חבר משמרות המהפכה ניסה להתנקש בג'ון בולטון - סרוגים

חבר משמרות המהפכה ניסה להתנקש בג'ון בולטון

שארחאם פורספי, חבר משמרות המהפכה האיראניים, ניסה לשלם מאות אלפי דולרים לאזרח אמריקאי על מנת שיתנקש ביועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון, בנקמה על חיסול קאסם סולימאני

author-image
חבר משמרות המהפכה ניסה להתנקש בג'ון בולטון
  (צילום: שאטרסטוק)

משרד המשפטים האמריקאי הודיע על הגשת כתב אישום נגד חבר משמרות המהפכה האיראניים שניסה על פי החשד להתנקש ביועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון.

התובעים טוענים כי שארחאם פורספי, איראני בן 45 וחבר משמרות המהפכה, ניסה לשלם 300 אלף דולר לאזרח אמריקאי על מנת שירצח את בולטון. הוא עדיין לא נעצר. פורספי פנה לאזרח האמריקאי, שהיה מודיע של ה-FBI, וביקש ממנו לצלם תמונות של בולטון לספר שהוא כותב.

לאחר מכן הוא ביקש ממנו לשכור אדם "להתנקש במישהו", שמאוחר יותר התגלה כי מדובר בבולטון, והבטיח למודיע ולמתנקש הגנה. פורסבי ביקש על פי האישומים שהרצח יבוצע באמצעות רכב מחוץ למשרדו של בולטון, ואמר כי בולטון היה נוטה לבצע הליכות ארוכות.

בנובמבר 2021, המודיע יצא לוושינגטון, שם הוא שלח לפורספי תמונות של משרדו של בולטון ותיאורים של הבניין. פורסבי אמר כי יש לבצע את ההתנקשות בחניון של הבניין.

ניסיון נקמה

מדובר ככל הנראה בניסיון להתנקם בארה"ב על ההתנקשות במפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, כך מסרו במשרד המשפטים.

כזכור, לאחר התקיפה, מנהיגי הארגון נשבעו "להתנקם באמריקאים" על מות סולימאני ותקפו באופן פומבי את הנשיא דאז דונלד טראמפ ובכירים אחרים בממשלו.

עוד באותו נושא

רוסיה שיגרה לוויין איראני שיוכל לרגל אחר צה"ל

 

פורספי עשוי לקבל עד 25 שנים בכלא בעקבות כתב האישום המדובר. בולטון הודה ל-FBI ולמשרד המשפטים ואמר כי "למרות שבשלב זה אי אפשר להגיד הרבה, משהו אחד ברור: השליטים של איראן הם שקרנים, טרוריסטים, ואויבים של ארה"ב. המטרות הרדיקליות והאנטי אמריקאיות שלהם לא השתנו. האיום העולמי שלהם רק גדל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו