כבוד התורה החרדי: ראש ישיבת חברון ביטל את 'רב פורים' וספג נאצות - סרוגים

כבוד התורה החרדי: ראש ישיבת חברון ביטל את 'רב פורים' וספג נאצות

הרב יוסף חברוני הורה לבטל את מנהג 'רב פורים' בישיבת חברון. בתגובה קומץ מתלמידי הישיבה ריססו כתובת גרפיטי בחצר הישיבה: "יוסי, נמאסת תתפטר!" והפיצו פשקווילים נגדו

author-image
כבוד התורה החרדי: ראש ישיבת חברון ביטל את 'רב פורים' וספג נאצות
  איפה היראת שמים? ישיבת חברון

ישיבת 'חברון' נחשבת כאחת מישיבות הדגל בעולם התורה החרדי, אך מסתבר כי חלק מהבחורים אולי לומדים שעות רבות, אך יראת שמיים אין להם.

ראש הישיבה הרב יוסף חברוני החליט לבטל השנה את הכתרת רב פורים ואת הטקס בו מחקים התלמידים ומתלוצצים על רבני הישיבה. לכאורה צעד לגיטימי עבור ראש מוסד. אך קומץ מתלמידי הישיבה לא רק שלא ציית אלא החליט לצאת להתקפה מכוערת נגד ההחלטה.

אתמול (ג') רוססו כתובות גרפיטי במתחם הישיבה בהן נכתב "יוסי, בוא'נה נמאסת! תתפטר!!", ובנוסף לכתובת המבזה, פוזרו ברחבי הישיבה מכתבי נאצה בהן נכתב תחת הכותרת: "עבד כי ימלוך", נכתב בין השאר: "בישיבה הגדולה והחשובה בעולם, נקבעים וניזומים מהלכים גדולים כקטנים, רוחניים כגשמיים, סביב ציר קטנוני וגשמי, הן ע"י התערבות של י.ח. בצורה ישירה, והן בכפיית דעתו על מרנן ראשי הישיבה שליט"א".

"האם הדעת סובלת שכבוד ושליטה ייקנו בכפייה? הייתכן? ובפרט בשעות קשות אלו כאשר לפתחו של עולם הישיבות עומדות גזירות קשות, וגדולי האומה נלחמים בכל תוקף נגד נסיון של אנשים שלא טעמו טעם תורה להחליט החלטות הנוגעות לציפור נפשה של היהדות הנאמנה, זקוקים אנו להתעסק בזוטות כשבא אדם מתוכנו ומתיימר לכפות את דעתו הנגועה בכל נושא וענין, בדברים אשר אמורה להשמע בהם  אך ורק דעת התורה הצרופה, באמצעות ראשי הישיבה שכל שיקוליהם ממניעים טהורים ובדאגה לטובת צביון הישיבה גרידא, בשכל ישר ובדרך המסורה להם מימים ימימה".

חברון-הגבעה

הפשקוויל שפוזר ברחבי הישיבה

המלחמות בין הפלגים השונים בתוך הציבור החרדי – ליטאים נגד ספרדים, חב"ד נגד הרב שך, או המאבקים בין החסידויות – עוד ניתנים להבנה, אך כשתלמידים בתוך הישיבה מתייחסים ככה לרבניהם, זה כבר מעיד על רקבון רוחני וחוסר יראת שמיים.

בעבר דיווחנו בסרוגים על שני אירועים שונים בהם הותקף מנהל הישיבה ורכבו הושחת אחרי שהתלמידים הותיקים הביעו מורת רוח מכך שתלמידי שנה א' משתמשים להם במקלחות, בגלל ששוכנו בחרדים זמניים ללא מים זורמים.

גורם בישיבה הסביר לסרוגים כי ההחלטה לבטל את 'פורים רב' התקבלה לאחר סדרה של אסונות שפקדה את הישיבה, בהם פטירתו של אחד הרבנים, טביעתו של תלמיד ישיבה במאגר 'בית זית' ועוד. לדבריו מדובר בעניין פנימי של הישיבה שאין צורך להתייחס אליו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
כתבה מגמתי ושקרית. כנסו.
משה | 05-03-2014 11:03
כלומר אכן נכתבו הדברים על יוסי חברוני אך הוא איננו מראשי הישיבה ולא מרבניה הוא מנהל שרוצה להפוך עצמו לרב ולכפות את דעתו. "בישיבה הגדולה והחשובה בעולם, נקבעים וניזומים מהלכים גדולים כקטנים, רוחניים כגשמיים, סביב ציר קטנוני וגשמי, הן ע"י התערבות של י.ח. בצורה ישירה, והן בכפיית דעתו על מרנן ראשי הישיבה שליט"א". זה ציטוט שאתם הבאתם וכתוב מפורש שהוא לא ראש ישיבה אלא מנסה לכפות את דעתו על ראשי הישיבה. וכדאי שתפסיקו עם המגמתיות ושנאת החינם. אגב גם אם באמת היה חברוני נחשב לרב שם, לא מוצדק להכפיש ישיבה שלימה בגלל משהו שיכול להיות שנעשה ע"י יחידים (מדובר בלמעלה מאלף בחורים בישיבה). ותפסיקו לצנזר מגיבים חרדים!
2
השנאה שיבשה את דעתך
***הכללה הזאת תגרור אותך לתביעת דיבה!*** | 05-03-2014 11:39
שיימן הגעת לעוד שפל של טירוף בשנאה שלך! שוליים בישיבה כלשהי הופך אצלך לכותרת "כבוד התורה החרדי" תיזהר- אם אלוקים אין לך ,לפחות תיזהר מתביעות!!!!
3
שיימן = עוד דל"י רפה שכל שהשהות בצבא ובישיבת ההסדר
רוני כהן | 05-03-2014 11:46
הנמיכו את ה-IQ שלו מתחת לו האדום
4
למגיבים החרדים
יוסי | 05-03-2014 11:47
האם זה קומץ? גם המריבות המזוויעות בין השונאים למחבלים בפונוביז זה קומץ? והאם הסיפור שנעלו את ראש ישיבת חברון כי סירב לממן עורך דין לבחורים שנעצרו בהפגנה נגד מצעד הגאווה זה קומץ? והמכתבים והמחאות שמבזים את הרב שטיימן זה גם קומץ? למה בישיבות הסדר אין מקרים כאלה? בושה וחרפה!
5
האביב החרדי אצל הנשים והנוער בועט , סמרטפון חדיש בהסתרה
וזו ההתחלה | 05-03-2014 11:51
6
זה לא הסגנון שלנו
זה באמת הכרחי? | 05-03-2014 12:35
יש אתרים הקרויים לעתים "חרדים" (למרות שברור לי שסגנונם המכוער לא מייצג את הרוב החרדי), שכתבה זו היא הסגנון שלהם. אני לא חושב שזה הסגנון שלנו, וזה די מגעיל אותי. להתכבד במגרעות של האחר ובקלונו (בהנחה אפילו שזה נכון)? זה מה שנותר? וכן אני יודע מה הם כותבים עלינו בתקשורת החרדית ועדיין פשוט הניחו לידיעות מעין אלו וחסכו אותן מאיתנו.
7
למגיב מספר 4
ישראל | 05-03-2014 12:37
כי בהסדר אין אף אחד כמו שאחיכם החילונים הראו בתחקיר מעמיק. כולם בבית. הקנאה למי שמחזיק את התורה תוביל אותכם לאבדון...תחזרו בתשובה ,ציונות זה לא דת....ייהודים אנחנו
8
אוי שיימן שיימן
האחד | 05-03-2014 12:48
אחוז דיבוק ממש כל מילה שלך נוטפת ארס לא נורא, את הגאולה אתה תראה דרך מסן ה Iphone שלך........ רפואה שלמה
9
במקום לכתב פשקווילים - ילכו לצבא! ורבנינו הולכים להפגנה
יוסף | 05-03-2014 13:05
שלהם. איזו פרדוקס! החרדים מדברים על לימוד תורה שבגללו אי אפשר ללכת לצבא - אבל יש להם זמן לבטל תורה ולכתוב פשקווילים. ורבנים מן הציונות הדתית נופלים בפח והולכים להפגנה שלהם. אולי קצת חשבון נפש לכולנו?
10
בתור חרדי ותלמיד לשעבר בישיבות העלית הליטאיות...
חוכעם | 05-03-2014 15:14
הכתבה לא מתארת אפס קצהו של המצב בישיבות החרדיות...על משרד החינוך להתערב בכל הכוח זה פשוט לא יכול להימשך ככה.
11
גיוס מהיר ויפה שעה אחת קודם
יוסי | 07-03-2014 13:35
תכבד העבודה על האנשים ויעשו בה ואל ישעו בדברי שקר. מזמן הם לא לומדים תורה.
12
די!!!!! נמאסת!!!!!!!!!! עוד לא הבנת? דיסלקט!!!!!
| 08-03-2014 20:20
לצבי שיימן מתי תפסיק את הצביעות,החטטנות,הרמאות והחוצפה שלך?