השוטרים שפעלו נגד שריון משה סעדה, האיש הכי מחוזר בימין

השוטרים שפעלו נגד שריון משה סעדה, האיש הכי מחוזר בימין

הודעות אישיות לראשי מפלגות ימין, פגישות עם רבנים בציונות הדתית ולחצים ברשתות החברתיות: כך פעלו מתחת לרדאר אנשי משטרה מכהנים ולשעבר כדי למנוע ממשה סעדה, האיש הכי מחוזר בימין, להיכנס לחיים הפוליטיים

author-image
השוטרים שפעלו נגד שריון לאיש הכי מחוזר בימין
  משה סעדה (צילום: פלאש 90)

משה סעדה, אחד האנשים הכי מחוזרים בימין בחודשים האחרונים – לא שובץ עד כה באף רשימה בבחירות לכנסת ה-25, מאחורי הקלעים, בין השאר, פעלה קבוצת אנשי משטרה בהווה ובעבר מול חברי כנסת ומפלגות ימין, בדרישה שלא להכניס לחיים הפוליטיים את מי שלטענתם פגע בהם כראש מח"ש.

עוד באותו נושא

סקר מפתיע: מפלגה של סעדה עוקפת את שקד


53

כזכור, בסוף יולי פרסם העיתונאי עמית סגל ראיון עומק עם סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה, שהשאיר מדינה שלמה פעורת פה. סעדה, שהעלה טענות קשות בנוגע לפרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט והמפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, הפך ברגע לאיש השעה של הימין במערכת הבחירות ומפלגות שונות ניהלו מסע חיזורים אחריו.

אבל לצד החיבוק החם מהמפלגות, ואפילו סקר שהעניק למפלגה בראשותו יותר תמיכה מאשר לאיילת שקד, פעלה קבוצת אנשי משטרה בהווה ובעבר, בכדי לסכל את כניסתו של סעדה לחיים הפוליטיים. הם הפעילו לחצים על פוליטיקאים ששקלו לשבץ אותו ברשימה, וטענו כי סעדה לא רק היה חלק מאותו מערך אותו ביקר, אלא גם הוביל את המדיניות ו"ריסק משפחות רבות בשם הסטטיקה" ועל כן לא ראוי להיות נבחר ציבור, לטענתם.

הודעות לראשי מפלגות, פגישות עם רבנים ולחצים ברשתות החברתיות

שמו של סעדה עלה בחודשים האחרונים כמועמד חדש בימין שיכול למשוך מנדטים רדומים. אחרי מגעים עם מפלגות הציונות הדתית, עוצמה יהודית, הבית היהודי וימינה, כאשר במקביל הוא התלבט לגבי הקמת מפלגה חדשה בראשותו, היום הכריז יו"ר הבית היהודי יוסי ברודני כי סעדה החליט שלא להיכנס לחיים הפוליטיים. אנשי המשטרה לשעבר שפעלו נגדו, מאמינים כי הם אחראים לסיכול הצבתו כמועמד – לפחות בחלק מהרשימות ששקלו לגייס אותו לרשימה.

עופר אשקורי, איש משטרה לשעבר שבשנים האחרונות מוביל מאבקים למען זכויות שוטרים ומנהל רשת קבוצות פייסבוק של אנשי משטרה, סיפר בשיחה עם סרוגים: "יש ביקורת קשה של שוטרים לשעבר שנחקרו על ידו כשהוא היה סגן ראש מח"ש. יש פער בין מה שהוא מדבר ומה שהוא משדר לבין מה שבפועל היה כשהוא היה איש מח"ש. הוא מצטייר כאיזה טהרן וצדקן כזה גדול".

עוד באותו נושא

סופית: סעדה לא מצטרף לרשימת הבית היהודי


24

"הוא אמר שמח"ש חזקים על שוטרים חלשים. אתה סגן ראש מח"ש, ואתה אומר על עצמך שאתם חזקים מול השוטרים החלשים? איך אתה לא מתבייש?" טוען אשקורי ומוסיף: "הוא היה אמור להיות משוריין אצל בן גביר, לפני האיחוד, ואז באו לבן גביר אנשי משטרה לשעבר ואמרו לו שאם סעדה יהיה איתו ברשימה לא יבחרו בו. איתמר בן גביר נערץ על ידי אנשי משטרת ישראל".

מי שהקימה עם אשקורי את "הוועד של השוטרים והגמלאים" ומובילה איתו את המאבק במח"ש ובסעדה בשנים האחרונות, היא אושרה אסף, אשתו של שוטר לשעבר שנחקרה בעצמה בשנת 2014 במח"ש. אסף ואשקורי טוענים כי מאחוריהם עומדות מאות משפחות של שוטרים נפגעי מח"ש, בהם גם שוטרים בפועל שחוששים להיחשף בשל תפקידם. היא סיפרה לסרוגים: "נאבקנו שלא יהיה ראש מח"ש ונאבקנו שאיתמר בן גביר וסמוטריץ׳ לא ייקחו אותו לרשימה".

האיום: "נקרא לכל השוטרים לא להצביע לכם"

הבוקר, רגע לפני שיוסי ברודני הצהיר ברשת ב' כי סעדה החליט שלא להתמודד לכנסת, אסף עוד תכננה הפגנה בגבעת שמואל במטרה להפעיל לחץ על ברודני שחשב לשריין את סעדה. קודם לכן, כשנשקל שריון של סעדה ברשימת הציונות הדתית, הפעילים מקרב השוטרים הפיצו את הטלפונים של בן גביר וסמוטריץ' בקבוצות של אנשי משטרה: "ביקשנו מכל מי שנפגע ממח"ש שיפנו אליהם" מספרת אושרה.

במכתב שיצא לסמוטריץ׳ ב-10.8 מטעם "הוועד של השוטרים וזכויות השוטרים", הבהירו הפעילים כי במקרה שישוריין, יקראו לאנשי משטרה שתומכים בציונות הדתית שלא להצביע למפלגה: "לו תבחר להתעלם מעובדות חריפות ונוקשות אלה, לא תעמוד לנו כל ברירה אלא לקרוא לכלל שוטרי ישראל ואנשי שירות בתי הסוהר, בעבר ובהווה, גמלאים ומשרתים כאחד, זוטרים כבכירים, קצינים, חוקרים ובלשים – לא מעטים מהם אשר פגשו את מר סעדה ומעלליו באופן אישי – להימנע באופן מופגן מהצבעה לציונות הדתית".

צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

עוד נאמר במכתב השוטרים לראשי המפלגות ששקלו שריון של סעדה: "לכל הפחות בחמש פרשות שונות לאורך השנים האחרונות, קבעו שורה של שופטים בבית המשפט המחוזי והשלום, באופן ברור וחד-משמעי, כי הן סעדה עצמו והן חוקרים בכירים שהיו תחת אחריותו, בצעו מעשים בלתי-חוקיים בעליל, שבשו הליכה חקירה, סימנו חשודים כמטרות להפללה בכל מחיר, ואף מסרו עדויות בבית המשפט שלא זכו לכל אמון, לשון המעטה".

"סעדה הרס לי את החיים"

ניר סומך, הקצין שירה למוות בשכנו ונידון ל-14 שנות מאסר, כשאחרי 3 שנים בכלא זוכה פה אחד בבית המשפט העליון, הוא גם אחד הפעילים הבולטים במאבק נגד כניסת סעדה לחיים הפוליטיים. סומך, שפרסם לא מעט פוסטים נגד סעדה ברשת, מספר כי בתקופה האחרונה פעל רבות על מנת למנוע מסעדה להיכנס לחיים הפוליטיים, הוא נפגש באופן אישי עם בן גביר, סמוטריץ׳ והרב דרוקמן, כמו כן, אנשים מטעם מאבק השוטרים נפגש גם עם דמויות נוספות במערכת הפוליטית ורבנים נוספים בציונות הדתית בניסיון למנוע שריון של סעדה.

סומך חשב שהוא וחבריו הצליחו לסכל את כניסת סעדה לפוליטיקה לאחר שבציונות הדתית וויתרו על מועמדותו, אבל אז הופתע שוב כששמו של סעדה צץ בהקשר לריצה משותפת עם ברודני ושקד, וכתב הודעה לברודני: "האיש היה חלק מחבורה מושחתת שמיררה לאלפים את החיים משכרון כח. תעשו נזק בלתי הפיך. ניהלנו מאבק עצום מול סמוטריץ ולא ניתן להכניס את סעדה מהדלת האחורית".

עוד באותו נושא

אחרי סמוטריץ': משה סעדה במגעים עם איילת שקד


35

"אני מתחייב" כתב לברודני, "כי אם תגישו אותו ברשימתכם תצפו למאבק שלא ראיתם מימכם. לא יהיה כנס שלא נפוצץ, נפקוד כל קהל יעד שלכם ואם חשבתם שאולי תעברו את אחוז החסימה, מהרגע שתכניסו אותו אני מתחייב לכם שזה יהיה סוף הדרך שלכם. אני ואלפי אנשים נפעל מדם ליבנו וכנגד כח כזה אף אחד לא יוכל להתמודד תאמין לי" כתב סומך.

בהודעה שכתב סומך לאיילת שקד נאמר: "האיש הזה פגע בי ובעוד מאות ואלפים מטובי בנינו ששומרים עלינו יום וליל, רק במטרה לבוא יום אחד ולהיות בפוליטיקה. לא רק שלא תקדמי אג'נדה, אלא תעשי נזק בלתי הפיך". לטענתו, השוטרים הפעילו לחצים על שקד נגד השריון גם באמצעות מקורבים.

לסומך טענות רבות כלפי סעדה, לשאלה אם חשיפתו את מחדלי מח"ש לא מנקה את סעדה מאשמה הוא עונה: "הוא היום יוצא נגד שי ניצן ונגד רוני אלשיך, אבל הוא היה חלק מזה. שי ניצן רצה למנות את משה סעדה לראש מח"ש. הם היו קנוניה, הם היו אחד בתוך השני", ומוסיף: "הנזק שנעשה על ידי סעדה במשטרת ישראל הוא עד היום. שוטרים באים ממקום ערכי ויודעים שמחר על טעות הכי קטנה הם ימצאו את עצמם זרוקים".

ממשה סעדה, ראשי הציונות הדתית איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' וראש הבית היהודי יוסי ברודני לא נמסרה תגובה.

מאיילת שקד נמסר: "זה לא נכון. שקד אכן קיבלה כמה ווצאפים משוטרים. מכאן ועד לקבוע שבעקבותיהם סעדה לא נכנס לרשימה זו הרחקת לכת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
28 תגובות - 26 דיונים מיין לפי
1
מדוע אנשי מישטרה...
בינימין בן אביב | 14-09-2022 15:49
מדוע אנשי מישטרה מתנהגים כמו במקסיקו?, הרי אנו חיים בדמוקרטיה שנותנת אפשרות פתוחה לכל אזרחי המדינה לנסות להיבחר בבית הנבחרים, ואז נשלחים ביריונים עם מדים שמאיימים? או אולי מקבלים הוראות מחברי כנסת עבריינים שמנסים לבלום את חזרתו של בינימין נתניהו לשילטון?, אולי כבר אין מישטרה בישראל? אבל יש מאפיה או אירגון פשע?.
2
מפחיד לגור במדינה שלנו
אבא אהוב | 14-09-2022 15:55
אני לא מבין למה כולם התחילו לפחד ממנו
3
DEEP - STATE
מאן דכר שמיה | 14-09-2022 15:57
כך הם שולטים בחיינו. לא בחרנו בהם אבל הם שולטים בנו.
4
המדובר בחובש כיפה...
אלישע בן אבויה | 14-09-2022 16:54
המדובר בחובש כיפה . ואין גרועים מהאנשים האלה שבטוחים שהם מייצגים את אלוהים . יש לטהר את את הצבא ומשטרה מכל הטיפות הסרוחות
אלשך חובש כיפה...
אבי | 14-09-2022 20:22
אלשך חובש כיפה ועניים של מנווול גדול
5
נכון יעשה הימין...
היד הלבנה | 14-09-2022 17:05
נכון יעשה הימין ויכניס את משה סעדה לכנסת כדי להילחם בשוטרים המושחתים ויפה שעה אחת קודם
6
מי שמחפש צדק...
שלמה | 14-09-2022 17:07
מי שמחפש צדק חייב לבחור במפלגה או בסעדה שהעיז להוציא לכלוך ורפש מהמערכות .ברור שנלחמים נגדו ופוחדים מושחתים......
הוציא שקרים....
מישהו | 15-09-2022 8:40
הוציא שקרים. שקרן
7
מדינה מסואבת.נלחמים בסעדה...
שלמה | 14-09-2022 17:11
מדינה מסואבת.נלחמים בסעדה שמעז להוציא קמצוץ מהרפש במשטרה ובפרקליטות
8
לא תמכתי בכניסתו...
חוצפה של שוטרים אלימים | 14-09-2022 17:13
לא תמכתי בכניסתו של משה סעדה לפוליטיקה מכיוון שהוא היה חלק מהשחיתות של מחש. אבל לא שוטרים אלימים ובריונים ייקבעו לנו. המניעים של השוטרים הם מניעים מושחתים ולא טהורים.
9
משטרת לואי דה...
ימח שמכם | 14-09-2022 17:23
משטרת לואי דה פינס
10
שוטרים מושחתים עבריינים...
אברהם בן שלום | 14-09-2022 17:29
שוטרים מושחתים עבריינים מאפיונרים תופרי תיקים רודפי בצע ונקמנים ...סעדה הוא גיבור ישראל שמציף את האמת על החלאות שיוצאים מחוריהם בגיבוי שולחיהם
11
קחו קוף, למדו...
נורי המקורי | 14-09-2022 17:32
קחו קוף, למדו אותו להשמיץ את בגצ והתקשורת, והנה נולד כוכב בימין הפרימיטיבי.
12
סעדה מתאים לליכוד
תמי | 14-09-2022 17:57
מקווה שיקבלו אותו שם
13
מפחדים ממסך יצחקי?...
מגן דוד | 14-09-2022 18:23
מפחדים ממסך יצחקי? צאו ואמרו את האמת, מפקירים חייל? בושה.
14
מההתחלה היה...
חלאס נמאס | 14-09-2022 18:43
מההתחלה היה ברור שיש בעיה עם סעדה,הוא חשב שיטנף ויקבל מיד מקום בכנסת בדיוק לפני בחירות הוא נזכר לדבר. לא נראה אמין
15
אני הצעתי לו...
חבר של משה | 14-09-2022 18:52
אני הצעתי לו לא לרוץ כדי שלא יפגעו בו אנשים רעים . משה סעדה העניש שוטרים כנדרש שסרחו ללא דופי .
16
רק בשביל זה...
רחמים | 14-09-2022 18:55
רק בשביל זה היה שווה שהוא יהיה חכ
17
אני מאד...
בוזי | 14-09-2022 18:58
אני מאד מקווה שהפסולת המשטרתית שפועלת נגד סעדה לא יצביעו עבורו , נקבל מפלגות נקיות יותר . שימו לב מי פועל נגדו . אגב , כל שוטרי ישראל יחד הם בקושי מנדט אחד ורובם הגדול לא נפגעו ע״י מח״ש כך שמספרם של ״המאסות הגדולות״ שלא יצביעו עבורו -- בטל בשישים .
18
הוא ירד בגלל...
מושיק | 14-09-2022 19:04
הוא ירד בגלל החלק שלו באמונה, הוא היה הפרקליטות המלווה ואמר שחוץ משוטר אחד כולם פעלו כמצופה
19
אז נראה אותם עכשיו נגד ביבי, שמשריין אותו.
בסוף הוא בליכוד | 14-09-2022 20:05
כל השוטרים, נגד הליכוד.
20
לאיש הזה יש...
אבי | 14-09-2022 20:19
לאיש הזה יש עניים נקיות ברור שדובר אמת רצוי מאוד שאיש כזה שר המשפטים ינקה את הזוהמה שיש בניהם אני בוחר באיש הזה
21
או שהרבנים רבנים...
יוסף סגל | 14-09-2022 20:30
או שהרבנים רבנים או שהם פוליטיקאים ? אם הם פוליטיקאים אז הם לא יכולים להיות רבנים כי פוליטיקאים בדרך כלל שקרנים רמאים
22
כששוטרים עבריינים תוקפים...
בוקר | 14-09-2022 21:49
כששוטרים עבריינים תוקפים את סעדה זה רק מוכיח כמה שהוא איש ראוי וטוב
23
לא יעזור לשוטרים...
חיים | 14-09-2022 22:53
לא יעזור לשוטרים כלום בן גביר יש לו רשימה שחורה כולכם הביתה
24
אנשי המשטרה עברינים על מדים
אברהם | 15-09-2022 2:54
מה הבן אדם מדבר בשפה עברינית ומאימת כאחרון כופיות הפשע מה זה עולה מהכתבה ששוטרים בפועל תומכים והמשטרה והכניס את שבס גם איתם מה דון קקאו. מה אתה מתלונן על מי שאים לו תתלונן היתי מאמין לך .אתם השוטרים הפגועים תמיד בכול מצב תחזרו עליו. אבל בואנה יש גם השטורים הנוקמים הם גם איתך בגימלאים. היום אים אתה גמלאי ונושא תעודה של גימלאי אתה פתור מכול דוח ושוטר למעשה אין גמלאי במשטרה שוטר זה לכול החיים
25
מעניין שעל גנץ...
איתן | 21-09-2022 22:45
מעניין שעל גנץ או אייזינקוט לא מדברים שהשחירו פני חיילים או השאירו אותם למות כדוגמת מדחת יוסוף גם אותם צריך להוקיע ולא לבחור בהם . אני לא מדבר על לפידוס שאין לו סיבה להיות בפוליטיקה אחד שלא עשה צבא מבחינתי ומוכר את המדינה לערבים
26
ציטוט: שוטרים מעריצים את בן-גביר. מרתק
כגג | 26-07-2023 1:24
מעניין איך זה לא מוזכר יותר. ולמה זה קורה?