שירית אביטן חושפה היום כי יועצי התקשורת בלומנטל חדד שייעצו ליו״ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף בתקופת הבחירות, ואחראים על הקמפיין נגד המס על השתייה המתוקה, הולך להוביל קמפיין הסברה של משרד הבריאות נגד שתייה מתוקה במגזר החרדי.

למעשה אותו המשרד שאחראי על האסטרטגיה של קמפיין הבחירות, במהלכו טען גולדקנופף כי המס על השתייה מתוקה הוא גזרה על עם ישראל, זכה במכרז המשכי של משרד הבריאות לעריכת קמפיין הסברה במגזר החרדי נגד שתייה ממותקת.

יועץ התקשורת אבי בלומנטל מהמשרד בלומנטל חדד התייחס לפרסום בטוויטר וחשף כי עובד עם משרד הבריאות כבר משנת 2020: ״אני משמש כיועץ של משרד הבריאות משנת 2020 ומלווה את כל התחום החרדי. יו״ר יהדות התורה אגב, מתנגד לשתיה מתוקה ותומך מאוד בגישת ההסברה״.

גם במשא ומתן מתקש גולדקנופף לבטל את המס במשא ומתן הקואליציוני ואמר בתחילו: ״אנחנו מבקשים דברים כלליים וביטול הגזירות שהיו על עם ישראל – שתייה מתוקה, חד פעמי ועוד״. כזכור, ישראל היא מהמדינות בהן

על פי נתוני משרד הבריאות 30%-40% מצריכת הסוכר של ילדים בישראל הינה ממשקאות מתוקים המגבירים את אחוזי השמנת היתר והסוכרת. כאשר אחוזי הסכרת בחברה החרדית גבוההים מהממוצע בשאר האוכלוסייה.

ניתוח של מרכז טאוב מצא כי שיעור התמותה במדינת ישראל מסוכרת הוא מהגבוהים במדינות המפותחות – במקום ה־36 מתוך 37 מדינות לגברים, ובמקום ה־35 לנשים. כידוע, בשל הנזקים הבריאותיים של משקאות ממותקים וסוכרים, בשנים האחרונות מדינות רבות, ביניהן פינלנד, בריטניה, מקסיקו, הונגריה וצרפת מתמודדות עם התופעה באמצעות מיסוי משקאות ממותקים.