שר המשפטים גדעון סער הודיע כי הוא תומך עקרונית בתחבורה ציבורית בשבת, לאחר שאתמול הודיעה שרת התחבורה מרב מיכאלי על כוונתה לקדם את הפעלת הרכבת הקלה בתל אביב בשבת.

"אנחנו בהחלט תומכים בעיקרון", אמר סער בראיון היום בגל"צ. "אך נכון שהנושא של הפעלת התחבורה הציבורית ייקבע על ידי הרשויות המקומיות".

מיכאלי: אי הפעלה בסופ"ש תפגע בציבור

כזכור, בהודעה שיצאה אתמול מלשכתה של מיכאלי נאמר כי היא הנחתה את יו"ר חברת נת"ע, עו"ד מיה ליקוורניק לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע.

מאז כניסתה של שרת התחבורה מיכאלי לתפקידה, היא פועלת לאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. עד לעת עתה האילוצים הקואליציוניים וההתחייבויות בין לפיד לבנט מנעו זאת. כעת הנחתה השרה את חברת נת"ע לבחון את האפשרויות ולהציג תכנית מסודרת שתאפשר את הפעלת הרכבת הקלה בשבת באופן מידי כבר עם הפעלת הקו בחודש נובמבר.

מיכאלי מציינת כמובן סיבות חילוניות להצדקת חילול השבת: "אי-ההפעלה בסופי השבוע תפגע פגיעה משמעותית בציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי. יתרה מזו, התשומות העצומות בסך עשרות מיליארדים, המושקעות על ידי המשרד דרך נת"ע בתשתית התחבורתית העתידה להוות את עמוד השדרה של התחבורה בגוש-דן בשני העשורים הקרובים, מצדיקות מיצוי מלא שלה 7 ימים בשבוע לטובת הציבור".

בנוסף אומרת שרת התחבורה כי ההפעלה של הרכבת הקלה בשבת צפויה גם תועלת משקית רחבה יותר, הצפויה להביא להפחתת יוקר-המחיה של הציבור הנע בגוש-דן, לחיזוק תפקוד המשק, להפחתת הזיהום והשימוש ברכב הפרטי, ומעבר לכלי תחבורה חשמלי ונקי יותר.

מיכאלי מודעת לכך שמדובר במחטף, עד להקמת הממשלה הבאה, בה היא ככל הנראה כבר לא תהיה שרת התחבורה אם בכלל תשב בממשלה: "אני קוראת לרה"מ לא לבזבז את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנפתח לנו ולהצטרף אלי במהלך לשינוי פני התחבורה הציבורית בישראל".