בשורה: בנט מוריד את מחירי הביצים, הירקות והבשר - סרוגים

בשורה: בנט מוריד את מחירי הביצים, הירקות והבשר

הצעת החוק מבטלת את הפטור הקיים בחוק ההגבלים העסקיים, עבור גופים העוסקים בשיווק סיטונאי של תוצרת חקלאית, שאינם חקלאים המגדלים תוצרת בעצמם

author-image
בשורה: בנט מוריד את מחירי הביצים, הירקות והבשר
  הקץ לקרטלים בתוצרת חקלאית (צילום: פלאש 90)

הצעת חוק האוסרת תאום המחירים בשוק המזון מתוצאת חקלאית עברה היום בכנסת. את ההצעה הגיש משרד הכלכלה, בשיתוף עם משרד החקלאות ופיתוח הכפר והאוצר יחד עם רשות ההגבלים העסקיים.

הצעת החוק מבטלת את הפטור הקיים בחוק ההגבלים העסקיים, עבור גופים העוסקים בשיווק סיטונאי של תוצרת חקלאית, שאינם חקלאים המגדלים תוצרת בעצמם. הצעת החוק תאפשר לראשונה טיפול בקרטלים בתוצרת חקלאית.

לקראת ההצבעה בוועדת הכלכלה נערכה במשרדי הממשלה חשיבה מחודשת, שמטרתה לוודא כי גם לאחר התיקון, החוק ימשיך לשמור על חקלאים שמגדלים תוצרת חקלאית, וראויים להגנה. בהתאם, הגדרת מגדל הזכאי להמשיך וליהנות מהפטור הורחבה לכל מי שעיקר עיסוקו אינו בשיווק סיטונאי של תוצרת חקלאית של מגדלים אחרים.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר: "היום עשינו צעד משמעותי להורדת יוקר המחייה כאשר הצלחנו להביא רוב לחוק שבמשך שנים היה תקוע בשל לחצים של קבוצות אינטרסים. תאום המחירים חנק את האזרחים – וכעת שמנו סוף לעליות מחיר בלתי סבירות של עופות, ביצים, ירקות ופירות.

"מדובר בעיוות היסטורי של למעלה מעשור שאפשר לחברות מסחריות במסווה של התארגנויות חקלאיות להנות מפטור על התנהגות אנטי תחרותית.

F131027DV006__w475h390q90

נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

"המהלך יסייע בנוסף גם לחקלאים עצמים הנענקים מול חברות מסחריות ריכוזיות שגובות פערי תיווך חריגים. הוכחנו כי בשיתוף פעולה בין משרדי הממשלה אפשר להביא הישגים חשובים לציבור. אני רוצה להודות ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אבישי ברוורמן ולשר החקלאות יאיר שמיר על שיתוף הפעולה".

יו"ר וועדת הכלכלה אבישי ברוורמן אמר כי הוועדה קידמה את הצעת החוק לטובת הצרכנים, באופן שלא פוגע בחקלאים – כך שהמחירים ירדו והחקלאים לא יפגעו. כדי לסייע לחקלאים הקטנים להתאגד ולשווק את התוצרת שלהם יחד פעל ח"כ ברוורמן לכך שמשרד האוצר יעביר 10 מיליון שקלים למשרד החקלאות, לטובת תמיכה במגדלים שירצו להתאגד.

שר החקלאות, ח"כ יאיר שמיר, אמר כי: "תיקון החוק מהווה נדבך חשוב נוסף במדיניות שמוביל משרד החקלאות ופיתוח לעידוד התחרות בענפי החקלאות תוך מתן אמצעי הולמים לחקלאים. ריכוזיות יתר וקרטליזציה יצרו חזית אחידה מול החקלאים, שקיבלו תמורה נמוכה לתוצרתם, אך זו נמכרה במחירים גבוהים לקמעונאים וכלל הציבור נאלץ לשלם את המחיר. התיקון משאיר מרחב פעולה מספק שנחוץ לחיבורים חקלאיים אמתיים, שמסייעים להגביר את התחרותיות ובכך לתרום להורדת יוקר המחייה מחד, ושמירה על היקף הפעילות החקלאית מאידך״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ככה צריך!
ברק | 05-03-2014 22:36
להילחם בקרטלים ולהוריד את יוקר המחייה. כל הכבוד לבנט! ראש הממשלה הבא!
2
כתבה שגויה ! תקראו טוב מה הוא עשה!
יאיר | 06-03-2014 7:45
הכותרת לא משקפת את המציאות כפי שהיא קרתה!