הזמן לשים את החלאות הללו,שופטוני בגץ הארורים, במקומם.