הרב מאיר מאזוז, מחשובי הרבנים החרדים-ספרדים, התיר לראשונה לעלות להר הבית. דבריו הובאו בתגובה לשאלה באתר האינטרנט הרשמי של מוסדותיו -" כיסא רחמים" האם מותר לעלות להר. הרב השיב כי "מן הדין מותר", אולם סייג את פסיקתו והסביר כי מבחינה הלכתית העלייה מותרת רק לאזורים מסוימים בהר, ולכן יש לברר קודם את הגבולות המדויקים. דבריו של הרב מאזוז הובאו ב'מעריב'.

רועי לחמנוביץ', לשעבר דובר תנועת ש"ס, הגיב לדבריו של הרב מאזוז: "בימיו של הרב עובדיה יוסף אף רב ספרדי לא היה מעלה על הדעת להציף מחלוקת בפסיקה שהייתה לו עם הרב עובדיה יוסף. ברור היה בידי מי נתונה ההגמוניה. מרגע שהרב הלך לעולמו השתחרר שסתום הלכתי, וכל מי שחלק על הרב בחדרי חדרים נותן פומבי לדברים".

לפני כשנתיים, פרסם הראשון-לציון הרב שלמה-משה עמאר מכתב חריף נגד העולים להר הבית. תחת הכותרת "קריאת קודש – השמרו לכם מעלות בהר ונגוע בקצהו", הוא כתב: "הנני מוצא לי חובה קדושה להעיר את לבבכם כי איסור גמור הוא על-פי ההלכה לעלות להר הבית, ואיסור זה היה פשוט וברור מקדם קדמתה, והדבר נאסר על-ידי כל גדולי ישראל".

"אך בהיות ובתקופה האחרונה כל מיני ארגונים קוראים אל הציבור לעלות אל הר הבית", המשיך הרב עמאר וכתב, "הנני לגלות בזה דעת תורה, כי האיסור בתוקפו עומד, ואיסור מוחלט לעלות אל הר הבית בזמן הזה".

הרב עובדיה יוסף זצ"ל צרף באותה תקופה את חתימתו לקריאה זו האוסרת בצורה ברורה את העליה להר הבית, לאחר ששמע מרב כותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, על העליה במספר האנשים הפוקדים את הר הבית בשל ההתארגנויות השונות הצצות חדשות לבקרים.