הרב אביחי רונצקי, הרבצ"ר לשעבר, זה שמסתער תמיד בכל הכח ובכל הנחישות והאמונה. אני מעריך את מסירותך, אבל נראה לי שהפעם כוון ההסתערות שגוי.
בעקבות שנה לממשלה הצהרת כי אנו יותר קרובים ללפיד ולערכיו מאשר לערכי הצבור החרדי ה"פרטי". האם זו לא הונאה עצמית לומר שאנו קרובים יותר למפלגה חילונית אזרחית מאשר לאחינו החרדים? הם יותר כלליים?! מפלגה המובילה קיצוץ בתקציבי רווחה ושוכחת חסד יהודי סוציאלי אמיתי מהו, כללית?
מפלגה הדואגת לפופולאריות שלה תוך הובלת קרע ושנאה בין יהודים במסווה של "שוויון בנטל", כללית? מפלגה המקדמת אינטרסים של הומוסקסואלים, עושי תועבה בלשון התורה, על חשבון עקרים ועקרות בחוק הפונדקאות, כללית? מפלגה החוברת לרפורמים, ומנסה להפריט ולנפץ את מוסד הרבנות ה"חרדי", כללית? מפלגה שזכויות הפרט על ראש שמחתה, כללית?
דבריך הרב רונצקי שליט"א, המאדירים את מר בנט וגב' שקד מדאיגים, הם בעצם אומרים לנו שטעינו בחינוך, שחידדנו עמדות, שכדי להצליח ולסחוף את האומה לערכינו אנו צריכים דמויות שיותר דומות ומזוהות עם העולם החילוני, יותר "כלליות". האם משתמע מדבריך שעלינו למעט את הדמות ולהחביא את התורה? האם זו ההגדרה לכלליות שלמדנו בבית מדרשו של הרב קוק זצ"ל?
האמת המצערת צריכה להאמר, אנו אמנם יותר קרובים לצבור החילוני, אך לא מהצד הכללי, אלא מאורח החיים המערבי. יש עתיד לא מייצגת את הצבור המסורתי, לא את הלוחמים הסוציאליים, לא את לומדי התורה, לא את הפריפריה, לא את הצבא! היא מייצגת את היפים והעשירים, את הצינקנים הזחוחים שיצאו מהארכיון של "ארץ נהדרת".
אני יותר מתחבר לרב אייכלר מאגודה, בן ללוחם לח"י חרדי, שמרבית שנותיו עוסק ב"קירוב", בענוה ורגישות חברתית, הרבה יותר מלעיתונאי המליונר, שעשה את הונו מהכפשת אחרים, גם מהכפשתנו, המתנחלים הדוסים והקיצוניים.
הכוון של הרב אייכלר ושלנו זהה-בית המקדש, המחלוקת היא בדרך. האם גם זהו הכוון של לפיד? מסופקני. החבירה הזאת כלאיים היא, מכסה ערוותה בימניותה, ובלי כוונה משחררת מחבלים, פיזיים ורוחניים. החבירה הזאת מדאיגה, בשל השקט של רבים וטובים בתוכינו. אי ההתקוממות כנגד עבירות שלא מביישות בחומרתן את הפקרת ארץ ישראל.
האם לא הגיע הזמן להנהגה אמונית, שלימה בכל הערכים, בארץ, בעם בתורה? האם לא הגיע הזמן להנהגה המניפה את דגל ירושלים, דגל הקודש, ללא פשרנות וללא התנצלות? עם ישראל צמא לאמת הכוללת, החברה בישראל מיוסרת מהממשלה הזאת, שמוכרת לה חיים קטנים במסווה של מילים יפות וגדולות, חיים פרטיים סביב עגל הזב שאפילו זהב אין בו.
אל הילד הזה לא התפללנו.
==
הרב דרור אריה הוא מרבני 'דרך אמונה'.
מה דעתך בנושא?
15 תגובות
0 דיונים
שלום
רבותיי אנו לא שמים לב לאן אנו מידרדרים לבוא ולהצהיר שאנו קרובים יותר ליאיר שעושה הכל לעקור דת או זכר דת מעם ישראל גובל בשנאה עצמית לתורה וכל הקשור דייייייי...
רבותיי אנו לא שמים לב לאן אנו מידרדרים לבוא ולהצהיר שאנו קרובים יותר ליאיר שעושה הכל לעקור דת או זכר דת מעם ישראל גובל בשנאה עצמית לתורה וכל הקשור דייייייי שמעתה ....
המשך 15:15 01.04.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חזי
אני חושב בקול שאנחנו קרובים יותר ללפיד תסתכלו איפה הילדים שלנו לי אישית יש רוב נכדים חילוניים לצערי וכן לרוב חברי אז המקום שלנו איתם
22:22 26.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שלום
מאז ראשית שיבת ציון, החליטו החרדים שזה לא בשבילם. עד כדי כך שנלחמו בעליה לארץ ישראל. הם לא השתנו בכלום. הדתיים לאומיים מצאו את עצמם עם הציונים. והחרדים כמובן ללא...
מאז ראשית שיבת ציון, החליטו החרדים שזה לא בשבילם. עד כדי כך שנלחמו בעליה לארץ ישראל. הם לא השתנו בכלום. הדתיים לאומיים מצאו את עצמם עם הציונים. והחרדים כמובן ללא בושה וללא חרטה. המשיכו בשלהם למרות השואה ולמרות הקמת מדינת ישראל. לא חייבים להם כלום. הם חייבים למדינה פי אלף ורבבה. ומספיק להתנצל!!!
המשך 15:46 26.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נדב
הציבור שלנו בשנים האחרונות יותר קרוב ליאיר לפיד וחבריו מאשר לציבור החרדי, היום לדאבונינו הציבור הדל"י יותר חילוני מאשר דתי.
20:13 25.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אפרת
כיום ועם כל הכאב הוא צודק אנחנו יותר חילוניים משומרי מצוות
01:29 25.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איצקו
כנראה "שהרבנות" בצבא עשתה לו רק רע לרוניצקי
14:29 24.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זוהי המפלגה השניה בגודלה בישראל. נכון יאיר לפיד הינו ליצן בקרקס שעושה הכל כדי לצבור פופולריות אבל למעשה הוא ריכז סביבו קבוצה של אנשים שעשו ועושים רבות בדרכם למען המדינה. ממש...
זוהי המפלגה השניה בגודלה בישראל. נכון יאיר לפיד הינו ליצן בקרקס שעושה הכל כדי לצבור פופולריות אבל למעשה הוא ריכז סביבו קבוצה של אנשים שעשו ועושים רבות בדרכם למען המדינה. ממש לא "יפים ועשירים". איני מסכים עם כל דבר שיש עתיד עושה אבל היא בהחלט מפלגה שבכנסת הנוכחית מייצגת חזק מאוד את המושג "עמך". כנראה שבבחירות הבאות ה"עמך" כבר ינטוש לכיוונים אחרים. אבל כעת יש עתיד היא אשר מייצגת קרוב לשליש מיהודי הארץ בכנסת ישראל. בדבריך ישנה טעות נפוצה (ובמידה רבה גזענית ומתנסית) כאילו "עמך" והאזרח הפשוט במדינה הוא מזרחי/מסורתי וכו' משדרות/ירוחם/דימונה וכאילו כל מאמצי הקירוב רחוקים וההסברה הציונית דתית צריכה להתמקד בדמות הוירטואלית שהחלטת שהיא "עם ישראל" ולזרוק לכלבים ציבור חילוני ענק מראשל"צ/פ"ת/כפר סבא (וסליחה על הסטיגמות, הם להמחשה בלבד) שהוא לא שמאלני, לא אנטי וכן ציוני ויהודי גאה אבל מצד שני ש"ס ומחזירים בתשובה שמכוונים ל"מסעודה משדרות" ממש לא מדברים אליו והוא הולך וצובר כעס ומרירות כלפי הציבור הדתי אבל בינתיים זו ב"ה לא שנאה ושיתוף הפעולה עם יש עתיד בהחלט מחזיר אותו חזרה לאמון ביהדות ובשורשים
המשך 13:57 24.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אברהם
הרב רונצקי דיבר על המטרה במדינת ישראל ועל הזהות דהיינו האם אחים אנחנו וזה בדיוק מה שהראי"ה זצ"ל וקדמו הגאון מולינא זצ"ל והצטרף הבעש"ט זיע"א אמרו שזו בחינת "ויכר יוסף...
הרב רונצקי דיבר על המטרה במדינת ישראל ועל הזהות דהיינו האם אחים אנחנו וזה בדיוק מה שהראי"ה זצ"ל וקדמו הגאון מולינא זצ"ל והצטרף הבעש"ט זיע"א אמרו שזו בחינת "ויכר יוסף את אחיו והם לא הכירוהו" דהיינו הן המכונים חילוניים והן המכונים ציונים דתיים רואים בכל חלקי האומה כולל החרדים אחים לכל דבר ועניין מה שאין כן ההשקפה החרדית השלטת כיום לא רק שאינה רואה במרכיבי האומה האחרים כאחים הרי שלולא ההלכה היהודית ספק אם היו מכירים בהם כיהודים בכלל. ולכן לדעתי כל חרדי שלא מסכים עם דבריי יצא אם כך מכלל ההשקפה החרדית השלטת והתחבר כפשוטו למשותף אותו הגדיר הרב רונצקי
המשך 13:10 24.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי
החרדים הרבה יותר קרובים ליש עתיד מאשר לבית של גויים אין ולא יהיה בינינו שום קשר לעולם אנשים נחותים מעוותים מהגרועים שבאוייבי ה' הכיר את בוראם...
החרדים הרבה יותר קרובים ליש עתיד מאשר לבית של גויים אין ולא יהיה בינינו שום קשר לעולם אנשים נחותים מעוותים מהגרועים שבאוייבי ה' הכיר את בוראם וכופרים בו ולא כאומללים אלו תינוקות שנשבו
המשך 13:02 24.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דרך אמונה תמיד מצילים את המצב
12:58 24.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר