הרב יצחק יוסף על גיוס נשים: איסור מדאורייתא - סרוגים

הרב יצחק יוסף על גיוס נשים: איסור מדאורייתא

הראשון לציון מתייחס לגיוס נשים לצה"ל וקובע כי מדובר באיסור מן התורה "אם אדם יודע מקרוב משפחה שלו שצריכה להתגייס, צריך להזהיר אותה, אסור על פי ההלכה"

author-image
הרב יצחק יוסף על גיוס נשים: איסור מדאורייתא
  לא ילבש איסור דאורייתא. הרב יצחק יוסף (פלאש90)

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף קובע חד משמעית כי אסור לנשים להתגייס לצבא.

כזכור עמדת הרבנות הראשית לישראל אוסרת גיוס בנות לצבא עוד משנות הארבעים והחמישים, וכך נראת דעתו של הרב הראשי שנבחר בקיץ האחרון.

האזינו לדברי הרב יצחק יוסף (באדיבות ישי כהן, כיכר השבת)

בשיעור שנשא הרב יוסף לקראת פורים דן הרב בשאלה האם נשים חייבות בקריאת זכור, וקבע: "נשים לאו בנות מלחמה נינהו" …יש בגמרא במכת נזיר, הגמרא אומרת לא יהיה כלי גבר על אישה, מה זה כלי גבר? כלי זין, אסור לאישה לקחת אקדח, רובה, זה איסור דאורייתא, זה לא ילבש. אם זה מקום סרר – שם אין ברירה, יש תשובה ב'יחווה דעת' שאפשר שאישה תיקח כלי נשק. אבל מלכתחילה שאישה תלך לצבא? וודאי (שאסור)".

בהמשך, חוזר הרב יוסף על דבריו וקובע: "אני חוזר ואומר, אין ספק שלא צריכים לפחד – לא תגורו מפני איש, נשים – בנות אסור להן להתגייס לצבא, בשום פנים ואופן, זה דעת כל גדולי הדור, כך היה הדעה של כל גדולי הדור ובראשם מרן זצוק"ל". ומה יעשה אדם ששומע שקרובת משפחתו מתכוונת להתגייס? "צריך להזהיר אותה, אסור על פי ההלכה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כרגיל לא מחדש דבר , אין לו ולמקבילו כריזמת אבותם
עוד תשע וחצי שנים .... | 09-03-2014 12:43
2
לא פוחד לומר את האמת!! כל הכבוד
אשרינו | 09-03-2014 19:19
מישהו יכול לסתור את דבריו??
3
זכינו שאתה הרב הראשי !
דניאל | 18-03-2014 22:47
מי יכול בכלל לעמוד מולו . כל אותם "רבנים" זבי חוטם, כאפרוחים שטרם נפקחו עיניהם, באים ומתירים עניינים שהם היפך דעת תורה בשם "המצווה" שבשירות הצבאי. הרב יצחק יוסף הוא קול ברור וחד שלא מחניף לאף אחד
4
אשרינו שזכינו ו1 החצוף
יאיר | 22-05-2014 0:05
קצת גבול גם לחוצפה צריך...אתה מדבר פה על גדול ישראל...לא מבין ממה זה נובע הגועליות הזאת... בכל מקרה ברוך ה' שזכינו לתלמיד חכם ענק עם אהבת ישראל בצורה נפלאה.הייתי בשיעור שלו לפני כמה חודשים,תענוג לאוזניים.
5
בוודאי שאפשר לעמוד מולו
james | 16-08-2015 7:41
מדינת ישראל במצב מלחמה וכולם נדרשים לסייע במלחמה אנשים ונשים!! כרב אין לו את היכולת לקבוע מצב בטחוני !! ובמצב הבטחוני צריך ללכת לחומרה !! בימנו נשק איננו כלי לגברים בלבד זהו קשקוש גם מכנסיים לא לגברים בלבד !!
6
הרב שלמה אבינר אמר
| 02-11-2015 15:07
הרב שלמה אבינר אמר: "בת המתגייסת לצה"ל תורמת לחורבן המדינה" כי גיוס בנות דתיות לצה"ל נובע מטשטוש ההבדל בין אלילות לבין עבודת ד'. ומוסיף "בת המתגייסת לצה"ל בטענה שהיא רוצה לתרום, אכן תורמת - לחורבן המדינה" אותה סיבה שיש יותר ויותר בנות – וגם בנים – שלא מקפידות על הלכות צניעות. אין בזה שום הפתעה. זו לא בעיה נקודתית אלא בעיה כוללנית, הקשורה להבנת מטרתו של האדם בעולמו: האם מרכז החיים הוא האדם או רבונו של עולם. זה ההבדל בין אלילות לבין עבודת ד'. הצבא אינו אידיאל עצמי ועצמאי. אידיאל עצמי ועצמאי לא קיים, הוא גם הופך למין ועבודה זרה. לפני יותר מ-3000 שנה ניתנה תורה ואפשר לדעת מה רצון ד'. יש תורה שבכתב ויש תורה שבעל פה ויש חכמי דור ודור. מי שלומד סוף גמרא קידושין רואה מה הדרכת ד' לגבי צניעות ואז הוא מבין תוך רגע שגיוס בנות הוא נגד הלכות צניעות. וכפירה בקב"ה בפועל. גם בטבת תשע"ד היתה החלטה אחרונה: "מועצת הרבנות הראשית אוסרת גיוס בנות לצה"ל בכל צורה שהיא, וממשיכה את מסורת ההלכה של כל הרבנים לשעבר שאסרו זאת" ומלבד האיסור של גיוס בנות לצבא כשלעצמו, הוא גורר עוד איסורים רבים. יהי רצון שכל בנות ישראל תלכנה בדרכי הנביאות, מדרגה אחר מדרגה, כפי הסדר של ספר מסילת ישרים.