רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, נשאל האם הוא יוכל להגיע להעביר שיעור תורה ביום הבחירות, והשיב כי ביום הבחירות צריך להיות עסוקים רק בבחירות ולא בדברים אחרים.
בשאלה שנשלחה לרב אליהו נכתב: "שלום הרב, ביום הבחירות יש לי חופש מהעבודה וחשבתי לנצל את זה שכולם בחופש ולארגן יום לימוד גדול בשכונה. האם הרב יכול לבוא ולתת שיעור? אני מאמין שיהיו מאות אנשים וזה יהיה זיכוי הרבים גדול".
וזו תשובתו המפתיעה של הרב אליהו: "ביום הבחירות כולם צריכים להיות עסוקים בבחירות. זה הדבר החשוב ביותר שיש לעשות ביום הזה. להצביע ולהביא בוחרים לקלפיות".
הרב אליהו ציין כי "עד שלא נגיע ל100%הצבעה אצל כל מי שרוצה פה מדינה יהודית, זו מצוה שאי-אפשר לעשותה על-ידי אחרים. ביום אחד של עבודה אפשר להביא תועלת עצומה לעם ישראל ולמנוע נזקים עצומים. זו מצוות היום של יום הבחירות. אשריכם על הרצון לתרום".

מה דעתך בנושא?
13 תגובות
2 דיונים
ליבנת
צדיק הדור!! איש של אמת ויושרה
21:36 02.11.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יניב
עת לעשות להשם
23:25 30.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דודי
איפה הביטחון בה'??? ללכת ולהצביע זה מה שיקבע??? לא לשבת וללמוד תורה??? זה מה שה' רוצה שתעשה ביום הזה??? תאסוף פעילים להצבעה? ואם תאסוף הרבה אנשים ותעשה שיעור תורה זה לא יותר טוב??? איבדתי אותך...
איפה הביטחון בה'??? ללכת ולהצביע זה מה שיקבע??? לא לשבת וללמוד תורה??? זה מה שה' רוצה שתעשה ביום הזה??? תאסוף פעילים להצבעה? ואם תאסוף הרבה אנשים ותעשה שיעור תורה זה לא יותר טוב??? איבדתי אותך לגמרי.... אני בטוח שאבא שלך היה לומד תורה יותר ביום הזה!!!
המשך 13:52 27.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אוי לנו
שמואל הוא בושה מהלכת.
07:43 27.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נפש יהוגי הומייה
תשובה מאכזבת אלא אם יש בה מסר. הבחירה היא רק התורה.
00:34 27.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ציוני מודאג
בתגובה ל: נפש יהוגי הומייה
ברור שיש מסר. כל המעשים וההתבטאויות שלו בשנה האחרונה הן מסר פוליטי אחד גדול. איבד את כל הבלמים והיושרה.
18:04 01.11.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הרב שמואל צדיק
תשובתו נאמרה בחוכמה רבה
13:50 02.11.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלי
רשות להקריב קרבן פסח - אין לבטל כך כותב החתם סופר "לבקש משרי ירושלים ליתן רשות להקריב" שכן "הוא קפדן גדול כי ההוא אמר לבל יקרב שם מי שאינו מאמונת...
רשות להקריב קרבן פסח - אין לבטל כך כותב החתם סופר "לבקש משרי ירושלים ליתן רשות להקריב" שכן "הוא קפדן גדול כי ההוא אמר לבל יקרב שם מי שאינו מאמונת ישמעאל כי שם נבנה בית עבודה שלהם ואומרים שאבן שתייה באמצע הכיפה ההיא ולא יקרב שם איש זר שאינו מאומנתם". "ולכן היה נראה לענ"ד דוודאי בית המקדש לעתיד לבוא יבנה ממש בידי אדם, ומה שנאמר "מקדש ה' כוננו ידיך" שנדרש בתנחומא שירד למטה, הוא בית המקדש רוחני שיבוא לתוך בית המקדש גשמי כנשמה בתוך הגוף, וכמו שירד במשכן ובבית המקדש אש של מעלה תוך האש של הדיוט שנבער בעצים, וכן נראה במכילתא" עכ"להדברים ברורים שביהמ"ק הרוחני ירד משמים רק לאחר שנבנה בית הגשמי בידים - בפועל ממש, ובתעקבותנו לעלות להר הבית לבנות את ביהמ"ק הגשמי, מעכבים גם את הבית הרוחני. ערוך לנר פרק ג' דסוכה דף מ"א עמוד א' (על רש"י ד"ה אי נמי" ] "צריכים לידע הדינים, וגם היום אפשר שאם יתנו המלכויות רשות לבנות בית המקדש, מצווה לבנות, כמבואר במדרש דבימי יהושע בן חנניא ניתנה רשות והתחילו לבנות, ועיין בספר כפתור ופרח שרבינו חננאל בעל התוס' רצה לילך להקריב קרבנות בירושלים, א"כ הוא הדין לבניין בית המקדש" עכ"ל. מנחת חינוך מצווה ה' ראה לי דכל עיקר לימוד מסכת זו, הוא שנשמור בלבנו תבנית ואופן בניינו, למען דעת באיזה אופן נבנה... וכן כתב הרמב"ם בהקדמה למסכת זו, ואף על גב דבניין שלעתיד יבנה בידי שמים מאליו, על כרחיך צריך לומר דהך תנחומא שהביאו התוס', דברי הגדה הוא ואין למדין ממנה, אלא רצה לומר שהקב"ה יסייעם בדרך נס שיבנוהו" עכ"ל התפארת ישראל בפירוש המשנה למסכת מידות פרק א' משנה א. רש"י מסכת סוכה דף נב עמוד ב חרשים - אומנים, משיחים שניהם חרשים לבנין בית המקדש, אליהו חרש אבן, שבנה מזבח בהר הכרמל, ומצינו שהוא עתיד להשתלח. "מה"ר ברוך ז"ל אמר אלי שרבנו יחיאל מפאריס ז"ל (מבעלי התוס') אמר לבוא לירושלים, והוא בשנת שבע עשרה לאלף השישי, ושיקריב קרבנות בזמן הזה" בספר כפתור ופרח פרק ו' כתב וז"ל: "לכן בזמן הזה אי איתיהיב רשות להקריב קרבן פסח אין לבטל בשביל שאין לנו כהן מיוחס וסגי בבדיקת ד' אמהות אף שאין לנו יחוס אבות עד כהן שעבד" חזון איש הלכות פריה ורביה סימן ב' דף יא "כי בניין ביהמ"ק קודם למלכות בית דוד, כדאיתא בירושלמי אמתניתין וכל שכן קודם לתחית המתים", תוס' יו"ט מעשר שני פ"ח מ"ב "בניין ביהמ"ק קודם לקיבוץ גלויות" תוס' אנשי שם(שם) וז"ל: "אלא ע"כ שמע מינה, שבית המקדש עתיד להבנות קודם ביאת המשיח ואז לא יהיה עדיין ב"ד הגדול כלל, שלא יהיה עדין השבת השופטים". הרדזינער רבי זיע"א בספרו מאמר פתיל תכלת עמוד קס"ה
המשך 21:50 26.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שי
מי זה אליהו?
22:41 26.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תשובה
בתגובה ל: שי
פקיד במחלקת התברואה בעיריית צפת.
12:01 27.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודי מא"י
הרב אליהו עוסק בפוליטיקה כל ימות השנה
19:42 26.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יגל.כנן
הפוך מאבא שלו
19:32 26.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ציון
יום טוב בישראל
16:51 26.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר