הרב בני לאו על פרשת הרב טאו: עד עכשיו ישבתי על הגדר - סרוגים

הרב בני לאו על פרשת הרב טאו: עד עכשיו ישבתי על הגדר

הרב בני לאו מסביר למה עד כה ישב על הגדר בכל הנוגע לפרשת הרב טאו, וקורא לסייע לנחמה תאנה: "הקול שלה זועק זעקת עשוק"

הרב בני לאו על פרשת הרב טאו: עד עכשיו ישבתי על הגדר
  (צילום: יוטיוב / כאן חינוכית)

ראש מיזם 929 ורב קהילת הרמב"ן לשעבר, הרב בני לאו, מתייחס לראשונה לפרשת הרב טאו ואומר כי עד כה הוא העדיף לשבת על הגדר, אך כבר אך כבר אינו יכול להמשיך לנהוג כך.

עוד באותו נושא

נחמה תאנה תפגין מול הר המור: "לא להיאבק, לדבר"


57

הפוסט המלא של הרב בני לאו

שבועות רבים עומדת נחמה תאנה ודורשת שקולה יישמע. שמעתי את הקול שלה שזועק זעקת עשוק המבקש לעורר את העולם המחריש. שמעתי את קולן של נשות תורה שנעמדו לצידה ועטפו אותה באמונה ואהבה. שמעתי את קולם של רבנים שנחשפו לעדויות הקשות והצטרפו לתביעה לפתוח חקירה משטרתית.

שמעתי את כל הקולות הללו והמשכתי לשבת על הגדר. הרי אני שייך למחנה האחר. הרי ישיבת הר המור בנשיאותו של הרב טאו מסמלת את פניה של יהדות מתבדלת ומתבצרת בהיפוך גמור מכל השקפת עולמי. ובכלל – למה להכניס ראש בריא למיטה חולה?

אבל כעת אני רואה ושומע על הצורך הפשוט להושיט יד תומכת שתאפשר לנחמה ולמשפחתה להתמודד עם מערכות שלמות של חיים במובן הבסיסי ביותר שלהם.

אין מצב שהיא עוברת את הטלטלה הזו בלי מעטפת תומכת של אנשים השומעים את קולה. הסרבנות לשמוע את קולה היא עצמה אלימה. היא עלולה להוליד אילמות אצל נפגעות ונפגעים אחרים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
140 תגובות - 71 דיונים מיין לפי
1
אז מה קרה...
הרב פיינשמעקער | 28-11-2022 17:24
אז מה קרה שהחלטת לרדת מהגדר?
טוב...
משה | 28-11-2022 22:25
טוב עשה לצערנו בשס יש 10 מנדתים ששוכבים על הגדר.חחחחח בשביל תלושי מזון
2
בני לאו
סתם אחד | 28-11-2022 17:49
בני לאו אולי תכחיש שאתה לא מקבל כסף מהקרן החדשה?
כמי שהרב...
דוד | 28-11-2022 21:05
כמי שהרב טאו צריך להוכיח את חפותו... אז מה התכוונת לומר. חוצפה
, הוא...
עברית קשה שפה, בעיקר לחוכמולוגים | 28-11-2022 18:24
, הוא צריך להכחיש שהוא לא מקבל ???מרוב שינאה והתחכמות התבלבלה דעתך...כדאי שתפרש לעצמך מה כתבת....
3
ואולי היא משקרת?...
יוסי | 28-11-2022 18:08
ואולי היא משקרת? האם מותר להאמין ללשון הרע בלי הוכחות? מזעזע
אם אתה...
טובה | 29-11-2022 14:21
אם אתה כל כך ניצמד להלכה אני מציעה לך לבדוק באילו מקרים מותר לדבר לשון הרע. רמז- במקרה כזה מותר ואף חובה!!!!
אסור גם...
להיצמד להלכה | 29-11-2022 0:33
אסור גם לספר. וכן אסור לשנות יחס כלפי מי שסיפרו עליו. ללמוד את הספר חפץ חיים
אף אחד...
טובה | 28-11-2022 22:32
אף אחד לא אמר להאמין. תקרא שוב
4
פשששש הפתיע ...
גיל | 28-11-2022 18:11
פשששש הפתיע
5
בתרגום לשפה פשוטה:...
שי | 28-11-2022 18:25
בתרגום לשפה פשוטה: בשנים האחרונות אני לא מקבל מספיק צומי תקשורתי ולכן אקח טרמפ על הפרשה.
6
מקבל ועוד איך...
פעם חשבתי שאתה חלק מהיהודים היום כבר הוכחתה שאתה סתם קוץ בתחת שמנסים להוציא עם כפפה, | 28-11-2022 18:34
מקבל ועוד איך מקבל הוא מפוצץ בכסף מהקרן של הנוצרים האונגלסטים,אז אל תבלבל לנו את הביצים לאו ותן שקט,
7
האם יש מישהו במדינה שלא שמע את קולה??
מה אתה רוצה?? | 28-11-2022 18:58
למה אתה מתכוון כשאתה מדבר על החובה לשמוע את קולה? הרי כולם שמעו כבר את קולה!! אז האמת שאתה מתכוין לכך שכולנו חייבים להאמין לה בלא פקפוק ולהתייחס אל הרב טאו בהתאם. אתה בעצם קורא לנו להכפיש את שמו של אדם מישראל (שבמקרה הוא גם גדול בתורה, גם אם אתה לא מסכים איתו) בלי משפט ובלי שום בירור!! לזה קוראים סדום ועמורה!
ואיך בדיוק...
יוכבד | 29-11-2022 14:19
ואיך בדיוק נקיים את מצוות לא תעמוד על דם רעך? האם זו מצווה פחות חשובה?? אתה יודע שאונס זה כמו רצח?? אז מה תגיד למשפחה של נירצח- אל תדברו על הרוצח כי זה לשון הרע? קצת היגיון...
אחד מאיסורי...
להיצמש להלכה | 29-11-2022 0:35
אחד מאיסורי לשון הרע הוא שמיעת לשון הרע. צריך ללמוד את הספר החשוב חפץ חיים
לשמוע את...
יוכבד | 28-11-2022 22:31
לשמוע את קולה זה בדיוק לשמוע את קולה. לא להאמין. רק להקשיב. וזה דווקא חשוב מאוד לומר את זה כנגד כל הקולות שמנסים להשתיק אותה. כל הכבוד לרב בני!
8
מה אתה רוצה?
עמוס | 28-11-2022 19:08
החלטת שאתה רוצה לתמוך בה,לך ותתמוך בה כפי הבנתך.אבל מה רצונך במאמר המוזר הזה? הרי אתה כמונו אינך יודע מה האמת. מה אתה רוצה??
רוצה לתמוך...
אלה | 01-12-2022 11:50
רוצה לתמוך בברור האמת
ברור מה...
לחשוף את השיטה | 29-11-2022 0:30
ברור מה הוא רוצה. מנסים להציף את הנושא כי החקירה תקועה. זה שיטתי, כך היה גם לפני שהעבירו את החקירה ל433
9
השקר
יעקב | 28-11-2022 19:19
שוב ושוב מעלים טעון מופרך שמונעים בירור. המחאה וההתנגדות היא למשפט שדה המופגן בראש חוצות, למשחק הזה לא שותפים אלא מוקיעים אותו. זה לא בירור, זה ניסיון לכפות עמדה שעל פניה היא תמוהה, בלשון המעטה. צריך לזכור שישנה חזקת חפות מלאה למי שמנסים לפגוע בשמו הטוב, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתלמיד חכם גדול.
לגמרי מונעים...
פ | 28-11-2022 22:29
לגמרי מונעים בירור. תשמע מה הרב אלי סדן אמר. הרב רודריגז, הרב שטרנברג...
10
נשפך השכל
יאיר | 28-11-2022 19:39
מה נסגר,הלכה פשוטה של הוצאת שם רע,על תח,בטענות הזויות של נשים מסכנות,מי מממן את העוד שלהם,1500 שח לשעה?תפירת תיק מהקרן החדשה כי אבי מעוז הולך לסגור את החדירה שלהם...זה הכל,במקום להודות לרב טאו שמציל את האומה עי נעם קם לו..אך אומר שמהפרשה הזו יצא הבנה מה אמרו חזל גדולה שנאת עם הארץ לתלמידי חכמים.איזו אצילות של שתיקה של רבני הר המור,לא יורדים לרפש..יש אחריות על נקיות הלשון בציבור והם לא יתרמו מחלקם.כמה פשוט,איזו עוצמה,וראו פלא מי נופל בקבלת הוצאת שם רע ללא כל ביסוס אלא על תחושה נבואית של ליבו הטהור של כותב המאמר..
שים לב...
טובה | 29-11-2022 14:17
שים לב שלא אמרתי להאמין. אלא לתמוך בבירור האמת. לנחמה ולכל מי שניפגע- מותר ורצוי לספר. וזה לא לשון הרע לספר שניפגענו!!!!! מה שאתה מציע כאן זה מתכון לחברה שמאפשרת שיגשוג של אנסים ופדופילים, כי אסור לדבר כי זה לשון הרע. זה נישמע לך הגיוני? כחברה, כשאנחנו שומעים סיפור כזה, עלינו להקשיב, ואז לתמוך בבירור האמת. אתה לא חייב להאמין. אבל אתה חייב לתמוך בברור האמת
כבר כתב...
להיצמד להלכה | 29-11-2022 0:27
כבר כתב החפץ חיים מדוע אין להאמין ללשון הרע כי יש חזקת כשרות למי שסיפרו עליו, הרי יש חזקת כשרות גם למספר? והשיב על זה, שכאשר מספר לשון הרע ודאי עבר על איסור ואיבד חזקת כשרות מה שלא נכון לגבי מי שסיפרו עליו
אתה מוציא...
טובה | 28-11-2022 22:25
אתה מוציא שם רע על המתלוננות. שים לב. גם זה אסור. והרב בני לא חרץ דין, הוא רק תמך בבירור האמת. ואני בטוחה שבתור אדם שמבקש תורה- גם אתה תומך בדיוק בזה...
11
הרב בני לאו מתי לאחרונה למדת חפץ חיים?
אלי | 28-11-2022 20:36
לצערי הרב בני לאו שכח יסודות בהלכות חפץ חיים. הדבר הראשון האם מותר לפרסם דבר שעוד לא נידון בבית הדין? איך שוכחים דבר זה?! מותר להכפיש שמו של אדם שעדיין לא ישבו בית דין ודנו בנושא?! מותר לכל אדם או אישה להתלונן בפני המשטרה או בפני בית דין אם הוא סובר שנעשה עוול כלפיו אך מי מתיר לו או לה לפרסם בתקשורת על העוול שלטענתו או טענתה נעשו לפני שבכלל התלוננו בפני הגורמים המוסמכים?! וודאי שאין לאנשים כמו הרב לאו לפרסם דעתם בנושא לפני שבכלל הקשיבו לצד השני? לצערי אני מרגיש ששוכחים על הלכות לשון הרע וכד' וצריך לזכור שבגלל עוון לשון הרע נחרב הבית
בדקת למה...
חדווה | 29-11-2022 18:09
בדקת למה היא הלכה לתקשורת לפני שאתה משמיץ? אם אתה לא יודע אני אגיד לך מה הסיבות, סיבה אחת זה כי מלא תיקים של אונס ניסגרים מחוסר עניין לציבור, וכדי שהמשטרה תחקור- צריך להפעיל עליה לחץ. אם יש לך טענות- למשטרת ישראל.. דבר שני- רק דרך התקשורת אפשר להגיע לעוד ניפגעות, ובמצבים כאלה, כשזה מילה נגד מילה- זה קריטי למצוא עוד ניפגעות שיעיזו להתלונן. אז כן. זו מצווה. לגמרי. ובלי קשר- מותר לה לספר שהיא ניפגעה. אתה לא חייב להאמין. אבל לה מותר לספר
את.ממציאה דברים....
משה. | 29-11-2022 9:24
את.ממציאה דברים. מצןןה לספר למי? לבית הדין לדיינים. לא לידיעות אחרונות. זה ההבדל בין צדיקה למרשעת רכלנית. אם תפנה לבית.דין נגבה אותה. אם הלכה לתקשורת נגנה אותה ולא נאמין לאף מילה שלה.
בני לומד פייסבוק
נפתלי | 29-11-2022 1:06
ונטפליקס
לצערי אתה...
חדווה | 28-11-2022 22:22
לצערי אתה שוכח שבגלל עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים נחרב הבית, ואונס כולל את שלושת העבירות החמורות האלה בתוכו. עד כדי כך זה חמור. במקרה כזה, לא רק שמותר לספר, אלא מצווה לספר!! לניפגע מותר לצעוק את צעקתו היכן שהוא רוצה. כחברה עלינו להקשיב לזעקתו ולתמוך בבקשתו לברור האמת. סתימת פיות עם הטיעון של לשון הרע היא חמורה מאוד!!!! ועיוות של כוונת התורה. בואו נילמד לקיים את מצוות וביערת הרע מקירבך ולא תעמוד על דם רעך
12
בית דין
הודיה | 28-11-2022 20:55
איך כבר חרצת דין, אם לא נגזר דין הלכתי או משפטי. נא לקרוא את המאמר של הרב זיני בנדון
הוא לא...
מירה | 28-11-2022 22:18
הוא לא חרץ דין. הוא מבקש רק שנקשיב.
13
יישר כח לרב...
דניאלה | 28-11-2022 21:00
יישר כח לרב בני על דבריו הנכוחים. אין ספק ; איש אמיץ וישר,נביא אמת המהלך ביננו.
חחח...נביא חצי...
יי | 29-11-2022 0:57
חחח...נביא חצי רפורמי
14
כבוד הרב, מה...
עמי | 28-11-2022 21:04
כבוד הרב, מה אתה בכלל??? תן למשטרה ולבתי הדין לנהל את האירוע, מי צריך אותך בכלל לקרוא לחקירה, ולחזק את הנפגעת, אנחנו מסתדרים גם בלעדיך, כמו עד עכשיו שישבת על הגדר לדבריך.
כמה זה...
משה | 28-11-2022 22:22
כמה זה נכון רבנים עלייך ישראל חחחחח
אתה לא...
י | 28-11-2022 22:17
אתה לא הניפגעת, כך שאינך יכול לדבר בשמה. ולפי מה שאני יודעת נחמה אכן זקוקה לתמיכה הזאת.
לרבנים חרדלים גדויילים...
כיפה עליזה | 28-11-2022 21:26
לרבנים חרדלים גדויילים מותר מה שלאחרים אסור. בעילת נשות הקהילה ותלמידי הישיבות מתקבלת בהבנה ובשתיקה על ידי קהלם.
15
כל הכבוד לקול...
Raffi | 28-11-2022 22:16
כל הכבוד לקול השפוי של כבוד הרב לאו. חבל שחיכה.
16
הרב המכובד כאחרון...
שיר | 28-11-2022 22:28
הרב המכובד כאחרון הרכלנים. יואיל ויעיין בהלכות לשון הרע.
כבוד הרב...
רינה | 29-11-2022 14:04
כבוד הרב בא ומקיים לא תעמוד על דם רעך כל הכבוד לו
17
רב ברמה רוחנית...
משה | 28-11-2022 23:08
רב ברמה רוחנית של שדרן ברשת ב' ,מה הפלא ששטויות כאלה של עמי הארץ יוצאים ממנו?
למדתי בחיי...
חוה | 03-12-2022 18:06
למדתי בחיי שאנשים שמחזיקים דתומטר בידיים שלהם- בדרך כלל הם אלה שצריכים לבדוק את דרכיהם.
18
נחשפתם בקמפיין השקרי...
טיימינג | 28-11-2022 23:17
נחשפתם בקמפיין השקרי שלכם. שימו לב, קודם הרבנים שרלו את סתו. אחכ פיוטורקובסקי, עכשיו לאו. קמפיין , זה הכל. ולמה? שימו לב לתיזמון ותבינו הכל
וואו. זה...
בלה | 29-11-2022 14:03
וואו. זה מנגנון הגנה ממש מקורי. שאפו
19
באמת חיכו רק...
תמי | 28-11-2022 23:40
באמת חיכו רק לך עד עכשיו
20
לאן יגיעו ההאשמות הללו
ציקי אברהם | 29-11-2022 0:18
אני מנסה להבין. יצאו נגד הרב טאו בפומבי בלי ראיות מוצקות, ועכשיו גם השתיקה שלו היא אלימות? לפיז מה שעשו לו - זה עדינות והתחשבות? רגישות? עולם הפוך ראיתי
הוא אמר...
ל | 29-11-2022 17:49
הוא אמר לאנשי הר המור לא לדבר עם נחמה. הם קיבלו הוראה לא לתקשר איתה. אם זו לא אלימות והשתקה אז אני לא יודעת מה כן.. וכן. ודאי שהוא צריך לדבר כשנישמעות נגדו האשמות כאלה.
מח סרב...
בני | 29-11-2022 9:22
מח סרב לשמוע אותה? הלכה לבית דין? לרבנים? לא הלכה לעיתון...שלא תבוא בטענות.
, מי...
הבנת הנקרא | 29-11-2022 7:16
, מי התייחס לשתיקה שלו ? הרב לאו ציין שהסירוב לשמוע את דברי המתלוננת זו אלימות. הא ותו לא.
21
בני מצטרף למקהלה באיחור
בני קופץ בראש | 29-11-2022 1:05
ב
22
הרבה רבנים שאונסים...
מירה לוי | 29-11-2022 5:33
הרבה רבנים שאונסים נשים וילדים עולם חשוך ותמוהה.
23
מישהו ציפה שהליצן הזה יקח צד אחר ?
אייל 434645 | 29-11-2022 6:04
מישהו חלם לרגע שהאפס המאופס הזה ינסה לרגע חלילה להיות אוביקטיבי או ישמור לפחות על מראית עין של יושר אישי ? חס וחלילה. האיש היה ונשאר פופוליסט שמריח לאן הרוחות מנשבות בתקשורת ולשם הכלומניק מכוון. אפס מאופס שמצטרף לגדוד המוציאי דיבה של ערוץ השיסוי והביזוי 7 שכבר שפטו והרשיעו את הרב טאו וברור להם שהוא עשה מה שטוענת עליו אותה משיגנערית. אנשים שעושים בית דין שדה תקשורתי לאדם שעוד לא התחילו אפילו לחקור ולבדוק ויש להם עוד כיפה על הראש. איכסה
כשאתה קורא...
אריה | 29-11-2022 17:46
כשאתה קורא לה מעשיגנרית אתה חוטא בדיוק במה שאתה מוחה נגדו ועושה למתלוננות משפט שדה. שים לב
24
רואים לך את...
לאו טאו קאו ופולחן רבנים | 29-11-2022 7:20
רואים לך את הדיסוננס. המושג דיסוננס נולד מתוך מחקר על קבוצה משיחית מארה״ב שציפתה להתגלות השנייה בתאריך מסויים בסוף שנות ה 50 ומאחר והאיש ההוא לא הופיע בשנית סבר החוקר כי אמונתם תיחלש אולם היא התחזקה . אותו חוקר יהודי הציע לנו את המושג דיסוננס קוגנטיבי כמצב בו המוח לא מסוגל לעמוד במחיר של משמעות הדברים או המידע העויין. עם השנים התגלו דפוסי תגובה וכלים מחשבתיים אותם מפעיל המאמין כדי להמנע מהודאה . התגובה שלך כוללת את כולן כמעט . הרבה יותר חסכוני להמנע מפולחן רבנים שהם בשר ודם ילוד אישה ולפתח חטאת רובץ.
25
רוצה להציע זווית...
מה שהיה בווגאס | 29-11-2022 7:28
רוצה להציע זווית אחרת על הארוע . אני סבור כי רוב הסיכויים שאכן היו ארועים מן הסוג שמתארות הנשים. אולם יש להניח כי שתי הנשים רצו במידה מסויימת בקרבה של תלמיד חכם תמיר וכריזמטי ובאותה עת גם נאה מאוד וכבר פסקו חז״ל כי דעתן של נשים קלה ואחורי ארי וגו׳ . ברור גם כי היום הן רואות את הדברים אחרת ובצדק. לפיכך צריך לדאוג להפרדה מגדרית כבר בגיל הגן ולאורך כל החיים ולגבי הארוע עצמו שיבקש סליחה וימחלו לו בשל תרומתו העצומה ל״כנסת ישראל״. מה שהיה בחברון נשאר בחברון כמאמר הגויים ושבו בנים לגבולם.
האשמת קרבן...
אריה | 06-12-2022 12:10
האשמת קרבן קלאסית. בלתי ניסבל
למה הפרדה...
לא סרוגה | 29-11-2022 23:06
למה הפרדה מגדרית רק מהגן? צריך מלידה. שהאמהות יגדלו את הבנות והאבות יגדלו את הבנים. בבתים נפרדים כמובן . את יודעת כמה אבות פגעו מינית בבנותיהם? אה ... בעצם היו גם אבות שפגעו מינית בבניהם. ובעצם היו גם רבנים שפגעו בתלמידים ממין זכר, (ראו מקרה מוטי אלון, אבל יש עוד רבים כמותו). בקיצור, הפרדה מגדרית היא ממש לא הפתרון. צריך בעיקר לחנך את הרבנים לשמור את אברם במכנסיים, ולהעניש בחומרה את אלה שמתקשים ללמוד.
נחמה הייתה...
ת | 29-11-2022 8:41
נחמה הייתה ילדה קטנה
26
איך כל הרבנים...
דון | 29-11-2022 7:34
איך כל הרבנים על סף רפורמים יוצאים כנגדו? אין להם בושה.
נכון. אין...
לין | 29-11-2022 16:45
נכון. אין להם בושה. כי הבושה עברה צד;)
27
איש טוב,הרב לאו...
יעל | 29-11-2022 8:31
איש טוב,הרב לאו
טאו ולאו...
אביחי | 29-11-2022 21:12
טאו ולאו הם שמות דומים אלא שאחד מתחיל בט' טוב והשני בל' לא שלילי
28
עןד תרנגול הצטרף...
ציון | 29-11-2022 9:18
עןד תרנגול הצטרף למקהלה. מה קרה ארגון השמאל שתומך בך שלח את הצ'ק והחלטת לפתוח את הפה??
29
גברת.תאנה היא בגדר...
ציונה | 29-11-2022 9:20
גברת.תאנה היא בגדר מרשעת. יש לה טענות ?? ישמעו אותה בכל בית רבנים ראשונים במעלה. אסל החא בוחרת ללכת לתקשורת החילונית נגד החוק ונגד התורה. לכן היא רכלנית ורשעה ואין לשמוע לקולה. או לתמוך בה.
את היא...
לא סרוגה | 29-11-2022 22:54
את היא המרשעת. אנחנו לא חיים במדינת הלכה, ונחמה רשאית לפנות למי שהיא רוצה ולזעוק את זעקתה. בין לתקשורת, בין אם למשטרה, ובין אם מדובר בהפגנה. אם היה מדובר בבתך או בנכדתך גם אז היית טוענת שאין לשמוע לה ואין לתמוך בה? תחשבי על זה, (אם נשארו לך תאי מוח שמאפשרים חשיבה).
מאיפה החלטת...
אתיקה | 29-11-2022 22:27
מאיפה החלטת שהחוק והתורה הם נגד הרשויות? דעה מתנשאת חשוכה בורה ולא יהודית. שופטים ושוטרים תעשה לך- מצווה מן התורה
את טועה...
מונה | 29-11-2022 13:54
את טועה ומטעה. לכל אדם שניפגע מותר לצעוק שהוא ניפגע, אף אחד לא מצפה ממנו לשתוק. וכציבור אנחנו צריכים להקשיב ולתמוך עד שיצא הצדק לאור, לכאן או לכאן. אבל עצם הצעקה היא טובה ורצויה. והלוואי שתהדהד בכל העולם כולו
30
כל היודונאצים האנסים...
רבי עקיבא | 29-11-2022 9:33
כל היודונאצים האנסים קופצים עכשיו.
31
יישר כח לך...
הלן הוםמן | 29-11-2022 10:00
יישר כח לך הרב בני לאו ! שה יראה לך את הדרך לעזור לבנות ישראל!!
32
מענין, כולם רבנים...
חבצלת | 29-11-2022 10:14
מענין, כולם רבנים שם, אבל לכולם מכנה משותף, גלותיים, חרמנים, כי לא קיבלו חינוך מיני, חיים באיסורים, וזאת התוצאה, צביעות לשמה, חלאס תתקדמו פרימיטיבים.
אונס לא...
לאה | 29-11-2022 16:44
אונס לא קשור לחרמנות. הוא קשור לצורך חולני בשליטה שמתבטא דרך מיניות. וזה נימצא בכל מקום ובכל מגזר
33
אתה צודק. תלך...
הצנע לכת עם ה' אלוקיך | 29-11-2022 10:14
אתה צודק. תלך תתמוך בה ובמשפחתה אבל למה דרך העיתונות מה אתה לא סומך על הרב שרלו והרב סתיו שנתנו עדות? אתה לא סומך על מערכת המשפט? למה אתה צריך להתערב? למה? למה?
כי יש...
לימור | 29-11-2022 13:50
כי יש רבנים שמשמיצים את נחמה ומנסים להשתיק אותה. אז צריך איזון. זה למה...
34
ההתחפרות באי תגובה:...
דניאלה | 29-11-2022 11:49
ההתחפרות באי תגובה: מודה ועוזב ירוחם, או לא מודה ומתבצר בעמדתי החפה מפשע, עם הוכחות ראויות, אי תגובה מזקיפה גבה, למה אתה מתעלם מאישה הזועקת לעשיית דין צדק, שנשאה זאת ברחמה שנים רבות ולא יכלה יותר, אתה רוצה שאחרים יגנו עליך? יכול להיות שאינך כבר אותו אדם, עברת כברת דרך, נעשית צדיק הדור, אך אינך רשאי להעלים עין ממצוקת אשה שמרגישה דנעשה לה עוול, ומילה טובה ממך יכולה להרגיע את הפצע. אל תשב מנגד, חגור כגבר חלציך וענה לכאן או לכאן.
35
למה ישבת ״על...
דניאל | 29-11-2022 12:09
למה ישבת ״על הגדר״ עד כה? ומה פתאום קרה או התבהר שכעת אתה נוקט עמדה בנוסח ״איחור אופנתי״. סליחה אבל תגובה מאוחרת עדיף שלא תישמע כלל. בטח ובטח בנושא שכזה. דם יהודי נשפך לחינם. היא וכל שאר הקורבנות משלמות מחיר עצום. זועקות לעזרה. למה אתה והאחרים ממתינים?
36
אין דבר כזה...
אלי אוקנין | 29-11-2022 12:15
אין דבר כזה רב עם כיפה סרוגה ובלי זקן
עובדה שיש....
לא סרוגה | 29-11-2022 22:46
עובדה שיש.
בטח שיש...
אתיקה | 29-11-2022 22:25
בטח שיש רבנים בלי זקן. וגם תלמידי חכמים וגם צדיקים גלויים או נסתרים. רואים שאתה לא בקיא בציבור הדתי לאומי סלש כיפות סרוגות.
37
האם ניסית לשמוע...
Pkk | 29-11-2022 13:13
האם ניסית לשמוע את הגרסה של הרב טאו? לפני שאתהמאמין ומאשים את הרב טאו. ( אני לא שייך לא לסרוגים ולא לחרדים ולא לחרדלים ולא לדתלשים ולא לכיפות הגרוש ,סתם אחד מסורתי )
הייתי מאד...
אתיקה | 29-11-2022 22:23
הייתי מאד רוצה לשמוע את גירסתו. לכאן או לכאן... כל הפרשה הזו עגומה. וזה שהוא שותק זה לא אומר דבר. לא צריך להמציא מסקנות...
שיתכבד כבוד...
לימור | 29-11-2022 13:48
שיתכבד כבוד הרב ויטען את גירסתו. כולנו מחכים. בנתיים השתיקה שלו אלימה
38
עד עכשיו ישבתי על הגדר יותר לא אוכל לשתוק
שוש | 29-11-2022 13:15
כל יומים עוד רב ליברל אומר את אותו משפט .מה קורה לנו ?
זה כי...
ח | 29-11-2022 13:47
זה כי הרבנים החרדלים או משתיקים או מתעלמים... אז מה לעשות?!
39
חיוני שתשב מחוץ לגדר
בן צבי | 29-11-2022 13:25
כי אתה נגוע עד צוואר בכל מה שקשור לנושא הזה. ראו מאמר שכתב הרב זיני - רק מי שאינו בר פלוגתא יכול להביע איזו שהיא דעה בנושא. צריך לחקור בשקט ולהתרחק ממשפט שדה.
40
ומה עם המעלילים על הרב ליאור בעניין רצח רבין
צביקי | 29-11-2022 14:08
עד עכשיו כל הדתיים אשמים בגלל עדות של מישהו משלכם. האשמה גורפת שהביאה לנזקים גדולים. איפה היית אתה וחבריך הצדקנים
41
אדון טיפש היא קודם...
טיפש | 29-11-2022 14:28
אדון טיפש היא קודם כל הלכה אל טאו וביקשה שיענה לה השמוק הגדול שלח עבריינים שעד היום מאימים עליה ועל משפחתה
42
כששמעון פרס נפטר...
ערן | 29-11-2022 14:39
כששמעון פרס נפטר מישהי טענה שהוא הטריד אותה ואנשים טענו שזה לא הוגן לטעון כלפי אדם שלא יכול אפילו להגונן אז כך שלרב טאו יש הזדמנות עדיין לטעון לשיפוט הוגן כשהוא בחיים ובכל אופן לא ראוי שאדם שנשפט ושנמצא אשם ייפטר מן העולם ללא התמודדות עם הבושה ההכרחית מבני האדם כאן בעולמנו.
43
מר טאו כמו...
סרחון עד לב השמים ... | 29-11-2022 14:54
מר טאו כמו רבים לפניו מוטי אלון , חיים וולדר, ברלנד ... יודע טוב מאוד את האמת ... הציבור מריח את הסירחון מרחוק ... אבל השמועות , הן כבר מתרוצצות שנים ...
44
כחילוני אני מתקומם...
ערן | 29-11-2022 15:11
כחילוני אני מתקומם על אנשי תורה שלא מהווים דוגמת מוסר תורני נעלה ונאלצים בלית ברירה להתמודד עם מוסר שהחילונים מתעקשים עליו ובצדק ואנשי התורה מבזים את התורה כשהם מבטלים לחלוטין את המוסר התורני כאילו שאין דין ואין דיין וייתכן אפילו שהחילוניות היום יותר תופסת מבחינת מוסר גבוה כי אנשי התורה לא משתמשים הלכה למעשה במה שהם מצווים ואולי שיחזרו בשאלה ההם שגורמים נזק יותר מאשר תועלת לבריות.
45
בבית דין של...
ערן | 29-11-2022 15:32
בבית דין של מעלה הרב אבינר ראוי להיזרק ישר לגהינום וללא משפט כלל כי הוא מתיימר להחליף את בוחן כליות ולב ומנקה מאשמה ללא צורך בבדיקה ומאשים את הקורבנות ללא ניד עפעף והוא עצמו אישית נגוע קשה בהמון טומאה.
46
הנאו רפורמי מדבר.....
דני | 29-11-2022 15:37
הנאו רפורמי מדבר.. הכי נגוע בדבר..
47
רב רברבן במשפט שדה
רמי | 29-11-2022 15:46
מי אתה בכלל שנתייחס אליך אלוהים מביט משמיים
בן אדם...
אליה | 29-11-2022 16:41
בן אדם ככל בני האדם. וככזה- ניברא בצלם אלוהים.
48
נחמה תאנה טוענת...
ערן | 29-11-2022 16:43
נחמה תאנה טוענת שניסו להשתיק אותה בכסף ואני תוהה באם זה נכון אז ישנה הסתברות לחשד שישנן בנות אשר שותקות כי הן יודעות שזה לא פשוט להתמודד כנגד כנופיית הר הכסף המור והלא לבונה.
49
כנראה שהתורה שלומדים...
ערן | 29-11-2022 16:54
כנראה שהתורה שלומדים בהר המור היא רק תיאוריה שנלמדת כשיעור היסטוריה ולמעשה להיות צדיקי אמת כבר כאן בעולם הזה זה מבחינתם לא רלוונטי לתורה הנלמדת שייתכן שגם בה הם לא כל כך מאמינים שחובה ליישם הלכה למעשה, אלה אם כן יקום מההר לפחות צדיק אחד אשר ישאג אבל הפעם על באמת שהמלך הוא עירום.
50
האם חוץ מהמשטרה...
ערן | 29-11-2022 17:13
האם חוץ מהמשטרה מישהו שמע האם הרב מודה באשמה או שמתכחש? אדם חף מפשע על באמת היה יוצא מגידרו ולא שותק לרגע אפילו אם הוא מצווה לשתוק ויש לי תחושה שהשתיקה של הרב לא תמימה.
תאמין במה...
לכריסטופר | 30-11-2022 21:47
תאמין במה שאתה רוצה.. ומותר לי לקרוא לעצמי איך שבא לי זה לא עניינך
בטח שאת...
כריסטופר זקלין | 30-11-2022 16:49
בטח שאת ממציאה. הדבר מדבר בעד עצמו. קודם הכינוי שלך היה מירה וכעת רינה. מחליפה שמות כמו זיקית.
מי אמר...
רינה | 30-11-2022 16:01
מי אמר לך שאני ממציאה? ומה הבעיה בזה שהוא שכר עורך דין פלילי. זה דווקא הגיוני בהתחשב בטענות נגדו...
למה לשקר?...
למה? | 30-11-2022 0:24
למה לשקר? למה להמציא? למה? זה עושה לך טוב? אני באמת לא מבין. איזה בן אדם שמאמין שהתקשורת עושה לו משפט שדה ורצח, ילך לתקשורת וידבר שם? תראי לי אחד כזה. באמת מעניין למה הוא שותק, כי זה ברור שהוא לא ילך לתקשורת ושם ידבר, ימשיך את ההתנהלות המחפירה של הסוגיה הזאת שצריכה להתברר בצורה רצינית על ידי המשטרה ולא על ידי רבנים וטוקבקיסטים משועממים כמוך
יש לו...
מירה | 29-11-2022 17:43
יש לו עורך דין פלילי שיעץ לו לשתוק
51
נראה לי שאנשים...
אבי | 29-11-2022 17:36
נראה לי שאנשים איבדו את הצפון. קולן של בנות תורה??? מה הבלבול מוח? יש משטרה שתחקור. אם הוא אשם שבית המשפט יגזור עליו מאסר עולם עם עבודות פרך. אבל אולי הדמעות הן דמעות תנין?? אולי הכל לא נכון? יש סכוי כזה? איך אתם מעיזים לתפוס צד? בושה ! פשוט בושה.
אני חושבת...
שירת | 29-11-2022 18:14
אני חושבת שחייב שיהיו אנשים שיתפסו צד. כי בלעדיהם האמת לא תוכל לצאת לאור. לא כל הציבור צריך לתפוס צד, אבל מי שבא לפגוש את נחמה והחליט לתמוך- זה בסדר גמור.
52
שקרן!!! פרסמת בפייסבוק...
אלישע | 29-11-2022 17:52
שקרן!!! פרסמת בפייסבוק שלך את אותו פוסט לפני כמה שבועות!!! אדם הזוי!! בני ארון זה מוות לאו.... האדם שמשדל אנשים במצעד הגאווה לצאת מהארון!!????????????????????
מאוד מסתדר...
יצחק ב | 09-12-2022 13:46
מאוד מסתדר לי ההתכחשות שלך לארון עם טמינ. הראש בחול למול התמונה מעגומה המסתמנת לפיה אותו רב שקיבל הילה כל כך מופרזת מתברר כאנס מהסוג השפל ביותר. בדוק היטב אם כל הרתיעה הזו אינה אלא חוסר נוחות עם הפוזיציה בה האמת אודותיו מעמידה אותך (אכן מרגיש טפשי להיות חסיד של, בדיעבד, אנס...). נלקח צריך להיות לבדוק היטב על מה אתה מתבסס כאשר מקשיב והולך אחרי אנשים. אם זה הילה חסרת הסבר שמפומפמת במיסטיקה, בהשתקת שיח רציונלי, ואיומים - אל תתפלא אם התעוררת בוקר אחד לגלות שסגדת ל(ככל הנראה) אנס
53
כנראה זה תלוי...
ניר | 30-11-2022 6:44
כנראה זה תלוי מה כישורי המשחק של אישה אם היא יודעת לשחק טוב ולבכות יש הרבה שחקנים
תגובה מגעילה...
טובה | 30-11-2022 15:58
תגובה מגעילה
54
תמשיך לשבת על...
מאוכזב | 30-11-2022 9:58
תמשיך לשבת על הגדר הכי מתאים לך...רדוד
55
חשבנו שכל אדם...
אסתר 52 | 30-11-2022 11:17
חשבנו שכל אדם נחשב זכאי עד שיוכח אחרת בבית הדין. זו חזקת החפות. מאיפה הרב בני לאו בטוח שהסיפור אמיתי? מה אם יתברר שמדובר בעלילה? יש בישראל ממסד מושחת התופר תיקים לדמויות ציבוריות. על סמך מה אתה כבר מאמין לגב' תאנה ומקבל את גירסתה ללא חקירה? מאכזב מאד!
או שלא...
ט | 30-11-2022 15:57
או שלא קראת או שלא הבנת. הוא אומר שצריך להקשיב. זה הכל. הוא לא חרץ דין
56
עוד נחש שניצל...
עוד רביי רפורמי | 30-11-2022 14:18
עוד נחש שניצל את ההזדמנות להכנס ברבנים החרדלים
57
לצערי התגובה של...
אליריס | 30-11-2022 15:38
לצערי התגובה של הרב בתשחורת לא מוסיף כבוד לאף אחד ונניח שזה קרה אני הראשון שמגנה ויבקש עונש קשה אבל זה רק אחרי משפט הוגן ולא רק לפי הסיפור שמסופר אלא להגיע לבית המשפט ושם יקבעו מי אשם ורק אז להרשיע ולא לפי רב סרן שמועתי בלבד
הוא לא...
ח | 30-11-2022 15:57
הוא לא חרץ דין. רק טען שחובה עלינו להקשיב
58
מי אמר לכם...
כריסטופר זקלין | 30-11-2022 16:54
מי אמר לכם שהרב טאו שותק?! מנין העדות הזו?!. הוא ידבר במקום שבו אמורים לדבר, קרי: בבית המשפט. שמא אתם נעלבים שהוא לא מדבר אתכם? יש לו יועצים משפטיים שמדריכים אותו אם ועם מי לדבר. דהיינו רק בבית מדפט שם יש תיעוד שמתיימר להיות מדויק ונאמן למקור. בטח שלא עם עיתונאים בעלי אג'נדה שכל מה שהם מחפשים זה לכתוב סנסציות.
הרב טאו...
חדווה | 01-12-2022 11:44
הרב טאו הוא אדם ציבורי. והציבור מחכה למינימום התייחסות. הרי אין לו בעיה להתבטא לגבי הרבה דברים. ולהגן על אנסים. אז השתיקה הזאת מוזרה עכשיו
59
הגיע הזמן
ישראלית | 30-11-2022 23:20
כך צריכים כל הרבנים לדבר. הגיע הזמן. להפסיק לשתוק. יש לכם כוח.
60
רדיפה לשם השמצה על משה רבנו אמרו דברים
יוסי | 01-12-2022 4:53
בושה להימנות על הציבור הדתי לאומי רב רודף רב והנושא כל כך קל פשוט עלילת דם כמה רשעות יש הדבר החזק שרוב המזדעקים זה אנשים שמרשים לעצמם לעשות את כל העברות שבתורה בהסכמת הצדדים ומשחקים פה צד של רודפי צדק אין שום צדק חוץ מהתורה ולהאמין ללשון הרע זה לא פחות גרוע מלאנוס אשה נשואה עד כמה שזה נשמע מזעזע זה גרוע מכולן חוזרים בתושבי מאמינים לתורה ולא לתקשורת רחל
אונס נערות חסרות...
חגית שמידט | 02-12-2022 7:34
אונס נערות חסרות הגנה לא מעניין אותך??? איזה זהות יהודית זו אם אונס זה סבבה???!!!!
להאמין ללשון...
רינה | 01-12-2022 11:41
להאמין ללשון הרע לא מתחיל אפילו להשתוות לרצח. ואונס הוא רצח של הנפש. מציעה לך ללכת לבדוק בבתי חולים פסיכיאטריים כמה ניפגעים הגיעו לשם, או מאיבוד שפיות או כי ניסו להתאבד. ויש כאלה שהצליחו להתאבד, הרבה יותר ממה שאנחנו רוצים לחשוב. וזה בלי לדבר על ניפגעים שחיים כמו מתים מהלכים. אז לומר שקבלת לשון הרע זה לא פחות גרוע מלאנוס אישה זה פשוט מעוות ברמות שאני לא יכולה לתאר.
61
. האם לא...
אלי יוסף | 01-12-2022 8:33
. האם לא כולנו תלמידי ההכחשה? יהודה יפרח, (הכתב המשפטי של מקור ראשון ) שמעתי אותך עכשיו בגלי צה'ל על פרשת הרב טאו. ציינת שלפי דעתך שהרב טאו חי בהכחשה. אני לא מצדד עם הרב טאו. . אבל אני חושב ששכחת את העיקר. כולנו ללא יוצא מן הכלל חיים בהכחשה. יותר קל להאשים אדם אחד, בין יהיה זמר או רב. יותר קשה - להודות ן שהוא לא אחראי לכל החטאים שלנו. ואני ממש לא מצדד ברב טאו. ביחס אליו - טוענים שיש הרבה מקרים ואז נולד צורך לחקור. וביחס אלינו - אין הרבה מקרים. רואנדה, סרביה, גואטמלה, קונגו, בורונדי, סרי לנקה, אנגולה דרום סודאן, מיאנמר, אתיופיה, אריתראה, קמרון, אזרביגאן, - זה לא מספיק. בכל אחד מהמקומות מאות אלפים נרצחו גם עם נשק שלנו. ועל זה אין צורך לחקור. לא הזמנו את ר'גומה שתעיד. שתספר - איך כוחות מיאנמר שאנחנו חימשנו ואימנו רצחו בדם קר - אבא ואמא שלה, שני אחים ואחותה. והיא מנסה לברוח עם התינוק שלה. חוטפים לה את התינוק וזורקים אותו למדורה. כולנו חיים בהכחשה. כולנו שותפים לאונס המוני ורצח עם שאנחנו מחמשים רוצחי המונים. בשנתיים האחרונות נרצחו כחצי מיליון נשים ילדים תינוקות גברים באתיופיה גם עם נשק שלנו. עשרות אלפי נשים וילדות נאנסו ואחר כך נרצחו. ואנחנו כחברה חי בהכחשה. בית המשפט העליון מתיר לנו לחמש רוצחי המונים והם חיים בהכחשה. חברה ששופטי העליון, התקשורת, הרבנים, הזמרים הפוליטיקאים עשו ברית לחוקק סעיף ההתגברות על הנשמה שלנו על החמלה שבנו חי בהכחשה. עתון מקור ראשון זה דוגמא מצויינת של עיתון שחי בהכחשה. יהודה אחי, גם אתה תלמיד של הר המור, כולנו תלמידי הר המור, כולנו תלמידים של הכחשה. ואתה שותק. ואנחנו שותקים!! ואנחנו זורעים זרעים של חורבן!!! אני אחראי על שתיקתי ואני אחראי על זעקתי!!! חטפו את התינוק שלה וזרקו אותו לאש המדורה ( N. Y. Times )
62
עם הארץ נוסף הצטרף לשופכי הדם
חיים | 01-12-2022 20:45
מה מעניין אותנו כיום, טענות מלפני עשרות בשנים, מלבד הרצון להיות יקיר התקשורת ,המתנכרת לתורת ישראל. מיותר לומר, שהדתי מחמד בני לאו, לא מגיע לאבק רגליו של הרב טאו.
אם הרב...
דליה | 03-12-2022 17:55
אם הרב טאו אכן עשה את המעשים המיוחסים לו אז הוא לא יותר מאדם שפל ונוראי. אין פג תוקף לפגיעה מינית. אנשים שעברו פגיעה נושאים אותה עד סוף ימיהם והיא גורמת לסבל בל יתואר. זה כמו רצח. בבקשה לך תיפגוש ותדבר קצת עם אנשים שניפגעו לפני שאתה מעיז לדבר ככה
63
הרב טאו נלחם על הצלת עם ישראל משמד רוחני
אלי | 01-12-2022 20:54
הרב טאו נלחם בכל כוחו על זהותה היהודית של מדינת ישראל, למורת רוחם, של גויים וגופים רבי עוצמה, הסולדים ובזים לתורת ישראל. הקמפיין המטורף בו מעלים טענות מלפני עשרות בשנים מהאוב. נועד לפגוע בצדקותו וגדלותו בתורה של הרב טאו. מכל מקום, ארבעים ימי כיפור עברו מאז, ולא מעניין אותי ,מה קרה מלפני עשרות בשנים. אינני רוצה להצטרף לפסטיבל של שופכי הדם, של ענק בישראל.
תגיד אתה...
יהודה נאור | 04-12-2022 4:05
תגיד אתה שפוי....אם הטענות נכונות שהוא הטריד ואנס אישה נשואה ....גם אם זה מלפני 100 שנה זה משנה? אם אדם אונס אישה ועוד אישה נשואה...האם זה החומר שממנו עשוי מנהיג רוחני גדול בתורה....זאת מידת סדום ועמורה ...איך מנקודת השפל הזאת אתה יכול להפוך למנהיג רוחני ... איפה התשובה איפה ההכאה והחרטה ובקשת הסליחה מהקורבנות ...נו באמת
אז אתה...
טובה | 02-12-2022 14:03
אז אתה מצטרף לקהילת שופכי דמם של המלוננות. זו היהדות שלך? שדמו של הרב אדום יותר מדמן של הניפגעות?? כואב מאוד לקרוא
מי שנפגעה...
לינה | 02-12-2022 8:50
מי שנפגעה מינית, לעולם, לכולם לא מחלימה, שוכחת או מצליחה לעבור הלאה. זה נשאר לתמיד וחולש על כל תחומי החיים. לא מאחלת לקרובות שלך.
64
עני ורש הצדיקו...
אבג | 03-12-2022 20:48
עני ורש הצדיקו פלטו דל ואביון מיד רשעים הצילו רצח נשמה גרועה מרצח גוף , ויראתה מ ,, ה' אלוקך , ולא מאדם בעל מעמד ככול שיהיה , הצילו את הבחורה חבקו אותה ,
65
בני לאו שקרן וצבוע
דתי לאומי | 04-12-2022 19:51
הוא יוצא נגד הרב טאו כי הוא רוצה להוריד את כוחו
או כי...
טובה | 06-12-2022 0:52
או כי הוא רוצה לברר את האמת
66
בני בני ,...
אוהב ישראל | 05-12-2022 8:39
בני בני , היה לך קשה להישאר בשקט המאבק בין הצורך להיות הין לל יות אין גבר הצורך להיות אני. עם ישרטל יסתדר גם אם תמשיך לשמור על שקט ולא להצטרף לתזמורת חילולל ד' . אם רק היית מבין שאתה מדבר על משיח ד' כאיש תנך תחסור על הפרקים בהם דוד המלך מסביר ומזהיר איך הוא נזהר מלדבר במי שגדול ממנו גם אם הוא מתנגד לו. תלמד ותזכור שהיחס בינך ובין חבריך לבין הרב טאוו הוא יחס של ננס מול ענק. חכמים היזהרו בדבריכם וסייג לחכמה שתיקה. גם אם פעם אחת לא תתפרסם בתקשורת , זה מאבק פנימי קשה אבל שווה. תנסה.
הרב טאו,...
יצחק ב | 09-12-2022 13:38
הרב טאו, על פי עדויות של דברעם שגם אשתו ידעה, הוא בסיכוי גבוה אנס מהסוג השפל ביותר. זה שפמפמו לך שמדובר במשיח ה' וכל הקשקשת הזו - זה בירור שכדאי שתעשה עם עצמך (כגון למה בחרת להאמין לכך ועל מה בכלל זה מבוסס). לרוב תגלה שזה לא יותר מפחד להיות מורחק מהכת. כפי שעולה כעת, זה לא ככ רע להתרחק משם.
אם הרב...
טובה | 06-12-2022 0:52
אם הרב עשה את המיוחס לו הוא צריך לשבת בכלא. זה כל כך פשוט
67
תודה רבה הרב...
חיים אריה בוירסקי | 06-12-2022 9:44
תודה רבה הרב בני. משמח לראות רבנים שדורשים את בירור האמת. כמה פשוט זה, ובכל זאת, כמה. אומץ נצרך כדי לומר את האמת הפשוטה הזאת
68
תמשיך לעמוד בצד....
גוגו | 07-12-2022 15:02
תמשיך לעמוד בצד. מי שואל אותך. שוב אתה נותן יד ללשון הרע בלי ביסוס
לשון הרע...
טובה | 08-12-2022 19:43
לשון הרע לא רלוונטי בפגיעות מיניות!!! החפץ חיים מתהפך בקברו שמשתמשים בטיעון הזה בשביל סתימת פיות. איפה הלב שלכם??
69
מדוע היא נזכרה...
שירה | 08-12-2022 18:06
מדוע היא נזכרה רק עכשו אחרי 40 שנה ? עכשו היא דורשת עזרה sos עד עכשו היא הסתדרה עם הטראומה כפי שהיא טוענת ?
אין לך...
טובה | 08-12-2022 19:41
אין לך מושג כמה קשה לצאת עם סיפור כזה החוצה. במיוחד שהסיפור הוא מול דמות סמכות כזאת חזקה. היא ידעה שיעשו לה את המוות. היא הייתה צריכה להיות חזקה נפשית בשביל זה. ונחמה מדהימה. עומדת בכל זה בגבורה. הלוואי שעוד ניפגעים ירגישו שמותר להם לדבר.
70
לך לאלף אלפי .......
בנימין | 08-12-2022 18:11
עלאק רב
71
ב״ה. תפלה מיוחדת...
שימעלה | 04-01-2023 10:30
ב״ה. תפלה מיוחדת לפני ההשתחוואה בהכרזת ״מאמינה לך״ (מצוה לפרסם לזיכוי הרבים). הריני מקבלת עלי מצות עשה של ״מאמינה לך״ ויעלה לפניך כאילו קיימתי כל המצוות כולם והריני מגלה דעתי שכל פקפוק באמונה זו הרי היא בטלה כחרס הנשבר וכדבר שאין בו ממש לקיים מה שנאמר ״והיית משוגע ממראה עיניך״ וגו׳ ונאמר ״והיית ממשש בצהרים כאשר ימשש העיור באפלה״ וגו׳ ולעשות נחת רוח לאלילינו וכן יהי רצון ונאמר אמן. (מומלץ להזכיר שמות לברכה, בדוק ומנוסה!).