במועצה האזורית שומרון השיקו השבוע את האפליקציה החדשה לתושבים.

בעלי הטלפונים החכמים יוכלו להוריד בחינם את את היישום שיאפשר להם לדווח על מפגעים אונליין, לצלם אותם ואף לאפשר זיהוי מדויק של המיקום בעזרת GPS מובנה. יתרון נוסף באפליקציה הוא קיצור ציר הדיווח והטיפול. את התלונה יקבל ישירות עובד המועצה האחראי ולא מוקד כללי, מה שאמור לקצר את זמן התגובה, ובנוסף הוקצה זמן יעד מקסימלי לטיפול בכל מפגע.

בנוסף תאפשר האפליקציה לכל ישוב להזין לתוכה, ספר טלפונים של הישוב דבר שיאפשר לכל תושב למצוא בקלות טלפונים של תושבי יישובו, אירועים וכו'. גם הנושא הבטחוני נמצא באפליקציה, ובכפתור מיוחד ניתן יהיה לשלוח הודעת מצוקה שתזהה את מיקום המדווח בעזרת GPS.

שר הפנים גדעון סער שהשתתף באירוע ההשקה השבוע באולם התרבות באריאל אמר: "אני רואה במיזם החדש והחדשני הזה רוח של מצוינות, והלוואי שהרבה רשויות ילכו בעקבותיכם. רמת השירות לתושבים זה דבר שרק מתחיל לחלחל וגם במובן הזה אתם חלוצים".

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון וממובילי התהליך שיתף את הנהגות הישובים שנכחו באירוע בתהליך הארוך של תכנון וכתיבת אמנת השירות ואמר: "אמנת השירות היא החלפת דיסקט בתחום השירות והעמדת התושב במרכז – כלקוח של המועצה. התהליך הופך את המועצה האזורית שומרון לדור השלישי של השירות לתושבים במדינת ישראל. אני מאמין בכל ליבי שמגיע לתושבים שלנו הטוב ביותר, ולכן קידמנו את 'אמנת השירות' בצורה מדידה וחדשנית,  שאני בטוח שבתוך כמה שנים תהפוך לתקן איכות השירות החדש של הרשויות בישראל".