שוביניזם בפרסומת של רולדין? חג החנוכה מתקרב ואיתו הסופגניות שכבר מזמן יצאו מאיזור הנוחות – סופגניה במילוי ריבה. סופגניות במגוון צבעים ועיצובים נמכרות ברחבי הרשתות השונות.
השנה, רשת 'רולדין' החליטו לפרסם את הסופגניות שלהן כאשר נשים מאופרות מעוצבות כסופגניות בקמפיין. בימים האחרונים התפרסמו תגובות זועמות ברשתות החברתיות בטענה להחפצה.
"אז איך זה עובד שם במשרדי הפרסום של רולדין ROLADIN ? יושבת חברות גברים, או שיש שם גם נשים? ואז אחד מעלה רעיון חדשני! אולי נשווה את האישה לסופגנייה?" כתבה אחת הגולשות על הקמפיין.
"פשוט יצירת אומנות איך אף אחד לא חשב על זה קודם? אישה=סופגניה= כלכך מפתה=בא לי לטרוף אותך… ואף אחד/ת בחדר לא חושב/ת שיש בעיה? שאישה היא לא סופגנייה?" כתבה והסבירה כי: "כדי למכור סופגניות בדרך מקורית צריך אשכרה לחשוב, כל כך ישן ולא חדשני ויצירתי… ואז זה עובר למנהל/ת למנכל/ית לאישור והתייעצויות ומגייסים דוגמניות וציירים/ות וצלמים/ות" ולסיום היא מסכמת: "ואף אחד/ת לא רואה את הבעיה???".
גולשת אחרת כתבה וזעמה: "הפרסומת של רולדין מציגה נשים, חסרות פנים, מואפלות, מכוסות בצבע עד כדי קושי בזיהוי, כמאכל. אפשר לקחת אותו, הוא לא יכול להתנגד, אין למאכל רצון משלו, אפשר לנגוס בו, לבלוע, לחתוך, לחלוק בו, לירוק ולזרוק אותו, הרי שילמנו, ולא מעט".
מי שמתייחס אליי כאל אוכל- שלא יצפה שאקנה ממנו אוכל
עוד הסבירה כי אומנם הפרסומת נראית טובה "תגידו – זה יפה, ואכן, הפרסומת אסתטית מאד, מרהיבה ביופייה ממש" אך מבהירה כי היופי אינו משנה: "גם זנות יכולה להתחפש לדבר אסתטי – להתבצע על ידי נשים יפהפיות ומטופחות שמעמידות פנים שהן נהנות".
על סרטון הפרסומת היא ביקרה גם את מוזיקת הרקע, "הטקסט שנלחש בפתיינות ברקע – Start spoiling yourself הוא אירוני למדי, שהרי ספויל זה לא רק לפנק, אלא גם לקלקל. ובדיוק מסיבה זו לא אקנה לילדיי סופגניות של רולדין השנה" היא הסבירה כי צעד זה לא הגיע ממקום של בריאות "לא בגלל הערכים התזונתיים, סופגניה פעם בשנה עוד לא הזיקה לאיש, אלא בגלל שיש מסרים שכל חשיפה להם הורסת את הערכים שלנו, מעוותת עוד קצת את תפישת המציאות שלנו, את היחס שלנו לעצמנו ולאחרת".
גולשת נוספת פרסמה פוסט ובו כתבה: "מי שמתייחס אליי כאל אוכל- שלא יצפה שאקנה ממנו אוכל".
אחת הגולשות הגיבה לסערה בהתנגדות: "כל אחד רואה מה שהוא רוצה לראות וחושב מה שנוח לו לחשוב במסגרת האופי והשכלה שלו. אני לא רואה את זה כך. אני רואה יצירת אומנות ולא פגיעה בזכויות האישה".
ברולדין מסרו לסרוגים כי: "רולדין מקפידה מזה שנים להפוך את קולקציית הסופגניות שלה ליצירות אמנות של ממש וכפועל יוצא מכך גם נוצרו לאורך השנים קמפיינים אמנותיים".
"החבירה לאמן ציורי הגוף הבינלאומי יוהנס שטוטר, נועדה להמחיש את יופייה וייחודה של הסופגנייה באמצעות כישרונו להפוך אלמנטים שונים ליצירות אמנות חיות".
"אמנות ציורי הגוף הינו תחום פופולארי מאוד בעולם ואין בו ולו שמץ של כוונה לפגיעה במעמד הנשים או הגברים שלוקחים בו חלק, להיפך הם חלק מהיצירה עצמה. אנו ברולדין מכבדים את כל בני האדם ללא הבדל דת גזע ומין ופועלים כארגון למען שיפור מעמד האישה".
מה דעתך בנושא?
6 תגובות
0 דיונים
חייםם
הבעיה היא, שהאישה תמיד שתפה פעולה בחדוה עם ההחפצה שלה. בהתנהגות שלה.
08:53 02.12.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רולדין
שישארו עם כל הסופגניות שלהם!!!
06:48 01.12.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אשת חיל
כיון שגם ציבור דתי ומאמין קונה ברולדין אסור שתהיה פרסומת שאפילו תהיה קרובה להחפצת נשים
23:17 30.11.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נפלנו בפח
כל המטרה של הקמפיין לעורר פרובוקציה
16:42 30.11.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דתי
וואלה הייתי טורף אבל רק את אשתי המטריפה
16:00 30.11.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מתנתקת מכם
במה אתם אתר דתי בדיוק ? הזויים
14:59 30.11.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר