גן עדן לחיות
ש: האם יש גן עדן לחיות?
ת: לא. תפארת ישראל על חביב אדם שנברא בצלם (פרקי אבות ג יד – רשם מ"צ).
יחי אדוננו
ש: האם אדם שאומר יחי אדוננו כופר בכל התורה?
ת: חלילה. אלא הוא טועה.
תפלה
ש: מה עדיף – לא להתפלל בכלל או תפלה מהירה בלי כוונה?
ת: מהירה. כי יש כוונה כללית של עבודת ד' (שו"ת הרשב"א א תכג – רשם מ"צ).
נגיעה
ש: אני והחבר שלי נדרנו שנתחתן, האם מותר לנו לגעת זה בזה?
ת: חלילה. רק אחרי החתונה. קיצור שו"ע קנב ח.
צבא ותורה
ש: למה ללכת לצבא אינו ביטול תורה?
ת: צבא הוא מצוה, לכן אינו ביטול תורה, אלא קיום תורה (שו"ת שאילת שלמה א שסח. עי' צבא וישיבה לשאלת הגיוס של בני הישיבות – רשם מ"צ).
תורה ותפלה
ש: מה יותר חשוב – לימוד תורה או תפלה?
ת: כל אחד יותר חשוב מצד אחר.
מרן הרב קוק
ש: האם הרב קוק הוא "עוד דעה"?
ת: הוא אחדות כוללת.
משה אמת
ש: איך אנו יודעים שמשה באמת נשלח על ידי ד'?
ת: אכן לקח לנו יותר משנה כדי להשתכנע מזאת כדברי הרמב"ם יסודי התורה פרק ח ואתה מסתפק בסמ"ס. לכן, או שאתה מאוד שטחי, או, וכך יותר נראה, יש לך ממילא אמונה שלמה ותמימה.
קראים
ש: האם מותר לי להתחתן עם קראית?
ת: כן. אחרי ששהיא תקבל אישור מהרב של רמלה. גם ספרדים גם אשכנזים (שו"ת יביא עומר אה"ע ח יב. ע' שו"ת ציץ אליעזר ה טז. תחומין יח-כ – רשם מ"צ).
בגד צנוע
ש: אם חם, אני יכול לעבוד רק עם טלית קטן עליי?
ת: מותר. אך ראוי להיות תמיד צנוע. וכן בצבא כמובן (קצשו"ע ג א – רשם מ"צ).
תחית האומה
ש: באיזה ספר אוכל להבין את עניין הציונות וכל צדדיה?
ת: אולי ספר אורות.
יחס לערבים
ש: האם גם כלפי הערבים נכון לומר דרך ארץ קדמה לתורה?
ת: כן. אך בהבנה נכונה של מאמר זה.
תכלית העולם
ש: מה תכלית העולם?
ת: אמונה בד', אהבת ד', לימוד תורה, קיום מצוות כמבואר בפרשיות שמע.
לימוד וחטא
ש: אני מרגיש צביעות בכך שאני לומד תורה כאשר אני שטוף בחטאים?
ת: אדרבה, תורה נותנת כח להתגבר על היצר. לכן יש ללמוד הרבה.
מנהלי עמותות
ש: האם זה נכון שמנהלי עמותות מתעשרים על חשבון המסכנים?
ת: לא כולם חלילה.
עישון או בנות
ש: מה יותר חמור, עישון או להיות עם בנות?
ת: ודאי, בנות. עיין סנהדרין עה א: מעשה באדם אחד שנתן עיניו באשה אחת. רמב"ם יסודי התורה ה. אך גם עישון חמור.
דתל"ש
ש: צריך לשמור יחסי חברות עם חבר דתי שנעשה כופר?
ת: ואהבת לרעך כמוך.
שם חיבה
ש: האם מותר לקרוא לחברו בשם חיבה או זה אסור משום מכנה שם לחברו?
ת: אם זה שם מבייש, זה איסור תורה. אם לא, זו חומרה להימנע, ויש לשאול אותו איך רצונו שיקראו לו (שו"ת שאילת שלמה ב תכג).
שידוך
ש: מדוע יש לשלם לשדכן? הרי הוא עושה לשם שמים?
ת: אשריך שהנך עושה לשם שמים ואינך מבקש כסף. ד' יברך אותך.
מסילת ישרים
ש: כמה פעמים כדאי לעבור על מסילת ישרים?
ת: ככל לימוד, 101 פעמים. אמנם רבי פנחס מקוריץ אמר שזכה ליראת שמים כי עבר 1000 פעמים על חובות הלבבות, אך אינינו במדרגתו ודי ב-101.
אתחלתא דגאולה
ש: האם זה נכון שבימינו לא משאירים אמה על אמה זכר לחורבן כי זה אתחלתא דגאולה?
ת: לא נכון.
נפילה
ש: נפלתי בחטא חמור, ואיני סולח לעצמי?
ת: אתה צודק. אך אין להתיאש. כולם נופלים, העיקר הוא לדעת לקום.
חטא והצלחה
ש: מאז שהפסקתי להניח תפילין ולהתפלל, הכל מצליח לי בעבודה. כיצד זה יתכן?
ת: זה נסיון.
סיפורי ניסים
ש: יש לי חבר שמאמין בכל מיני סיפורי ניסים על רבנים שאינם נכונים. האם מותר לי לומר לו זאת, כאשר אותם סיפורים מחזקים אותו?
ת: לא לקלקל את אמונתו אם מזה הוא חי.
חלום רע
ש: כמה פעמים חלמתי שנושרות לי שיניים. ובאמת זמן רב יש לי כאב שיניים?
ת: זאת הסיבה שכך חלמת. אין לדאוג (פסקי תשובות רכ א – רשם מ"צ).
סרטים על השואה
ש: האם להסתכל על סרטים צנועים והגונים על השואה זה ביטול תורה?
ת: יש ערך להסתכל, גם ערך של מצוה, ומותר לקיים מצוה על חשבון לימוד תורה, אבל יש מדרגות בכל דבר ותלמוד תורה כנגד כולם.
שהחיינו
ש: אני שמח לפגוש אחי שלא ראיתיו כמה חודשים. האם לברך שהחיינו?
ת: כן (שו"ת שאילת שלמה ג פג-פד, פו – רשם מ"צ).
שנת 2012
ש: האם זה נכון שבשנת 2012 ב-21 בדצמבר יהיה אסון בעולם או אירוע אחר שישנה את העולם?
ת: הבל. זהו תאריך בלוח המאיה. אגב צאצאי המאיה עצמם אינם מייחסים חשיבות לתאריך זה. אלא זו המצאה של אנשי העידן החדש, ניו-אייג'.
בכי
ש: אם יש לי צרות, ואני בוכה, יש פגם באמונה שהכל לטובה?
ת: אין פגם. הכל לטובה, אבל עתה כואב (רש"י בראשית ו ו. עי' מסילת ישרים יט – רשם מ"צ).
הודאה לד'
ש: ד' מאוד הטיב לי. כיצד להודות לו?
ת: תשובה, צדקה וחסד, לימוד תורה.
מציאה
ש: מצאתי כסף על הרצפה בסופרסל. מה לעשות איתו?
ת: זה שלך. אי אפשר למצוא הבעלים. אפשר להחמיר לתת לצדקה.
פת גוי
ש: מותר לאכול לחם או פיתה שערבי אפה?
ת: לא. כדיני פת גוי (עי' קיצור שו"ע לח – רשם מ"צ).
הנאות
ש: אני מרגיש שבשמירת מצוות אני מפסיד את כל ההנאות שבעולם החילוני.
ת: יש הרבה הנאות כשרות, ואלה שאינן כשרות הן סתם הבל חולף וטמא.
צלם חתונות
ש: האם לצלם חתונות שמצלם נשים רוקדות אין אותו היתר כמו רופא ביחס לנשים?
ת: לא. הצלם עסוק ביופי והרופא ברפואה.
שקר לאמא
ש: האם מותר לי לשקר לאימי האהובה שהייתי בשיעור תורה כדי שלא תצטער?
ת: צריך לבנות הכל על יחסי אמון.
איפה ד'
ש: ד' יתברך נמצא בכל מקום ואפשר לקדש שמו בכל מקום, אז למה צריך מקום קדוש מיוחד?
ת: מדרגות.
נטילת ידיים
ש: כמה נטילות צריך בבוקר, ללחם ולשאר דברים?
ת: בבוקר שלוש פעמים לסירוגין על כל יד. ללחם פעם אחת על כל יד. לשאר די ברחיצה.
מה דעתך בנושא?
8 תגובות
0 דיונים
יעבץ
חצוף ומחוצף ומנסה לקבוע מסמרות בהשקפת היהדות, וכי מי שאומר יחי אדוננו טועה?!! אז לך בבקשה תמחוק פסוקים מהתנ"ך שאו' יחי אדוני המלך דוד לעולם - שהכונה בזה ברורה וידועה למי...
חצוף ומחוצף ומנסה לקבוע מסמרות בהשקפת היהדות, וכי מי שאומר יחי אדוננו טועה?!! אז לך בבקשה תמחוק פסוקים מהתנ"ך שאו' יחי אדוני המלך דוד לעולם - שהכונה בזה ברורה וידועה למי שמעיין בספרים הקדושים ולא בספריו שחושב שהם נהפכו לקדושים - שהכונה למלך המשיח. ובדורינו לרבי נשיא הדור!!!
המשך 23:46 12.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אביה
ספר "התקופה הגדולה" להרב מנחם מנדל כשר זצ"ל. תמצא בקישור: ISRAEL613.COM_ERETZ_ISRAEL2
11:33 08.04.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מסילת ישרים
ש: מה תכלית העולם? - ת. ספר מסילת ישרים פרק א יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא...
ש: מה תכלית העולם? - ת. ספר מסילת ישרים פרק א יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו. והנה מה שהורונו חכמינו זכרונם לברכה הוא, שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה. אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה, הוא זה העולם. והוא מה שאמרו זכרונם לברכה (אבות ד): העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא. והאמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה, הם המצוות אשר צונו עליהן האל יתברך שמו.
המשך 11:30 08.04.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זלמן
וצריך לכלול בה את כל מתי ישראל. זה שמתפללים לאדם אחד בלא לכלול אותו עם שאר הנצרכים לכך זו עם הארצות ולא כפירה
08:06 07.04.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יעבץ
חצוף ומחוצף ומנסה לקבוע מסמרות בהשקפת היהדות, וכי מי שאומר יחי אדוננו טועה?!! אז לך בבקשה תמחוק פסוקים מהתנ"ך שאו' יחי אדוני המלך דוד לעולם - שהכונה בזה ברורה וידועה למי...
חצוף ומחוצף ומנסה לקבוע מסמרות בהשקפת היהדות, וכי מי שאומר יחי אדוננו טועה?!! אז לך בבקשה תמחוק פסוקים מהתנ"ך שאו' יחי אדוני המלך דוד לעולם - שהכונה בזה ברורה וידועה למי שמעיין בספרים הקדושים ולא בספריו שחושב שהם נהפכו לקדושים - שהכונה למלך המשיח. ובדורינו לרבי נשיא הדור!!!
המשך 23:46 12.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אביה
ספר "התקופה הגדולה" להרב מנחם מנדל כשר זצ"ל. תמצא בקישור: ISRAEL613.COM_ERETZ_ISRAEL2
11:33 08.04.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מסילת ישרים
ש: מה תכלית העולם? - ת. ספר מסילת ישרים פרק א יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא...
ש: מה תכלית העולם? - ת. ספר מסילת ישרים פרק א יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו. והנה מה שהורונו חכמינו זכרונם לברכה הוא, שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה. אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה, הוא זה העולם. והוא מה שאמרו זכרונם לברכה (אבות ד): העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא. והאמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה, הם המצוות אשר צונו עליהן האל יתברך שמו.
המשך 11:30 08.04.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זלמן
וצריך לכלול בה את כל מתי ישראל. זה שמתפללים לאדם אחד בלא לכלול אותו עם שאר הנצרכים לכך זו עם הארצות ולא כפירה
08:06 07.04.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישראל
מדובר באחד הרבנים הגדולים בני דורינו, אך לאחרונה נראה שיוצאים מביתו קריאות ופסקים שאינם מועילים במאומה ליהדות, ההיפך, מלבים שנאה.
17:17 06.04.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כובש ארץ ישראל
יש מצוה ללמוד את העובדות של השואה שקרתה בגלל טומאת חו"ל, בשביל להיוכח מזה כמה רע זה חוץ לארץ. ומצד שני ללמוד את העובדות שמראות איזה נסים היו בכך שהשואה לא...
יש מצוה ללמוד את העובדות של השואה שקרתה בגלל טומאת חו"ל, בשביל להיוכח מזה כמה רע זה חוץ לארץ. ומצד שני ללמוד את העובדות שמראות איזה נסים היו בכך שהשואה לא התפשטה לארץ ישראל, ומזה להיווכח כמה גדול כוחה הטוב של ארץ ישראל, שמנע את כל הרוע של השואה. - וגם ללמוד את העובדות של נסיונות ההשמדה מצד הערבים במשך כל שנות שבת ישראל בארצו, ולראות ולהיווכח איזה נסים יש כל הזמן במשך עשרות שנים שה' שם אזיקים על ידיהם, שהם לא יכולים לעשות ממה שהם רוצים לא מיניה ולא מקצתיה כמו מה שהיה במלחמת המפרץ בשנת תנש"א, איזה ניסים היו בארץ ישראל, כמו שאנו זוכרים איזה אפשרויות נוראות היו לסדאם חוסיין ימ"ש, ובסוף הוא שלח רק טילי סקאד, והם הזיקו בנפש פחות מפיגוע רגיל רח"ל. [ושוב להשוות לחו"ל, ולראות איך בחו"ל כשהיה כזה רצון השמדה מצד הגויים – כמה הם הצליחו, וכאן יש נסים גלויים] כל זה בכדי להשוות את טוב ארץ ישראל – לרוע ארץ העמים. [ועיין בספר "התקופה באספקלריה תורנית" - מאורעות תש"ן תשנ"א, ומלחמת המפרץ. ובספר "נס להתנוסס" - על הניסים שאירעו בשנים תש"ן תשנ"א, ובמלחמת המפרץ. ובספר "תפקידה ההיסטורי של עיראק [מלחמת המפרץ כחלק ממלחמת גוג ומגוג]". שלשתם נתחברו ע"י הג"ר יואל שוורץ שליט"א] ו
המשך 14:12 06.04.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר