הירי מעזה נמשך: חיל האוויר תקף עשרות מטרות - סרוגים

הירי מעזה נמשך: חיל האוויר תקף עשרות מטרות

הירי על יישובי הדרום נמשך: רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח באחד מיישובי הדרום. במהלך הלילה, תקף חיל האוויר עשרות מטרות ברצועת עזה

הירי מעזה נמשך: חיל האוויר תקף עשרות מטרות
  כלי טיס של חיל האוויר (ארכיון: פלאש 90)

ירי הרקטות על יישובי הדרום נמשך גם הלילה: רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח באחד מיישובי הדרום. רקטה נוספת ששוגרה מעזה, התפוצצה ככל הנראה בשטח פלסטיני.

בתגובה לירי המסיבי על יישובי הדרום, תקף כלי טיס של חיל האוויר 29 מטרות ברחבי רצועת עזה.

בצה"ל אמרו כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול המאסיבי אשר בוצע הערב לעבר שטח מדינת ישראל והוסיפו: "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו האחריות".

במהלך הלילה קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות ביטחונית בסיום פגישתו עם ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון.

בהתייעצות הטלפונית השתתפו שר הביטחון, ס׳ הרמטכ״ל וראש השב״כ. ראש הממשלה נתניהו הנחה לפעול בכל דרך כדי להשיב את השקט בדרום.

מוקדם יותר, פגישתו עם מקבילו מבריטניה אמר: "צה"ל מגיב בעוצמה על הירי על אזרחי ישראל מצד הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. אם לא יהיה שקט בדרום, יהיה רעש בעזה, וזה בלשון המעטה. אני קורא לתושבי הדרום לפעול לפי ההנחיות. צה"ל יעשה את העבודה".

בארגון חמאס האשימו אתמול את ישראל בירי לעבר רצועת עזה. דובר הארגון אמר  כי ישראל אחראית לכל הסלמה שמתרחשת ברצועה.

לדבריו, הכובש הוא זה שאחראי להסלמה. בארגון הזהירו מפני ההשלכות והדגישו: "ההתנגדות היא זכותו של העם הפלסטיני להגן על עצמו".

מוקדם יותר דווח כי גורם רשמי של מחלקת המדינה האמריקאית גינה את מטחי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה. בשיחה לג'רוזלם פוסט אמר הגורם כי ארצות-הברית "קוראת למתקפות אלה להפסיק באופן מיידי".

בארה"ב הבהירו כי הם מגנים את המתקפה "במונחים החריפים ביותר". הודגש כי "לישראל, כמו לכל אומה, ישנה הזכות להגן על עצמה מפני מתקפות ופרובוקציות שכאלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו