ממשלת יפן מנסה בימים אלו להתמודד עם בעיה יוצאת דופן – הצעירים במדינה לא שותים מספיק אלכוהול.
מאז תחילת מגפת הקורונה, הברים ובתי עסק אחרים המוכרים אלכוהול נפגעו קשות מההגבלות, מה שגרם למכירות לצנוח, ובכך גם לצניחה של רווחי המדינה ממיסוי על המשקאות החריפים.
הממשלה בחרה בפתרון יוצא דופן – היא פתחה בקמפיין לעודד צעירים לצרוך יותר אלכוהול. הקמפיין בהובלת רשות המיסים, בשם "סייק ויוה", מזמין אזרחים לשלוח רעיונות כיצד "לעודד את הצריכה של אלכוהול אצל צעירים" באמצעות שירותים חדשים, פרסומות, מוצרים עיצובים ועוד.
"שוק האלכוהול המקומי מצטמצם בעקבות שינויים דמוגרפיים כגון הצניחה בילודה, הזקנות האוכלוסייה וכן ההשפעות של הגבלות הקורונה", נאמר באתר התחרות. כמו כן, נמסר כי מטרת התחרות היא "לפנות לדור הצער, ולחדש את התעשייה".
ההרשמה לתחרות נסגרת ב-9 בספטמבר. מי שיגיע לשלבים הסופיים, יוזמן לייעוץ מקצועי באוקטובר, לפני הטורניר הסופי בנובמבר בטוקיו. הזוכה יקבל תמיכה מצד הממשלה להפוך את התוכנית שלו למסחרית.
כצפוי, לא כולם במדינה תומכים בתוכנית. חלק מהמשתמשים בטוויטר טענו כי אי-שימוש באלכוהול הוא דבר טוב, וכי לא ראוי שמוסד ממשלתי ינסה לעודד צעירים לשתות. בנוסף לכך, הממשלה היפנית בעצמה הזהירה בעבר מפני שתייה מופרזת. באתר משרד הבריאות נכתב בשנה שעברה כי שתיית אלוכוהול מופרזת מהווה "בעיה חברתית קשה", וכי על אלו ששותים הרבה לשקול מחדש את יחסם למשקאות חריפים.
מה דעתך בנושא?
1 תגובות
0 דיונים
נועם
הרבי מלובביץ' ישו
17:41 24.08.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר